Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:34

Melle is weer begonnen met z'n neurotische geloop.
Dat deed hij vorig jaar ook met de hitte.
De hele dag het zelfde rondje :(

Hier was het binnen gisteren 19°c.
Nu 20°c
Boven en zeker op zolder bloedheet, maarja even niks aan te doen.

Savonds is het wel lekker buiten.
Ik heb vanaf maandag tot gisteravond 10 kuub mest verplaatst.
Mestbak groter gemaakt en verder van de schuur ondat de camper van mijn ouders hier nu staat en het heel lastig was om hem er fatsoenlijk in te draaien.
Dan maar de mestbak verplaatsten.
Heb nu wel spierpijn :')

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:45

Lynn_Nikita schreef:
Ik denk dat het met dit weer niks te maken heeft of je hem schoon houd of niet. In de groene bak hgooi je ook etensresten en daar zitten met dit weer binnen no time maden op. Ik heb ze helaas ook in mijn bak en die stinkt ook nu.



Er stond een hele rij groene bakken en alleen die van hun was zo smerig hoor. Het is al sinds ze hier wonen zo. Iedereen zet zijn bak buiten en ik moet daarlangs lopen met de honden. Ze doen er een plastic zak in, die gaat echt een stuk over de rand heen. En ik heb gezien dat ze hem daarna alleen afspoelen. Dat werkt gewoon niet. Ik loop langs meer bakken gister die opgesteld staan en fiets er ook, maar nergens zo smerig.

Ik zit nog steeds onder de rode plekken en geen idee wat het is. Het voelt eerder wat warm en gespannen dan vreselijke jeuk.

We zijn gisteravond om half10 nog snel naar de hei gegaan. Was warm, maar te doen. Hondjes liggen binnen bij airco en snappen niet dat ze niet mee mogen.

Ons huis is omgekeerd. Dus woonkamer onder het schuine/platte dak en dat wordt echt heel warm. Beneden de slaapkamers in een soort souterrain en dat valt mee.

We zijn gebeld dat ze in principe met ons verder willen. Nu maar zien of de bank op een goed tempo willen meewerken en alles.
Zo gek als het gaat. We wilden het graag, maar dachten echt, dat wordt niks. Nu dus wel en voel me een beetje lamgeslagen ofzo. Je denkt onwijs blij te zijn, maar val echt even stil. Moet even aan het idee wennen.

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:53

Ah wat gaaf sp! Heb je eeen link naar het huis? (pb)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:53

Citaat:
We zijn gebeld dat ze in principe met ons verder willen. Nu maar zien of de bank op een goed tempo willen meewerken en alles.
Zo gek als het gaat. We wilden het graag, maar dachten echt, dat wordt niks. Nu dus wel en voel me een beetje lamgeslagen ofzo. Je denkt onwijs blij te zijn, maar val echt even stil. Moet even aan het idee wennen.


Zal ik dan even plaatsvervangend blij zijn ??? *\o/* *\o/* *\o/*

ClaudiaHS, wat vervelend, hij voelt zich vast erg ongemakkelijk..... -O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25586
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:58

Wauw SP!!! Mocht je het linksje willen sturen, ik ben ook nieuwschierig
Dat gevoel is zo herkenbaar ik kreeg het telefoontje dat de kopers met ons bod akkoord gingen en was wel blij maar toch nog gereserveerd of zo. net toen de paarden er eindelijk stonden, ik had altijd gedacht dat ik hysterisch zou janken of juichen, maar dat gevoel had ik pas toen ik mijn eerste bosrit maakte en toen kwam het besef van hey, dit is echt

Ik zou met dit weer geen clinic rijden, begrijp ook niet dat ze het niet afzeggen

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:08

Haha heel herkenbaar ja! Tis superleuk! Maar je bent er nog niet, en dat besef je dan ook maar al te goed.. máár, de eerste hele goeie stap in de goeie richting is gezet! Eindelijk! Superleuk! :D :):) Nu hopen dat alles mee gaat werken inderdaad.

Denk dat mijn emo-moment gaat zijn als ik mijn paarden eindelijk loslaat in hun eigen weitje... :')

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:28

Gefeliciteerd SP *\o/*

Ik wil ook wel een linkje :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:32

Ik wil ook wel een linkje :D

Ik besef het met momenten nog steeds niet helemaal dat dit echt ons huis is :=

Zwembad opzetten met 40 graden was echt een goed idee :+

MarliesR

Berichten: 3299
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:52

Ohhh superpony wat gaaf zeg! Eindelijk een stap!
Heel erg veel succes!
(En ben stiekem ook erg nieuwsgierig).

De postbezorger kwam net pakketje brengen, wel te doen met die mensen nu hoor. Heb hem een waterijsje gegeven.

De honden krijgen gedurende dag af en toe een bevroren wortel :D Daar zijn ze ook erg blij mee

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:09

Dank jullie wel. Ik voel me onwijs wisselend en zie opeens allemaal beren op de weg.

Zoonlief blijft hier, heeft ook net een woning, maar is op vakantie. Ik dol hem of we zullen emigreren. Zegt ie; Ja is goed.......Nou, echt...........hahaha

Ik zal zo even zoeken. Ze hadden hem eraf gehaald gelijk na inschrijving.

Ga even de paarden checken op de fiets.

O, ja twijfel nu welke bank we kiezen. We zitten voor hypotheek bij Allianz via Hypotheek shop. Liep toen ietsjes stroef, maar was moeilijke tijd.
Nu bij hypotheek shop geweest en de hypotheek man van makelaar waar we huis wilden aanbieden. Maar we zitten bij sns, dus is ook een optie.

Wil vooral weinig gedoe en snel handelen.

Nu lijkt opeens alles mee te zitten, maar we komen vast ook tegenslagen tegen. Zeker gezien de staat en alles wat verbouwd moet. Eigenlijk moet meeste wel in 1 keer, anders lukken en passen dingen niet.
Maar een half jaar camperen kan ook. Als de paardjes maar staan.

Nou, zit bij airco en ga fietsen. Ben benieuwd.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:54

Gefelicteerd SP!!

Die beren zijn wel herkenbaar hoor!!! Maar het komt allemaal wel goed. Echt waar.

Ik kreeg net een foto van mijn buurvrouw. Onze kip (we hebben er nog maar 1) gaat met regelmaat even bij haar kippen op visite. De laatste paar weken hebben zowel buurvrouw als ik haar (ze heet Marieke :') ) haar niet gezien. Wij dachten dat ze dood zou zijn. Maar wat schetst mijn verbazing????? Ze zit weer bij de buurvrouw in het hok met 7 kuikens!

Buurvrouw heeft zelf geen haan, dus ik denk dat Marieke een paar huizen verder een hippe haan heeft opgescharreld en nu met kroost een veilige plek zoekt.
Manlief gaat zometeen een kippenhok kopen en dan gaan we Marieke met haar kippenbabies bij de buuf weghalen. Ze kunnen uiteraard niet bij buuf blijven. Krijg ik straks dat gedoe nog met het seksen van die diertjes. Vind het nu al zielig......

Afbeelding

Iemand hier in het topic ervaring?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:04

Ahh superlief Marlies dat je 'm een ijsje geeft haha, was ie vast blij mee! :D

Succes op de fiets superpony!

Achh kijk nou... te schattig <3 :+: Maar verder kan ik je niet helpen.. behalve dat wij ook graag kippen willen en als je in de buurt zit we misschien wel wat kuikentjes willen komen halen :') Maar misschien moeten we eerst het huis maar 's in orde zien te krijgen haha

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:18

Ik lees elke dag bij, maar ben ook elke dag te druk te reageren. Hier weer een poging :+


Aaah [***] die kipjes <3 Wat lief! Verder hier ook 0 kippenervaring..

Succes superpony, zowel op de fiets als met het huis. Wij hebben onze hypotheek via onze vaste bank, kost misschien wat meer, maar met het gemak en de duidelijkheid hebben we dat er graag voor over.

Lief van je Marlies! En Robijntjah, heeeeerlijk! Ik ben heel jaloers. Wij hebben een zwembad staan bij het nieuwe huis, maar dat is nog niet gebruiksklaar |(

Wat sneu Claudia.. je kunt hem ook niet op een kleiner stukje zetten, gewoon voor zijn eigen gezondheid? En hard gewerkt jij!!

Wat wordt het mooi Judith! Strak hoor!

FSCA, wat zit jij mooi! Wauw, echt genieten lijkt me! Goede uitrijmogelijkheden ook?

Wij hebben afgelopen weekend zoveel mogelijk oud hekwerk verwijderd, alleen de palen moeten er nog uit. Dus volgend weekend trekken we eerst alles eruit en gaan we daarna 2 dagen neerzetten. Zijn dan met zijn 6-sen, met +/- 250 meter hekwerk, dus dat moet lukken.

Alleen de bak, oh die bak.. een deel staat inmiddels hoger dan ik zelf ben. Hebben jullie tips? Kan een loonwerker dit nog lostrekken, of moet het echt eerst gemaaid?

Ik krijg al een offerte voor het opknappen van de hele bak, maar ik denk dat ik voordeliger uit ben als ik hem zelf al onkruidvrij maak.

https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5DA819CD
https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5DE1E705

Ze kwamen net ook de vloer leveren, ook 200 m2. Had ie een handpompwagen, waarmee ie de drempel van de schuur niet over kon. Dus ik heb in de brandende zon net 3 pallets click laminaat staan afladen. Zweet :') :))

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:52

Ik wil ook linkje van huis SP!

Welk stinkspul gebruiken jullie voor vliegen? Misschien moet ik daar ook maar eens aan.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:56


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:00

Sns is een prima optie, die bieden ook hypotheken aan van andere banken.
Vaak krijg je nog rentekorting als je alles bij 1 bank doet.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:22

Wauw SP wat gaaf!!! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:26

Gaaf SP, hopelijk lukt het allemaal!
Hier is het 41 graden, ligt die idiote Shet van mij gewoon te zonnen :')

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:27

Pfff bikkel :oo

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:59

[***] ik heb genoeg ervaring met kipjes. Maar je zult echt even een paar weken moeten wachten tot je ze kunt seksen, met een week of 6 kun je iets zekerheid bieden.
Ik heb zelf ook baby kuikens, 3 leeftijden nu (2 maanden, 1 maand, en een week). Die van mij kun je in principe op kleur seksen maar ook dat gaat weleens mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:08

JudithO schreef:
[***] ik heb genoeg ervaring met kipjes. Maar je zult echt even een paar weken moeten wachten tot je ze kunt seksen, met een week of 6 kun je iets zekerheid bieden.
Ik heb zelf ook baby kuikens, 3 leeftijden nu (2 maanden, 1 maand, en een week). Die van mij kun je in principe op kleur seksen maar ook dat gaat weleens mis.

Ah dank voor je bericht!

Heb je eventueel nog een tip om ze te "vangen"? Mijn kip is gewend altijd buiten te lopen, sliep in de boom, maar zit nu bij de buren in een ren. Ze is vrij angstig en nu met kuikens natuurlijk helemaal.
Ik vind het sneu om erachteraan te gaan vangen, denk dat dat veel paniek veroorzaakt en dat ik ze niet te pakken krijg zonder ze pijn te doen...…

Ze gaat niet het nachthok in bij de buren. Ik heb bedacht om een zo'n kattenreisbak met wat lekkers neer te zetten en dat de buurvrouw haar kippen dan even in de tuin laat. Hopelijk gaat mijn kip dan naar binnen en de babies er achteraan.


Wanneer zijn kippen volwassen? En dus geslachtsrijp? Ik ben net even bij de buurvrouw geweest, ze zijn mega-schattig. Ik denk hooguit een dag oud. 6 gele en 1 donkerbruine.

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:25

Ik gebruik altijd een visnet, alleen vang je met volwassen kippen alleen de kop hihi. Maar in principe moet dat voldoende zijn. De kuikens daar ook gewoon mee vangen. Niet te bang zijn, die kleintjes zijn enorm taai!
Paniek krijg je wel maar dat zijn ze heel snel weer vergeten. Zodra je ze los laat doen ze weer normaal.

Ze zijn op z'n vroegst met 6 maanden volwassen. Maar aangezien dat midden in de winter valt kan het iets langer duren. Hanen gaan wel eerder met elkaar aan de stok, en leven zich gerust uit op hun zussen. Om de rust onder de kippen te bewaren kun je de hanen er het beste wel uit halen voor ze 6 maanden oud zijn. Of op wintersport sturen ;)
Wat voor ras is je hen?

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:32

Nog een les geleerd vandaag.
Ga niet met 40 graden in een auto rijden een uur enkele reis, als de airco kapot is. Ging zowat van mijn stokje, ondanks dat ik alle ramen open had.

Onderweg dit nog gezien, bizar hoe droog het is:

Afbeelding

Daar in die regio stond de mais ook maar een meter hoog. Zo sneu, ik hoop echt dat die boeren niet financieel te zwaar in de knoop komen. Twee jaar achter elkaar geen mais van eigen land, dat ga je wel voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:31

JudithO schreef:
Ik gebruik altijd een visnet, alleen vang je met volwassen kippen alleen de kop hihi. Maar in principe moet dat voldoende zijn. De kuikens daar ook gewoon mee vangen. Niet te bang zijn, die kleintjes zijn enorm taai!
Paniek krijg je wel maar dat zijn ze heel snel weer vergeten. Zodra je ze los laat doen ze weer normaal.

Ze zijn op z'n vroegst met 6 maanden volwassen. Maar aangezien dat midden in de winter valt kan het iets langer duren. Hanen gaan wel eerder met elkaar aan de stok, en leven zich gerust uit op hun zussen. Om de rust onder de kippen te bewaren kun je de hanen er het beste wel uit halen voor ze 6 maanden oud zijn. Of op wintersport sturen ;)
Wat voor ras is je hen?

Ik gok een gewone krielkip. Ze is heel lichtbruin en heeft grijsblauwe pootjes.
Heb haar via een bokker uit dit topic. Haar tante heeft een opvang in Boskoop en zij heeft destijds 4 kippen bij ons gebracht. Dit was een koppel dat ze in het bos hebben gevonden, dus daarom wilden ze bij mij ook graag in de boom slapen :j .

Al het niet lukt om ze op te sluiten dan ga ik een visnet proberen.

Bedankt voor je info, daar heb ik veel aan.

Ik heb nog een boerenbuurman die ook kippen houdt voor het vlees. Als er hanen tussen zitten dan gaan die naar hem. Mogelijk kan hij mij ook wel helpen met seksen. Maar als ik jou goed begrijp heb ik nog wel eventjes de tijd.

Lynn_Nikita

Berichten: 25586
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:46

Qua hypotheek had ik sns, ook naar de sns gegaan bij ons nieuwe huis en daar bleek nationale nederlanden voor ons het voordeligste te zijn. Ze "smeren"dus niet perse hun eigen bank hypotheek aan. Niet alle banken waren bij ons mogelijk ivm overbrugging