Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dais_ schreef:Mooie omheining met dat lint. Dat leek mij ook heel fijn, maar het werd me sterk afgeraden. Ik zit hier met 3 kanten rondom zee. Veel wind en zout. Ze konden geen lange levensduur garanderen. Het werd dus hout. Wat een rib uit mijn lijf was dat.
Dais_ schreef:Hier ook precies van hetzelfde. Zojuist vloog ik met deur en al naar buiten (kon hem niet houden maar loslaten bedacht ik niet) en ik kwam de dijk niet opgelopen naar boven. Wat een wind!
Wij zitten hemelsbreed niet ver van elkaar vandaan denk ik?
Ik zag trouwens net dat onze hangar opening naar het oosten is, niet het noorden. Op die kant staat bijna nooit wind of regen. Heel fijn.
biancaaaa schreef:Ik ben uitgegaan van 20 KG hooi per dag (ruim gerekend) voor veulen en groot paard op onbeperkt hooi. Ik wil mijn eerste voorraad voor ongeveer 3 maanden (om uit te proberen hoeveel ik echt gebruik en of het hooi bevalt). Dan kom ik op 100 kleine baaltjes uit. We hebben gelukkig een hele grote schuur/loods waar ik meer dan voldoende kwijt kan.
Vraagje, welke kruiwagens hebben jullie? Ik zie wagens van 80 euro en van 300 euro... Maakt het echt zoveel uit?
biancaaaa schreef:Ik ben uitgegaan van 20 KG hooi per dag (ruim gerekend) voor veulen en groot paard op onbeperkt hooi. Ik wil mijn eerste voorraad voor ongeveer 3 maanden (om uit te proberen hoeveel ik echt gebruik en of het hooi bevalt). Dan kom ik op 100 kleine baaltjes uit. We hebben gelukkig een hele grote schuur/loods waar ik meer dan voldoende kwijt kan.
Vraagje, welke kruiwagens hebben jullie? Ik zie wagens van 80 euro en van 300 euro... Maakt het echt zoveel uit?
MarliesR schreef:Venhorst levert ze per bundel van 21 baaltjes en die zijn echt behoorlijk strak geperst (type als je de touwtjes doorsnijd ploft je hele baal uit elkaar). Een bundel van 21 stuks van hun is 2.40 x 1.40 x 0.90 meter. Een grote baal bij hun van 370kg is 2.40 x 1.20 x 0.70 (even van de website geplukt). Maar meeste hooi is niet zó strak geperst naar mijn ervaring verder tot dusver. Vind het wel heel praktisch!