Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:48

Dat hoop ik wel. Anders komen ze maar weer hier staan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:50

Japanse duizendknoop heb ik hier vorig jaar 1 van uit de grond getrokken maar nu ik net googlede kwam ik erachter dat ik wel veel van die stengels al weer omhoog heb zien komen. Voor nu maaien we er overheen, net als over het mammoetblad wat ernaast groeit.

Jeetje kvulden dat is schrikken. Maar ben je in de wei gebleven, volgens het nieuws is daar asbest bij vrijgekomen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:54

Ja ik ben in de wei gebleven. Ze hebben vanmiddag de wei gecontroleerd en er lag geen asbest. Weel veel grote stukken verkoold materiaal. Asbest kan niet heel ver door de lucht. Gelukkig was het ook nog wind stil. Dan is 20 meter al veel. De bedrijven zitten aan een straat direct aan het spoor. En het asbest gebied was tot net voorbij het spoor.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:10

Nou dat is wel schrikken kvulden!!!
Hopen dat alles vanaf nu wat gemakkelijker gaat...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:36

Jeetje, schrikken zeg, die brand!

Idaza's uier begint nu goed te vullen, ze is de 26ste uitgerekend. Wordt nu wel spannend!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:39

Fabster schreef:
_Christina schreef:
Of het de gouden tip is, weet ik niet. Maar je zou de lokale hovenier eens kunnen vragen of hij aan heet water onkruidbestrijding doet. En of hij toevallig voor die machine een opzetstuk heeft om te gebruiken tegen Japanse duizendknoop. Ik moet er wel bij zeggen dat deze techniek (en al helemaal icm dat opzetstuk), dat nog in opkomst is. Dus er is wel een kans dat de hovenier je (nog) niet kan helpen.

Haha, Japanse duizendknoop heeft niemand een oplossing voor. Zelfs de gemeenten niet. Tijd geleden stond er een noodkreet in de krant. Het woekert lekker en bijna niet te verwoesten. Ik heb t ook staan.

Het is inderdaad een taaie die duizendknoop, maar er wordt veel onderzoek gedaan naar de bestrijding ervan en potentiële oplossingen ontworpen en getest. Vandaar dat ik verwijs naar de lokale hovenier, want het zijn vaak de professionals die de (nieuwe) oplossingen mogen testen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:00

Libera schreef:
Jeetje, schrikken zeg, die brand!

Idaza's uier begint nu goed te vullen, ze is de 26ste uitgerekend. Wordt nu wel spannend!

Oeh spannend. Jij bent de komende tijd dus ook geobsedeerd aan het uier staren en staart testen :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:40

Zo dankzij Antheman heb ik zojuist een diepte investering gedaan ;)
Een rotsspade en penwortelschepje bij Wilftang gekocht :$ Hopelijk doet t donderdag zijn werk.

Spannend Libera! Wat heb je besteld?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:53

Als iemand nog een plek weet waar Chester welkom is:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

4 jaar
Ruin
1.57 m

Lief en knuffelig
Klaar om aan het werk te gaan.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:27

Bedankt nog voor de tip over jkk, het gaat hard hier :)
En veel succes bij de brand & bij de verkoop!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 01:06

Leuke pony Anke, vind je vast wel een mooi plekje voor!

Ja, paard vraagt zich af waarom ik er steeds onder hang haha! Ik hoop een mooi zwart merrietje, maar eigenlijk maakt het helemaal niets uit want is toch voor de verkoop... Helaas.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:50

Selka schreef:
Zo dankzij Antheman heb ik zojuist een diepte investering gedaan ;)
Een rotsspade en penwortelschepje bij Wilftang gekocht :$ Hopelijk doet t donderdag zijn werk.

Spannend Libera! Wat heb je besteld?

:D succes!

Sterkte met de brand en de verkoop van de Appie en het veulenen.

Ik ga mijn vader ophalen en samen het hooi binnen brengen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:57

hehe even tijd. Wow wat een brand, dan schrik je je ook rot zeg! gelukkig goed afgelopen

Het werk icm mijn rug gaat redelijk, gisteren had ik er ineens erg veel last van, maar sinds ik zooltjes in mijn schoenen heb die mijn hak een beetje optillen gaat het beter. Ik ben er nu 6 weken maar het voelt ( positief) alsof ik er al veel langer ben

Succes met de verkoop Anke, al veel pony`s verkocht?

1 van de kipjes is al overleden, Kipnugget is gegrepen door onze hond sky die erop rende, vastpakte en toen was het al voorbij, echt 5 sec.
Misschien toch maar geen lekkere etensnamen geven, die hond had trek in een kipnuggetje

Hoop mensen met onkruid issues, hier net zo, vorig jaar laten spuiten maar ik zie er niks van helaas. Ik ga zometeen wel mijn grondonderzoek resultaten aanvullen nu ik de uitslag binnen heb. NPK maar in andere verhoudingen dan ik gewend ben, moest veel meer N dan P en K

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:11

Leuke pony Anke! Succes met de verkoop.

Oh dat is jammer Libera. Helaas kun je niet alles zelf houden.
Vriend is voorzichtig bij mij aan het polsen of ik niet Shire babies wil fokken.. Maar dan wel voor de verkoop he.. Ja daar wordt het lastig. :') Wie weet gaan wij einde dit jaar eens oriënteren maar het kan ook zo maar zijn dat zijn bevlieging dan verdwenen is.

Ben benieuwd Antheman. De site ziet er in ieder geval veel belovend uit. Nu maar hopen dat wij in de grond komen. Heb berenklauw (reuze), heermoes, boterbloem, JKK en zuring staan. Joepie!
Jullie hebben gehooid? Ik moet wachten tot ik het onkruid heb verwijderd :(

Wat sneu Lynn_Nikita. Voortaan maar sla of broccoli als naam geven.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:31

Selka schreef:
Ben benieuwd Antheman. De site ziet er in ieder geval veel belovend uit. Nu maar hopen dat wij in de grond komen. Heb berenklauw (reuze), heermoes, boterbloem, JKK en zuring staan. Joepie!
Jullie hebben gehooid? Ik moet wachten tot ik het onkruid heb verwijderd :(

Wij hebben inderdaad dezelfde populaties staan. Samen met klimop (echt overal), brandnetels (al vind ik die nog het minst erg, ziet er alleen zo rommelig uit), bramen, mos en dan dat Japanse spul. Nadeel is dat we ook nog ze druk zijn met het huis en alle deadlines die erbij horen en het spul groeit nu als een malle. Maar morgen komt onze eigen bosmaaiert *\o/* vriendlief vindt het een mooi ding en komt donderdag en vrijdag lekker losgaan.

Ik wil ook graag bodem onderzoek laten doen. Welke instantie raden jullie aan? De wei is altijd bemest met gecomposteerde paardenmest en de mest is ook nooit opgeruimd. Ik doe dat nu wel. Maar zo aan de soorten onkruid begroeiing te zien riekt het naar en hoge zuurgraad (of lage dus juist :p ). Leuk project voor deze zomer!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:36

Zoo ik zwaai ook weer even. Met dat mooie weer nooit online haha.

Ik lees veel over onkruid, lastig toch altijd. Wij hebben de boel door een loonwerker laten spuiten want zelf was het echt niet te doen. Wei ziet er fantastisch uit nu, we kunnen binnenkort de eerste snede eraf halen denk ik. :j

Ik zag nog een veulen voorbij komen een paar pagina's terug, wat een dotje! En een paard te koop hier boven, hopen dat die ook snel een leuk huis vindt.

Lynn, altijd jammer van die kippen! Wij hadden een tijd terug een hele zieke kip, 2 weken afzonderlijk verpleegd en wis en waarachtig.. ze kwam er bovenop en scharrelde weer rond en at weer goed.. een week laten hadden we een vos op bezoek en 1 keer raden wie er is gegrepen.. te zwak nog om weg te fladderen denk ik.. :( Nu hebben we er nog maar 2, van de week nog even 2 kipjes erbij halen.

We hebben een kitten van 9 weken, zooooo lief! Max. <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:47

Jeetje Lynn, dat is ook niet leuk, hond voortaan niet meer los bij de kippen :=

Mijn nieuwe kippen mochten eergisteren voor het eerst los := helaas zijn deze een stuk banger dan de vorige lichting die dus gejat / vermoord is, dus na 2 uur pas weer terug in het hok, gisteren weer een strijd gehad van 1 1/2 uur dus ze blijven nu maar even langer binnen tot ze makker zijn := echt zo zonde van de vorige, die waren super snel poepie mak. Nu heb ik maar 2 makke van de 14. Die zijn echt doodsbang, ondanks dat ze jonger zijn (de vorige kochten we met 18 weken en deze zijn 16 weken). Ik had ze alleen met dit mooie weer zo graag lekker buiten gehad, maar ik kan helaas niet iedere avond 2 uur lang kippen vangen. Buiten laten is geen optie ivm Reintje Vos..... :=

Mijn merrie is weer geïnsemineerd zondag, de vorige keer heeft niet gepakt helaas, nu was het ei vandaag mooi weg, dus goede hoop voor poging 2 ;)

Kristel: foto graag, ben dol op kittens <3

Anke, leuke pony, alleen nu nog niet op zoek. Mocht de oude shet van 32 overlijden heb ik pas weer een box vrij. alles gaat hier dood wat ik nu heb staan, niets wordt verkocht. Behalve het veulen van Solo, maar die is al zo goed als verkocht en het zit er nog niet eens in.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:50

Ziezo_X, brandnetel hebben wij inderdaad ook in enorme bossen staan maar omdat dit niet giftig is heeft dat even geen prioriteit. Ik heb een hele fijne bosmaaier maar die wil ik gebruiken op een kale wei. Vind het nu zo zonde :=

Oh een baby mauw <3 ik wil ook!

Spannend Mer1980. Hopelijk pakt het deze keer wel.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:57

Maxje!

Afbeelding

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:00

Selka schreef:
Ziezo_X, brandnetel hebben wij inderdaad ook in enorme bossen staan maar omdat dit niet giftig is heeft dat even geen prioriteit. Ik heb een hele fijne bosmaaier maar die wil ik gebruiken op een kale wei. Vind het nu zo zonde :=

Oh een baby mauw <3 ik wil ook!

Spannend Mer1980. Hopelijk pakt het deze keer wel.

Welke bosmaaier heb jij? :o

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:00

Ohhhh wat een dotje!!! <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:05

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:17

Wij hebben een Honda bosmaaier, ook een ideaal ding!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:29

Wat een schatje is Max!

Ik zal eens kijken waar ik het onderzoek heb laten doen, die zitten door heel Nl. Kost 150-

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 11:31

Die Honda is weer een type zwaarder dan de powerplus inderdaad. Pff lastig joh... wij hebben helemaal rondom het erf zware begroeiing wat in geen 20 jaar is bijgehouden. Van de winter hebben we dus 2 zeecontainers met opslag en snoeiwerk (aangedrukt door de kraan) af laten voeren. Vanaf nu is het dus bijhouden geblazen.
We hebben ongeveer 150 meter kade van de beek met vrij dichte begroeiing en veel grote bomen, en een soort 'bosje' tussen de rest van de wei en een zandpad. Dus veel kreupelhout, opslag van een cm of 2-3 dik en bramen.
Ik ben bang dat een Powerplus het net niet aan kan. Schat zo in dat we in de vanaf nu tot oktober wel 1x per maand 1-2 volle dagen bezig zijn met alles kort en klein houden. En dat jaar in jaar uit....
Wij hebben van de winter een Stihl gehuurd en dat ging goed maar die zijn zeeeer prijzig in aanschaf. Er zit hier een tweedehands dealer van Stihl machines met onderhoudsgeschiedenis en een jaar garantie op die dingen voor een 'schappelijke' prijs vergeleken met de nieuwe Stihls (komt beetje overeen met de nieuwprijs van de Honda denk ik)... We neigen toch erg die kant op dus. Toch nog maar wat wikken en wegen...

@Lynn_Nikita dankje! Het is de investering wel waard denk ik (als het leidt tot minder dagen onkruid te lijf hoeven gaan zodat ik lekker kan genieten van de paardenbeestjes :D )