Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Dat is echt een mazzeltje dan.
Ik ben wel benieuwd hoe dat ontstoffen gebeurd ??
Een ex-voerboertje van mij kocht altijd grote balen onverpakt hooi en maakte daar kleine baaltjes van mbv een schudder. Die 'hakte' aan de ene kant plukjes uit die grote baal en transporteerde het via een lopende band naar een pakmachine die er kleine baaltjes van maakte. Daar kwamen ook altijd hele wolken vanaf én leverde meer op qua verkoopprijs.
DubbelFun schreef:Ik zou ook de populieren omhalen of er iemand bijhalen met verstand van bomen (met de kans dat ze alsnog omgehaald moeten worden). En qua stookhout heb je er ook niet veel aan (schijnt te stinken).
Wil je ze als windbreker houden dan is het misschien een idee om ze te toppen op 4 a 5 meter.
belle_boef schreef:[ [url=m/qUViPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze komt steeds meer in model. En wordt steeds leuker om mee te werken iedere keer wordt ze echt beter, sterker, soepeler.
[ [url=m/a7KmHL.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ze is een serious mouse killer. Dit is al de tweede al die ik in der stal vind.
Dais_ schreef:Stephanie, ik snap het ook wel hoor. Het blijft natuurlijk gewoon handel. Ik vind het aanbod pre hengsten met goede voorwaarden in Nederland echt minimaal, dus ik keek ook naar lusitano's. Uiteindelijk hoop ik ooit een paardje te fokken waarmee ik WE kan gaan rijden
Ga jij je jaarling en veulen houden?
Vandaag heb ik mijn man weer op mogen halen uit het ziekenhuis. Na ruim 2,5 jaar rondgelopen te hebben met een hernia hebben ze hem nu toch geopereerd. En wat bleek? Er zat een stukje ruggenwervel los! Dat hebben ze dus ook weggehaald met helaas wel een grote(re) kans op nieuwe hernia(s), maar dit loszittende stukje zou wel eens de klachten hebben kunnen veroorzaken en laten zitten was geen optie. Op niet 1 mri hadden ze dat losse stukje gezien schijnbaar.
Afijn, hij is weer thuis en heel braaf..hij slaapt al de hele middag
Belker schreef:knappe paarden Stephanie, hier wei ig ervaring ,et Lusitano’s. Ik heb een half jaar Oeste van Maaike gereden in de springles, fijn dier.
Dais_ schreef:Verder baal ik nog van iets. Ons hele huis stinkt naar schimmel en ik weet niet waar het vandaan komt. Echt frustrerend. En het stinkt heel erg. Zelf ruiken we ook naar schimmel en onze kleding. Als ik vanonder de douche kom bij mijn ouders en ik trek schone kleding terug aan dan ruik ik de schimmellucht ook heel erg.
Ik zou zo graag de oorzaak vinden, maar ik vind niksIk heb overal al beplating en isolatie weggehaald, maar niks gevonden so far.
Dais_ schreef:Er bestaan zat producten om schimmel te behandelen, maar als je geen schimmel ziet, wat ga je dan behandelen?
Robijntjah schreef:
Malenka schreef:Net weer 70m2 mudcontrol besteld. Enorme uitgave. Maar...
horsii schreef:Dat valt ontzettend mee belker.
Hier was ik voor enten ook zoiets kwijt hoor dp.
Boon lekker fris.
Hier lekker hardgelopen vanmorgen en de paardjes beweging gegeven.
Nu aan de studie.
[ [url=m/buN4W2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGLFEr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xXHVva.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TxvO3U.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:Heerlijk boemel! Lekker hoofd leeg maken![]()
Ik had laatst twee baaltjes voordroog gehaald, eerste zat zooi in en aten ze slecht. Nummer twee, vol schimmelga maar weer dure kleine baaltjes halen. Ben t zat
[ [url=m/laZMVO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zd6oKt.jpg]Afbeelding[/url] ]
boemel schreef:Balen van het hooi Marjan.
Dais_ schreef:Het is echt een mooie dag vandaag
[ [url=m/zSOJgl.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:Wij hebben gisteren groot onderhoud gehad aan de bomen rondom huis. Na twee keer al een spontane vallende boom en veel dood hout maar besloten om het nu even rigoureus aan te pakken zodat het de komende jaren weer een beetje in verhouding terug kan groeien.
Er zijn denk ik 15 bomen gekapt en de struiken terug tot op de grond zodat die weer opnieuw uit kunnen lopen en we ze wat kunnen beheersen. Het was enorm veel werk had 20.000 stappen en 2800 active calorieën volgens m’n horloge![]()
Zo was het
[ [url=m/ABhlhy.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu
[ [url=m/8GPMGq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r3HGlE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gelukkig alleen spierpijn in m’n linker bil en heb ik nog vrij tot maandag
boemel schreef:Wat een hoop werk verzet Marjan!
Het ziet er goed uit!
Tess en een leaser?![]()
Ze laat zich geen halster om doen door een onbekende en tot nu toe laat ze zich ook niet door iemand anders rijden (rennen en bokken).
Dus ze blijft gewoon helemaal mijn paard en we kijken rustig uit naar een paard waar ik meer mee kan.
Manzano, ik snap je punt. Ik heb al heel lang grondwerkles met haar en heb les van iemand die juist veel nadruk legt op rechtrichten en balans.
Ook heeft ze al een keer 1,5 jaar en verschillende keren maanden rust gehad.
Ik verwacht daarom wel dat ik er kleine bosritjes mee kan gaan doen, maar niet meer dat ik in de rijbak aan het rijden kom met haar. Ze is bloedfanatiek in het werk, rustig aan is echt een ding voor haar.
Ah nee Dais.
Dat zijn van die baaldingen.
Hier is gisteren een nieuwe deur geplaatst.
Valt wederom weer genoeg te repareren aan de binnenkant. Iets met een stuk natuursteen weghakken enzo.![]()
Dit was ooit de plek van de voordeur, maar de echte voordeur zit al sinds de jaren 70 aan de zijkant.
Er zat al jaren een deur in die dichtgekit was.
We hebben er nu een balkon deur in laten zetten.
Lijkt beter als dichtmetselen of een raam
[ [url=m/cjBJew.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb gisteren een fotoreading aangevraagd voor Tess en gevraagd of ze nog wel wat wil doen qua werk of dat ze liever rust heeft. Ik kreeg een bijzonder passend antwoord.
[ [url=m/e9UJYa.jpg]Afbeelding[/url] ]
DubbelFun schreef:@Stephanie: en ook nog gefeliciteerd
Kwam de schimmel ín het hooi niet door de zuring?? Door de dikkere stelen van de zuring drogen die niet zo snel en gaat het omliggende gras/hooi dus eerder schimmelen.
Dat is ook de reden dat men eigenlijk de zuring hoort te verwijderen voor er gehooid gaat worden (en het kunnen flinke bossen worden, dus hou je ook meer gras over als je het verwijderd).
Laurie schreef:Hier best nog wel wat zorgen gehad om Maddog maar die doet het eigenlijk hartstikke goed. Eet inmiddels ook weer kort(er) gras en is vooral ontzettend verwend![]()
![]()
[ Afbeelding ]
[ Video ]
Belker schreef:Wij hadden vandaag kennismaking met TREC PTV training.
Een van de leuke dingen om te doen. Mijn man deed met Johnny aan de hand mee en die vermaakten zich super.
[ [url=m/2jQCTs.jpg]Afbeelding[/url] ]
boemel schreef:Was inderdaad gezellig Belker. Veel plezier vanavond!
Vandaag heb ik Tess weer voor het eerst gelongeerd na de behandeling. Ze liep lekker laag en ontspannen.
boemel schreef:[ [url=m/v5Abyg.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:Zei net tegen m’n vriend, misschien dat ik over een tijdje van dat dure hooi laat komen want wordt er gewoon gelukkig van als ik op stal kom
DubbelFun schreef:@marjan: balen... kan een telefoonwinkel er misschien nog iets mee ??
Fotootje van vanmiddag, Boon lijkt lekker ontspannen te lopen en waar die gekke poepzit van mij vandaan komt weet ik niet
[ [url=m/3T0Djo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stephanie schreef:@Gewoonmarie wat fijn dat je een kluscrew had. Flinke vorderingen dus. Idd schattig behangetje. Kamer van je dochter?
Fijn dat je kopers hebt gevonden voor de pony. Toch altijd een beetje dubbel als ze op die manier de stal weer verlaten. Hopelijk komt er een super lieve vervanger: