Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:39

Goed om te weten Sure_Lee, thanks! Ik les nog wel eens in Ruinerwold en heb kennissen (collega instructeurs) in Ruinen zitten. Lijkt me leuk om er een keer een les / buitenrij weekend van te maken daar, maar dan is het wel handig om te weten dat de paden ook goed te rijden zijn. Door het water moet ik nu soms ook, bij Leersum liggen een paar stukken ruiterpad he-le-maal onderwater; de shet houdt haar buik niet eens droog daar :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:50

Heerlijk weer voor Zoefie.
Ik had vanochtend clubles. Wanneer kom je ook mee doen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 21:53

Wat werkt het heerlijk aanstekelijk om al jullie verhalen te lezen over klussen die gedaan zijn, voornemens die in daden zijn omgezet, schone paarden, schone paddocks, buitenritjes etc. Ik krijg dan zelf ook zin om iets te gaan doen haha. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:54

Heerlijk bezig geweest allemaal dus! :)

Jaloers Sure-Lee! Ik dacht vandaag nog aan het Dwingelderveld. Ik rij daar m'n endurance debuut, wedstrijd is verplaatst van 9 april naar 25 juni, eerst vond ik dat een gelukje maar Kyra en ik gaan zo lekker dat het best volgende week had mogen zijn.

Dwingelderveld is voor mij best bijzonder, mijn verzorgTinkers stonden in Ruinen.
De bovenste foto is gemaakt april 2010, met Lady, de moeder van mijn Kyra, de merrie waarna mijn Lola vernoemd is. Ik was zo verknocht aan haar, was er ongeveer elke minuut die ik vrij was en mocht en kon alles met haar
Afbeelding

En dit is met Kyra, de eerste is vlak na de dood van Lady. Kyra was bijna een jaar oud en moest nu maar mee op stap. Tweede is najaar 2012, ik denk ongeveer de vijfde keer dat ik op Kyra zat, eerste keer in galop

Afbeelding

Afbeelding

Zit nu te denken. Kunnen we niet voor wat liefhebbers daar een weekendje maken van dit topic? Er zitten meerdere campings met mogelijkheid tot paardenstalling, en anders misschien wel viavia wat te regelen. Er zit ook een manege oid die paarden verhuurd zelfs dacht ik. Voor wie een heel weekend niet zit zitten, kan dan een dagje komen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 21:59

Oh dit klinkt als een heel leuk idee :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:01

Idee is leuk zeg!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:04

Vind ik ook.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:25

Tof! Kom ik er later op terug, topicje boktmeetings ofzo. Ben eerst even met andere dingen druk vanavond. Maar mag me morgen weer paar uur vervelen op school ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:57

Klinkt echt leuk. Alhoewel ik niet zo van het camperen ben... :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:08

Een bungalow achtig iets?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 23:11

Dat klinkt gezellig! Dan zit je altijd goed, ook als het s'nachts afkoelt. En je hoeft minder zooi mee te zeulen want als er paarden meegaan gaat er toch al genoeg mee.

Ik moet alleen es kijken of zoiets zou lukken hoor, heel weekend vrij in 't hoogseizoen. Ik heb wel zojuist ontdekt dat ik zelf mag rijden, zolang de auto het mag trekken en je onder de 3500 blijft geld toch tegenwoordig?

Mijn vriend vind paarden wel leuk maar boktmeetings, dressuur en springlessen vind hij maar een beetje onnozel om naar toe te moeten rijden. :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:22

Hoogseizoen hoeft niet persee toch? We kunnen ook kijken voor september bijvoorbeeld. Ik denk dat dit voorjaar een beetje kortdag is voor sommigen, waaronder ikzelf. Hoogseizoen is daar ook enorm veel toerisme, en dazen en hitte :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 23:26

Ohja dat is misschien wel een goed idee, ergens tussen zomervakantie en herstvakantie kun je supermooi weer hebben?

Nouja hoogseizoen is hier in september ook nog wel, dan zit het weer vol met mensen zonder kinderen en zo.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:41

Ja hangt een beetje tussen hoogseizoen en laagseizoen in, maar na de schoolvakanties heb je het ergste gehad.

Ik moest even denken over de naam, maar dit is hetgeen wat me als eerste te binnen schoot: http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/

Je hebt er nog wel meer, is even kijken welke het beste past. Zal morgen even topicje openen :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:46

Leuk! Hoewel ik niet mee kan doen,kan ik misschien wel langskomen en foto's maken..mits ik fit genoeg ben :)
Dwingeloo is niet ver van hier.

Ik las iets over beugels op bbp...erg slecht voor de rug van je paard,zou echt niet gebruiken :n

Hier de baan lekker gedaan,erg blij mee.Straks even kijken hoe hij erbij ligt,heeft flink geregend vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:58

Klinkt zeker leuk!

Ik zit sinds gister op een wolk: het autootje is een onvervalste redding, die ik voorlopig nog niet had zien aankomen en bijrijdster komt vanaf deze week s'avonds , zodat we na de spits naar buiten kunnen, dus hopelijk kunnen we nu het geven van beweging eens wat gaan doorzetten.

Wel nog in spanning voor de uitslag vd bloedtest van Mien en zit Lona nog steeds wakker te kijken, maar heb weer moed!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:02

Caily. Leuk plekje. Wel super eind hier vandaan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:03

De beugels van een barebackpad kunnen last veroorzaken als je er (constant) druk op hebt.
Ik vind ze fijn voor een extra ondersteuning op het moment dat het nodig is. En geeft net een iets veiliger gevoel.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:37

Goedemorgen.... Ik ben voor... Ik had al eens gekeken.... Ga dan wel voor een paard dagen... Voor mij is het toch 2 uur rijden.... Ik heb ook al een adresje...bij toeval staat nu net op islandic horses. Ik ga in juli ook een weekend weg, naar Heerde.... Zitten daar ook nog bokkers?..... Zit daar vlakbij knooppunt 40
Ik ben afhankelijk van weekenden en schoolvakanties... Dus herfstvakantie zou voor mij mooi zijn.

Beugels eraan, op voorwaarde dat je niet gaat lichtrijden.... Dat mag idd niet.
Aangezien ik dit zadel eigenlijk alleen gebruik voor een ontspannen ritje... Komt dit goed uit.

Lekker geregend... Goed voor mijn ingezaaide, licht bemestte landje... Laat het gras maar knallen.

Ik ga nu maar eens aan de slag... Mijn sopdag.....

Fijne dag!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 07:49

Net maar eens even gegoogeld waar dat Dwingelderveld dan lag. Da's meer dan drie uur rijden van hier. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:53

Vanaf hier ook. Op zich niet zo erg. Ik zit altijd met de accomodatie van mijn paard: kan niet op het gras, wil haar niet de hele tijd in een stal en samen met een vreemd paard op de paddock is ook vragen om problemen. Dus moet er even over nadenken en kijken wat er mogelijk is. Ik heb trouwens wel een 2 paards trailer, dus als er mensen hier uit de buurt of onderweg mee willen rijden, zou dat kunnen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:58

Wat een leuk idee Caily ik ben voor. Het is voor mij ongeveer een half uur rijden met trailer.
Voor de mensen die het niet erg vinden om dat heen en weer te rijden... ik heb een logeerkamer en tentjes zijn ook welkom. Met prikpaatjes kunnen we 1 weide van mij opdelen in verschillende stukjes.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 08:06

Oh sure_lee dat zou fantastisch zijn!

Mijn paard vind het zelf niet erg om op stal te staan, nouja als er veel volk langsloopt schopt ze wel tegen de deur voor aandacht, maar ik vind het zelf idd ook niet zo geslaagd.

Fabster waar kom jij dan vandaan? Ik uit zierikzee zeeland.

Ik moet echt bedenken hoe ik dit bij m'n vriend ga brengen, hij ziet hier vast de lol niet van in dus dan is het ook meteen onzin in zijn ogen. :') En als het onzin is komt hij opeens met argumenten dat je voor zoiets niet zo ver gaat rijden omdat het duur is, je een ongeluk kunt krijgen etc. :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:06

Klinkt beter, Sure Lee! Veel gras op het weilandje?

Het heeft inderdaad flink geregend. De bak staat onder water. En de kinders hebben vanmiddag les. Dus hoop dat het nog een beetje opdroogt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:09

Gypsy schreef:
Oh sure_lee dat zou fantastisch zijn!

Mijn paard vind het zelf niet erg om op stal te staan, nouja als er veel volk langsloopt schopt ze wel tegen de deur voor aandacht, maar ik vind het zelf idd ook niet zo geslaagd.

Fabster waar kom jij dan vandaan? Ik uit zierikzee zeeland.

Ik moet echt bedenken hoe ik dit bij m'n vriend ga brengen, hij ziet hier vast de lol niet van in dus dan is het ook meteen onzin in zijn ogen. :') En als het onzin is komt hij opeens met argumenten dat je voor zoiets niet zo ver gaat rijden omdat het duur is, je een ongeluk kunt krijgen etc. :P

Ik kom uit regio Breda. Zierikzee is 3 kwartier extra rijden, denk ik? Zou dan iets te regelen moeten zijn, toch? Mss kan je vriend jullie naar mij brengen? Rijden we samen verder. Heb je een bont paard, toevallig? Dan komt het goed met mijn paard ook :+