Ik heb achteraan mijn track een extra stukje land, dit is een 11 m diep, ongeveer 20-30 meter breed (rond de 340m² totaal).
Dit gingen we eerst inzaaien in gras maar dan moeten we een nieuwe track maken omdat het in de winter modder wordt. Nu dacht ik om hier een soort voedselbosje te maken.
Ik wil geen grote bomen dicht bij de buitenomheining (ivm de buren), er kunnen ev wel een aantal grotere bomen aan de binnenomheining (waar de groene doorgangen zitten) aan de weidekant.
Verder wil ik kleinere struik/bosjes aanplanten waar we een draadje rond kunnen zetten, zodat de paarden ertussen heen kunnen lopen, slalommen, en alles dat buiten de draad komt kunnen ze afknabbelen en opeten.
Wat zou ik aanplanten, en hoeveel plantjes heb ik dan per bosje nodig?
Ik heb vorig jaar struikjes aangeplant, verschillende plantjes op 50 cm van elkaar gezet, maar dit jaar zijn het alsnog allemaal maar kleine stokjes en nog lang geen "struik"idee
[
Afbeelding ]
Ik kan haag pakketjes bestellen met de volgende soorten:
[
Afbeelding ]
De gekleurde weet ik dat ze veilig zijn, zijn er nog soorten die aan te raden zijn? Ik wil iets dat snelgroeiend is en behoorlijk dik groeit zeg maar. Zodat we zo snel mogelijk leuke struikgroepjes hebben.