Volgens Buienradar heeft het hier niet gevroren, maar er ligt wel ijs op mijn waterbak en tuinschaal. Rara... Overigens hebben de paarden goed hun best gedaan met mesten; ik telde net al 15 hopen
Ja hier ook alles goed wit. Gras begint nu pas weer groen te worden in de zon. Alles in de schaduw is nog steeds wit.
Pff fanatiek zeg zo vroeg hardlopen, diep respect
MarjanB
Geplaatst: 14-02-23 11:10
Idd koud! Zit nu bij een telefoon reparatie mannetje. Hoop dat ik niks kwijt ben op m’n telefoon.. durfde niet weg te gaan aangezien alles op m’n telefoon staat qua bankieren enz
Jinthe gave foto’s! En horsii bikkel! Haha ik ben daar echt niet voor gemaakt
gewoonmarie
Geplaatst: 14-02-23 18:30
Ohh mij ook echt niet gezien. Sowieso al niet hardlopend, zeker niet om 6:30 Hier weer wat klusjes die afgevinkt kunnen worden. 1 weide in 2en gesplitst. En het grootste deel van de mestplaats is klaar. Hij word nog alle 3 de zijdes 4 blokken hoog, maar ze hadden een kleiner oppervlakte berekend, maar dan heb ik veel loze ruimte. Boven de paardenwagen komt nog een carport
Ik heb nog een buitenritje gedaan samen met de buuf, maar eens 'achterlangs' gegaan, want de militairen waren op de hei aan het oefenen. Boon was braaf want die stond al te zweten toen ik nog aan het opzadelen was
Hier ook al lekker buiten bezig; het wekelijkse hooi gehaald en in de wei bezig. Ben er al 3x met de vertikuteerder overheen geweest en er zit nog mos in , maar de kombinatie met de grasmaaier+opvangbak scheelt echt een hoop werk. Vanmiddag nog 1x doen en dan graszaad kopen en vragen of ik de aandrukrol van het tuincentrum mag lenen. Dan hopelijk morgen + overmorgen iets regen en dan zou er toch vers gras moeten gaan groeien
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Hier zijn aangrenzend net 6 paarden gebracht. Ryan stond aan de andere kant van het huis te grazen dus had niets in de gaten. Abby stond met mij te knuffelen want ik had de trailers aan zien komen. Ze bleef met een hoog hoofd kijken, maar bleef wel bij mij staan. Dus ik heb staan knuffelen tot die 6 uitgerend waren. Geloof dat ze mijn steun wel fijn vond. Daarna kwam Ryan toevallig eens kijken, maar ja toe was het niet meer zo spannend, Abby deed niet mee en die 6 ook niet meer.
boemel
Geplaatst: 15-02-23 13:44
Hartelijk gefeliciteerd jarigen
Het is inderdaad heerlijk weer. Ik heb me voorgenomen om lekker op tijd te stoppen met werken vandaag.
De paarden lopen in hun blote kont in de wei en hebben een stuk gras erbij, dus ze zijn erg blij.
Eten die van jullie momenteel ook zo weinig hooi? Ik dacht eerst dat het aan het nieuwe hooi ligt, maar ik voer ook nog het hooi dat ze al maanden krijgen en daar eten ze ook niet veel van. Ze poepen wel op volle sterkte
Wanneer doen jullie kunstmest op de wei?
manzano
Geplaatst: 15-02-23 13:46
Hier eten ze momenteel juist heel veel hooi.
Ik ben er nog niet uit wat we gaan doen met bemesten. Maar sowieso pas als de grondtemperatuur boven de 10graden zit.
Heelrijk weer inderdaad, Ik moest vanmorgen 3 uurtjes werken e ben net klaar met de paardenklusjes this. Zo eens de pony en dochter aan het werk zetten, geen excuus meer dat het te koud is
Ga zo lekker buiten aan de gang. Hier vreten ze enorm veel op het moment maar heb de wei ook dicht. Mest laat ik uitrijden (drijfmest) als ze ook bij de buren doen en het droog genoeg is. Moet van het najaar denk ik opnieuw inzaaien want t is drama qua onkruid
Ik had gehoopt dit weekend wat bodemverbeteraar uit te rijden omdat het eindelijk wat langer droog is geweest en ik dan niet de hele boel aan gort rijd, maar de voorspellingen zijn weer slecht met stormachtig weer dus dat gaat het niet worden vrees ik. Verder ben ik gewoon aan het werk dus het zonnetje is heel leuk en aardig maar de enige die er van genieten zijn de paarden.