Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:30

Wij wonen ook echt in een klushuis. Hebben veel tegenslag en vertraging en mijn man is geveld door een hernia, vlak voordat we de sleutel kregen van ons huis anderhalf jaar terug.

Hier zou niemand vrijwillig willen wonen dan ik soms :')

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:32

Ja hier is het huis idd geen klushuis. Wel dingen wat wel eens gedaan mogen worden. Stucwerk/spuitwerk heeft hier en daar wat barsten. Verder zou ik de bijkeuken wel eens helemaal willen aanpassen en daar met kasten werken. En klerenkamer eens een goede kast. Maar ja dat zijn kleine dingen tegenover klushuizen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:36

Fijn dat ik niet de enige ben, ha ha.

Voor de beeldvorming... ons huis begin dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het huis is nu volledig geïsoleerd (alleen nog nieuwe kozijnen), we hebben zonnepanelen, warmtepomp (van t gas af), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, 2 nieuwe WC's en 6 slaap/werkkamers gemaakt.

Binnen is het vooral nog schilderwerk van deuren, plafondplinten, vloerplinten, afzuigkap met ombouw. Maar, er gebeurt Binnen al een tijdje niets meer. We zijn of druk buiten of moe of geblesseerd :o
Laatst bijgewerkt door boemel op 24-11-21 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:37

@boemel: zeer herkenbaar :D je hebt wel eer van je werk!

Zo was onze bovenverdieping voor vier jaar lang := na aankoop van het huis en in orde zetten van paardendeel en benedenverdieping, was het geld op. We sliepen er wel maar dat was het dan ook. Was ook geen verlichting, verwarming,...

Afbeelding

Afbeelding

Het afgelopen jaar alles aangepakt, muren laten pleisteren, dak geïsoleerd en plafonds gezet, vloer er in, verwarming. Echt zó blij mee nu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:39

Geen klushuis, maar eigenlijk ben je met een eigen huis nooit uitgeklust. Wel besteden we nu steeds meer uit, zoals de schilder voor buiten :)
Mijn douche moet eigenlijk nodig wat aan gedaan worden (de geverfde tegels gaan bladderen), maar ik heb er geen fut voor om dat er af te bikken en opnieuw te tegelen, zeker gezien alle leidingen die nog óp de muren lopen. Verder heb ik eigenlijk sowieso een hekels aan tegels, dus zou liever 'iets anders' willen.

@boemel (en anderen die zo zitten); :(:)

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:43

Jeetje als ik lees dat sommigen jaren in een echte bouwput zitten/zaten,heb ik nog niet eens zo klagen.

In de ergste fase van de verbouwing zaten we ook nog eens in een vakantiehuis.

Maar, ook veel tegenslag gehad. Schoonvader ernstig ziek, vriend geblesseerd, vriend burnout.
Om niet te spreken over de verbouwingstegenslagen. Inmiddels 60k boven budget.

Maar, ooit lachen we erom :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:00

60k is best heftig ;(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:08

DubbelFun schreef:
60k is best heftig ;(

Dat is het!

Huis bleek meer mankementen dan uit bouwtechnische keuring naar voren gekomen was, we hebben het grondiger aangepakt dan van te voren bedacht, stijging prijzen bouwmaterialen en meer mankracht in moeten huren door blessureleed.

Daar komt bij de rijbak, de paardenstal, waarbij t plan omgegooid is met dank aan de gemeente...
Dan gaat t ineens hard.

Van de andere kant, wat gedaan is, is gedaan. En we kunnen nog steeds boodschappen doen :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:10

Wij wonen ook in een flink klus uit en dat gaat de komende jaren ook niet veranderen.
We hebben nu 1 gedeelte gekocht van een 2 onder 1 kap, en we hopen volgend jaar het andere deel erbij te kunnen kopen.
Verder is voor nu onze badkamer nog niet af, we douchen bij mijn ouders. Ach ja het is gewoon ff niet anders.
En volgend jaar gaan we een nieuwe schuur bouwen. De huidige schuur(60 jaar jong) is behoorlijk aan het opraken. En ik zou uiteindelijk graag mijn eigen bedrijf starten dan zou dat ook gunstiger zijn.
Ons huis is verder nu wel goed leesbaar, we hebben een fijne houtkachel en kunnen kopen en hebben licht enz.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:17

Hier soortgelijk verhaal.

We hadden een bouwbudget voor een nieuwe keuken en badkamer, maar toen bleek dat de hele bovenverdieping vol zat met houtworm. Vloer moest vervangen worden, verder is alles behandeld met gif. Alle ramen hebben we boven ook maar vervangen want die waren bijna allemaal lek en enkel glas. Er waren ooit 4 slaapkamers, dat zijn er nu nog maar 2.
Cv moet nog aangelegd worden boven, we moeten nog isoleren en er moet nog een vloer in en vensterbanken etc. En dit was dus vooraf allemaal niet ingecalculeerd..

Maar hé, we zitten warm en droog...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:19

Dat dus :D :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 16:58

Ons huis is geen klushuis, wel nog genoeg wensen maar voor nu gewoon leefbaar en alles werkt.
Wel net de grote kas gesloopt en een schuur gebouwd. Daar dus wel flink klussen. Stallen zijn nu bijna af. Water, voerbak, moet nog planken voor de voorwand, matten er in en dat kunnen ze er staan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:00

Dais, gecomdoleerd met het verlies van je katten. In korte tijd, 2 katten verliezen hakt er wel in.

Hier redelijk op orde met het geklus. We moeten nog 1 slaapkamer, 1 keuken en 1 woonkamer doen, maar we hebben nu woonkamer, badkamer, slaapkamer en gang klaar. Huis was geschikt voor dubbele bewoning. Komend voorjaar willen we de buitenkant volledig isoleren en vernieuwen. Houten bungalow, dus dat is een pittige klus.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:12

Wij hebben geen klushuis omdat we niks doen :D
Maar eigenlijk is het dat wel. _O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:21

@Dais: nog vergeten te zeggen, het gemis zal wel heel groot zijn, twee katten tegelijk :knuffel: veel sterkte!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:26

DuoPenotti schreef:
Wij hebben geen klushuis omdat we niks doen :D
Maar eigenlijk is het dat wel. _O-

Ha ha, dat klinkt wel grappig.
Stoor je je er niet aan?
Dat vind ik dan weer heel knap, want ik zie veel te veel wat moet gebeuren en daar erger ik me dan weer aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:32

Dat storen heb ik ondertussen naast me neer gelegd... het is niet anders.
Ik heb zo'n vermoeden dat als wij het ooit verkopen dat het in het funda topic over de tong gaat als dat oude huis, dat daar nog mensen woonde :D
Nee zo erg is het ook weer niet...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:34

DP, hier het oude huis waar ooit alles tot de buiten muren weggebroken mag worden en opnieuw opgebouwd……. Ooit pakken we dat stukje wel op, ooit. Zo niet, dan wonen we nu ook goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:38

Ja dat dus Belker.
We kunnen normaal koken en douchen. Ja het zou vernieuwd mogen worden. zou elk ander ook doen.
Maar ik kreeg mijn ongeval toen we hier 3 maanden woonden, ja dan veranderen er dingen...

Maar we kunnen wel lekker genieten van de paarden, de rust om ons heen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:39

Afbeelding
Rood omrand is opgeknapt en is fijn wonen. Linkerdeel is woonkamer en keuken. Daarna is er een gang gecreeerd met een slaapkamer en badkamer. Beiden 3,5x3,5. De rechterkant wordt dus helemaal gestript en opnieuw opgebouwd, ooit.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:53

DuoPenotti schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat als wij het ooit verkopen dat het in het funda topic over de tong gaat als dat oude huis, dat daar nog mensen woonde :D

Dat zou hier ook zo zijn denk ik! Alhoewel wij al veel gesloopt hebben.

Twee weken geleden stond er hier een vrouw aan de deur. Ze kwam vertellen dat ze in ons huis had gewoond als kind en ze kwam vragen of ze haar pas overleden moeder van 99 mocht uitstrooien.

Welja, ga je gang. Dus nu ligt heel de tuin bezaaid met as. :') (zelfs na meerdere regenbuien blijft het zichtbaar).

Die vrouw is ook nog even binnen geweest en ze vond het zo leuk dat we de oude keuken nog hadden en het trapje naar de bijkeuken. Ze vroeg of ze er foto's van mocht maken.

Welja... doe maar :D

Ik vind het grappig dat dit huis zoveel geschiedenis heeft. Dit is nu de vierde oudbewoonster die spontaan langs is gekomen :D. Er heeft vroeger een hele grote familie gewoond. Opa en oma, ouders en 9 kinderen! Zoveel herinneringen, zoveel verhalen. Over dit huis kan wel een boek geschreven worden denk ik :D.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:54

Belker schreef:
[ [url=m/vBV7aR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rood omrand is opgeknapt en is fijn wonen. Linkerdeel is woonkamer en keuken. Daarna is er een gang gecreeerd met een slaapkamer en badkamer. Beiden 3,5x3,5. De rechterkant wordt dus helemaal gestript en opnieuw opgebouwd, ooit.

Wat groot joh!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:57

@dais: Mooi dat je dat uitstrooien goed vond. Persoonlijk had ik het niet eens durven vragen, laat staan goedvinden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:00

Dais_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat zou hier ook zo zijn denk ik! Alhoewel wij al veel gesloopt hebben.

Twee weken geleden stond er hier een vrouw aan de deur. Ze kwam vertellen dat ze in ons huis had gewoond als kind en ze kwam vragen of ze haar pas overleden moeder van 99 mocht uitstrooien.

Welja, ga je gang. Dus nu ligt heel de tuin bezaaid met as. :') (zelfs na meerdere regenbuien blijft het zichtbaar).

Die vrouw is ook nog even binnen geweest en ze vond het zo leuk dat we de oude keuken nog hadden en het trapje naar de bijkeuken. Ze vroeg of ze er foto's van mocht maken.

Welja... doe maar :D

Ik vind het grappig dat dit huis zoveel geschiedenis heeft. Dit is nu de vierde oudbewoonster die spontaan langs is gekomen :D. Er heeft vroeger een hele grote familie gewoond. Opa en oma, ouders en 9 kinderen! Zoveel herinneringen, zoveel verhalen. Over dit huis kan wel een boek geschreven worden denk ik :D.

Wat mooi!!!

In onze stal zit ook nog het ouderlijk huis.
In 1963 is het huis gebouwd waar wij in wonen.
Maar de stal is voor een deel nog hoe het vroeger was.
Je komt binnen in de goede kamer. Met nog van die rode aardewerk tegels op de grond.
Dan loop je door een lage deur naar de gewone huiskamer, dat voor ons nu zadelkamer is :D
Met ook nog weer andere rode natuursteen op de grond.
En vandaaruit loop je naar de stal en daar was vroeger de keuken.
Er lag een houten plafond en daar lag nog vloerbedekking op (nu niet meer) en daar sliepen ze dus.
Zo onder het niet geïsoleerde dak. brrrr. Maar wel dus boven de koeien, lekker warm.

Wij hebben het gekocht van de man die hier dan ook was geboren.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:02

Afbeelding
Dit was ons huis 'vroeger'. Ik weet helaas niet welk jaar dit was.

Dubbelfun, toevallig weet ik dat er hier nog iemand uitgestrooid is in het verleden en als ze zich daar prettig bij voelen dan mag dat zeker. Dit is een huis met geschiedenis en ik vind het juist wel mooi op 1 of andere manier.

Het as ligt trouwens in een stuk tuin waar ik praktisch nooit kom dus heb er geen last van hoor.