Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:46

superpony schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Het ruikt echt naar rot vlees


Dan kan je net zo goed een stukje vlees laten rotten dus........

Overigens was het vandaag de GFT leeg dag. Wij zetten onze bakken niet elke 2 weken buiten, want hebben ze amper vol. Maar er stonden er een paar. Eentje heeft er een zak in, hing een of ander blad uit, de maden kropen echt overal, ook al over straat en het stikte van de vliegen...........We hebben een woonerf en de stank is echt vreselijk.

Bakken zijn net nieuw, dus snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen. Die bak is van onze naaste buren zag ik. Moest erlangs met de honden en viel zowat flauw.


Dan zou ik de bak van de buren er neer zetten ipv een vliegenvanger =:) :')
Werkt beter waarschijnlijk haha.
Nee het valt best mee met dat spul van BSI. Je moet het dacht ik een meter of 10 bij je vandaan hangen/zetten.
Ik ruik hem alleen als de wind naar me toe blaast zeg maar.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:54

De bak van de buren is thuis.......Echt walgelijk. Maar sowieso zijn zij volgens mij niet zo heel schoon geloven we. Ook de tuin wordt niet zo netjes gehouden bijv.

Andere kant heeft achter de tuin een compostbak. Die ruik je vaak ook, maar is echt minder erg dan die gft bak. Er staan 2 andere gft bakken naast. 1 iemand heeft de bak weggehaald, anders kruipen de maden straks in die bakken.......

Toen we de oude moesten inleveren hadden ze hiernaast hun bak even met water staan spoelen vlakbij mijn auto die in parkeervak staat voor ons huis. Daarna hadden ze hem open op de oprit staan. Ik moest echt alles dichtdoen en wij slapen aan die kant......

Ik was de bakken ook hoor, maar gooi er wel wat azijn in en heel af en toe wat bleek en pak de hoge druk.

Er zijn meer redenen dan alleen de paarden dat we vrijstaand willen wonen, hahahah

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:27

Wij gebruiken onze nieuwe gft bak (die we vorig jaar kregen) als opslag voor kippenvoer :D
Het gft spul gaat of naar de kippen en anders op de composthoop. Nergens een gft bak voor nodig hier.

Lynn_Nikita

Berichten: 25586
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:28

Ik denk dat het met dit weer niks te maken heeft of je hem schoon houd of niet. In de groene bak hgooi je ook etensresten en daar zitten met dit weer binnen no time maden op. Ik heb ze helaas ook in mijn bak en die stinkt ook nu.

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:32

Ik had nog een foto beloofd van het pad zoals hij anderhalf geleden was. Zie hier:

Afbeelding

En nu:


Afbeelding
Het pad tussen huis en vijver wordt dit weekend gelegd, het terras erachter volgende week, daarna maken we nog een nieuwe poort tussen huis en stookhok.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:41

Wauw, wat een verschil!!! Prachtig :D

MarliesR

Berichten: 3299
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:42

Echt een groot verschil zo! Mooi hoor!
Zo'n verhoogde vijver is ook echt leuk. Kan je lekker op het randje erbij zitten kijken.

Voor hoe warm het vandaag gaat worden viel de temperatuur vanochtend heel vroeg mij nog best mee! Je voelt wel dat het al snel aan het oplopen is nu.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25586
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:43

Het was heerlijk vanochtend! Net mest opgeruimd en gevoerd, bleef het maar de hee dag zo dan kwam ik tenminste aan klussen toe.

Ziet er al goed uit met het pad en de vijver

Marlies, mooie ochtend foto zo

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:44

Ja, dat verhoogde randje wilden we echt heel graag. Dus maar gewoon zo gemaakt. En met dit weer heerlijk, je kunt zo op het randje gaan zitten met je voetjes in het water.

Ik ga nog snel even een straatje eruit halen, voor het te heet wordt.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:02

Ja hier ook al vroeg begonnen met de paardjes. Het rijden laat ik nu maar even, maar de dagelijkse klusjes gaan gewoon door. Ik voer de paarden 's ochtends extra vroeg en eind van de middag niet al te vroeg, dan is het te doen.

Ben nog steeds erg in dubio over de clinic morgen. Het wordt vandaag snel warmer maar het is nog wel te doen. De clinic en het vervoer daar naar toe zou moeten lukken. Maar mij alleen enigszins zorgen over dat mijn paard dan morgen midden op de dag in de volle zon komt te staan... Maar goed, misschien doet hij dat thuis ook wel :P

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:05

SSDesign schreef:
N
Ik heb wel een ander dilemma. Ik ga dit weekend op trainingskamp (voornamelijk grondwerk, niet onder het zadel), van vrijdag t/m zondag. Net bericht gekregen dat ze vrijdag extra vroeg willen beginnen, om 7.00. Op zich heel goed bedacht, maar zie ik het uberhaupt zitten om mijn paarden te vervoeren met dit weer (hoewel dan dus wel 's ochtends, als het nog enigszins "koel" is)? Ik weet van vorig jaar dat er geen stromend drinkwater in de buurt is dus toen was het sowieso heel veel emmers slepen. Daarnaast kleine paddockjes vol in de zon. Het praktijkprogramma zou vrijdag dan tot 11.30 duren, maar daarna staan ze alsnog buiten. Ik heb flinke tinkers, niet echt gemaakt voor dit weer en ook niet in super goede conditie. Twijfel twijfel, of ik mijn paarden niet gewoon zaterdag pas meeneem... Eigenlijk wel "jammer" dat ze niet voor het welzijn van de paarden kiezen en de vrijdag helemaal aflassen. Maar dat misschien mijn mening.

Zelf zou ik dit niet doen.
Om 7 uur beginnen en bijv midden in de nacht er naar toe rijden is nog te doen. Maar zonder schaduw kan echt niet. Ik zou overleggen met de trainers, hoe ze dit willen oplossen en dan je eigen plan trekken. Wie weet is er wel water, of schaduw mogelijk.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:28

Citaat:
En met dit weer heerlijk, je kunt zo op het randje gaan zitten met je voetjes in het water.


Ohh dat is toch echt heerlijk _/-\o_

Kleine paddock vol in de zon zou voor mij echt een no go zijn. Of je moet een party tent mee nemen?

Om 7 uur rijden en met water slepen en vervoeren bij zonsopgang / zonsondergang is nog te doen.

Hier ook een vroege vogel. Paarden flink van water voorzien en schuilstal gesproeid en berg wilgentakken in gelegd. Dat vonden ze heerlijk. Ze zijn trouwens alle 3 de beste vriendinnen geworden deze week :+:

Hond flink gewandeld en afgesloten met een zwempartij.

Nu lekker met bakkie koffie en pootjes omhoog in de schaduw tot het echt warm wordt.

De klusjes en het rijden laat ik voor wat het is.

Baal wel van Agradi. 2 voerbakken besteld, 1 is niet op voorraad, nu houden ze de andere ook achter... Bestelling kan ook niet meer gewijzigd worden. Ik had dan liever een andere besteld -O-

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:32

Pfft ik ben echt gewoon gaar ^)
Nu al 30 graden hier binnen en buiten is het alleen maar erger, heb een ventilator staan en dat maakt het dragelijk..

Vanmiddag gaan we bij Kim kijken bij haar nieuwe baasjes, die vragen al sinds 2 weken na ze haar kochten of we eens langs komen en nu zag ik een mogelijk geschikte poes in hetzelfde dorp. Dus even een combinatieritje maken. Gelukkig hebben we airco in de auto tegenwoordig :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:34

Hier ook de paardjes al gedaan, zometeen nieuw zwembad halen en dan lekker de hele dag daar in liggen.

Ik zou ook niet gaan.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:35

Veel plezier bij Kim!
(en met de poes :D).

Heerlijk he, airco in de auto. Ik maakte ook al een geintje dat ik maar naar Groningen moest vandaag (we wonen bij Dordrecht). Gewoon ff lekker koel zitten :')

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:36

JudithO schreef:
Ik had nog een foto beloofd van het pad zoals hij anderhalf geleden was. Zie hier:

[ [url=m/70kK4y.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu:


[ [url=m/xKnI2S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het pad tussen huis en vijver wordt dit weekend gelegd, het terras erachter volgende week, daarna maken we nog een nieuwe poort tussen huis en stookhok.


Wat een verschil!!! Zo mooi! <3 Hebben jullie echt netjes gedaan! Laat je het leggen of doe je het zelf?

Hahaha Azmay, wij zijn gister een wasmachine, droger en vriezer wezen kopen... mannnn wat warm in die loods!!! En dan ben ik zo blij als we weer in de auto stappen, met airco <3 Hadden we die dingen maar aan de andere kant van NL gaan kopen _O- Waren veel te snel weer thuis :')

Oh dat is balen idd Clau, ik heb tegenwoordig ook alleen maar gezeik met dingen bestellen (wacht al ruim 3 weken op behangstalen..... maar daar baseren we de rest van de slaapkamer op..... :7 ) en echt praten voor een oplossing is ook niet echt mogelijk... bezorging is ook al poedersuiker :') ga liever langs een winkel, maarja.. daar moet je tijd voor hebben...

Wel goed bezig allemaal, zo vroeg al alles geregeld hebben! :):)

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:36

ClauH schreef:
Heerlijk he, airco in de auto. Ik maakte ook al een geintje dat ik maar naar Groningen moest vandaag (we wonen bij Dordrecht). Gewoon ff lekker koel zitten :')


Precies dit hahaha

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:38

Veel plezier bij Kim!

Balen van Agradi!

Van mij mag deze hitte snel voorbij zijn. Bah.
Zo komt de osteo voor de paarden, arm mens.

Ik doe hier zo min mogelijk. De standaard dingen die echt moeten en that's it.
Zelfs het stappen met Jewel schort ik weer op, dan maar weekje langer over revalideren doen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:39

Mijn airco krijgt het anders echt niet koud in de auto op het moment.
Wel een graad of 5 koeler maar dan houdt het ook ver op :+

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:42

Robijntjah schreef:
Mijn airco krijgt het anders echt niet koud in de auto op het moment.
Wel een graad of 5 koeler maar dan houdt het ook ver op :+

Te groot verschil wil je ook niet, dan krijgt je lichaam elke keer zon klap als je er in of uit gaat -O-

Hondjes hebben het zwaar, daar heb ik wel echt medelijden mee :(:)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:43

Ja de katten hier ook...

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:57

Da's ook zo inderdaad, zo'n groot verschil is ook niet lekker.. maar die frisse wind over m'n gezicht is toch wel erg fijn <3
Airco hier op 't werk kan 't ook niet aan, maar dat vind ik ook niet zo erg.. want dan zit je er echt uuuuren in... krijg al een stijve nek als ik er aan denk _O-

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:59

xXutopiaXx schreef:
Wat een verschil!!! Zo mooi! <3 Hebben jullie echt netjes gedaan! Laat je het leggen of doe je het zelf?


Dank je! :)
We doen alles zelf. Vijver hebben we ook helemaal zelf gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:02

Zo hier weer even een berichtje uit de [***]. Lees nog wel vaak mee, maar heb niet altijd tijd/zin om te reageren :o .

Wat een hitte!!! Ik zou zeker geen clinic gaan rijden, maar goed mijn paard doet helemaal niets met deze warmte. Ik zet ze in de ochtend rond 4:00/5:00 op het land. De zon komt op en dan staat mijn bak vol in de zon, pas rond een uur of 14:00 komt daar weer schaduw. Dan haal ik mijn paarden weer van het land, want daar is helemaal geen schaduw. Vind het erg vervelend, maar het is even niet anders.

Ik zie prachtige foto's voorbij komen. En vooral de voor en na foto's zijn altijd erg leuk om te zien +:)+ .

Hond heeft mijn man vanmorgen van 5:00 tot 6:45 mee gewandeld, vanmiddag even snel naar bos(je) in de buurt, dan kan hij in de schaduw een klein rondje doen en dan vanavond hopelijk weer iets langer. Hij heeft wel veel last van de warmte. Ik maak nu ijsjes voor hem...... Gewoon een hand brokjes laten weken in water en dan in de vriezer. Is hij lekker bezig en hij vindt het heerlijk! Hij krijgt vaak ook wel een "gewoon" ijsklontje en dat vindt hij ook al erg lekker en leuk.

Katten maken zich niet druk, liggen heerlijk te pitten op de slaapkamer voor de ventilator.

Superpony, dat gft bakken verhaal klinkt echt goor :r . Succes met het uitgebrachte bod. Hopelijk hoor je snel iets.

Mijn ervaring met die vliegenvang zakken is niet positief. Er kwamen voor veel (heel veel) van die vieze groen vliegen op af en die zie ik normaal gesproken zelden. Zak zat binnen een halve dag tot de rand toe vol en meuren, dat hij deed :r :r :r . Echt nooit meer!

MarliesR

Berichten: 3299
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:20

Ohja, die stinkzakken voor vliegen. Die hadden wij bij ons vorige huis ook. Man als de wind net verkeerd stond... Jak :+ Maar daar hielp het wel goed. Heb hier nu eigenlijk niks geregeld. Qua dazen valt het gelukkig enorm mee (afkloppen!). En de huidige hoeveelheid vliegen kunnen ze goed ontlopen in de schuilstal.

Daar staan ze inmiddels ook al weer te bivakeren :D
Afbeelding

Geniet nu wel weer extra van een gewoon huis weer. Het is echt zoveel koeler in onze boerderij dan het chalet wat we 2,5 jaar hebben gehoord. Grootste deel van de dag was het rond de 26 graden in huis, uiteindelijk toen de zon op de woonkamer draaide werd het 28 graden. In het chalet was het met 33 graden buiten ongeveer 36 graden binnen :+