Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:02

Ja ze zijn echt práchtig <3 <3 Denk niet dat we ooit weer zulke mooie honden gaan hebben! Ze zijn alleen ook echt niet makkelijk en zeker niet geschikt voor iedereen. Extreem intelligent, 0 wish to please :') . Maar zolang wat wij willen redelijk overeen komt met wat zij willen zijn ze geweldig :D

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:20

Heerlijke honden, idd rete zelfstandig.

Geen idee of de wolven aan de rand van het dorp op zoek gaan naar prooidieren. Zoja, dan kunnen we een probleem krijgen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 19:39

Wat een plaatjes van honden, Marlies <3

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:26

Wauw wat een mooie honden! Maar van wat ik begrijp niet simpel?

Mijn vriend is ook helemaal weg van pool- of wolfshonden maar hebben nu een herder die overal mee naar toe kan en waar hij alles mee kan doen (oa hardlopen of met paard mee naar buiten).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door biancaaaa op 01-12-20 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:31

Mijn ouders hebben een karpatische herder. Die doet ook alleen maar waar ze zin in heeft. Ontzettend mooi en lief, maar enorm eigenwijs en zelfstandig :') .
Afbeelding

Vandaag waren de paarden hier gelukkig weer een stuk rustiger. Ze hebben weer lekker gegeten en 1 waterbak was zelfs leeg en werd demonstratief door de paddock gerold. Gelukkig maar, zo heb ik ze graag :') .

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:55

Prachtige honden ja, echt plaatjes. Ik heb in het verleden een Jack Russel gehad en die was eigenwijs en zelfstandig zat; voor mij hoeft dat echt niet meer :+

Karin, schrikken zo loslopend paard :oo hier is het terrein omheind, en 1 zijde sloot. Als ze ontsnappen kunnen ze gelukkig hooguit bij 1 buurman de tuin in. Maar goed ook, want de shet heeft al rondjes om het huis gerend met mijn schoonmoeder erachter aan :+

Hier vandaag voor het eerst (een beetje) modder gehad! Gelukkig is alles wel weer ontdooit en lijkt de waterleiding het zonder lekkage overleefd te hebben :7 zaterdag ochtend eerst maar ns aan de slag met verwarmingslint.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:58

Super mooie plaatjes van honden en stallen! Erg leuk!

Jade, misschien wel goed idee van het warmtelint...

Ik zat net even naar de 30daagse voorspelling te kijken en daar hebben ze het over een lange periode van kouder weer, beetje rond het vriespunt. Ben benieuwd of we dit jaar voor het eerst weer een droge, koude winter krijgen, hopelijk wel met een zonnetje erbij. Ik wil geen dagenlange regen en flutsneeuw , net als de vorige jaren...

Ik had gisteravond de deur van de stal blijkbaar niet goed dicht gedaan. Stond die gekke merrie vanochtend buiten in de paddock (ze kunnen geen kant op, dus niet echt problematisch)... maar ja, wel zeikenat. Heeft wel deken op hoor, maar soms snap ik die logica echt niet...

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:05

@Jade, je arme schoonmoeder :(:)
Die helpt je zeker ook nooit meer :=

Volgende week ga ik een nachtje weg met mn man (hij weet nog van niks, een verrassing).
Heb mn buurvrouw gevraagd om de paarden te voeren (verzorgster is gestopt) maar meer dan voeren zou ik nu ook niet durven vragen.
Dadelijk breekt er weer een uit :=

Net les gehad met de ruin. Man man wat kan die bokken zeg. Echt kort op elkaar zo van "tak tak tak".
In het ritme prima te volgen maar je moet er niet uit vliegen :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:22

biancaaaa schreef:
Wauw wat een mooie honden! Maar van wat ik begrijp niet simpel?

Mijn vriend is ook helemaal weg van pool- of wolfshonden maar hebben nu een herder die overal mee naar toe kan en waar hij alles mee kan doen (oa hardlopen of met paard mee naar buiten).

[ [url=m/VwM7Zc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie herder!
Die van ons zijn inderdaad echt niet simpel. Wij redden ons er heel erg goed mee hoor, maar mis bijvoorbeeld wel het makkelijk mee kunnen nemen, of los op het erf kunnen hebben enzo. De jongste is wel iets meer "honds" en gevoeliger aan opvoeding. Maar Yorek...(de grootste). Die doet ECHT gewoon wat hij wil :') . Is ook echt nergens van onder de indruk.

Dais_ schreef:
Mijn ouders hebben een karpatische herder. Die doet ook alleen maar waar ze zin in heeft. Ontzettend mooi en lief, maar enorm eigenwijs en zelfstandig :') .
[ [url=m/K5WnlH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag waren de paarden hier gelukkig weer een stuk rustiger. Ze hebben weer lekker gegeten en 1 waterbak was zelfs leeg en werd demonstratief door de paddock gerold. Gelukkig maar, zo heb ik ze graag :') .

Ook een mooi dier zeg! Eigenwijs en zelfstandig is gewoon niet een makkelijke combi :')

Jade schreef:
Prachtige honden ja, echt plaatjes. Ik heb in het verleden een Jack Russel gehad en die was eigenwijs en zelfstandig zat; voor mij hoeft dat echt niet meer :+

Karin, schrikken zo loslopend paard :oo hier is het terrein omheind, en 1 zijde sloot. Als ze ontsnappen kunnen ze gelukkig hooguit bij 1 buurman de tuin in. Maar goed ook, want de shet heeft al rondjes om het huis gerend met mijn schoonmoeder erachter aan :+

Hier vandaag voor het eerst (een beetje) modder gehad! Gelukkig is alles wel weer ontdooit en lijkt de waterleiding het zonder lekkage overleefd te hebben :7 zaterdag ochtend eerst maar ns aan de slag met verwarmingslint.

Snap ik hoor :+
Hoe geweldig wij ze ook vinden (en echt, ik hoop dat ze 30 worden! Minstens!) maar hierna komt hier ook weer iets 'meer opvoedbaars'.
Mooi dat je leiding het overleefd heeft! Hier is het gelukkig ook goed gegaan.

greendragon, een mooie droge koude winter zou heerlijk zijn! Die regen van vorig jaar hoeft van mij ook niet op herhaling...

Karin_deB, leuke verrassing voor je man!
Ondanks alle bokken nu dus wel blijven zitten?

Had deze ook al in mijn eigen topic gezet, maar hier ook nog even, echt zo'n SMELT moment van de paarden aan huis. Het veulen (die zwarte staande vlek haha) is er net een weekje, is 7 maandjes oud. En de jaarling die plat achter mijn merrie ligt (je ziet nog net de voorbeentjes uitsteken haha) is er ook pas een paar weken. Zo heerlijk <3

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:47

Wauw mooie honden en paarden Marlies!
Is de voorste een schwarzwalder?
Enne, je hond is dus groter dan Rocky _O-

Karin, wat een leuk vooruitzicht een weekendje weg! En begrijpelijk dat je niet meer durft te vragen Haha! Laat je ze dan gewoon binnen of buiten?

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:07

Ben wel blijven zitten gelukkig :D

@Tarzan, ik zet ze overdag op de wei en als wij rond 15.00 vertrekken haal ik ze naar "binnen".
Dan hebben ze de paddock, bestrating en uitloopstal tot we de volgende dag thuis komen en dan zet ik ze weer op de wei.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 22:20

_Tarzan schreef:
Wauw mooie honden en paarden Marlies!
Is de voorste een schwarzwalder?
Enne, je hond is dus groter dan Rocky _O-

Karin, wat een leuk vooruitzicht een weekendje weg! En begrijpelijk dat je niet meer durft te vragen Haha! Laat je ze dan gewoon binnen of buiten?

Dankje! En de voorste is inderdaad een Schwarzwalder Fuchs :D Twee jaar geleden gekocht en begint echt een serieuze tank te worden :D

Karin_deB schreef:
Ben wel blijven zitten gelukkig :D

Gelukkig :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:13

Oh Karin dat is toch helemaal prima! Fijn dat je iemand hebt die ze eten kan geven!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:40

Onze nieuwe omheining, waar we nu nog mee bezig zijn maar waar we gelukkig 2 weides klaar hebben voor de winter, hebben we 3x breed lint, tot 140 hoog, en daar achter hebben we schapengaas en een laag stroomkoord (idd om onze hond binnen te houden en vreemde honden/wolven buiten te houden)

Zo was ons oude hek, laag en knullig
Afbeelding

Zo wordt het helemaal
Afbeelding

Met kunststofpalen, hopenlijk levensbestendig!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:06

Etjes My-C.

Jullie ook zo de balen van de koude en natte dag? Ik wel.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:08

Ziet er strak uit! Hoop dat ons resultaat ook zo mooi wordt.

Heb partij palen op de kop kunnen tikken en gisteren al het draad en toebehoren besteld. Heb tweedehands stalwanden gekocht. Straks even met fourage aan de slag en dan kunnen volgend weekend officieel de voorbereidingen beginnen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:48

Belker schreef:
Etjes My-C.

Jullie ook zo de balen van de koude en natte dag? Ik wel.

-O- Ja.. maar mijn paarden interesseert het niks geloof ik..

Gisteren de paddock gesleept, hebben die kleine etterstralen hem weer helemaal op de kop gezet in 1 nacht :') amper meer te zien dat hij was gesleept..
Ze stonden vanmiddag allebei in de zeikregen buiten te slapen.

Wel weer niet met ze werken nu, echt geen ambitie dan :')

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:10

Jullie gaan iets te hard. Drukke werkweek gehad en naar 't ziekenhuis de halve dag, dus hou het niet zo goed bij :o

Hier doe ik ook minder/niks met dit soort weer. Sowieso heeft de jaarling dr neus/bovenlip ergens open gehaald, dus die heeft nu hechtingen zitten. Ze lijkt er gelukkig niet al te veel last van te hebben.
Wel blij met alle verharde voerplekken nu en extra stuk uitloop die mooi droog blijft! *\o/* En de stal gebruiken ze met dit weer toch ook wel veel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:24

Ik doe ook niks met ze. Ik was blij dat het droog was toen de smid er was. Verder lopen ze lekker rond. De merrie is heerlijk aan het rennen, springen, gek doen en de ijsco volgt vanzelf. Ik was gisteren begonnen met mijn zelf te bouwen hooiruif, maar daar ga ik wel mee verder als het weer droog is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:55

Ik net net de bolle binnen gezet. De paddock is een natte bende en ik wil niet dat ze vannacht daar in gaat slapen.
Ik had afgelopen nacht een 'gast' op het erf. Ik vond vreemde sporen in de strook langs de paddock én in de mestbak. Verder was de plank voor de mestbak uit zijn scharnieren getrokken.
Huisgenoten zeiden meteen 'paard in de mestbak', maar het lijken totaal niet op hoefafdrukken (breder en niet diep genoeg) en ook hebben ze geen van beide vieze benen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:39

Bijzonder Dubbelfun.
Hier staan ze vooral buiten. De ijsco vind de schuilstal stom, de merrie staat er wel masr ligt het liefst in de paddock in het zand, net als de ijsco.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:47

Belker schreef:
Bijzonder Dubbelfun.
Hier staan ze vooral buiten. De ijsco vind de schuilstal stom, de merrie staat er wel masr ligt het liefst in de paddock in het zand, net als de ijsco.

:Y) komt van een andere planeet hè dat ijscospul :')
Dacht dat mijn Fjord een gevalletje was. Tot ik, 11 maanden terug, een IJsje kocht :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:53

geen camera df? heb je foto's van de sporen, ik heb er de ballen verstand van, maar vind het wel altijd super interessant :)) moet wel iets groots zijn als het planken eruit haalt! hier hebben we al een haas en een steenmarter gehad, plus natuurlijk eekhoorns en muizen. Gelukkig geen ratten gezien nog.

shettie was hier laatst zo koud op zijn lijfje van de regen dat ik alsnog een gevoerde regendeken voor hem heb besteld voor als het echt de hele dag regent. Ze kunnen wel een beetje onder de bomen schuilen, maar het hooi hangt ergens anders, en ja, shet...

mooie omheining chimanga! zoiets willen wij ook langs de voorkant, alleen met kastanje palen denk ik, en wil eigenlijk een heggetje tussen het gaas en het draad in nog, dat we een groene afscheiding hebben tussen straat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:59

Hier ook weinig met ze gedaan, smid is geweest en druk aan het werk.

Rond de kerstvakantie komt er een nieuwe klant met paard. Erg leuke meid en hoop het paard ook.

Betekent wel dat we de zadelkamer weer gaan verbouwen :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:07

Ohja, zadelkamer, dat wou ik nog vragen! Ik krijg best wel wat schimmel op mijn leer, maw, het is vochtig in de zadelkamer. Zijn er meer die dat probleem hebben (gehad)? En wat doen jullie eraan?