Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:10

Wij ontwormen ook altijd en doen geen mest onderzoek. Wij ook vroeger een paard gehad die bloedworm had en daar kom je ook niet achter met worm onderzoek.
Gelukkig kan ik gewoon bellen en krijg de wormspuiten voor onze hele stal.
Ik geef ook altijd te veel. Dis de tinkers krijgen hele spuit erin, was vroeger voor 575 kilo dacht ik nu 700 kilo. Dus de zwaardere tinkers zoals Indy en Spetter kregen dan anderhalf. En de shets geef ik altijd gewoon de helft van de wormspuit. Bram iets meer dan fizz want die is iets groter maar krijgen dan nog over hun gewicht heen.

Caily ik red volgende week ook niet hoor. Drukke werkdagen momenteel en als ik werk werk ik bijna 12 uur op een dag.
Als ik na volgende week dagen weet dat ik eventueel kan stuur ik wel even een pbtje en dan kunnen we wel even overleggen.

Tinky waar woon je dat je -20 mee hebt gemaakt. Toch niet in Nederland???

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:23

Blegh wormen, zag ze net in mest.. gelukkig dood?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:31

Toevallig had ik er dinsdag met de buurman over dat het niet zo lang geleden -20 is geweest. En als ik me niet vergis was dat in 2012.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:46

Chasey schreef:
Toevallig had ik er dinsdag met de buurman over dat het niet zo lang geleden -20 is geweest. En als ik me niet vergis was dat in 2012.

Ohhh echt. Kan me dat niet eens meer heugen :PB had ik de paarden ook gewoon aan huis staan.
Heb het altijd nog open kunnen houden met de luchtbollen. Wel bevriest de zijkanten wat dicht maar heb altijd en wak in het midden van de drink en 1000 bak.
Heb ook wel een hele dikke pomp er achter van onze koivijver. Hier kunnen 6 slangen op aan gesloten worden en ik heb maar drie in gebruik en de slang half dicht gedraaid.
Met zo'n kleintje red je het ook niet.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:13

Hier ontworm ik de paarden ook via mijn eigen schema preventief. Ze hebben net de pramox gehad en ik heb ook alweer een doos ivermectine ingeslagen. Equest heb ik ook nog liggen dus variatie genoeg haha.

Luie paarden hier
Afbeelding

Moe van de les
Afbeelding

Verwennen jullie jezelf ook zo met het warme weer met chocolademelk met slagroom? Loop nu extra vaak naar de paarden. Heb ik weer een excuus. Oh even hooi brengen: chocomel verdient. Oh even water checken: chocomel

Afbeelding

Tussendoor nog genieten van mooie ritjes buiten.
Afbeelding

Enn (laatste foto hoor^^) naar fontana geweest om te vieren dat mijn contract wordt omgezet in een vast contract!!
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:32

Gefeliciteerd met je vaste contract :)
Maare wil je niet van die lekkere dingen posten!?? :p

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:37

Gefeliciteerd Pauline! Wat liggen je paarden er trouwens heerlijk relaxed bij!
@tinkersjakie: dat zijn ook lange dagen! Dan houd je wel erg weinig tijd over voor alles, is mijn ervaring....
@tinky: het houdt ook maar niet op bij jou he? Sterkte en een dikke knuffel.
@spatter: mooi plaatje nog van die zonsondergang :j
@chasey: jij bent ook lekker maf met je ponies he? En dan heb je het ook nog altijd op de foto, leuk!

Hier ook een drukke week achter de rug, maar nu een dag vrij. Heerlijk.
Even weer tijd voor de paarden (dat beperkte zich deze week vooral tot uitmesten en voeren).
Vanmorgen zijn we al even bij de gemeente geweest omdat we een uitrit willen verplaatsen en 2 bomen kappen. Die man verwees ons naar een website, maar die website was vandaag tijdelijk wel even niet bereikbaar :')
Maar goed, eerst de nieuwe stal maar eens afmaken, dat vind ik belangrijker. Gaat me echt een bult werk schelen.

Dit weekend ook niet veel tijd voor de paarden, zondag loop ik 15 km met de montferlandrun, ik denk dat ik die dag verder weinig puf meer zal hebben :') En zaterdag hier bij huis aan de slag en 's avonds sinterklaas.
Die weekenden zijn echt te kort voor alle leuke dingen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:26

Pauline... gefeliciteerd met je vaste contract *\o/* ( en chocomel met slagroom... nomnomnom, helaas koemelk allergie -O- Ik smokkel wel met slagroom maar wordt er wel erg ziek van )

Wendy... :* tsja helaas niets aan te doen, chronisch en onvoorspelbaar.

Tinker... dat was inderdaad echt in Nederland en de winter van 2011-2012. Was onze 1e winter in het nieuwe huis, vandaar dat ik de datum weet. Niet grappig en vooral niet voor herhaling vatbaar :P
Leverde wel mooie plaatjes op...

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:31

Pauline, gefeliciteerd! En lekker die chocolademelk met slagroom. Doe ik biet vaak vanwege de suikers, maar soms.... :9

Ga zo rijden. Heb er wel zin in. Ben wel moe, naar we zullen zien.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:59

chasey wat een leuke foto!

pauline gefeliciteerd!
Ik ben ook van de chocomel maar maak hem wel calorie arm en geen slagroom, hou van puur.

Ik had eigenlijk les vanmorgen om 9 uur, appte de juf dat ze ziek was, manlief hoefde pas om 10 uur bij een klant te zijn dus we hebben ons nog even omgedraaid in bed.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:05

Pauline gefeliciteerd met je vaste contract!!
Heerlijk chocomelk met slagroom! Heb je verdient hoor :D

Wendy jij ook drukke week! En ja je doet eigenlijk weinig dan de paarden verzorgen en hond en katten .... Ohh en je zelf nog :')
Geen puf meer dan om wat leuks te doen.
Tis nu vooral gekte in de winkel (Action) deze maand. Daarna iets rustiger.
Ik ben zelf leiding dus ben dan altijd eerder aanwezig en later weg.
Jet scheelt dat het nog steeds lekker weer is dan ben ik als ik vrij ben nog wel actief met paardjes poetsen enz. Als het ook nog vies weer is heb ik daar echt geen zin in.

Nu gelukkig weekend maar dan extra klusjes ook. Wat je zegt te korte weekenden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:12

Wendy, Haha tussen de paarden komt mijn ware aard naar boven :P

Mooi plaatje Tinky!

Het is inderdaad nog niet zo heel lang geleden dat het zo koud was! Brrr. Ben benieuwd wat ze deze winter nog gaan krijgen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:33

Vandaag op mijn rit weer een wildlife momentje. Ik stoorde een roofvogel bij zijn maaltijd. Maar ipv dat hij weg vloog, verdedigde hij de buit. Ik had hem niet eens gezien. Hij zat een meter bij me vandaan! Caj schrok zich een ongeluk :=

Afbeelding

Was wel echt lekker weer.

Afbeelding

Afbeelding

Lekker naar het bos geweest en daarna....

Afbeelding

Moet er natuurlijk gerold worden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:24

_O- _O- _O- Een vies paard is een blij paard!!!!

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:21

Ivm een laag staand zonnetje in de ochtenduren, de beestjes samen op het grote land gezet. Konden ze van de week lekker opwarmen.
Afbeelding

Vandaag was er een vriendinnetje te spelen, ze mag geen paardenmeisje worden van haar moeder :+

Afbeelding
dus dan doe je ze samen te paard.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:08

Fabster, Cool die buizerd! Gelukkig bleeft ie wel op e grond zitten, kunnen aardige agressieve beestjes zijn als ze iets verdedigen. En mooie bos plaatjes!

Ik wil ook graag weer eens een rondje buiten doen, is nu al weer WEKEN geleden!! Maar dat komt dat ik op dit moment echt rondom in de bouwput zit... OVERAL om ons heen zijn ze bezig met pompen van water, wegen opengebroken, graafmachines, lawaai etc. Ik wil daar niet in mijn eentje langs met Nick, want zo goed ken ik hem nog niet. Dan moet er gewoon iemand bij zijn... Maar de laatste tijd met die ziekenboeg thuis is het er gewoon niet van gekomen en ben ik meer in de weide met ze bezig.

hypos, Aww wat jammer dat dat meisje geen paardenmeisje mag zijn! Dan moet ze dat maar een beetje bij jullie doen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:01

Chasey schreef:
Fabster, Cool die buizerd! Gelukkig bleeft ie wel op e grond zitten, kunnen aardige agressieve beestjes zijn als ze iets verdedigen. En mooie bos plaatjes.D

Ik denk niet dat het een buizerd was. Hij was echt best klein. Ik ben eens gaan zoeken op ibternet, maar ik gok op een smelleken (dwergvalk). Die zitten ook grasg op de grond, las ik. Ik ben ook welhee voorzichtig erlangs gegaan. Die beesten hebben flinke klauwen en scherpe snavel. Die hoef ik niet in mijn nek. En ik had weinig uitwijkruimte, want ernaast zat een sloot die 2 meter naar beneden loopt. Dus was inderdaad blij dat hij (of ik denk eigenlijk een 'zij') bleef zitten.

Kun je niet met Nick eerst naast hem lopen, tot je voorbij alle bouwputten bent en dan pas opstappen? Zo deed ik dat in het begin met Caj. En heel af en toe stap ik nig wel eens af, als ze helemaal blind gaat op zelfbedacht gevaar.

Op een route bij ons hebben mensen een brievenbus op een stok in een nepsteen geze. Die stok is een beetje scheef, dus de 'steen' (lijf) met stok (nek) en brievenbus erop (kop) is net een soort beest (met een beetje -paarden-fantasie). De eerste x ging ze echt uit haar dak. Ik hing bijnain een boom. 2de x kwam er ook nog een enorme tractor met aanhanger langs op dat moment. Zag haar al opzij springen en precies voor de trekker belanden. Dan liever er even naast... :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:59

Oh haha ik dacht dat ik ergens las dat het een buizerd was. Ach ik ben ook zo'n warhoofd....
Maar wat het ook was, fijn dat ie bleef zitten :)

Op dit moment zit ik even niet zo lekker in mijn vel, dus moet ik het sowieso niet doen. Heb liever dat er iemand mee gaat. Iemand waar ik afleiding aan heb, want anders staar ik mezelf ook blind op 'gevaar'...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:30

Ik heb zojuist afgesproken met Daan dat we morgenvroeg een buitenritje gaan maken :D Spannend hoor, vind het echt spannend. Heb er al zo'n tijd niet buiten op gezeten.
En morgenmiddag lekker Sinterklaas vieren. En als dat gebeurd is Kerstspulletjes in huis zetten. Ben stiekem al wel vast begonnen haha.
Eerst kerst in ons nieuwe huis, ik weet niet waar ik de boom moet laten!! ;) Ik verzin wel wat.

Daan heeft zojuist een hele hoop stenen opgehaald om de stal af te maken en om wat voor de stal te leggen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:40

Je hebt t er maar druk mee. Wij zitten hier het huiswerk van mijn dochter er doorheen te jassen, zodat ze naar mijn schoonmoeder kan om sinterklaas te vieren. En we willen ook nog een rondje te paard.... pffff, ik heb echt een hekel aan de feestdagen. Veel te veel gedoe. Heeft iedereen eindelijk vrij, moet je nog van alles.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 08:13

Wij hopen eind december de sleutel te krijgen van ons nieuwe huis, en willen dan ook zo snel mogelijk over.

Zit nu beetje met een dilemma of ik eerst het hek moet maken zodat de paarden een groter stuk hebben buiten, of eerst een klein stukje zodat ik de rest gelijk kan laten draineren... Of eerst de stallen doen?

Moet de vloer in de stallen gelijk maken (is zand met allemaal bulten erin) en nieuwe matten erin. Dan zou ik ze een paar dagen op stal kunnen laten terwijl de paddock modder vrij word gemaakt... Dilemma dilemma....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 08:52

Waar heb je je paarden nu staan? Als die op pension staan, zou je eerst de boel op orde kunnen maken en dan pas je paarden halen. Zijn de dilemma's ook weg.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:14

Ze staan op pension maar als het even kan wil ik voor 1 jan. daar weg. Anders moet ik een hele maand blijven staan ( of in ieder geval voor de hele maand betalen, en dat loopt snel op met 4 paarden).
Dan besteed ik dat geld liever aan goede drainage enzo.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:38

Ah, ik snap het. Maar ik vind het lastig in te schatten. Ik weet niet hoe het er bij jullie uit ziet. Is het zo nat, dat er echt meteen gedraineerd moet worden? Ik heb toen wel 4 paarden nog 2 maanden in pension laten staan om eerst alles af te krijgen. Vond ik zelf wel heel prettig. Geeft je tijd om dingen goed te doen én scheelt je tijd in de verzorging van de paarden, zodat je even je handen vrij hebt. Wij kregen in maart de sleutel en in mei zijn de paarden over gekomen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:02

Het is weer prachtig weer!
Afbeelding