[***] schreef:Oh bah, mijn pony is 2 jaar geleden acuut bevangen geweest en niet zo'n klein beetje ook, alle 4 de pootjes een lichte kanteling. In principe zou hij ook nooit meer op het gras mogen, maar met wat aanpassingen waaronder een masker en in de zomer niet meer 24/7 op het gras, maar alleen overdag gaat het nu alweer 2 jaar prima.
Het is voor mij ook geen doen om de pony apart in de paddock te houden en de 2 paarden naar het land. Dat vind ik sowieso sneu voor de pony..... Dus toch de gok genomen en met het masker gaat het prima. Is dat voor jouw pony geen optie?
Schaapjes of geiten heb ik ook weleens aan gedacht, maar ja, dan moet ik ook weer iets anders verzinnen qua omheining op het land e.d. Dus voorlopig begin ik daar nog even niet aan.
superpony schreef:Greendragon, balen zeg.....Je kan natuurlijk van alles doen en proberen, maar het eten en alles blijft wel een probleem. Kan je het gras niet hooien?
Lynn_Nikita schreef:Greendragon is de wei op met graasmasker geen optie of mag die helemaal geen gras nu?
ClauH schreef:Greendragon, is een logeetje (of 2) voor even ook geen optie ? Er gaan nog steeds mensen op vakantie, dus misschien zoekt iemand een vakantie adresje voor de paarden ? Mijn 2 logeetjes hebben vorige maand ontzettend goed geholpen met het gras. Ik heb nu precies genoeg over.
dank voor alle tips!
Punt is dat shetje altijd met graasmasker op in het weitje staat. Eerst met zo'n standaard korfje en sinds vorige zomer met een greenguard. Ze staan van 7 tot 7 overdag in het land... daarna in de paddock/stal met hooi. Weitjes laat ik altijd doorgroeien zodat gras is uitgebloeid, dus vaak lang en stengelig. Het enige dat ik dit jaar niet echt goed gedaan heb, is hem aan het 'werk' houden, ik heb te weinig gelongeerd en gewandeld (verder is ie onbeleerd) en dat ging ten koste van zijn lijn, zeg maar. Iets anders kan ik niet bedenken... Dus ja, kan lang goed gaan, maar niet zonder genoeg beweging. Zodra het weer kan, maar weer opbouwen en kijken of hij kan afvallen. Maar poeh dat is zo verschrikkelijk moeilijk!! Blij te lezen dat het ondanks een ernstige bevangenheid toch nog goed gemanaged kan worden!
Omheining-issues bij schaapjes/geitjes zit ik ook tegen aan te hikken. Is wel te doen natuurlijk, maar moet wel gedaan worden, anders eten ze mijn nieuwe vers geplante haagboompjes op. Vind het wel heel leuk gezicht, zo'n kleine kudde schaapjes..
Logeetjes is misschien nog wel een idee. Zal eens rondvragen...
Hooien, daar is het landje te klein voor, nog geen 4000 m2. Wilde ons hooiboertje niet doen. Wel vorig jaar stuk zelf gemaaid met bosmaaier en laten drogen. Mooi dat die gekke paarden dat niet wilden eten!! Uiteindelijk is dat op de mesthoop beland...
Ik ben van plan deze week weer te beginnen met paar minuten stappen aan de hand in de paddock per dag. Kijken of dat goed gaat en langzaam weer opbouwen naar een normale longeersessie. ooit...
[***], zijn de kippies al zelf naar binnen gegaan vannacht? Leuk om te lezen dat er meer kippenfans zijn. Kippen zijn zo leuk!!
Mooi afdak! dat staat nog op mijn wensenlijstje! Zijn dat gewone lichtdoorlatende golfplaten? Lijkt me ideaal om voorkomen dat het inregent in de stallen.
Wij hebben net een korte maar felle bui gehad , 6mm vandaag/vannacht en heerlijk die temperatuurdrop naderhand. paardjes stonden midden in de regen, vonden ze ook wel beetje fijn... Maar in huis wil het nog niet zo afkoelen. Nog ruim 26 graden boven.... En alle ramen staan open, boven en beneden.... We gaan morgen kano-en in de buurt. ff lekker er tussen uit...