Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:20

Verga hier ook van de spierpijn , maar dat komt omdat ik al een halve week aan het wandelen ben met die 2 van mij. Vanochtend toch een klein rondje gemaakt op Lona en ben blij dat ik het gedaan heb, ze genoot met haar oortjes erop .

Ga vanmiddag voor een ander autootje kijken , bij mijn grote vriend de automonteur, die belde net, dus spannend!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:31

Automonteuren moet je inderdaad te vriend houden! Succes met je auto!

Hier hebben we een wielerronde voor de deur vandaag. Dus zit ingesloten vandaag. Kan de deur niet uit. Wel weer muziek in de tuin, dat is dan wel gezellig. Vorig jaar (of was dat alweer 2 jaar geleden?) werd het nog afgelast omdat er sneeuw lag. Nu is (wordt) het 20 graden! April doet wat hij wil....

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:40

Ik heb al heerlijk 2 uur gereden. Paard was braaf vandaag. Die Had gister te zot gedaan hihi. Wel een paar spetters gehad onderweg maar mag geen naam hebben.

Paardjes staan nu op de wei, heerlijk. Om 4 uur er weer af.

Ik zit nu lekker in de tuin in de zon. .ook fijn!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:34

Hier vriendlief druk met de baan bezig...is al gefreest,nu nog slepen en dan kunnen de matten op hun plek *\o/*

Gras is gekalkt,zon schijnt nu ook hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:37

Nou die auto heb ik gelijk met beide handen aangepakt hoor!! Wat word ik weer ongelofelijk gematst door de beste man. Ben er erg blij mee.

En ik ga heel slecht ik weet het, die 2 van mij straks om 3 uur toch ook 2 uurtjes op de wei zetten, ik vind ze zo ongelofelijk sneu, hoe dat ze erbij staan...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:44

Wat fijn Claudia...nieuwe toet mooi meegenomen *\o/*

Ja...sneu met mooi weer geen grasjuhs :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:29

Hier lint weggehaald wat om de bomen stond. Wil daar ook bloemen gaan zaaien, dus gras moet er tussenuit. Kunnen de paarden mooi maaien, dan. Met zijn 5-en op een postzegel, dat wel, maar dan is het straks mooi kaal. Leg ik er worteldoek overheen straks en kan ik het eind vd maand s hoffelen en inzaaien. Van de zomer weer mooie bloemetjes. Wordt er nu al blij van :D

Weiland ook nu keurig bemest. Het zou vanavond gaan regenen, dus dat komt goed uit.

Hier echt supermooi weer. Zou bijna een korte broek aan doen. Spijkerbroek is echt warm! Niet gereden, maar heerlijk geklust. Eens kijken of ik morgen iets met de perdjes kan doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:54

Ik heb net de korte broek aan gedaan na een warm ritje :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:08

Super heet weer vandaag.

Wel leuk en gezond, veel wandelen.

Hier omgeploegd. Binnenkort freezen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:44

Wat fijn van je auto Claudia. Nou wat was het weer heerlijk vandaag. Vanmorgen viel het vies tegen. Maar vanmiddag..... heerlijk. Fijn rondje van 21 km gedaan bij het Dwingelderveld.
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:56

Vanmiddag hier ook heerlijk. Lekker klussen rond het huis en Rosie gewassen. *\o/* ze deed het super. Nog niet helemaal schoon want dat duurde voor haar te lang, maar ik vind dit al heel wit. :D

Afbeelding

Afbeelding

En het resultaat toen ze weer droog was.

Afbeelding

Ze heeft daarna echt wel een uur in het zonnetje te slapen. _O-

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:17

Wit!

Lekker shirley!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:23

Afbeelding
Afbeelding
Hier ook met water gespeeld.... Paardje is hogedrukreiniger proof.

Vanavond rondje gereden... Was voornemens om nu eens eindelijk met mijn bareback te rijden... Zijn mijn beugels te lang en nergens een gaatjestang te bekennen... Die ga ik morgen dan echt snel kopen.

Mooi hoor dat dwingelerveld.... Ik ben jaloers!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:28

Ik was al sinds donderdag slecht te pas, maar vandaag was het zulk mooi weer, de meiden hier toch nog maar even op hun pony's geholpen. Heerlijk dat eerste warme weer!

Dat ziet er heerlijk uit Sure_Lee! Ken het helemaal niet, maar heb het idee dat het niet eens ver bij ons vandaan is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:34

Lekker Sure_Lee! Hoe waren de ruiterpaden daar vandaag? Was het erg nat, of viel het heel erg mee?

Monmaster, barebackpad met beugels?

Wij hebben een klein wandelrondje gedaan met de Shet en de KWPN'er. Eigenlijk vonden ze het allebei te warm. De KWPN'er heeft een omgekeerd dekenpatroon; de bovenkant is al redelijk zomervachtproof, de onderkant is nog lang winterhaar. De shet leeft nog in Siberiƫ; ze verhaart wel, maar voor dit weer nog niet genoeg haar kwijt (hoewel haar borst, tussen haar voorbenen en onder haar buik wel geschoren zijn). Dus dat werd een rondje 4,2 km per uur, i.p.v. de gebruikelijke 4,5 a 4,8 km per uur. Ach, het was zondag :Y)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:41

Grote voorjaarschoonmaak
Terrein

En

Rosie !

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:42

Mijn eerste BBP had beugels, de vorige niet en deze heeft er die eraf kunnen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:42

Komende dagen is het hier ook weer slecht geloof ik dus ga weer lekker binnen aan het werk ;)

Nu is het zelfs aan het onweren, beetje irritant tv kijken als hij telkens weg valt.

Lekker alles wassen.
Wij hebben onze kleine ook weer eens een stukje gewassen laatst. Veel verder dan de benen gaan we dan niet nog, dit was pas de 2e keer dat ze water uit een slang heeft zien komen :+
Maar op wat draaien na doet ze het eigenlijk heel braaf.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:44

Die van mij kunnen erop en eraf... Maar langs de weg wil ik ze er graag aan. Je weet nooit
Als lukt zal ik morgen ff foto maken....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:45

Anke schreef:
Antheman. Leuk! Ben ik ook geweest!

Dat zag ik aan je onderschrift :)

Tinky12 schreef:
Antheman...naar een paard met Lyme,is daar een behandeling voor?Ik ken eigenlijk alleen maar de drama's bij mensen.

Sja, het is ook gedoe. Ik behandel het holistisch. Destijds kreeg hij een nare diagnose door Utrecht; epilepsie en laat maar inslapen. Bij Den Hoek hebben we een ander traject gevolgd, zeer langdurig en kostbaar . Ik ben heel zuinig op Andor. Kijk heel goed naar wat hij wel/niet doet. En helaas is het weer teruggekomen. Ik denk dat je lyme nooit helemaal onder controle krijgt, maar wel beheersbaar. Dit keer krijgt hij 2 soorten druppels om de weerstand te verhogen, te reinigen en de nare dingen tegen te gaan. Naast alle weerstandsspullen die hij al jaar rond van me krijgt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:50

Het zou me hier trouwens ook niet verbazen als een van de paarden, en dan met name de kleine, een keer Lyme zou krijgen. Soms kan ik er per keer 5 tot 10 teken vanaf trekken. Iig dagelijks wel wat.

Vandaag trouwens ook nog een trekkerband geregeld. Kunnen we daar ook mee aan de gang met de kleine, al zal ik er eerst wel een autoband achter hangen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:51

palousa_boy schreef:
Komende dagen is het hier ook weer slecht geloof ik dus ga weer lekker binnen aan het werk ;)

Nu is het zelfs aan het onweren, beetje irritant tv kijken als hij telkens weg valt.

Lekker alles wassen.
Wij hebben onze kleine ook weer eens een stukje gewassen laatst. Veel verder dan de benen gaan we dan niet nog, dit was pas de 2e keer dat ze water uit een slang heeft zien komen :+
Maar op wat draaien na doet ze het eigenlijk heel braaf.

Rosie was ook de 2 de keer. Ik heb alles gedaan behalve haar koppie. Maar denk dat ze dat ook toegelaten zou hebben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:52

Hier was ze ook drukker met het paard van de buren dat langs kwam dan met het water volgens mij ;)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:12

bijgelezen........maar het was zo veel dat ik weer vergeten ben waar ik op wilde reageren ;-)
Hier vandaag eindelijk weer eens een lekker buitenrit gemaakt samen met een vriendin van mij met haar paard. Erg leuk, super weer brave paardjes, dus niets te klagen!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:21

Oeh ja het was ook heerlijk paarden was weer!

Ik vond het echt een prachtige plek om te rijden. Allemaal brede paden. Super gezellig want dan kun je de hele tijd naast elkaar rijden. Soms stonden er wat plassen. Maar verder totaal niet nat. Er was wel een stukje waar je 2 x door het water moet. Speciaal daarvoor gemaakt denk ik. Het eerste stukje moest ik meelopen want op een vriendelijke manier wilden de paardjes er niet door. Gelukkig bleken mijn laarzen waterdicht haha. Het 2e stukje deden ze wel braaf haha