Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:30

Wat fijn Boemel dat het zo vlot verloopt! Zou echt fantastisch zijn als je donderdag al zou kunnen rijden!

Chasey, ik heb echt met je te doen! Een beetje gevangen in je eigen lichaam nu. Gelukkig is het tijdelijk en kun je al gaan aftellen :).

DF, hier ligt de 200 grams ook al op. Het is gevoelsmatig ineens zoveel kouder.

Robijntjah, wat een mooie gebied! Moet echt geweldig zijn om daar te kunnen rijden <3

DuoPenotti, je had je handen vol met rijden! Gelukkig heb je fijn kunnen afsluiten :j

Een vraagje aan iedereen met een rijbak met toevoeging (snippers/vezels/vlokken). Wat voor sleep (en trekker) hebben jullie?

Ik heb nu een paar keer gelongeerd in de nieuwe rijbak maar hij blijft heel erg los. Nu heb ik ze een paar rondjes laten galloperen en nu is het echt een maanlandschap. Helaas heb ik niks om het terug vlak te krijgen :-(. Tips?

neile

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:31

Ik heb wel de ervaring dat als hij vers gelegd is hij echt nog moet inklinken. Is dat al voldoende gebeurd bij jou Dais?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:15

Meinweg, leuk gebied, welke kant ben je opgegaan Robijn, ook crossbaan?

Is vanuit hier heel dichtbij ga er regelmatig naartoe al woont Joyce nog dichterbij

Daisy, geen sleep of zo of evt een pallet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:33

Ja die kwamen we tegen. Dus heb 2 mini sprongetjes genomen :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb het gevoel dat het bovenin minder dik is als gisteren. Is wat naar beneden gezakt. Eerste foto is van gisteren. Wel loopt het er iets uit, maar daar ben ik blijer mee als dat het ophoopt. Hescrubt met badedas en korstje eraf gehaald.

Maar ik ben benieuwd, ik ken haar nog niet goed genoeg maar ik denk dat ze ons al voor de gek aan het houden is met stal uitkomen. Dat was gisteren pijnlijk, eruit gelokt met wortel. Vandaag bleef ze ook staan dat ze niet eruit wilde.. wortel?? (Maar ook niet gelijk erachteraan). Maar ze kon wel gelijk omdraaien toen ik aankwam :+ :Y)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:09

neile schreef:
Ik heb wel de ervaring dat als hij vers gelegd is hij echt nog moet inklinken. Is dat al voldoende gebeurd bij jou Dais?

Hij ligt al ruim een jaar, inklinken gaat nooit gebeuren aangezien ik geen juist zand heb. Dus ik heb er vezels door laten mengen, maar hij moet eigenlijk zeiknat zijn en dan gaat het. Maar als het een paar dagen droog is, is de toplaag al te los.

En een beregeningssysteem duurt ook wel even. Offertes laten al maanden op zich wachten nu... kennelijk hebben ze het allemaal heel erg druk en geen klanten meer nodig? :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:20

Hier al ruim een jaar een pallet met spijkers erin als sleep achter de auto. (Vlokken als toplaag).
Hij is nu kapot dus moet nog op zoek naar een andere :)
Werkte best prima als tijdelijk oplossing!

@Chasey :(:)
Ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen en inleven. Sterkte met de laatste loodjes :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:25

De buren doen hun piste hier met een kleine quad met een pallet achter. Werkt goed!

@Chasey: nog even volhouden! Kan wel geloven dat je het beu bent.

Dat been ziet er inderdaad best gezwollen uit :(:) snachts in de stal staan zal het ook wel stijf maken.

Voor mijn werk moest ik een kort filmpje maken over één van mijn hobby's. In het kader van corona-thuiswerken-toch het contact niet met elkaar verliezen, enz. Ik heb gekozen om de true story achter paarden aan huis te vertellen :P wel veel lol gehad met het filmpje maken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:42

Leuk filmpje Solleke

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:36

Joyce, dat ziet er niet fijn uit. Is het diep?

We sleepten de bak met een grondbakje. Dat mag dus blijkbaar niet als de vlokken er in zitten, want dan zouden we ze opstropen.
Hier is dus op aanraden van de bakbouwer dus een piste sleep in bestelling. Hoop geld weer en ik koop m toch wel met tegenzin merk ik.

Zou zo graag weer eens een beetje willen sparen :o

Dais, ook vervelend van je bak. Is zelf iets maken met sproeiers op de bakrand een optie?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 00:12

Solleke_Noah schreef:
Voor mijn werk moest ik een kort filmpje maken over één van mijn hobby's. In het kader van corona-thuiswerken-toch het contact niet met elkaar verliezen, enz. Ik heb gekozen om de true story achter paarden aan huis te vertellen :P wel veel lol gehad met het filmpje maken.

[ Video ]

Wat een leuk filmpje Solleke_Noah! Komt aardig overeen :D
Die geluidjes hahaha _O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:03

De dikte van het been valt mij nog mee Joyce. Goed dat je het in de gaten houdt. Als het maar vooruitgaat en geen verhoging/koorts krijgt.

Tof filmpje Solleke! Herkenbaar :-)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 08:28

Leuk filmpje!

Op foto lijkt het wat minder dik. Staat wel spanning op en is warm. Maar het is al wat minder en beweging maakt het echt wel beter. Aan binnenkant been is een schaafwonden, dit is wel een iets dieper wondje, maar hoe diep weet ik niet. Vanmiddag ga ik er weer heen en da ik weer koelen en schubben en dan zet ik haar aan de longe. Eens kijken wat ze wil doen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:39

Ben heel benieuwd hoe het op het werk ontvangen gaat worden, 'k werk voor een natuurorganisatie (dus biologen, natuurfreaks) en ben echt wel de uitzondering met paarden én honden :+ :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:46

Geweldig leuk filmpje !!!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:32

haha heel waarheidsgetrouw ook! Wat leuk gedaan :)

Mailtje terug, het is toch garantie :D Op mijn eerdere mail reageerden ze niet.

Sterkte met het been! Mijn pony heeft zich flink aangetikt 2 maanden geleden (uitgegleden op wei), voor op de kogel. Op zich een klein plekje (schaafwondje) maar blijft warm en dik. DA zegt steeds onschuldig en aankijken maar ik vind het nu wel lang duren.

Fijn dat het opschiet met je bak! Ik heb 4 drainage buizen in de lengte liggen. Slepen doe ik met een biels achter de auto (4x4). Drainage helpt hier wel geweldig! Zal alleen wel een sproeisysteem moeten aanleggen aankomende lente. Zijn er bedrijven die dit doen? Ik ben het klussen nogal beu :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:35

Fijn dat het toch garantie is :j

Ik ben weer eens blij met mijn paardje Abby.

Ik weet niet waar ze een kruising van is Tinker x ?
Maar ik denk dat ik het weet, met een hond :j :')

Ik kom net thuis, zie bij het rijden over de weg dat ze allebei staan te grazen op het stuk dat ik vanmorgen bij heb gegeven.
Heb de auto amper geparkeerd hoor ik Abby aan komen denderen. Helemaal van achter uit de weide naar voren voor een knuffel. Het is dat ze nog net niet staat te kwispelen :')

Wat ben ik toch gek op dat paardje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:45

@zapje: het kán een klein wondje lijken, maar hij/zij kan zich wel intern flink verwond hebben; verdraaid bijv. Dat kan een flinke kneuzing geven, waar ze erg lang last van kunnen houden.
Maar ook kan het botvlies door de impact beschadigd zijn en zijn gaan ontsteken.

Mijn paard heeft zich ooit een flink verstapt op een ongelijke gladde ondergrond en is daar 3 maanden kreupel van geweest. Nooit echt dik geweest, maar wel altijd te warm en wat 'pappig'. Zelfs nu na jaren heeft ze nog af en toe als ze op ongelijke ondergrond loopt dat ze kreupel loopt daarna. Dé reden dat ze dus schoenen met harde zolen draagt als we gaan buiten rijden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:18

joyce83 schreef:
Leuk filmpje!

Op foto lijkt het wat minder dik. Staat wel spanning op en is warm. Maar het is al wat minder en beweging maakt het echt wel beter. Aan binnenkant been is een schaafwonden, dit is wel een iets dieper wondje, maar hoe diep weet ik niet. Vanmiddag ga ik er weer heen en da ik weer koelen en schubben en dan zet ik haar aan de longe. Eens kijken wat ze wil doen.

Ik weet niet of er een dierenarts bij geweest is, maar zou t eigenlijk wel willen adviseren. Ken meerdere gevallen van dit soort wondjes, die toch meer schade hadden, dan je van de buitenkant deed vermoeden.

In ieder geval sterkte!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:20

Karin_deB schreef:
Hier al ruim een jaar een pallet met spijkers erin als sleep achter de auto. (Vlokken als toplaag).
Hij is nu kapot dus moet nog op zoek naar een andere :)
Werkte best prima als tijdelijk oplossing!

@Chasey :(:)
Ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen en inleven. Sterkte met de laatste loodjes :(:)

Ooh als ik dit lees, dan denk ik wat zitten zijn dan ingewikkeld luxe te doen. :(

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:22

boemel schreef:
joyce83 schreef:
Leuk filmpje!

Ik weet niet of er een dierenarts bij geweest is, maar zou t eigenlijk wel willen adviseren. Ken meerdere gevallen van dit soort wondjes, die toch meer schade hadden, dan je van de buitenkant deed vermoeden.

In ieder geval sterkte!

Nee nog niet. Oprechte vraag trouwens en niet om eigenwijs te doen. Wat zou een dierenarts er op dit moment mee kunnen? In de zin van ze heeft geen verhoging, loopt niet erg kreupel (hoop vanmiddag een filmpje te kunnen maken). Het wordt in elk geval wel echt in de gaten gehouden dat zeker. Bij verhoging wordt ook gelijk een dierenarts gebeld (temperatuur elke dag).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:25

Het moet echt wel serieus erger worden wil dit koorts gaan geven.
Een DA zou een warmtefoto/infraroodscan kunnen maken als hij dat apparaat heeft, dat geeft iig al goed aan waar het probleem zit. En misschien toch een paar dagen een ontstekingsremmer ter ondersteuning.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:01

Dierenarts kan evt een vochtafdrijver geven en wat ontstekingsremmend. Maar vaak helpt beweging en proper houden ook al wel. Rottige met dit soort wondjes is dat het soms veel dieper kan zijn dan het lijkt en van binnen toch wat gaat ontsteken. Maar dat merk je snel genoeg.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:07

Dank je wel voor mee denken. Ik ga eens overleggen met schoonzus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:12

Leuk filmpje Solleke!

Sterkte met het wondje Joyce.