Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zosamaja

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:04

Dankjewel voor de berichten. Het is echt zo zielig. Je kunt ook niets voor elkaar doen, zo machteloos eigenlijk.

Mooie foto weer! Ziet er veelbelovend uit :) beide paarden zijn weer de klos vandaag. Heb afgesproken met een vriendin om samen te rijden dus dat is wel weer gezellig dan alleen :)

Dit is niet meer echt een litteken eigenlijk. Het begint dan met een wondje en je huid gaat het repareren. Maar dat repareren stopt niet. Wat dus wildgroei van de huid is. Dat wordt heel pijnlijk. Naast dat het dus lelijk is doet het ook nog ontzettend zeer.. Ik ben nu doorverwezen naar de plastisch chirurg (denk dat ik mijn neus, billen en borsten ook maar direct laat doen haha XD) dus ik ben benieuwd. Het wegsnijden kan dus wel als je het daarna direct laat bestralen zodat de extreme huidgroei wordt geremd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:26

Ik zou vandaag ook gaan rijden. Had stiekem al gekeken in de Endomondochallenge en zou flink stijgen met de geplande rit. Maar ik heb gewoon echt geen zin. Slaap alweer een maand slecht, dus ben moe. Ik heb het ook aardig druk en vandaag geen zin in haast. Dus helaas voor mijn plaatsje in de challenge, ga ikmvandaag gewoon eens even rommelen, niksen en hangen. Ook wel eens lekker. Het is wel mooi weer. Maar morgen ga ik nog een klein ritje met mijn dochter doen en verder ga ik volgende week dan maar weer.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:35

Hier ook niet heel veel nieuws. Het ponieke wat eigenlijk Stef gezelschap zopu komen houden komt toch niet, ze houden haar zelf. Ook prima, maar nu heb ik weer geen maatje voor hem. Meer dan 100,- uitgeven aan een stomme shet waar ik verder niks mee ga doen heb ik ook eigenlijk niet veel behoefte aan en met alleen schapen laten lopen vind ik ook zielig. Zucht... Waarom moet het allemaal zo moeilijk. Anders wordt je dood gegooid met gratis op te halen shetjes en heb je er een nodig dan vind je ze niet onder de 200,-

Maar goed, dit weekend gaan we het hekwerk verder afmaken dus dan kunnen de schapen in ieder geval naar huis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:28

Abby, zal ik nog even voor je vragen? Een collega heeft een paar jaar geleden een pony gewonnen in een loterij. Nou is hij een koeienboer, dus dat beest mocht mee, maar staat op een volle wei en daar doen haar voeten het niet goed op. Ze is al eens bevangen geweest. Het is een kruising shet, is iets groter en een merrie dus. Ik zou haar een jaar geleden meenemen, maar mijn Belg ging toch niet dood en 5 is hier de max. Hij hoeft er (volgens mij) niks voor te hebben. Maar wil wel weten dat ze goed terecht komt. Ik weet niet of ze bij jou ook op de volle wei komt, want dan is het geen goed idee. Dan kost ze straks klauwen met geld doordat ze steeds bevangen is.

En ik weet ook niet zeker of ze nog weg gaat, want het laaste dat ik hoorde, was dat er een buurmeisje mee aan t tutten was. Maarbij belangstelling kan ik het voor je vragen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:33

@abby: en een oud paard van iemand overnemen dan? Zo ben ik aan Lirina gekomen, die was gewoon toe aan pension. Ik heb haar overgenomen (geen cent voor betaald) en het oude baasje is super blij met de pensioenplek van haar oude paard.
Of is er niet iemand die een jong paard bij jou kwijt wil?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:35

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:11

Net nog gratis op fb gezien. Zal eens kijken. Staat hij nu aan huis of nog in het natuurgebied.

Ik heb je getagd. Staat in elst meen ik. Je bent te laat. Markt is net geweest. Veel anders de poelier d markthal in herten. John en peter handelen in sets zullen vast iets hebben staan

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:08

[quote="llora"]
Onze nieuwe stal is zo goed als af. Heel blij mee. Nu nog wat verder afwerken en de paardjes kunnen allemaal goed schuilen.

[/[img]
Afbeelding

Even een tip...
Je hebt nu (zoals ik op de foto kan zien) de steunbalken recht onder het dak, je krijgt meer stabiliteit als je hoekschoren plaatst.

Hier kun je zien wat ik bedoel... alle steunbalken hebben hebben hier een of meer schoren.

Afbeelding

Ik las iets over een dikke pees in een schouder [***]? Sterke ermee :(:) en een overleden paard, sterkte voor de eigenaar.

Azmay... ik ga met je mee...die kou is niet goed voor ons, uitputtend en pijnlijk. Blij dat het weer wat boven 0 is.

Tinker... ik maak het stro gewoon nat... doe het in een hooinet, in de slowfeederbak en dan met een gieter een plens water erover.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:28

Hoi,

Heel graag meld ik me ook hier aan, want lees al een tijdje stiekem mee....
Hierbij mijn voorstelrondje en hoop vanaf hier binnen te mogen vallen. Hoop af en toe ook te kunnen meeposten ipv alleen meelezen! :o

Mijn naam is Jorien, 36 jaar, en 100% zeeuwse! Huisje-boompje-beestje met manlief Hoefsmid en zoonlief van net 2 jaar. Werk 36 uur per week bij DJI.
We wonen op een voormalig boerderij met ruim 2ha weide waaraan (als we hier kunnen blijven = erfeniskwestie) hoognodig heeeeeeeel veel moet gebeuren, samen met trekpaard Uto van het Spreeuwenhof, haflinger Casper, Duitse Staande Korthaar Reda en Weimaraner Gio, kattenkop Bengel en 3 gekke geiten Jet, Ot en Sien.

Omdat ik niet heel lekker in mn vel zit, een peesontsteking heb en we het eigenlijk veelste druk hebben, staat het rijden op een wat lager pitje helaas. Maar hoop dat in het nieuwe jaar weer lekker op te kunnen pakken. Ook hoop ik dat we dan weten of we hier kunnen blijven en zal er als dat zo is flink verbouwd moeten worden. Op nummer 1 staat een nieuw dak en nieuwe kozijnen in het huis. Ook zal het stuk asbestdak op de schuur vervangen moeten worden. Daarna ook de binnenkant aanpakken.

Voor jullie idee:
Afbeelding
'Ons' spulletjeVanuit de lucht...

Afbeelding
Voorkant

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cindyrella op 08-12-16 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:54

PaulineH schreef:
Dankjewel voor de berichten. Het is echt zo zielig. Je kunt ook niets voor elkaar doen, zo machteloos eigenlijk.

Mooie foto weer! Ziet er veelbelovend uit :) beide paarden zijn weer de klos vandaag. Heb afgesproken met een vriendin om samen te rijden dus dat is wel weer gezellig dan alleen :)

Dit is niet meer echt een litteken eigenlijk. Het begint dan met een wondje en je huid gaat het repareren. Maar dat repareren stopt niet. Wat dus wildgroei van de huid is. Dat wordt heel pijnlijk. Naast dat het dus lelijk is doet het ook nog ontzettend zeer.. Ik ben nu doorverwezen naar de plastisch chirurg (denk dat ik mijn neus, billen en borsten ook maar direct laat doen haha XD) dus ik ben benieuwd. Het wegsnijden kan dus wel als je het daarna direct laat bestralen zodat de extreme huidgroei wordt geremd.

Oh ja, dat bestralen heb ik ook gelezen. Mijn orthopeed zei dat wegsnijden geen optie is. Maar ik denk dat hij het ook niet helemaal goed heeft gezegd.

In mijn geval is de "wildgroei" niet zo extreem als de plaatjes die ik op internet bij keloïd zie. Litteken is wel pijnlijk, dik en rood, maar niet zo raar vergroeid. Het lijkt eerder op een hypertrofisch litteken. Ook pijnlijk maar minder heftig volgens mij.

Succes bij de plastisch chirurg :j , ha, ha, billen, borsten en neus kan inderdaad misschien wel voor een vriendenprijsje! Soort kwantumkorting ;) .

Cindyrella, Welkom! Ook een peesontsteking? Bah, niet leuk en pijnlijk. Mooie stek hoor!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:55

Bedaknt voor de tips mensen!
Ze staan bij mij inderdaad op de volle wei, dus een hb gevoelig ponieke is misschien niet zo handig.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:07

[***] schreef:
Cindyrella, Welkom! Ook een peesontsteking? Bah, niet leuk en pijnlijk. Mooie stek hoor!

Thanks!
Jij ook las ik [***], maar wel pittig zeg.... Ik zit er nu 2,5e week mee en hopelijk doe ik jou niet na!! Jeetje, jij bent er al lang mee onder de pannen!

Ohja wilde nog even aanvullen over onze paardjes:
Staan in het weide seizoen (bij ons vanaf half april tot eind november) van 7.00 tot 22.00uur buiten, waarvan meestal van 7.00 tot 18.00uur in de wei (strookbegrazing) en van 18.00 uur tot 22.00uur in de bak.
In de winter van 7.00ur tot 17.00uur in de bak (20x40) en krijgen dan een goed gevulde badkuip hooi (een baal ongeveer). Als ze op stal komen en om 22.00uur nog allebei 1,5 plak hooi per keer.
Verder in de zomer geen aanvulling op voer, 's winters krijgen ze beiden een halve schep dieetmix van Pavo.
Stallen zijn 3x3 in een grote schuur. Kopen stroo per groot pak in van de buurman en hooi doen we zelf. Meestal minimaal 250 kleine pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:13

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft. En welkom voor de nieuwen.

Ik heb iets compleet offtopic, maar ik dacht niet geschoten is altijd mis, dus bij deze;

Ik ken sinds een maandje 2 Kangal honden, reu en teef van 2 en 2,5 jaar oud. Echt geweldige dieren, vreselijk lief naar de mens toe en samen doen ze het leuk, maar jullie begrijpen het misschien al; jong en onbehouwen en niet echt opgevoed en dus zoeken ze een nieuw tehuis...

Ze gaan mij vreselijk aan het hart, ben er stiekem ontzettend verliefd op, maar gaat bij mij in mijn kleine 1 slaapkamer woning zonder tuin echt niet worden gewoon, ze zijn formaat MiniMe, als ze niet hoger zijn.

Dus ik dacht (na overleg met de eigenaar uiteraard), dat als er ergens mensen zitten die die 2 een geweldig blijvend tehuis zouden kunnen bieden, het hier zou zijn.
Dus mocht er iemand oprechte interesse hebben? Pb mij even voor meer informatie en foto's.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:00

Kangals zijn wel honden met een gebruiksaanwijzing. Houd daar even rekening mee. Het zijn geen standaard huis tuin en keuken honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:01

Cindyrella, ik hoop het ook niet voor je! Heb je er iets voor gekregen? Welke pees is het?

Oh wauw minimelona, wat een gave honden! Maar ze zijn mij echt veel te groot. Eentje zou ik al teveel vinden.... Wat jammer dat ze weg moeten. Ik kan er nooit zo goed tegen dat mensen honden nemen en er dan achter komen dat ze te groot, onopgevoed, lomp en onbehouwen zijn. Dat kan je toch van te voren bedenken?
Maar goed, jij doet in ieder geval je best om een goede plek voor ze te vinden +:)+ . Hoop dat het lukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:10

I know dames, vandaar ook mijn poging hier in dit topic, als er ergens mensen zitten die van de hoed en de rand weten van dit soort honden, lijkt het mij hier toch wel...

En ze zijn zo gaaf!! En lief, je denkt dat het waakhonden zijn, maar ze geven je pincode nog mee aan inbrekers...
Vind het ook ontzettend sneu en bijna spijt dat ik verhuisd ben...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:16

AbbyBlues schreef:
Kangals zijn wel honden met een gebruiksaanwijzing. Houd daar even rekening mee. Het zijn geen standaard huis tuin en keuken honden.

Dat is zo en ze mogen niet overal mee naar andere landen. Denemarken doet heel moeilijk over Kangals bijvoorbeeld. Dus er is op meerdere fronten eengebruiksaanwijzing om rekening mee te houden.

Maar er is een topic over Molossers / berghonden. Daar vind je in ieder geval liefhebbers, Claudia. Mss een idee om het ook daar op te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:28

Thanks Fabster, dat is een goeie, ik ga gelijk even zoeken...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:56

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 15:38

Wormenkuren: ik geef gewoon wat de DA voorstelt. 3-4 x per jaar en let verder niet op wat op verpakking staat :P

Ik ben wel jaloers op al die bosritjes van jullie. Ben al tijden niet geweest. moet er ook voor met trailer helaas.

@lynn: oe dat was schrikken. arme pup. Wat is peperkoek eigenlijk? zegt mij niets

De loonwerker is bij ons bezig. Er bleken veel betonplaten te liggen op plek van de 'paddock', deze heb ik laten verwijderen en zijn bijna klaar met paddock/bak. OP de plek van de stallen moest ook grond worden afgegraven, helaas was deze bevuilt met stenen en stronken dus moest apart worden afgevoerd. Verder hebben we het schapenhok verplaatst. Vandaag is paddock/bak zo goed als af. Helaas is het elke keer donker als ik thuis kom en zie er dus niets van. Als ik wat foto's heb zal ik ze plaatsen voor het idee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:03

peperkoek is ontbijtkoek

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:05

Lynn_Nikita schreef:
peperkoek is ontbijtkoek

ok :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:01

Hoi allemaal....

Welkom cyndyrella....
wat een lichamelijk leed zag ik voorbij komen, lijkt me allerminst prettig.
Balen van die pony.... ik hoop dat je snel een andere vindt.

Ik zag ook nog mooie foto's voorbij komen....
Honden in de aanbieding.
Ik heb het eea gemist begrijp ik....

Ik had vandaag ook wat geks, er is in de buurt iemand die zich er aan ergert dat ik op het fietspad rij, denk ik... kreeg een printje in de brievenbus met daarop het regelement.... vooral dat wij als ruiter níet op het fietspad hoorde, was geel gekleurd..... Blijf het toch lekker doen.!
Gisteren nog gefietst met de baby en met de andere gereden op het fietspad.....
ik ga toch niet op de rijbaan met al dat drukke verkeer!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:25

Nee, inderdaad...

@jenny: leuk als je foto's plaatst, ben heel benieuwd!
@minimelona: wat sneu van die honden, maar lief van je dat je zo hard mee zoekt naar een geschikt plekje!

Pffff, hier is net de dierenarts geweest voor entingen en tanden doen. Mijn oudje heeft waarschijnlijk EORTH... moet me daar toch maar eens in verdiepen. En ook kijken wat ik dan wil.
Ik bedoel: ze leeft al op duivelsklauw vanwege haar benen, maar loopt er op het moment ook super happy bij, eet ook goed....
Ga ik dit laten behandelen/opereren ja of nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:46

Oh dat is serieus Wendy. Volgens mij heeft Tinky ook een paard met (beginnende) EORTH. Is op bokt ook een topic over. Sterkte met je oudje :(:)
Jeetje monmaster, wat een vreemde manier van doen...... Gewoon even in gesprek gaan zou toch ook kunnen? Niet dat jij dan op de weg moet gaan rijden, maar dan kan je misschien uitleggen waarom je op het fietspad rijdt en misschien iets duidelijk maken over paarden in zijn algemeen. Mensen.......

Foto's zijn altijd leuk Jenny!!