Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:00

Ik ben lang, 178 cm, maar heb nou eenmaal pony´s. :D Mijn ene draver is 142 cm en de andere 154 cm. Gelukkig is mijn kleine draver wel vrij rond en goed bespierd, waardoor het niet raar toont en ben ik een lichtgewicht. Nooit het idee gehad dat hij er op wat voor manier dan ook hinder van ondervindt.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:04

Herkenbaar hoor Flew, ik ben ook 1.78 en Mo dus net aan een E- pony :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:23

Afbeelding

Het begint op een bak te lijken :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:25

jaja, dat lijkt echt ergens op!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:14

Dat ziet er idd al heel uitnodigend uit :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:15

Wat fijn Boemel.
Hier een freiberger van 1.56 3,5 dus groeit nog volop en heeft nu al veel body. En een ijslander van 1.36. Ik ben 1.62 en mijn man is 1.72 en we passen er prima op. De freiberger is mij te groot, maarja, ze is wat ze is.

Net 80 balen hooi gekregen en opgeruimd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:17

Freibergers zijn ook leuk!

80 balen hooi. Pfff zwaar!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:29

Hier gewoon een grote en een kleine. Mijn IJslander is rond de 1.39 (weet het niet exact en nooit gemeten) en mijn warmbloed zo’n 1.70. Zelf ben ik 1.72 lang.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:41

Hier begint de hooivoorraad ook weer te slinken, mede door het feit dat er een flink aantal balen zijn die óf te stoffig zijn zodat ik ze niet voer, of er zit mega veel eikenblad in, maar ook een aantal die waren al beduidend zwaarder met lossen (en ook veel groener). Die heb ik even laten liggen omdat die waarschijnlijk nog té vers waren (levering is van 2/9). Maar nu zijn we al maanden verder en nog voelen ze 'nat' aan en ruiken ook zurig alsof het voordroog is.
Dus ik maak eerst zoveel mogelijk de goede balen op en kijk dan wat ik met de rest ga doen ??

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:43

Ja de bak begint er al uit te zien als een bak! :D

Wat lastig dat je zoveel balen hebt die je niet gebruiken kan.
Zou ook niet weten wat je er mee kan doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:45

Nu heb ik wel eerder een paar balen teruggebracht als die niet goed waren, maar daar werd ie niet vrolijk van. Maar ik heb geen zin om met deze aantallen daar nog hooi te kopen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:50

Jaaaa, een echte rijbak, ziet er al goed uit!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:05

Echt vervelend is dat als je balen niet goed zijn.

Hier alleen problemen gehad dat er veel onkruid in zat, dat ze overal rond knoeiden. En grote gewichtsverschillen per baal. Ze varieerden van 7kg tot 14kg. Vond ik ook best irritant.

Heb nu nette balen van 18kg per stuk a eur 5,5 per baal. Vast goedkoper te vinden, maar ben tevreden over deze leverancier en dat vind ik ook belangrijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:10

7-14 kg zijn wel érg kleine baaltjes. Hier zijn ze tussen de 18 en 20 kg, met uitschieters naar 25 kg voor die natte balen. Ik betaalde er ook €5,50 voor.
Onkruid vind ik minder erg zolang het geen prikstruiken zijn of JKK. Wat ze niet eten vis ik wel uit de bakken met uitmesten en gaat de mesthoop op.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:19

Wow, dat ziet er al heel bak achtig uit! Heerlijk!!

Hier gaat de hooivoorraad ook hard. Ik voer bijna anderhalve baal per dag.

Ik heb dit jaar allemaal hooi via particulieren die over hadden. Ik heb dus 4 verschillende partijen, maar allemaal erg mooi en de paarden lusten ze ook graag. Verder heb ik nog 60 baaltjes gekregen van 1 hooiboer waar ik vroeger altijd hooi van had, maar wederom zijn dit de slechtste balen. Erg stoffig, veel kluiten erin, ziet er grauw uit. Ze zijn ter compensatie van mijn slechte hooi van vorig jaar, maar ik weet nu zeker dat ik nooit meer hooi van hem wil.

Hier ben ik bezig met een grote schoonmaak in huis. Op 5 dagen tijd hebben we allebei onze katten in moeten laten slapen. Allebei 14,5 jaar oud en vanaf dag 3 dat man en ik samen wonen hadden we ze al als kitten.

Nu zijn we dus helemaal katloos, heel gek.. heel stil ook in huis ;(

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:22

Ach dat is verdrietig Dais. Stil in huis! Zou je nog nieuwe katten willen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:22

heh bah wat verdrietig Dais :knuffel:

Als ik dan deze berichten lees zo blij met ons eigen hooi.
En begrijp ik des te beter waarom er altijd vaste mensen bij ons vragen of we alweer hooi hebben.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:25

De bak ziet er prachtig uit Boemel, wat voor zand ligt er nu in?

Ah wat verdrietig Dais, sterkte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:30

Hooien is ook gewoon geluk hebben en soms neem je een verkeerde beslissing.

@dais: katloos sucks.
Aan de ene kant mis ik poes ook, maar aan de andere kant is het ook wel lekker om eens niet overal kattenharen op je meubels en kleding te hebben, geen nachtelijk geschreeuw, niet op je blote voeten in de kots stappen, geen kattenbakken meer schoonmaken.
En ik denk dat het voor mij niet meer reëel is om nu nog 15+ jaar voor een kat te moeten zorgen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:30

rover_ schreef:
De bak ziet er prachtig uit Boemel, wat voor zand ligt er nu in?

Ah wat verdrietig Dais, sterkte.

Naar mijn weten quartz zand. De onderlaag weet ik niet.
Om 15.00 komt de laatste vrachtwagen zand.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:55

Dais_ sterkte. Vervelend lijkt mij dat een heel stil huis.

Hooi.... ppffff hou erover op. Monty is erg secuur met het eten van zijn hooi. Nu heeft hij het "lekkere" hooi maar laat evengoed behoorlijk wat liggen. Straks heb ik gelukkig een vuilnisbak die alles vreet volgens mij. Maar moet dus wel even kijken dat ik weer wat bij laat komen. Maar weet niet wat handig is. Zoveel opslag hebben we niet. Krijg 100 pakjes kwijt en ik gok dat ik er nu nog 60?? heb liggen. Maar in Guus zal wel meer voer gaan als dat ik gewend ben met Monty. Die doet 2,5 tot 3 dagen met 1 pak hooi. (krijgt ook senioris prioris nog erbij).

Boemel het begint nu echt te lijken :D nog even en je kan lekker rijden. Hopen dat het dan ook is zoals je het graag wilt hebben.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:12

DubbelFun schreef:
Hooien is ook gewoon geluk hebben en soms neem je een verkeerde beslissing.

@dais: katloos sucks.
Aan de ene kant mis ik poes ook, maar aan de andere kant is het ook wel lekker om eens niet overal kattenharen op je meubels en kleding te hebben, geen nachtelijk geschreeuw, niet op je blote voeten in de kots stappen, geen kattenbakken meer schoonmaken.
En ik denk dat het voor mij niet meer reëel is om nu nog 15+ jaar voor een kat te moeten zorgen.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Soms baalde ik er echt van als ze hun nagels hadden gezet in een net gestuucte muur, of in een nieuw rolgordijn, of in je nieuwe broek. En al die haren inderdaad. En dat kattengrit door het hele huis!

Maar anderzijds, ze waren echt goed opgevoed en superlief en ik ga ze wel echt verschrikkelijk missen.

We weten nog niet goed of er iets nieuws komt. We willen eigenlijk al jaren een hond, maar omdat we dus twee oude besjes hadden wilden we dat hun niet aandoen.

En nu willen we geen nieuw dier omdat we dus in een huis wonen dat overal deels gesloopt is en nog flink verbouwd moet worden.

Dus misschien moeten we maar even wachten met nieuwe huisdieren tot we sowieso een woonkamer hebben...
En zoals het nu gaat in dit tempo duurt dat nog een jaar of 5 :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:22

Woont er iemand uit dit topic eigenlijk al in een af huis of zijn we allemaal Bob de Bouwers?

Wij zitten vanaf 28 December vorigjaar(sleutelmoment) in verbouwing en we hebben nog steeds een behoorlijke to do list.

Moet wel zeggen dat het huis echt heel heel fors gestript is, dus dat het ook nog bijna niet af kan zijn.

De 3 jaar ervoor hebben we onze jaren 30 woning in een andere plaats verbouwd en verkocht. Van die overwaarde hebben we deze verbouwing bekostigd.

Zowel energie als spaarpot zijn er slecht aan toe momenteel.

Jullie nog wel kluszin? :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:26

Joyce woont in een huis wat af is

Ik heb wel nog energie, (manlief niet meer :o ) maar het geld is op. Wij zijn nu ook bijna klaar nu, alleen de gang nog stucen en andere verwarming en de bijkeuken incl 2e toilet en buitendeur maken) .. Is ook al het 3e klushuis, telkens af het af was verhuisden wij, dat is nu niet meer de bedoeling
Toevallig vanmorgen op funda gekeken, 4 huizen in ons kleine dorp staan te koop, nu ook een opknapper met bijna net zoveel grond als ons, 7 ton!
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 24-11-21 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:28

boemel schreef:
Woont er iemand uit dit topic eigenlijk al in een af huis of zijn we allemaal Bob de Bouwers?

Wij zitten vanaf 28 December vorigjaar(sleutelmoment) in verbouwing en we hebben nog steeds een behoorlijke to do list.

Moet wel zeggen dat het huis echt heel heel fors gestript is, dus dat het ook nog bijna niet af kan zijn.

De 3 jaar ervoor hebben we onze jaren 30 woning in een andere plaats verbouwd en verkocht. Van die overwaarde hebben we deze verbouwing bekostigd.

Zowel energie als spaarpot zijn er slecht aan toe momenteel.

Jullie nog wel kluszin? :D

Wij hebben sinds twee dagen eindelijk verwarming op de bovenverdieping *\o/* detail: we wonen hier al vijf jaar :')

Hier dus ook nog volop aan de klus, dit jaar ons terras vernieuwd en de bovenverdieping aangepakt (nieuwe vloer, verwarming,...). Nu moeten we boven enkel nog 'details' zoals vensterbanken, deuren,...

Komt allemaal goed :))