Dat zou goed kunnen. Kiss from a rose uit Coevorden.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 06-10-15 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 06-10-15 14:35
Ik betaal 25,- voor bekappen, 80,- voor rondom beslaan en 10,- voor de widiapuntjes.
Ben erg tevreden met de beste man; wij zijn beide hartpatiënt en wisselen dus regelmatig "warstorys" uit , hij heeft beide weer keurig op de rit gekregen na het veel te kort bekappen en bijna kaarsrecht zetten van ruim 2 jaar geleden en daar rustig de tijd voor genomen. En heel belangrijk; Ik ben nogal een doos wat de hoeven betreft, maar weinig verstand ervan en mag elke keer weer ontzettend tegen hem aan lopen pennymutsen en bevestiging vragen en krijgen dat ik het echt veel en veel te somber inzie, of dat het ene krasje wat er al jaren zit, toch echt geen kwaad kan... en ik ben echt erg!!
Jaaaa dat is haar! Heb jij het knappe buffeltje gekocht! Zondag heb ik haar nog geknuffeld Weet zeker dat je echt een toppaard aan haar krijgt. Alle nakomelingen van Kiss zijn qua gedrag goud waard en gaan goed de hoogte in.
Balen dat je andere merrie zo reageert, heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee wat nu te doen....
spatter
Geplaatst: 06-10-15 14:46
Mijn ervaring is om ze dan nog een paar dagen gescheiden te houden anders vliegt de kleine straks geheid over of door de draad. Je kunt de shet al wel kennis laten maken zodat die elkaar al verstaan.
Haha, wat toevallig dat jullie dat veulen beiden kennen!
En hopen dat de merrie bijtrekt, ook niet leuk zeg.. Moet zeggen dat mijn ruin soms ook zo'n Jeckyl 'n Hide kant heeft... die is ook bijgetrokken gelukkig maar de eerste 3 weken dacht ik echt.. oh jee..en nu?
En Wendy heeft een privé trainer. Mijn kerel komt vaak meekijken met koffie en een peukje en dan zegt ie: 'Goed zooooo Viooooool!' Of 'Goed bezig Beremans!'.
Daan_O
Geplaatst: 06-10-15 15:08
Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! En inderdaad, merrie even de tijd geven om te wennen. Die pony van mij zou ook zo reageren.
Pppeet hahaha dat moet er wel komisch uitgezien hebben, paard met transportbeschermers rondlopend
Wel lief behulpzame partners. Mijn vriend helpt voornamelijk met de dingen als hooi halen en bijvoorbeeld omheining maken of iets dergelijks, met de paarden doet hij niet zo veel. Soms eens een dekentje afhalen ofzo.
Pas moest ik wel lachen, hij stond op de uitloop voor de stal en Ordeal stond naast hem. Ordeal kan er soms wat vreemde trekjes op na houden en is behoorlijk dominant. Ze vindt het om de een of andere reden irritant ofzo als mensen vlak bij haar staan zonder iets te doen (gewoon stilstaan dus) en gaat dan dreigen (bij mij niet hoor!). Dus vriendje staat nietsvermoedend met mij te praten, ondertussen zie ik Ordeal al weer dat hoofd trekken; neus optrekken, oren naar achteren, maakt zich groot, volgende stap is haar hoofd op en neer slaan en nog wat bozer kijken, en daarna langzaam een beetje in de richting van vriendjelief duidelijk gebarend dat hij nu toch echt weg moet gaan. Op het moment dat hij het ziet gaat hij altijd snel een paar stappen opzij want hij schrikt zich dan rot Waarvan ik iedere keer weer zeg dat hij dat niet moet doen maar dat is zijn instinct volgens mij . Anyway, dit gebeurd dus met enige regelmatig en ik lig dan altijd krom van het lachen Uiteraard weet ik dat ze niet zomaar echt wat zou doen, anders laat ik het natuurlijk niet gebeuren.
Hihi, zolang je er zelf bij bent. Ik heb een tijd terug over 'persoonlijke ruimte' verteld aan mijn vriend en als hij aan het poepscheppen is in de bak dan volgt mijn ruin hem echt op de voet.. hij draait zich dan soms om en zet Beer een paar stappen terug. En dan is ie ook heel triomfantelijk dat het gelukt is. Vervolgens rijdt ie met de kruiwagen verder en kruipt Beer weer bijna bij hem in de broekzak. En hij legt dan ook vaak zijn kin op de rug van mijn vriend en dan is mijn vriend weer helemaal vertederd. Koddig om te zien.
De mijne is dan wel weer zo dat mijn paard het leukst is Borstelnekken (Fjord) en Kermispaarden (Tinkers, sorry ) vindt ie maar niks Tammy kan tenminste harder, luistert en is braaf. (de minpunten laten we maar even achterwege )
Daan_O
Geplaatst: 06-10-15 15:15
Ja hij snapt de theorie ook wel maar zijn instinct reageert anders bij Ordeal's boze blikken. Haar dochter Orenda is heel anders; gek op mensen en aandacht en daardoor altijd nogal aanwezig. Haar durft hij wel uit zijn ruimte te zetten en kijkt dan ook altijd zo van "ha, gelukt!"
@daan: als ie 1x stevig met een vinger in haar buik/schouder prikt en met een boze stem 'hé' zegt heb je kans dat ze het ooit meer doet
Ik ben er altijd bij als ze gekapt moeten worden, want ze is niet altijd even lief (slechte ervaringen) en het is nu na 9 jaar dat ze zich uit vrije wil door een man laat bekappen
@tinky: ik ben levensgevaarlijk met eenzijdig snijdende renetten. Dus ik heb nu een loop-renet gekocht. Kijken hoe dat gaat
Wat jammer dat het niet gelijk goed gaat met de merrie en Rosie, maar komt heus wel met de tijd! Inderdaad Rosie lekker even met rust laten, zo uit haar vertrouwde omgeving en zonder mamma is niet niks. Er zijn veel paarden die in eerste instantie raar reageren op veulens, meestal komt dat snel goed. Zou de shet er dan wel zo snel mogelijk bij zetten voor wat steun en dat ze straks niet alleen tegenover merrie staat.
Gekke Ordeal!
Hier in mn onderbuurman hoefsmid, we delen het paardengebeuren hier en passen ook gerust op elkaars dieren, rijden geregeld samen. Dus qua prijzen gaat het er hier flexibel aan toe
Vies weer he? Bah! Paarden staan nog op het gras maar wel al onbeperkt hooi erbij. Ik duim dat mn merrie het goed blijft doen, en niet aan de schijt gaat. Vorig jaar kon ik de 17e met spoed naar de kliniek met haar vanwege koliek. Gelukkig is ze nu qua gezondheid duidelijk een stuk beter en niet drachtig dus het zal allemaal wel meevallen. Al blijf ik het spannend vinden, blij als het gras op is...
Daan_O
Geplaatst: 06-10-15 15:34
DD Ordeal is een heel gevoelig paard en spiegelt echt. Ze voelt feilloos aan dat hij onzeker is ten opzichte van haar. Haar gedrag zal pas veranderen als zijn hele houding naar haar verandert. Het maakt haar ook juist wel zo bijzonder vind ik
Het valt mij alles mee met het weer hier!
DubbelFun
Geplaatst: 06-10-15 15:39
Hier valt het ook best mee, geen regen overdag gehad (dreigde wel een beetje) en koud is het ook niet.
@Daan: afhankelijk van het karakter van je merrie kán dit gedrag van kwaad tot erger worden en uiteindelijk zelfs gevaarlijk.
@kvulden: kun je het veulen en de shet bij elkaar zetten zonder dat de merrie er bij kan ?? Grote kans dat de shet haar accepteert en later zal beschermen tegen de merrie.
Hier de hele dag vieze miezer, bah. Ik zou de merrie in de bak rijden en de ruin meenemen op buitenrit samen met de buuf, maar ze waren allemaal zo doorweekt dat ze een bak voer onder de neus heb gedrukt en verder lekker laten staan. Morgen weer een dag. We zijn elders Tinkers gaan kijken, ook leuk Hele mooie ruin gezien, poeh. Maar gelukkig dat het een ruin was, daar wordt ik een stuk minder hebberig van dan van merries
Nu op naar t werk, zal ook wel rustig zijn, met slecht weer blijven de meeste mensen lekker thuis.
ik zou ook even kijken hoe het met shettie erbij gaat en dan zelfs de merrie op box zetten, zodat de 2 kleintjes veilig kennis kunnen maken...
Daan_O
Geplaatst: 06-10-15 15:56
DD daar ben ik niet bang voor, anders had ik al lang ingegrepen. Dit is al zolang mijn vriend en ik samen zijn, 10 jaar dus. Nu we ze aan huis hebben gaat het zelfs wel ietsje beter, wellicht scoort hij punten omdat hij nu wel eens voert
Ze is dominant maar wel eerlijk. Eigenlijk altijd hoogst in rang zonder er iets voor te hoeven doen. Alleen als een ander paard haar trapt of bijt zal ze wat doen. Een pony heeft een keer in zn hoofd gehaald haar uit het niets een trap te geven, die heeft ze letterlijk alle hoeken van het land laten zien. Maar dan moet je dus eerst echt wel fysiek iets bij haar doen, voor ze fysiek wat terug zal doen.
@daan: dat ze alpha is is gunstig in dit geval. Juist een lagere in rang kan eens de stoute schoenen aantrekken en een 'gooi naar de macht' doen. Ik zie dit hier thuis regelmatig. Als ik mijn bonte eens op de kop geef omdat ze lomp is en mijn ruimte 'opeist', dan moet mijn ouwetje het bezuren en is dan vaak een hap vel kwijt.
Anoniem
Geplaatst: 06-10-15 16:16
WendyBZ schreef:
Kijk maar uit, die van mij geeft inmiddels trainingstips "Moet je niet weer eens buitenrijden", "zo'n kort rondje maar?", etc.
Geweldig dit!
Mijne geeft geen trainingstips, maar kan ook heel goed uitmesten, schrikdraad plaatsen, hooinetten vullen en paarden kriebelen. Mijn merrie is sinds ze mijn man "goed" kent, soms "gevaarlijk" aardig . Ze geeft bijvoorbeeld HEEL duidelijk aan wáár er gekrabt moet worden en dat is vaak op haar bevallige kontje..... Die draait ze dan behoorlijk snel toe en dan lijkt het net of ze wil gaan slaan, maar ze gaat dan gewoon staan wiebelen. In het begon schrok mijn man daar heel erg van en zette het op een lopen , maar intussen begrijpt hij dat hij gewoon zijn vingers aan beide zijden naast haar staart moet houden en dan doet ze zelf de rest (wiebelen) .
Ik ben er altijd bij als de smid komt. Vroegah nog ijzers, intussen een ware omslag gemaakt. Nooit meer ijzers..... Mijn bekapper (geen "natuurlijk bekapper", maar wel anti-ijzers) heeft het leven van mijn ruin gered. Als ik hem niet was tegengekomen had de Lompe Lolly al een mooie, taaie biefstuk geweest .
Ik doe zelf tussendoor wat onderhoud aan steunsels, stralen, hoefwand en hij komt eens in de 10 weken en doet de rest (als er nog iets te doen is).
edit: ik heb niets tegen "natuurlijk bekappers", heb zelf ook een cursus gedaan, maar mijn bekapper wil zeker geen "natuurlijk bekapper" genoemd worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-15 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
DD ja inderdaad, snap wat je bedoelt. Je geeft een vinger...
Tinky12
Geplaatst: 06-10-15 16:20
DD...snijd jij in je rug ermee dan??
Beer was hier ook een enorme kl00tzak hoor toen ik hem net had...ik heb zelfs bijna op het punt gestaan om hem terug te brengen.Gelukkig wel allemaal goed gekomen maar heeft wel even geduurd.
Hier doet vriendlief ook vaak voor mij wat met de paarden...hoopjes aan het einde van de dag,kruiwagen legen en als ik er niet ben dan doet hij alles (wel met lange instructielijst en veel belletjes om te checken of alles wel lukt ) Vandaag was hij wat eerder thuis en was wel fijn...ik ben bezig met stek zetten bij de buurman voor de winterweide. Gelukkig hoeft niet alles tegelijk af omdat het weiland ingesloten ligt.... Paaltjes had ik al gezet maar zat even met draad...zit op een grote haspel en was nogal een eind.Heeft hij fijn even geholpen...ik aan begin staan en hij met de haspel vooruit lopen,kon ik achterna om draad op te spannen,ben je zo mee klaar dan.
Nu hoef ik nog maar een draad te spannen en de "schuif-draad"en dan is het klaar voor de komende 5 maanden
Ik zit stiekum wel eens te kijken als hij bolletjes gaat wippen,zitten er minstens 3 neuzen in zijn broekzak als je daar dan toch loopt,kun je net zo goed even krabben...stuk nuttiger vinden de jongens .Altijd lief om te zien als hij met ze knuffeld
Fax is ook niet subtiel...hij wijst met zijn snuit aan waar er gekriebeld moet worden.Gaat netjes voor je staan en schuif vanzelf zo dat je met je hand op de juiste plek zit.Als hij jeuk heeft in zijn lies tilt hij zijn achterbeen ook keurig naar opzij op....kun je er beter bij
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 06-10-15 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
DubbelFun
Hier ook zo'n kriebelkont. Toen ik haar ging kopen zei de verkoopster 'loop er maar naar toe, ik zie direct of ze je mag' Ze doet het dus zeker niet bij iedereen
WendyBZ
Is van een aantal jaar geleden, maar illustreert wel mijn hubby