Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:14

Van mij mogen ze ze allemaal opsluiten in de Oostvaardersplassen; groot genoeg én eten genoeg. Misschien niet zo leuk voor de herten etc, maar doodhongeren is ook niet alles...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:30

Jee, de wolf zo dichtbij, dat is niet fijn.

Hier nu ook nat.... eigenlijk moeten de honden nog uit maar die mogen even wachten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:45

Brr, lees ik nou goed over wolf op 20 m afstand? Of toch km?

Ik vind het wel een beetje verontrustend, al zit ik er, nu nog, ver vanaf. Technisch gezien zou mijn omheining wolf proof moeten zijn, maar ik wil t liever niet zeker weten.

Hier volop regen, ik baal heel erg, de boel droogde net weer wat..
Gisteravond hadden de twee monsters hier nog steeds onenigheid. Lijkt een beetje op strijd om de rangorde. Uk blijft steeds recht voor mijn Fjord staan, hoe hem dan weer een rondje jaagt omdat dat niet mag :7

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:27

Pff hier 10 jaar van mn leven af, de ruin brak net los met naar de wei brengen.
Gelukkig volgde hij al snel de merries en na 3 rondjes sjeeskezen door de (gladde) wei kon ik hem pakken om het halster af te doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:45

Af en toe zou je ze achter het behang plakken...

Ik zit moed te verzamelen om te gaan uitmesten, maar het is buiten verre van aanlokkelijk weer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:53

Akshay schreef:
Brr, lees ik nou goed over wolf op 20 m afstand? Of toch km?

Ik vind het wel een beetje verontrustend, al zit ik er, nu nog, ver vanaf. Technisch gezien zou mijn omheining wolf proof moeten zijn, maar ik wil t liever niet zeker weten.

Hier volop regen, ik baal heel erg, de boel droogde net weer wat..
Gisteravond hadden de twee monsters hier nog steeds onenigheid. Lijkt een beetje op strijd om de rangorde. Uk blijft steeds recht voor mijn Fjord staan, hoe hem dan weer een rondje jaagt omdat dat niet mag :7

Ik kon het niet meer aanpassen, in km van mijn huis, maar in de wei van mijn smid

Ow losgekomen paarden, kwam jij er ook achter dat je conditie toch minder goed is dan die van de paarden? Jemig wat heb ik hard gerend toen mijn poort openwaaide en die 3 het bos inrenden en ik erachteraan

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:12

M'n conditie is sowieso niet meer wat 't geweest is _O-

Wel schrikken Karin!! En LN ook!! :oo

Akshay, mag ik vragen hoe jouw omheining eruit ziet dan?! Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om een wolf buiten te houden als ie écht wil... dus jouw opmerking geeft me enigszins hoop :P :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:18

Ik vermoed ook niet dat doe bij mij erover of onderdoor kan. Ik heb gaaspanelen met 3 rijen stroom en paneel is 180 hoog

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:41

Ik heb er niet achter aan gerend dus geen idee hoe mn conditie was haha.
Ik ben stug doorgelopen naar de wei met de merries,biddend dat hij zou volgen.
En dat deed hij gelukkig.
Anders had hij mn hele tuin verrot gelopen en was voor de 80km weg opgeschoten :=
In de wei wel nog 3 rondjes gesjeesd voordat ik hem kon pakken om zn halster af te doen maar goed daar kon hij nergens heen haha. Dat was vooral irritant.
Al was ik wel heeeel blij dat mn 2 jarige zoontje niet mee was en veilig binnen zat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:43

Ik ben ook benieuwd naar je omheining Akshay!
Gisteren zag ik de ratten lopen toen ik de paarden om half 8 ( :+) eindelijk binnen kon zetten ... zit dus te denken toch wat "voer" voor ze neer te gaan zetten! Ik haat ratten!!

Oei schrikken zeg Karin! Blij dat je hem snel weer had!
En blij dat je zoontje niet mee was inderdaad! :=

Mijn conditie is 0,0 :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:53

Verder Karin, spokend paard zo in de ochtend is slecht voor je hart indd.

Mijn hekwerk is rondom gaas als dit
https://images.app.goo.gl/RrmhSCmKL9qBeyqQ6
Van 1,90 hoog. Met onderlangs een stroomdraad. De poorten erin zijn eveneens zo hoog.

Eerst wilde ik een lage poort erbij in laten zetten naar de grote wei, maar ik heb naar aanleiding van de voorjaarswolfberichten besloten dat ook daar een hoge poort moet. Zonde om een zwakke plek te maken.

Óf het 100% wolfproof is, vast niet hoor. Maar als ik zo opzocht wat geschikte afrastering is was het niet verkeerd.

Hier is het eindelijk droog, zonnetje. Paarden staan op te drogen nu.. t is meteen lekker ipv guur koud

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:04

Wat een klimaatverschillen hebben we hier onderling. Hier was het zaterdag prachtig weer die we prima benut hebben met het leggen van paddock tegels. Het is nog niet klaar, maar ik maak het ons natuurlijk zo moeilijk mogelijk met assymetrische eilanden op de paddock enzo :+
Er moet ook nog een schuilstal komen.
Zondag was het grijs en koud weer. Ik was met vriendinnen en onze paarden naar zee. Na 2 uurtjes terug ingeladen. Natte koude rijbroeken en gesloten horeca hebben het uitje toch wat ingekort, maar wel genoten van de frisse lucht. Veel volk ook op het strand. Evenveel als in een juni weekend dag.
Laatst bijgewerkt door betadine op 01-12-20 15:14, in het totaal 2 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:08

Je geeft mij hoop Akshay, wij hebben ook zo'n omheining met prikkeldraad bovenlangs en hoge poorten, hopen dat de wolf niet langskomt en Rocky aanziet voor schaap :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:10

_Tarzan schreef:
Je geeft mij hoop Akshay, wij hebben ook zo'n omheining met prikkeldraad bovenlangs en hoge poorten, hopen dat de wolf niet langskomt en Rocky aanziet voor schaap :')

Afbeelding
Deze mekkert ook al bijna :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:11

Akshay schreef:
Verder Karin, spokend paard zo in de ochtend is slecht voor je hart indd.

Mijn hekwerk is rondom gaas als dit
https://images.app.goo.gl/RrmhSCmKL9qBeyqQ6
Van 1,90 hoog. Met onderlangs een stroomdraad. De poorten erin zijn eveneens zo hoog.

Eerst wilde ik een lage poort erbij in laten zetten naar de grote wei, maar ik heb naar aanleiding van de voorjaarswolfberichten besloten dat ook daar een hoge poort moet. Zonde om een zwakke plek te maken.

Óf het 100% wolfproof is, vast niet hoor. Maar als ik zo opzocht wat geschikte afrastering is was het niet verkeerd.

Hier is het eindelijk droog, zonnetje. Paarden staan op te drogen nu.. t is meteen lekker ipv guur koud

Das een mooi fort geworden :D.
Volgens mij kan een wolf daar wel overheen, maar dan moet hij wel echt willen. Waarschijnlijk vindt ie omlopen makkelijker ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:11

_O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:40

Als ze echt willen komen ze daar prima overheen ja. Wij hebben natuurijk twee wolfhonden, dus weet een beetje wat er bij komt kijken om dingen "wolf"proof te maken. Ze zijn zó onwijs slim en handig... Klimmen is ook geen probleem voor ze. Springen kunnen ze enorm goed. Er onder door graven is ook zo gebeurd. Écht wolfproof is een lastige en kostbare zaak (en dan kunnen de reeën ook niet meer de wei in -O- ). Maar als er een paar weilanden verderop makkelijk eten te vinden is zullen ze dat niet snel doen denk ik.

De achterbuurman hier heeft schapen en die gaf aan dat ze al schapen zijn verloren door een wolf hier in Drenthe. Maar het zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen als het gewoon honden zijn geweest. En is ook al weer twee jaar geleden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:48

boemel schreef:
Das een mooi fort geworden :D.
Volgens mij kan een wolf daar wel overheen, maar dan moet hij wel echt willen. Waarschijnlijk vindt ie omlopen makkelijker ;)

Het stond er zo al, had het zelf waarschijnlijk nooit zo gerealiseerd (vovo5. Al vind ik het nu ook wel een heel prettig idee. Ook in verband met loslopende honden etc.

@marliesR, heb jij die mooie grote "netnietmeerwolven" die wel eens shinen op BB-itp? (Slecht in namen onthouden, beter in plaatjes ;) )

"Gelukkig" hebben de buren shets achter een enkel draadje. En misschien is deze poldervlakte ook wel Het laatste plek waar wolven komen shoppen..

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:59

Ze zijn in elk geval wel groot :D (Vooral Yorek dan, schofthoogte ruim 80cm).
Afbeelding

Grootste liefhebberij is wel "plet het vrouwtje" :+
Afbeelding

Maar ik heb al heel lang geen fototopic van ze gemaakt, heb wel nog een volgtopic voor ze waar ik veel te weinig in post :o . Zou ook eigenlijk weer eens nieuwe foto's van ze moeten maken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:02

Akshay schreef:
_Tarzan schreef:

[ [url=m/FfR4i7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze mekkert ook al bijna :j

:')
Lekker harig haha

Denk inderdaad ook dat zo'n hek het misschien nét wat minder aantrekkelijk maakt.. zo'n hek hebben wij ook namelijk! Hopen dat ie ons voorbij loopt.. al zou ik het ook vreselijk vinden om dieren van de buren te vinden... :(:)

Wel handig inderdaad Marlies, dat jij wel een goeie inschatting kan maken van wat in ieder geval sowieso niet gaat werken :P En jaaaaaa nieuwe foto's!! :D :D <3 Ze zijn zó mooi!! :+:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:07

@marlies: mooie honden :j
Ik heb ooit eens 2 Malamutes van een collega kunnen krijgen, maar kon ze toen de ruimte niet geven die ik nu heb.

Ik vrees ook dat wolven over een gaashek kunnen klimmen, maar hoop ook dat ze eerder gaan voor een makkelijker prooi.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 01-12-20 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:07

MarliesR schreef:
Ze zijn in elk geval wel groot :D (Vooral Yorek dan, schofthoogte ruim 80cm).
[ [url=m/JRsx5i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grootste liefhebberij is wel "plet het vrouwtje" :+
[ [url=m/l3Jv1D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb al heel lang geen fototopic van ze gemaakt, heb wel nog een volgtopic voor ze waar ik veel te weinig in post :o . Zou ook eigenlijk weer eens nieuwe foto's van ze moeten maken.

Ja die! <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:36

Die foto :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:43

Geweldige honden <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:58

Prachtige honden zijn dat <3