Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7088
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:48

Fijn robijn! Paardjes zijn vast blij met het gras (hooi).

Hier zit heel misschien dan toch een bui aan te komen. Afgelopen uur is hij gegroeid, ingezakt, gegroeid, ingezakt, etc. Dus heel erg afwachten. Hopelijk verdwijnt hij niet, dan hebben wij binnen een uur eindelijk weer een heerlijke plensbui en hoef ik straks alleen de kas water te geven *\o/*

Mer1980

Berichten: 18909
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:50

Ik vind het nog wel benauwd, nog steeds geen druppel regen.... Ik heb wel vanmorgen voor 8:00 uur gereden.

JudithO

Berichten: 7088
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:36

Meh ik baal. Bui is opgedroogd net, echt net voor het ons ging raken... :(

MarloesHJ

Berichten: 2484
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:41

Flew schreef:
Hier gewoon weer 29 graden. Ik heb vanochtend beide paarden gereden. Volgens mij lopen mijn boys op zonne-energie ofzo. Hoe heter, hoe beter zeg maar.

Vooral Zanzi kan er wat van, ik heb dit weekend tot twee keer toe bijna vliegles gekregen. Vrijdag naaide hij er tijdens het dressuurwerk ineens bokkend tussenuit, ging maar net goed. Vandaag mocht hij op buitenrit even het gas opentrekken en besloot ergens halverwege dat dat veel beter ging met zijn hoofd tussen zijn voorbenen. }:) En dat is dan dertien jaar. Hij zal altijd wel zo blijven vrees ik. :))


Hier ook twee van die paarden, al vond ene gister het temperatuur verschil waarschijnlijk te groot (20 graden verschil) met de dag daarvoor dus viel dat gisteren erg mee. De andere had echt het gas erop en was heel ijverig.

Maar gelukkig halen die van mij niet zulke dingen uit als bij jouw. Denk niet dat dat bij mij goed was gegaan dan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25541
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:48

ik heb het gewoon koud! Weer een groot deel van de dag regen gehad dus het dak eraf halen naar morgen verplaatst

Fijn dat ze het gras op kunnen Robijn

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:51

Lynn_Nikita schreef:
ik heb het gewoon koud! Weer een groot deel van de dag regen gehad dus het dak eraf halen naar morgen verplaatst

Fijn dat ze het gras op kunnen Robijn


Ik zit met een dik vest en een dekentje, man vind het niet nodig ramen of deuren dicht te doen :')

Heerlijk paarden op eigen land <3

Het behang is echt enorm aan vervanging toe maar de planken zijn bijna klaar voor gebruik *\o/*

Afbeelding

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:54

MarloesHJ schreef:
Flew schreef:
Hier gewoon weer 29 graden. Ik heb vanochtend beide paarden gereden. Volgens mij lopen mijn boys op zonne-energie ofzo. Hoe heter, hoe beter zeg maar.

Vooral Zanzi kan er wat van, ik heb dit weekend tot twee keer toe bijna vliegles gekregen. Vrijdag naaide hij er tijdens het dressuurwerk ineens bokkend tussenuit, ging maar net goed. Vandaag mocht hij op buitenrit even het gas opentrekken en besloot ergens halverwege dat dat veel beter ging met zijn hoofd tussen zijn voorbenen. }:) En dat is dan dertien jaar. Hij zal altijd wel zo blijven vrees ik. :))


Hier ook twee van die paarden, al vond ene gister het temperatuur verschil waarschijnlijk te groot (20 graden verschil) met de dag daarvoor dus viel dat gisteren erg mee. De andere had echt het gas erop en was heel ijverig.

Maar gelukkig halen die van mij niet zulke dingen uit als bij jouw. Denk niet dat dat bij mij goed was gegaan dan.


Zanzi was in zijn vorige leven een bronco denk ik. Ik heb hem al lang en hij heeft nog nooit normaal gedaan. :') Voordeel daarvan is wel dat ik heeeeel goed heb leren zitten. :))

Lynn_Nikita

Berichten: 25541
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:45

Mijn dochter gaat bixie starten, in elk geval nu eerst eens een proefje om te oefenen, mama heeft meer zenuwen dan zij daarvoor
Wie doet of heeft dit ook gedaan? Wordt die proef voorgelezen of moet ik die als begeleider uit mn hoofd kennen? en nu zouden er vragen over voer zijn, wat voor iets vragen ze dan?

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:18

belle_boef schreef:
Is er een handleiding hoe je de ruiters maakt?

De buurman, of mij :+ uitnodigen :)

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:19

En als ik ben bijgekomen, zal ik er misschien wel een topicje aan wijden :)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:33

Die ga ik zeker bekijken dan!

Mocht er iemand nog iemand weten die een fijn pensionplekje in onze omgeving zoekt met paddock paradise en onbeperkt ruwvoer dan stuur maar door. We zijn er wel klaar voor buiten!

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:23

Afbeelding
Ik heb een stalker.Hij staat daar al ongeveer 10 minuten.Zou hij slapen?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:50

Citaat:
Zanzi was in zijn vorige leven een bronco denk ik. Ik heb hem al lang en hij heeft nog nooit normaal gedaan. :') Voordeel daarvan is wel dat ik heeeeel goed heb leren zitten. :))


En zoniet dan heb je altijd je eigen onderschrift nog _O-

Die stalker.... :=

Slmt9

Berichten: 4867
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:50

Robijntjah schreef:
Die ga ik zeker bekijken dan!

Mocht er iemand nog iemand weten die een fijn pensionplekje in onze omgeving zoekt met paddock paradise en onbeperkt ruwvoer dan stuur maar door. We zijn er wel klaar voor buiten!


Welke omgeving?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:05

Noord Limburg, helden/panningen.

Hahaha die stalkers ken ik ook!

Afbeelding

Karin_deB

Berichten: 8276
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:07

Lynn_Nikita schreef:
Mijn dochter gaat bixie starten, in elk geval nu eerst eens een proefje om te oefenen, mama heeft meer zenuwen dan zij daarvoor
Wie doet of heeft dit ook gedaan? Wordt die proef voorgelezen of moet ik die als begeleider uit mn hoofd kennen? en nu zouden er vragen over voer zijn, wat voor iets vragen ze dan?


Geen ervaring sorry!

Stalker alert :D

Hier al 2 dagen meer regen dan droog. Heerlijk voor de tuin en wei!

Lynn_Nikita

Berichten: 25541
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:37

Heb jij het hele paardengedeelte al af of zoek je iemand voor in de toekomst? Ik hoop dat je een leuk persoon vind, ik heb er helaas mijn neus van vol. Altijd gedoe mee

Als je een adv hebt wil ik hem wel voor je delen, ik zit meer zuidelijk vanuit jou gezien maar wel kennissen jouw kant op

Lynn_Nikita

Berichten: 25541
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:43

Afbeelding
Hocus & Pocus <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:47

Heb er net 1 op bokt gezet toevallig. Marktplaats is niet zo mijn ding haha.

Het hoeft ook niet maar als het klikt is het leuk. We gaan het zien, ik weet hoe lastig het is om fatsoenlijke stalling te vinden en wil gewoon graag de mogelijkheid die ik heb delen :)

Af is een groot woord maar de basis ligt er. Volgend voorjaar gaan we verder met de track, nu verplaatst even de aandacht terug naar het huis!

Oh wat een dotjes <3

Ik heb gedroomd over de hooiruiters :+

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:35

Hier bovenin NH hebben we nog geen regen gehad. Weilanden liggen er mooi groen bij (staan ook nog geen paarden op), maar het gazon is wel anders. Dor en droog :+

Mijn merrie kan slecht tegen de warmte, ze is ook al 26 en wordt echt loom en chagrijnig. Dus ik ben blij dat de hitte weer voorbij is :j

Wat een schatjes Lynn <3 En wat leuk dat je dochter bixie gaat rijden. Zelf geen ervaring mee, maar vind het altijd zo leuk die wedstrijdjes.

Robijntjah, wat heerlijk! :D Ik kan niet wachten als ik al jullie foto's zie voor het zover is!

JudithO

Berichten: 7088
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:46

Hitte voorbij? Hier gewoon weer 30 graden :+
Gisteravond stond er wel een frisse wind door de buien die her en der ontstonden, dat was wel echt even lekker. Temperatuur zakte naar 24 toen.

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:50

Het is vandaag vooral super benauwd, wel maar 20 graden.

Wellicht komt er hier nog een kitten bij, lijkt me stiekem toch ook wel leuk. Pixel komt volgende week dinsdag en is bijna 2. Ze zeggen dat de moeder mainecoon is maar gezien het een kortharig minipoesje is en ze de moeder niet gezien hebben betwijfel ik dat ergens :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:54

Britta31 schreef:
[ [url=m/wg7hz0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een stalker.Hij staat daar al ongeveer 10 minuten.Zou hij slapen?

Ik zou aangifte doen :j :j :j


Ooooh die poezels <3 <3 <3 , heerlijke beesten.

Ik zit ook bovenin NH, maar het is alleen maar een beetje afgekoeld helaas. Zon begint nu weer flink te schijnen en er is nog geen druppel regen in zicht. Misschien woensdag.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:20

Azmay, leuk zo voor de katten!

Britta en Robijn, heerlijk uitzicht!! Daar doen we het voor.

Lynn, Schattig zo saampjes. En leuk dat je dochter bixie wil starten.

Gister waren we bezig in en rond het huis, omdat er dan foto's gemaakt gaan worden, maar voor de tuin was het echt nog wel heet.
's avonds airco uit en ramen op en was echt lekker. Gewoon een fris, normaal windje.

Nu weer heel warm en komt er amper frisse lucht binnen. Maar zie de bomen wel bewegen, dus heb goede hoop :)

Robijn, gewoon proberen. Als het niet klikt of niet bevalt, kan je altijd nog stoppen of iemand anders zoeken.

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:27

Ik had een keer bezoek en het bezoek zei ' nou die staat er ook gezellig bij' staat mijn ruin voor het raam met zijn piemel uit zijn koker :=