DubbelFun schreef:Mijn ervaring met héél strak gebaald hooi is dat er sneller schimmelsporen in zitten als in hooi wat losser is gebaald omdat daar meer lucht bij kan komen en het vocht er dus beter uit kan trekken.
Mijn ervaring met minder strak geperst is tot dusver juist een stuk minder.
Maar daarbij is natuurlijk de kwaliteit van het hooi, moment van persen, hoe wordt het bewaard etc. ook allemaal erg van belang natuurlijk. Bij Venhorst is het ook extra ontstoft (bij de kleine baaltjes dan, de grote balen niet).
Akshay schreef:Plofbalen

Hier ook, het weidehooi is ook gebundeld, en inderdaad die baal wordt 15cm langer als de touwtjes los gaan en die plakken moet je echt los maken.
Benieuwd naar de sporen dubbelfun!
Hahah ja precies dat
Prairy schreef:Ik heb een grote 2 wielige, die is handig als je niet zo stabiele dingen vervoert. Een grote met 1 wiel, is niet mijn favorie.
En sinds kort een elektrische kruiwagen

voor zwaardere dingen is die echt heel erg fijn. Ik heb er 1 met ook kleine wieltjes onder de poten, als je niet al te groot bent dan kun je hem ook zo laten rijden als het redelijk effen grond is. Hier ga ik wel veel plezier van hebben.
https://www.nize-products.nl/nl/zi-ewb5 ... wagen.html
Bevalt nog steeds goed dus? Ook al kunnen testen door wat meer blubberige ondergond? Blijft wel een interessante prijs ook in verhouding tot de bekendere merken!