greendragon schreef:Ik heb ook veel boterbloem, teveel voor mijn halve hectare weiland, het verdingt het gras en dat heb ik zo nodig.... Primstar schijnt goed te werken, maar voor een consument kun je die alleen in verpakkingen van 125 ml krijgen. En voor een halve hectare heb ik dan wel 8-10 verpakkingen nodig... Dat kost rond de 125 -140 euro terwijl een liter (licentieplichtig) rond de 50 euro kost... Maar dan moet je iemand laten komen en dat kost ook weer... Wie bel je daarvoor? Een loonbedrijf? Die komen toch vast niet voor dat postzegeltje van mij...
Ik denk dat ik eerst maar ga beginnen met zelf spuiten op de ergste plekken en kijken of het helpt...
Loonwerker komt heus wel. Je moet alleen heel flexibel zijn qua dag en tijd. Als ze een weiland in de buurt doen rijden ze daarna bij jou langs en gaat het restje gif er bij jou op. En zolang je er geen rekening van wilt gebeurd het in de schaduwboekhouding en vallen de kosten ook wel mee.
Hier dit jaar ook veel boterbloem maar nog niet in bloei. Ik weet niet beter dan dat boterbloem dol is op natte zure grond. Dus kalken en hopen dat het droog blijft. Afmaaien kan prima maar pas op met de hoge struiken! Dit is een andere soort dan de kruipende en veel giftiger. Blijft ook gedroogd langer giftig.