Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:28

@marjan: waar heb je het vandaan en hoeveel kost een baaltje ??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:32

DubbelFun schreef:
@marjan: waar heb je het vandaan en hoeveel kost een baaltje ??

Dit was van iemand die paard verkocht had en nog 16 baaltjes over had. Heb 5,50 betaald 20kg pakjes maar ze had er zelf dacht ik 7,5 per pakje voor betaald. Dacht via venhorst. Is van dat ontstofte hooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:59

Dat is echt een mazzeltje dan.
Ik ben wel benieuwd hoe dat ontstoffen gebeurd ??
Een ex-voerboertje van mij kocht altijd grote balen onverpakt hooi en maakte daar kleine baaltjes van mbv een schudder. Die 'hakte' aan de ene kant plukjes uit die grote baal en transporteerde het via een lopende band naar een pakmachine die er kleine baaltjes van maakte. Daar kwamen ook altijd hele wolken vanaf én leverde meer op qua verkoopprijs.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:01

DubbelFun schreef:
Dat is echt een mazzeltje dan.
Ik ben wel benieuwd hoe dat ontstoffen gebeurd ??
Een ex-voerboertje van mij kocht altijd grote balen onverpakt hooi en maakte daar kleine baaltjes van mbv een schudder. Die 'hakte' aan de ene kant plukjes uit die grote baal en transporteerde het via een lopende band naar een pakmachine die er kleine baaltjes van maakte. Daar kwamen ook altijd hele wolken vanaf én leverde meer op qua verkoopprijs.

Denk idd dat ze dat zo doen :) zoiets staat ook bij venhorst op de site

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:26

Bedankt voor de felicitaties allemaal! Ik was inderdaad vrijdag jarig en het was een van de redenen dat ik een beetje druk was afgelopen dagen. Op de een of andere manier is een verjaardag altijd een goed moment om een extra grondige schoonmaak van het huis te doen :jj . Heb gisteren nog een echo gehad van mijn zwangerschap en alles zag er goed uit. Al met al voor mij een geslaagde week met goede bevrediging van mijn opruim en schoonmaak woede...

Nu het deze week wat aangenamer is ga ik mogelijk mijn schoonmaak woede verplaatsen naar de paarden en de zadelkamer. Die zwarte staarten en vergeelde lichamen zijn nodig aan de beurt. En de spinnen in de zadelkamer mogen wel weer opzoek naar een nieuw onderkomen :Y) .

Oke... hier mijn bijlees... beetje lang geworden _O-

DubbelFun schreef:
Ik zou ook de populieren omhalen of er iemand bijhalen met verstand van bomen (met de kans dat ze alsnog omgehaald moeten worden). En qua stookhout heb je er ook niet veel aan (schijnt te stinken).
Wil je ze als windbreker houden dan is het misschien een idee om ze te toppen op 4 a 5 meter.

Ja, hoewel bij slechte bomen dat toppen vaak ook een tijdelijke oplossing is. Als je dan wat anders ernaast zet kan in de tijd dat de berken het nog doen iets anders een beetje hoogte krijgen. Deze keuze hebben wij hier ook gemaakt. Een aantal bomen zijn nu getopt, maar je merkt na een jaar al wel dat ze niet allemaal meer zo stevig zitten. Nu gaat het in dit geval wel om Essen die essentaksterfte hebben, dus wellicht dat een slechte berk nog wat langer gaat...

belle_boef schreef:
[ [url=m/qUViPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze komt steeds meer in model. En wordt steeds leuker om mee te werken iedere keer wordt ze echt beter, sterker, soepeler.

[ [url=m/a7KmHL.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ze is een serious mouse killer. Dit is al de tweede al die ik in der stal vind.

Knappie die muizenpletter <3

Dais_ schreef:
Stephanie, ik snap het ook wel hoor. Het blijft natuurlijk gewoon handel. Ik vind het aanbod pre hengsten met goede voorwaarden in Nederland echt minimaal, dus ik keek ook naar lusitano's. Uiteindelijk hoop ik ooit een paardje te fokken waarmee ik WE kan gaan rijden :D
Ga jij je jaarling en veulen houden?

Vandaag heb ik mijn man weer op mogen halen uit het ziekenhuis. Na ruim 2,5 jaar rondgelopen te hebben met een hernia hebben ze hem nu toch geopereerd. En wat bleek? Er zat een stukje ruggenwervel los! Dat hebben ze dus ook weggehaald met helaas wel een grote(re) kans op nieuwe hernia(s), maar dit loszittende stukje zou wel eens de klachten hebben kunnen veroorzaken en laten zitten was geen optie. Op niet 1 mri hadden ze dat losse stukje gezien schijnbaar.

Afijn, hij is weer thuis en heel braaf..hij slaapt al de hele middag :')

Heb je zelf geen pre met stamboom dan? Aan de andere kant als je voor jezelf een paard fokt maakt dat minder uit. Dan kan je gewoon de combinatie kiezen waarvan jij denkt dat daar jouw droompaard uitkomt.

Wat voor dekvoorwaarden vind jij een afknapper dan? Ik heb mijn merrie trouwens op alle drie de manieren laten dekken door ice, zowel diepvries, vers als natuurlijk. Diepvries was helaas niet gelukt, maarja daarbij heb je gewoon ook de afhankelijkheid dat opslag en vervoer allemaal 100% in orde is ivm goedhouden in stikstof.

Als je ook open staat voor diepvries en insiminatie op een dekstation gaat er trouwens wel een scala aan mogelijkheden open. Je ziet toch vaak dat de kwaliteit hengsten roots hebben in het thuisland. Zou wel tippen om altijd kwaliteitsrapport aan te vragen en je eigen DA ook laten checken. Volgens mij het dit morfologisch onderzoek. Heb ik toen niet gedaan en achteraf had mij dit misschien meer duidelijkheid op kans van slagen gegeven. Nu heb ik wel heel veel mazzel gehad besef ik mij achteraf dat de hengstenhouder zo lief en meedenken was. Dat jaar erop is Flor toen via natuurlijke dekking gedekt. Ik heb haar toen van het noordelijke groningen naar het zuidelijkste puntje van Limburg gebracht. :Y) . Je moet er wat voor over hebben, haha.

WE is super leuk. Ik heb dit ook met Qupido geprobeerd, maar helaas vond hij de helft van de dingen dood eng. Ik heb plannen om met Rosegold en Sansa uiteindelijk ook WE te gaan doen. Dus ja in principe is het plan om ze te houden. Moet wel zeggen dat ik misschien wel eens een veulen bij Sansa of Rosegold zou willen fokken. Daarna moet ik wel een keuze gaan maken over welke dan weg gaat. Uiteindelijk houdt de grote van de paardenverzameling een keer ergens op, stelletje opvreters :9 :') .

Fijn dat je man weer terug is van zijn operatie. Veel sterkte voor hem en hopelijk gaat het vanaf nu toch goed. *\o/* . Het klinkt in elk geval wel alsog ze een soort eureka moment hebben gehad in de operatiekamer!

Belker schreef:
knappe paarden Stephanie, hier wei ig ervaring ,et Lusitano’s. Ik heb een half jaar Oeste van Maaike gereden in de springles, fijn dier.

Oh die ken ik denk ik niet. Grappig dat het springles was. Ze zijn enorm veelzijdig inderdaad. Dat zie je natuurlijk ook terug in al die verschillende oefeningen en gevraagde beheersing dat een WE proef vraagt waarvoor ze heel populair in gebruik zijn.

Dais_ schreef:
Verder baal ik nog van iets. Ons hele huis stinkt naar schimmel en ik weet niet waar het vandaan komt. Echt frustrerend. En het stinkt heel erg. Zelf ruiken we ook naar schimmel en onze kleding. Als ik vanonder de douche kom bij mijn ouders en ik trek schone kleding terug aan dan ruik ik de schimmellucht ook heel erg.

Ik zou zo graag de oorzaak vinden, maar ik vind niks :( Ik heb overal al beplating en isolatie weggehaald, maar niks gevonden so far.

Jemig -O- , ondertussen al gevonden waar het vandaan komt? Die geur is inderdaad vreselijk... Wij hadden een tijdje ook een vochtprobleem met de kelder, is nu semi opgelost, morgen komt mijnbouwschade weer langs en hoop ik dat het eindelijk definitief opgelost kan worden (maarja zal nog wel minimaal een jaar duren, dat terzijde :+ ) Anyways mijn punt: ik kreeg van iemand destijds een hele goede tip voor geurneutralisatie (tenminste iets voor je neus :+ ): Het merk Ona, je hebt het in potjes met gel en block en een spray in verschillende geuren, maar net wat je voorkeur heeft. Ik had het volgens mij bij Amazon weg... Maar echt, het was een stuk aangenamer bij ons terwijl we opzoek gingen naar een oplossing. Ik had de combinatie van zo'n potje met een spray. Maar ik moet er wel bij zeggen dat jouw situatie een stuk erger klinkt dan wat wij hadden. Dus ik weet niet of in zo'n geval dit ook (genoeg) werkt. Het is wel een vrij prijzig merk om eerlijk te zijn... :$

Dais_ schreef:
Er bestaan zat producten om schimmel te behandelen, maar als je geen schimmel ziet, wat ga je dan behandelen? :=

De geur, tot de oorzaak gevonden / weggenomen is :o

Robijntjah schreef:
Oh hij was goed wakker DP :')

Ik heb vrijdag mijn eerste springles met Modesta gehad <3

[ Video ]

Leuk! Ik heb je trouwens even gevolgd :Y)

Malenka schreef:
Net weer 70m2 mudcontrol besteld. Enorme uitgave. Maar... *\o/*

Wauw, zullen de paardjes fijn vinden. Succes met de klus straks.

horsii schreef:
Dat valt ontzettend mee belker.

Hier was ik voor enten ook zoiets kwijt hoor dp.

Boon lekker fris.

Hier lekker hardgelopen vanmorgen en de paardjes beweging gegeven.
Nu aan de studie.
[ [url=m/buN4W2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGLFEr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xXHVva.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TxvO3U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker zeg, ziet er uit als een fijne wandeling!

---

Jemig wat een prijsverschil in die dierenarts rekeningen. Ik moet zeggen dat ik voor enting wel eens shop. Mijn paarden staan in 3 dierenarts/paardenarts praktijken ingeschreven en mijn honden zelfs in 4 :+ ... Ik heb 2 die ik regelmatiger gebruik dan anderen en soms is het ook een tijdskwestie ivm te kort aan dierenartsen in het noorden. Maargoed :z

----

MarjanB schreef:
Heerlijk boemel! Lekker hoofd leeg maken :D

Ik had laatst twee baaltjes voordroog gehaald, eerste zat zooi in en aten ze slecht. Nummer twee, vol schimmel -O- ga maar weer dure kleine baaltjes halen. Ben t zat

[ [url=m/laZMVO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zd6oKt.jpg]Afbeelding[/url] ]

oh getver, ziet er niet fris uit -O- Haal je ze zelf op of wordt het geleverd? Wellicht kan je daar nog wat mee...

Ik had laatst al even op de hooi perikelen gereageerd. Heb inmiddels dus laten weten aan mijn hooi leverancier wat ik van de kwaliteit vond. Hij beloofde mij beterschap en dat volgende lichting betere kwaliteit is. Hij heeft niets aangeboden in de zin van omruilen of een gratis baal deze keer oid (had ik bij mijn vorige levarancier dus wel eens - maar die gaf dat hooi dan gewoon aan zijn eigen paarden :') :roll: )... maar! Als deze lichting weer slecht is ga ik daar wel een groter punt van maken... Voor nu goede hoop op beterschap dan maar :(:)

boemel schreef:
Balen van het hooi Marjan.

_/-\o_ _/-\o_ _O-
Iemand moest hem maken he!

Dais_ schreef:
Het is echt een mooie dag vandaag <3

[ [url=m/zSOJgl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ziet dat er lekker rustgevend uit zeg!!

MarjanB schreef:
Wij hebben gisteren groot onderhoud gehad aan de bomen rondom huis. Na twee keer al een spontane vallende boom en veel dood hout maar besloten om het nu even rigoureus aan te pakken zodat het de komende jaren weer een beetje in verhouding terug kan groeien.
Er zijn denk ik 15 bomen gekapt en de struiken terug tot op de grond zodat die weer opnieuw uit kunnen lopen en we ze wat kunnen beheersen. Het was enorm veel werk had 20.000 stappen en 2800 active calorieën volgens m’n horloge :')
Zo was het
[ [url=m/ABhlhy.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu
[ [url=m/8GPMGq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r3HGlE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gelukkig alleen spierpijn in m’n linker bil en heb ik nog vrij tot maandag

Wauw flinke klus zeg... Die aanhanger puilt uit *D
Laat de lentestorm maar komen dus 8-) (of liever toch niet :') )

boemel schreef:
Wat een hoop werk verzet Marjan!
Het ziet er goed uit!

Tess en een leaser? :=
Ze laat zich geen halster om doen door een onbekende en tot nu toe laat ze zich ook niet door iemand anders rijden (rennen en bokken).

Dus ze blijft gewoon helemaal mijn paard en we kijken rustig uit naar een paard waar ik meer mee kan.

Manzano, ik snap je punt. Ik heb al heel lang grondwerkles met haar en heb les van iemand die juist veel nadruk legt op rechtrichten en balans.

Ook heeft ze al een keer 1,5 jaar en verschillende keren maanden rust gehad.
Ik verwacht daarom wel dat ik er kleine bosritjes mee kan gaan doen, maar niet meer dat ik in de rijbak aan het rijden kom met haar. Ze is bloedfanatiek in het werk, rustig aan is echt een ding voor haar.

Ah nee Dais.
Dat zijn van die baaldingen.

Hier is gisteren een nieuwe deur geplaatst.
Valt wederom weer genoeg te repareren aan de binnenkant. Iets met een stuk natuursteen weghakken enzo. :(

Dit was ooit de plek van de voordeur, maar de echte voordeur zit al sinds de jaren 70 aan de zijkant.
Er zat al jaren een deur in die dichtgekit was.
We hebben er nu een balkon deur in laten zetten.
Lijkt beter als dichtmetselen of een raam

[ [url=m/cjBJew.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb gisteren een fotoreading aangevraagd voor Tess en gevraagd of ze nog wel wat wil doen qua werk of dat ze liever rust heeft. Ik kreeg een bijzonder passend antwoord.

[ [url=m/e9UJYa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die deur ziet er mooi, klinkt als een goede oplossing. Bij ons huis hebben we een soort gelijke situatie. Wij gebruiken ook een andere deur als voordeur. Ik vind zo'n balkon deur helemaal geen gek idee als vervanging, ziet er mooi uit!

Fijn dat je een reading hebt gehad waar je content mee bent.

DubbelFun schreef:
@Stephanie: en ook nog gefeliciteerd :)
Kwam de schimmel ín het hooi niet door de zuring?? Door de dikkere stelen van de zuring drogen die niet zo snel en gaat het omliggende gras/hooi dus eerder schimmelen.

Dat is ook de reden dat men eigenlijk de zuring hoort te verwijderen voor er gehooid gaat worden (en het kunnen flinke bossen worden, dus hou je ook meer gras over als je het verwijderd).

Ik vermoed van wel, gelukkig hadden lang niet alle balen er last van. Maar genoeg dus wel. Heb in elk geval vriendelijk verzocht om bij volgende hooibeurt er rekening mee te houden en dat ik ervan uitging geen nieuwe dingen te zeggen :)*

Laurie schreef:
Hier best nog wel wat zorgen gehad om Maddog maar die doet het eigenlijk hartstikke goed. Eet inmiddels ook weer kort(er) gras en is vooral ontzettend verwend :7 :D

[ Afbeelding ]

[ Video ]

Wat fijn dat ze zo goed gaat. En ach een beetje verwennen moet best kunnen toch :Y)

Belker schreef:
Wij hadden vandaag kennismaking met TREC PTV training.
Een van de leuke dingen om te doen. Mijn man deed met Johnny aan de hand mee en die vermaakten zich super.
[ [url=m/2jQCTs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er heel leuk uit! Gaaf *\o/*

boemel schreef:
Was inderdaad gezellig Belker. Veel plezier vanavond!

Vandaag heb ik Tess weer voor het eerst gelongeerd na de behandeling. Ze liep lekker laag en ontspannen.

Leuk dat jij en Belker een gezellige middag hebben gehad!

En super fijn dat de eerste keer longeren zo goed voelde.

boemel schreef:
[ [url=m/v5Abyg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is echt prachtig geworden *\o/*

MarjanB schreef:
Zei net tegen m’n vriend, misschien dat ik over een tijdje van dat dure hooi laat komen want wordt er gewoon gelukkig van als ik op stal kom _O-

_O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:56

Hele gave foto van Johny.

Lekker kruiden lucht, maar 7 euro wel flink aan de prijs.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:25

Ik kan jullie niet bijhouden!
Zie mooie dingen voorbij komen, mooie pluispoes :')
En mooie aardbeienbak.
Gave foto van een springende vos pony.
En een hoop hooi problemen. Hoewel ik mijn hooi niet het lekkerste vind ogen. Beetje droog. Ben ik er wel heel blij mee als ik jullie lees.
Sinds ik hooi netten gebruik verbruik ik een stuk minder. En blijven m’n stallen netter.
Sterkte met alle zorgekind paardjes, dat zijn minder leuke dingen.
Hier zijn we gister in huis flink opgeschoten, er kwamen wat vrienden helpen klussen en daarna een bbq. Was bang dat er van het klussen weinig terecht zou komen. Maar er is in een paar uurtjes veel meer gedaan dan ik had verwacht.
Van 1 slaapkamer het dak helemaal geïsoleerd, en een deel van de hal. En zelf kon ik weet een stuk verder komen met behangen
Afbeelding
Afbeelding
En we hebben Fleur haar pony verkocht. Die was gewoon niet lief en komen ze niet vertrouwd überhaupt voor de stal staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:46

Wat een lief behangetje :)

Hier net terug van een ritje. Ik kwam net op weg een vriendin tegen dus we hebben samen een ritje gedaan. Het laatste stuk kreeg Boon wat 'humor' en dat bleek aanstekelijk te zijn, dus vriendin had ook even haar handen vol. Maar het was een lekker ritje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:03

Wat een leuk behang!
Df klinkt spannend

Ik heb vanmiddag m’n telefoon laten vallen en kan er niet meer in |( heb natuurlijk geen recente backup dus hoop dat dat nog op 1 of andere manier te regelen is.. zucht

Verder erg rustig want niemand kan me bereiken en ik ook niemand _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:12

@marjan: balen... kan een telefoonwinkel er misschien nog iets mee ??

Fotootje van vanmiddag, Boon lijkt lekker ontspannen te lopen en waar die gekke poepzit van mij vandaan komt weet ik niet :D

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:28

DubbelFun schreef:
@marjan: balen... kan een telefoonwinkel er misschien nog iets mee ??

Fotootje van vanmiddag, Boon lijkt lekker ontspannen te lopen en waar die gekke poepzit van mij vandaan komt weet ik niet :D

[ [url=m/3T0Djo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee, morgen maar ff achteraan. Ik had een i cloud account met opslag alleen kon ik laatst geen geld er heen doen dus kon ik er niks meer heen sturen. En door alle chaos vergeet ik het weer en ja nu was ik te laat. Hoe vaak ik dat ding laat vallen.. t is nog een wonder dat hij het 3 jaar overleefd heeft :')

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:35

@Gewoonmarie wat fijn dat je een kluscrew had. Flinke vorderingen dus. Idd schattig behangetje. Kamer van je dochter?
Fijn dat je kopers hebt gevonden voor de pony. Toch altijd een beetje dubbel als ze op die manier de stal weer verlaten. Hopelijk komt er een super lieve vervanger ;)

@dubbeldun Hihi die foto :p het lijkt erop alsof je zin hebt in een galopje =:)

@marjan wat een pechweek staan je foto’s niet toevallig op je Sim opgeslagen? Of kan je misschien aan een laptop hangen en nog even in de mapjes gluren := ? Heel erg poedersuiker zeg. In het digitale tijdperk van nu moet er toch wel iets van een oplossing zijn #)
Andere kant: nu kan je weer een nieuwe telefoon uitzoeken met hippe snufjes :wow:

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:42

Stephanie schreef:
@Gewoonmarie wat fijn dat je een kluscrew had. Flinke vorderingen dus. Idd schattig behangetje. Kamer van je dochter?
Fijn dat je kopers hebt gevonden voor de pony. Toch altijd een beetje dubbel als ze op die manier de stal weer verlaten. Hopelijk komt er een super lieve vervanger ;) :

Ja klopt van m’n jongste dochter, die is bijna 4.

Pony gaat terug naar de vorige eigenaar, waar ze er wat mee gaan mennen en hij stal mascotte gaat zijn. Hij is nu 16, dus dat hij nog gaat veranderen qua gedrag is ook een illusie. Nu is die terug bij meisjes van 16. Dus dat komt wel goed.

Ja wel dubbel. Heb wel ook gewacht tot ze er zelf ook achter stond.
Eerst maar op de manege wat meer ervaring opdoen en dan zien we wel weer. Er werd me via iemand anders wel gelijk weer een pony aangeboden. (Die ik wou voordat ik deze kocht) maar even de boot afgehouden. Over een jaar ofzo maar weer kijken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:47

Leuk behang Gewoonmarie. Jammer van de pony.

Knappe Boon DF.

Balen van je telefoon Marjan.

Zo wij zijn weer thuisuit Belgie. Even ons jonkie bezocht en gelijk nog een natuurlijke dekking gezien. De rechter is ons jonkie.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:52

Gewoonmarie, wat fijn die hulp en wat een lief behangetje.
Klinkt als een goede keuze voor jullie en de pony.

DubbelFun, gekke poepzit := als het maar leuk was toch? :D

MarjanB, lekker rustig ;)

Vanmorgen eerst naar mijn oude pensionstal gereden. De jongste van mn vriend mocht haar 1e galop proberen op een lieve Fjord. Dat ging heel best. We moesten haar na een uur van de pony aftrekkn :D

Daarna heeft ze Diekke nog gereden en is mijn vriend er ook nog even op geweest om rond te galopperen.
Zelf heb ik een extra lange ronde met Tess in het bos gelopen.
Jammer, weer einde weekend!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:14

Waarom gaan weekenden zo snel voorbij :')

Respect voor de bijleespost Stephanie!!! En nog gefeliciteerd met je verjaardag. Altijd goed om het huis dan weer eens lekker aan te pakken. Wat betreft dat luchtje, die kende ik nog niet. Ik heb een lampe berger gekocht. Normaal heb ik een diffuser van young living, maar ik wil nu niet nóg meer vocht in huis dus werd het de lampe berger. Verder staat er 24/7 een ontvochtiger en een bouwkachel aan en nu zitten we rond de 65% (ipv 88%) en de lucht gelukkig al wat minder! Hebben jullie ook zoveel vochtproblemen??

Dubbelfun, misschien ging je net ff verzitten? Leuke foto verder. Het was mooi weer voor een rit!

Boemel, na 1 uur nog niet te stoppen :') dan vindt ze het iig wel écht leuk :D

GewoonMarie, wat een leuk behang <3

Belker, op visite bij de kleine. Hoe groot is hij nu? En nu al dekken, dan bevallen ze half januari := nouja, ieder zijn ding :') mij lijkt het niks, een veulen half januari :=

Marjan, wat balen van je telefoon |(
En 5,50 is helaas een hele gangbare prijs tegenwoordig, maar als je dan goed hooi hebt, dat is ook wat waard :j Leuk de stammetjes op je track. Wat is je track mooi vlak en droog :j

Ik heb vandaag de konijnenren afgebroken. Vorige week was ons laatste oudje overleden. Nu na 13 jaar helemaal konijnloos. En iedereen wil ons voorzien van kipjes of nieuwe konijnen, maar ik heb er gewoon zo weinig tijd voor dus ik heb snel de ren afgebroken voordat er weer iemand op de stoep staat met kuikens ofzo :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:29

Ah vervelend alle konijntjes overleden.

Hopelijk kan je nog bij je gegevens op je telefoon Marjan.

Lekker op buitenrit met boon.

Kleine pony terug, jammer dat de match et niet was.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:07

Voor kids ook wel belangrijk dat ze zich enigszins veilig voelen.

Boemel fijn dat ze lekker fanatiek wordt!
Bekker ziet er knap uit
Dais, jammer maar wel begrijpelijk, op een gegeven moment is het wel klaar

Wij waren naar di-rect met het residentie orkest. Was zo gaaf! Zo goed, ben helemaal gelukkig :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:08

Dais, herkenbaar, ik heb de ren wel nog voor kippen maar zeg echt nee tegen konijntjes die ik aangeboden krijg. Sterkte met her verlies van je laatste konijntje.
Het is leuk maar veel werk en er wordt veel te weinig mee gedaan bij ons. In ons huis geld nu een uitsterfbeleid. Gisteren heb ik nog 3 hanen gevonden tijdens het buitenrijden maar heb er braaf een melding van gemaakt. De opvanghond is er dan wel nog steeds, gaat eigenlijk heel goed maar 3 is echt teveel. Ik voel mij net Ceaser Milan als ik naar de wei loop met die honden om mij heen circelent.

Marjan, gaaf zo`n concert

Gewoon Marie, jammer dat de klik er niet was maar zeker voor de kindjes is braaf toch het allerbelangrijkste.
ik ben bij mijn dochter benieuwd of ze nu het warmer wordt meer gaat rijden, de hele winter zag ze de pony amper staan en zat ze liever binnen. Ik ging vroeger ( nu ook niet meer hoor) door weer en wind en reed altijd. Ook mis ik voor haar een groepje, n rijdt ze altijd allee, een "kinder"pony club is er bij ons niet echt en dat mis ik wel. Goede manege helaas ook niet
Schattig behang!

Belker, fijn dat je je jonkie weer gezien hebt. Wat voor iets is het
En een vroege dekking. Wij hebben nu 2 veulens van een klant die geboren zijn, ik gok dat dit weekend een 3e is geboren maar dat is echt vroeg. Nu kunnen ze in de oude binnenbak bewegen maar om ze buiten in de modder te zetten is veel te koud en je wil ze ook niet te lang op stal hebben staan.

Hooi perikelen, wat een prijzen, en dat verschil in kwaliteit. Herken het helaas al mag ik nu echt niet klagen. Ik zoek op het werk de beste pakken uit en krijg ze tegen inkoop prijs maar als ik 5,50 per pakje moest betalen werd het ee dure hobby met 3 veelvraten.

Gisteren kreeg ik een PB van iemand uit het dorp die gehoord had dat ik varkentjes had Hij deed bierbrouwen als hobby en had dat restproduct over. Varkens zouden dat heerlijk vinden en hij vond het zonde om weg te gooien. Lief toch! Nu heb ik voor 3 dagen voer, hij geen afval en de varkens smulden ervan. Dat vind ik zo leuk aan wonen in een klein dorp.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:16

Ik vind het ook vroeg, maar het zijn maiden merries dus de vraag is lf dit pakt.
Kleintje is een freiberger merrie, ze wordt dit jaar 2. Gaat in 2024 de feldtest doen en komt dan naar huis is de planning.

Wat leuk LN, idd een voordeel van in een klein dorp wonen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:35

In Amerika wordt het veel gedaan vroege veulens, want dan zijn ze met het showseizoen al flink groot en hebben dus een voordeel... maar als iedereen het doet wordt dat dus teniet gedaan ;)

@belker: leuk dier! Heeft een lieve blik. De natuurlijke dekking vrij in de wei of uit de hand ??
@lyn: fijn dat er aan de varkens gedacht wordt.
@dais: kan het wel begrijpen dat je geen nieuwe kippen/konijnen meer wilt. Ik heb 20 jaar cavia's gehad en toen de een na laatste dood ging heb ik de laatste weggegeven aan degene die mijn grote binnenhok kwam halen omdat ik ook geen zin meer had om er weer eentje bij te zoeken.

Vandaag weer verder met eikels verwijderen uit de wei. Ik zag een leuke machine https://baganut.com/how-it-works/ maar die zijn me te duur en ik twijfel of die op de ongelijke ondergrond wel gaat werken.
Heeft iemand ervaring met zo'n eikelraper?? En dan vooral in een weiland (kort gras) met hoefindrukken ??
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:37

Hier geen ervaring mee.

Mijn jongste is van 30 maart, vond dat een perfecte tijd.

Leuk jonkie belker.

Jullie gaan hard.
Hier heel druk. Werk, prive, verbouwing, beesten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:02

Dubbelfun we hebben zo'n ding voor mijn vader gekocht voor de walnoten. Het werkt als een tierelier. Die wat pap heeft is wel flexibel zegt maar dus kan iets mee bewegen. Echter alleen ervaring op gras zonder hoefjes... Ik zou zeggen als het niet te duur is echt uitproberen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:07

Thanks, dat geld wil ik er nog wel aan uitgeven om te proberen. Zeker voor de wat hoger gelegen eikels zal het wel helpen en degene die al een wortel hebben moet ik toch bukken :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:13

Ik heb er hier zo 1 en gebruik hem ook op gras met ongelijke delen en hoefjes. Gaatvredelijk. Ik vind dit ding vooral rugontlastend werken, dat is fijn. Ik heb er dit jaar heel veel eikels meegeraapt. 20 emmers vol ofzo.