[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:22

2 m kan prima. De tracks min 3 meter zodat ze kunnen uitwijken indien nodig, maar ze zullen zelf wel het best begaanbare deel kiezen.

superpony

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:07

Wij hebben ook paden van 2-4 meter, maar ze lopen vooral als treintje. Waar het zand is aangelegd, groeien de zijkanten ook dicht, dus die trek ik wel vaak los om het zand te houden. Anders gaat het pad wel dichtgroeien en doet ook smaller aan.
Het verschilt hier wel per pad. Ze hebben voorkeuren waar ze graag lopen en waar ze ook een tijdje staan bijv. Daar blijft het wel meer open dan wat ze alleen als doorgang gebruiken.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 12:46

Het is vast al eerder gevraagd, maar toch nog een keer :+
Welke camera hebben jullie bij de wei?
En eventueel met link waar te bestellen, want fysieke winkels waar ik terecht kan lijken niet meer te bestaan -O-

Ik heb stroom bij de paarden maar geen wifi. Dus heb iets nodig waar een kaartje ofzo in kan.

Even voor de duidelijkheid, ik heb echt nul verstand van dit soort dingen :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 12:58

Ik heb mijn camera van 4gcamera.nl.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:55

Yeah!!! Vandaag weer een leuk projectje afgerond. We doen wel meer maar dat ziet er niet zo leuk uit op de foto (bv haag aanplanten; best veel werk maar op de foto zie je alleen een paar zielige stokjes...).

Anyway, we hadden deze zomer een slingerpad aangelegd. Om ronde paddock in het midden wilde ik 2 takkenrils. Najaar de palen vast gezet:

Afbeelding

En nu bezig geweest met de wilgentakken. Zit zomaar 20-24 uur werk in: takken ophalen, op maat knippen, verslepen naar de goede plek en vlechten etc). Maar dan heb je ook wat! :D

Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:02

Wauw mooi hoor.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:08

Gaaf Ir111.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:26

Heel mooi <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 01:46

Duhelo schreef:
Heeft er iemand ervaring met bamboe?
Dit zou superleuk zijn voor kippen, makkelijk groeien en ook in de winter groen blijven, maar ook wel invasief. Ik heb geen zin in een weide vol bamboe, mogen paarden dat ook eten? (en eten ze dat dan ook effectief? )

Ik heb bamboe staan, achter de draad want ze trokken me al van mn sokken toen ik met de bamboe in pot aankwam om hem te planten. De meeste bamboe die je in NL koopt in winkels en bij kwekerijen zijn niet woekerend.
Ik had eigenlijk gehoopt op meer groei maar helaas.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 04:38

Super gaaf gedaan Ir111 +:)+

Toevallig ben ik ook aan het prutsen gegaan met wilgentakken :)) Ziet er niet zo strak uit als bij jou :')

Afbeelding

En de paardjes mochten even van het gras proeven :D
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:51

heel netjes gedaan met de wilg. Kunnen ze er aan bij jou of niet? Ik heb ook een stukje gemaakt maar dat trokken ze vrij snel uit elkaar

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:47

Lynn_Nikita schreef:
heel netjes gedaan met de wilg. Kunnen ze er aan bij jou of niet? Ik heb ook een stukje gemaakt maar dat trokken ze vrij snel uit elkaar

Het staat nog steeds :))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:59

Ohhh, wat een brave paarden. Hier vreten ze dat gelijk op, 'je wilt toch dat we gevarieerd eten!?'. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:02

Ir111 schreef:
Ohhh, wat een brave paarden. Hier vreten ze dat gelijk op, 'je wilt toch dat we gevarieerd eten!?'. :+

Ja hier ook :))

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:45

Ik heb ook eerst een berg takken verspreid over de track, voordat ik dit ging opzetten. Inderdaad met het oog op: Als ze hiervan willen eten, kunnen ze zich daar naar hartenlust op uit storten. Daarna kijk ik wel wat er nog mee te doen is... Ze hebben wel wat aan die takken geknabbeld, maar schijnbaar hebben ze er geen verdere behoefte aan :')

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:20

Vinden jullie ook wel eens aparte voorwerpen op jullie grond?

Vorig jaar vond ik een bidon, nadat er een wielerclub voorbij was komen zeilen en vandaag vond ik een drone >;) En ik weet zeker dat de paarden geen drones poepen... Ze schijten er wel 7 kleuren voor _O-
Afbeelding
Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 05:38

Helaas helaas... Vandaag is dan de kogel echt door de kerk en hebben de verhuurders aangegeven dat ze met het stukje grond wat ik voor de paarden huur, andere plannen hebben :(
Dus nu rustig aan op zoek naar een nieuw plekje en alles weer afbreken wat ik in de 3 jaar heb opgebouwd ..
Maar goed, waar deuren sluiten, gaan er weer nieuwe deuren open en wie weet waar we nu weer terecht gaan komen en wat voor moois we er van kunnen maken :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 07:54

he wat jammer, die angst had ik toen ik pachtte ook elk jaar als ik moest betalen
Heb je wel voldoende tijd om iets anders te vinden?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 09:41

Wat balen DJZ.

Ik heb gister de gebruikersovereenkomst weer gehad. Ze zijn tevreden met hoe netjes alles is. Ook ik weet dat het een keer kan stoppen. Maar dan heb ik een kleiner stukje over en ik ben dat nu al aan het beplanten dat mocht dit stuk wegvallen dat ze nog steeds een fijne plek met eetbare struiken hebben.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 00:34

Zo snel als het kan gaan... Vrijdag bij een locatie wezen kijken, waar bekende van mij de plek nu huren. Ze gaan er weg per 1 april, dus dit kwam vrij. 4 stallen, opslaghok, om en nabij 2 hectare gras en een rijbakkie. 3 huizen verderop zit mijn hooiboer :)) We zijn een prijs overeen gekomen en hij stelt nu een contract op en dan zou ik per 1 april al kunnen verhuizen :wow:
Ik mag er geen PP van maken, maar dat maakt niet heel veel uit. Het is kleigrond, dus dan zou er ook heel veel moeten gedaan worden, voor het goed is.. En eigenlijk wilde ik zo ie zo al meer gras voor de paarden :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:53

Op kleigrond heeft het niet zoveel nut inderdaad. Mooie ruime basispaddock/stuk van maken en in de zomer de weides wat handig indelen. Als je wel een breed pad mag maken naar het einde heb je al je eerste stuk gras voor de gewenning in het voorjaar en kan je de weides aansluiten, moeten ze toch nog enigszins lopen voor naar water te komen etc.

Mijn paarden gebruiken mijn kleitracks in de winter amper, dus dit jaar laat ik ze rollen en volgend jaar sluit ik ze denk ik in de winter af.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:40

Denken jullie al aan zaaien? Ik heb het eerste zaad in de grond zitten. Had wat oude stenen/bakken op de kop getikt en zo een miniflatje gebouwd. En ingezaaid met bloemenmengsel. Dat het maar lekker mag gaan groeien en bloeien.
Morgen of vrijdag ga ik de eerste strook op karton maken.
Hier ligt ook karton onder tegen het gras.
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:49

Leuk Daihyo.

Ik dacht er van de week aan dat ik grond moet verticuteren en potgrond moet halen om in te zaaien.

Verder wel met de wei bezig. Ik zag de JKK alweer. Maar dat is dus echt zag.
Verder had ik heel veel flamingowilg gestekt en die zijn de grond in. Ook weer wat teruggegeven aan de buren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:05

Oh goeie. Ik ben meestal te vroeg met zaaien maar ik zit dit jaar vol in een houtkloofproject dus voor weinig anders tijd gehad. Ga binnenkort ook maar es aan de gang.

Leuk zo tegen de schuur aan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:06

Ik hou meestal april aan als zaaimaand. Maar dit moest op zijn plek, dus dan maar door. Is bijna april toch? :+ O:)