Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
greendragon schreef:Gefeliciteerd met je kipjes [***]! Ze zijn super leuk... Fijn dat het goed is gegaan met vangen!
Ik zou het kipje met kuikens lekker in het hokje houden voor een tijdje. Ze zal nu nog veel op de grond slapen bij de kuikens? maar straks gaat ze waarschijnlijk op stok in het nachthok slapen. Na een tijdje komen de kuikens er vanzelf bij zitten op stok. Als ze dat daar gewend zijn, zullen ze eigenlijk nooit overschakelen naar slapen in de boom. Ze zijn vrij honkvast en zullen 's avonds altijd weer voor de schemer richting nachthok trekken.
Ik heb mijn kipjes nog nooit gekortwiekt, ze lopen vaak overdag los in de tuin als ik thuis ben en anders hebben ze een grote ren waar ze veilig zitten. Ze kunnen best vliegen hoor, maar ze doen het eigenlijk nooit; soms als ze ergens van schrikken, maar ik hoef ze nooit uit bomen te plukken of van daken te halen.. Kijk het gewoon even aan.
Het wordt bijna een kippen-aan-huis topic zo, maar wel leuk om zo weer onder mijn mee-lees-steen vandaan te komen. Misschien nog een tip: ik ben ook wel eens actief op het kippenforum.nl Niet zo groot en actief als bokt, maar er zitten wel een aantal mensen die veel ervaring hebben met kippen en ook mee willen denken, of advies kunnen geven.
Ik ben in dit topic niet zo actief geweest. Wel meegelezen hoor!
Mijn shetje is licht bevangen sinds een weekje of wat. Beetje balen natuurlijk, nooit leuk om je beestje zo te zien . Hij staat nu op de buut en gaat al wat beter, maar hij staat niet meer op de wei en dat betekent dat de vrije uitloop naar het land dicht moet. En dat is weer onhandig voor mijn paard, die we dus steeds in en uit de wei moeten halen. Ze wil zonder shetje ook niet heel lang blijven, na een uurtje staat ze weer bij de poort of gaat ze lopen ijsberen. Nu ben ik dus aan het brainstormen om shetje aparte uitloop te geven zodat hij niet naar de wei kan, maar wel ruimte heeft om te lopen. uitdaging wordt dat.
En parallel eraan: we hebben veel te veel gras in de wei... Dus we zijn aan het nadenken over schaapjes of geitjes... Maar daar komt ook wel weer wat bij kijken.... Wat hadden vorig jaar een dwerggeitje en dat ging super, oud beessie dus heel rustig en ontsnapte nooit. die is niet meer en met één geit gaan we het grasoverschot ook niet oplossen... we denken nu aan stuk of 3 Ouessant schaapjes?