Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:23

Citaat:
Het valt een beetje tegen qua weer; wel lekker, maar geen zon -O- Had me net op een lekker zonnetje verheugd.

Hier ook geen zon -O- ....wel hooikoorts :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:30

Arm paard. Had vanmorgen al de dekens afgedaan omdat het 18 graden zou worden. Brrrrr

Tandarts is net ook geweest. Gelukkig zat alles goed. Weet nu alleen niet waarom ze dan vorige week ineeens proppen maakte.

Zo nu wachten op winning kijkers. Benieuwd of iemand komt. Niks voor mij om 4 uur op mijn kont zitten en wachten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:36

De afstand was tikje te groot om de jongens in te spannen...Amsterdam-Steenwijk :P

Maar in plaats daarvan hebben we de marathonwagen met alle stalspullen (voertonnen,kruiwagens,tuig,gereedschap...men wat een bult rotzooi :) )als eerste ingeladen.Kon lekker dag van te voren en op de dag zelf de jongens erin gepropt.
Gelukkig hadden ze niet zoveel ruimte nodig dus kon alles in 1x :)

Met grote paarden had het wel 1x extra rijden geworden maar die jongens van mij kun je ook met z'n 2 in een 1,1/2 paards trailer kwijt :D
Rit was ook niet zo lang,ze waren niet eens bezweet.Vind ik wel fijn aan dwars staan ten opzichte van in de rijrichting.

Succes met de open-huizen dag voor wie er aan meedoet...lijkt mij zo niets := had vanmorgen met vriend over.Al die vreemden over de vloer :P

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:38

Waar is die zon!? :') Hier ook niet onaangenaam maar ook verheugd op zon. :P

Vroegah heb ik met mijn vorige koophuis ook meegedaan maar er kwam niemand.. :') Zit je dan met een dampende appeltaart in een keurig huis. :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:49

Och...je huis was wel weer lekker tiptop in orde...en die taart...die is neem ik aan evengoed wel opgegaan :Y) :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:50

Dat was de vorige woning ook helaas. Niemand gekomen en het huis was al leeg. Zit je daar 4 uur geen tv en niks te doen. Als vreemden over de vloer verkoop betekend mogen ze van mij Helaas staat er nu niks te koop voor ons. 1 huis heeft abbyblues gekocht en het andere is ook net verkocht. Nu afwachten of er nog wat leuks en betaalbaars te koop komt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:54

Bijrijder is vanochtend niet op komen dagen. Nu blijkt dat ze niet meer komt vanwege hetgeen iemand op bokt had gelezen. Die had de naam Wondergirl herkent.
Dus zo bam....komt ze niet meer.
Nou ja jammer dan. Staat niks nieuws hier op bokt. En als ze dan zo makkelijk stopt.
Baal wel van de tijd die ik erin heb gestopt.
Ben nu ook wel ff helemaal klaar met bijrijders.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:55

Dat de hele dag wachten lijkt mij ook niets...ook voor jou komt er wel wat voorbij Lynn :(:)

Zo...nou weet je meteen wat je in huis had Anke.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:07

Anke schreef:
Bijrijder is vanochtend niet op komen dagen. Nu blijkt dat ze niet meer komt vanwege hetgeen iemand op bokt had gelezen. Die had de naam Wondergirl herkent.
Dus zo bam....komt ze niet meer.
Nou ja jammer dan. Staat niks nieuws hier op bokt. En als ze dan zo makkelijk stopt.
Baal wel van de tijd die ik erin heb gestopt.
Ben nu ook wel ff helemaal klaar met bijrijders.

Ik kan me voorstellen dat als ze via bokt moet lezen dat haar bijrijd paard verkocht gaat worden ze daar wat boos om is..
zeker als haar tattoo de indirecte aanleiding is.. ik heb hier ook jonge meiden als bijrijders.. Zij hebben naast t bijrijd paard ook nog andere dingen als school vrienden etc.. Hier is ook wel eens afgezegd omdat ze met vrienden ijs wou eten omdat de ijssalon weer open was.. tja dan kan ik boos worden en denken waar leg je je prioriteiten.. maar dan weet ik zeker dat ze later die week ook geen zin meer heeft om te komen.. Dus ik maak er niet zo'n punt van en spreek gewoon iets nieuws af.. het paard wordt er echt niet minder van.. en voor je bijrijder en jezelf moet het ook leuk blijven.. het is tenslotte een hobby en geen moeten.. en ik ben t met je eens dat die jonge meiden het niet altijd even handig aanpakken maar dat mag als je nog jong bent

Niet dat ik je nu wil afvallen ofzo.. ik probeer het gewoon een beetje te relativeren.. uiteindelijk moet je doen waar je jezelf goed bij voelt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:27

Tinky12 schreef:
Dat de hele dag wachten lijkt mij ook niets...ook voor jou komt er wel wat voorbij Lynn :(:)

Zo...nou weet je meteen wat je in huis had Anke.

Dankje.

Bijrijders. Ik hoef dr geen meer. Ik kan idd bedenken dat ik ook pissig zou zijn als ik via bokt iets over mijzelf las maar de meeste hebben idd vaak andere prioriteiten dan ik heb . De laatste hier voerde ook in de ochtenden en kreeg daarvoor betaald. Afspraak was niet later dan 9 uur. Een keer later kan gebeuren maar liever niet. Ik kwam er steeds vaker achter dat ze pas na 11 uur ging of Veel te weinig voerde.
Met Pasen vorig jaar om 1300 nog niet gevoerd dus ik apte haar of zij zich verslapen had. Geen reactie meer van haar verkregen. Als ik belde nam ze niet op. nooit meer iets van haar gehoord.

Bel dan af Heb je geen zin meer of geen tijd laat dat dan weten. Je kan toch niet gewoon een dag voeren overslaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:31

Ik ken iemand die was toendertijd pensionhouder en die ging wel eens stappen... dan krijgen de paarden de volgende dag om 4 uur hun eerste voerbeurt ;(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:34

Op bokt staat niks nieuws. Bovendien is wat op bokt staat mijn ding.
En dat moet kunnen. Niks geheims
En hoezo erachter komen via bokt dat haar bijrijdpaard te koop staat.
Advertentie is nog niet gemaakt. En ook daarover heb ik steeds gezegd dat ze over is en toch een keer verkocht zal worden.
Het is de open en eerlijkheid wat mij nekt.
Een tattoo of wat dan ook maakt me niks uit. Een paardje dat graag aandacht heeft en niemand komt...dat wel.
En ja daar ben ik fel in. Als ze voor de show staat, werkt het niet.
Ze zou morgen de les meerijden. Voor de eerste keer. Alles geregeld. Kon dan toch niet zo vroeg komen.
Wellicht overschat ze haar eigen mogelijkheden. Echter trekt Wonder steeds aan het kortste eind.
Heb nergens haar naam genoemd en zal ik ook niet doen.
Vindt het zonde van mijn tijd en jammer voor Wondergirl. Toppaardje is dat. Met veel potentie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:34

Ik ga bijna nooit met stappen maar " vroegah" lag ik met een schuldgevoel ik bed als het al 9 uur was en ik nog niet gevoerd had. Dan zette ik de wekker ging voeren ( nog half dronken en met hoofdpijn) .
1 x zelfs met de taxi. Wij reden langs de wei dus vroeg hem om te stoppen. Was 5.00 sochtens en ik snel hooi gevoerd op hakken en met een kort rokje aan. Taxi chauffeur had zoiets nog nooit meegemaakt maar ik kon erna rustig slapen zonder hongerige paarden

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:36

Dat meen je niet DD :n ik weet dat ik een enorme zeikert ben op het gebied van mijn jongens...hier altijd op tijd voeren.Als iemand wat flexibeler is waarbij het een uurtje kan schelen...hmmm ok maar gewoon een hele dag niets omdat jou pleziertjes voorgaan op het welzijn van dieren die afhankelijk zijn van je...nee :x _-:(

Psies Lynn...en Anke,als ze van te voren wist...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:37

Rustig niet zo aangevallen voelen. Tuurlijk mag je zeggen wat je wil maar dingen kunnen verkeerd opgevat worden. Ook al is de adv niet gemaakt je gaf wel aan dat de knoop is doorgehakt en ze weg gaat. Jouw eigen keuze ook een ook een juiste keuze denk ik. Maar toch hoort ze het via via een dat kan verkeerd over komen

Anke schreef:
Op bokt staat niks nieuws. Bovendien is wat op bokt staat mijn ding.
En dat moet kunnen. Niks geheims
En hoezo erachter komen via bokt dat haar bijrijdpaard te koop staat.
Advertentie is nog niet gemaakt. En ook daarover heb ik steeds gezegd dat ze over is en toch een keer verkocht zal worden.
Het is de open en eerlijkheid wat mij nekt.
Een tattoo of wat dan ook maakt me niks uit. Een paardje dat graag aandacht heeft en niemand komt...dat wel.
En ja daar ben ik fel in. Als ze voor de show staat, werkt het niet.
Ze zou morgen de les meerijden. Voor de eerste keer. Alles geregeld. Kon dan toch niet zo vroeg komen.
Wellicht overschat ze haar eigen mogelijkheden. Echter trekt Wonder steeds aan het kortste eind.
Heb nergens haar naam genoemd en zal ik ook niet doen.
Vindt het zonde van mijn tijd en jammer voor Wondergirl. Toppaardje is dat. Met veel potentie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:55

@tinky: ik wist ook niet wat ik hoorde, maar het werd gezegd alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Dus het zal ook vast niet de eerste keer geweest zijn. Ik denk dat ie op dat moment iets van 10 paarden in pension had.
Ander 'leuk' verhaal is dat zijn vrouw op een bepaald moment de paarden aan het buiten zetten was en vertelde dat er één altijd zo vervelend was... bleek dat ze er 2 tegelijk naar buiten deed en dat één er van een hengst was 8-) ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:59

Ach...

Toen ik vroegah! nog een echt feestbeest was (en ik ging echt tot de volgende ochtend door) , ging ik voordat ik weer naar huis en bed ging eerst naar de paarden; liep ik daar in mijn uitgaanskleding, make up tot op mijn knieën, en met mijn hakken in de bagger te voeren...

En je zegt misschien niets verkeerd Anke, maar je kunt toch ook wel begrijpen dat als iemand dat op bokt moet lezen, met toch een aantal niet positieve opmerkingen over zichzelf, dat ze daar ook hun gedachten over hebben?
Want waarom moet bijrijdster dan nog gaan lessen eigenlijk? Als paard toch verkocht word? Is voor bijrijdster dan toch net zo goed investeren in niks?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:00

Haha Lynn Nikita! Ik doe dat ook zo. Mijn boerman vindt ook dat ik slecht op de tijd ben. En dat ben ik ook, hoor. In het weekend slaap ik uit. Dan krijgen de paarden later voer. Maar dan heb ik 's avonds ook later gevoerd, dus de tijd tussen de voerbeurten blijven ongeveer hetzelfde. Vorige week hadden we een feestje en stond ik om 4.00 uur te voeren en te mesten. Dan voel ik me niet schuldig als ik dan pas om half 11 langs kom om te voeren. Is voor de paarden even andets, maar ook voor de honden en de kat. Die hebben ook een ingebouwde klok. Die worden dan ook nog even uitgelaten om 4 uur, zodat het geen knijpen is de volgende ochtend.

Maar gewoon een halve dag overslaan kan natuurlijk niet. Ik reken altijd precies uit hoe laat alles moet. Ze mogen van mij een paar uurtjes zonder staan, maar niet langer dan 3 uur. En dat de tijden dan wel eens verschillen, tja, dat is dan zo.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:09

DubbelDun schreef:
@tinky: ik wist ook niet wat ik hoorde, maar het werd gezegd alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Dus het zal ook vast niet de eerste keer geweest zijn. Ik denk dat ie op dat moment iets van 10 paarden in pension had.
Ander 'leuk' verhaal is dat zijn vrouw op een bepaald moment de paarden aan het buiten zetten was en vertelde dat er één altijd zo vervelend was... bleek dat ze er 2 tegelijk naar buiten deed en dat één er van een hengst was 8-) ...

:x Zo iemand kan mij geen geld genoeg geven om mijn paard daar in pension te zetten...laat staan ervoor betalen.

Op mijn vorige stal werd alles zo geregeld dat er altijd iemand was om de paarden in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat ze op tijd eten kregen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:13

Goede middag ik heb gisteren in de buitenbak gespeeld en heb daar blijkbaar een kleurtje aan over gehouden :P *\o/*

Anky is wonderboy de appie?
Kan me het ook wel voorstellen van de bijrijder maar leuk is het niet.

Silvester welkom! :wave:

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:16

Spatter...is vast bagger...gewoon goed wassen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:16

Tja, en bijrijders. Ik begin er ook niet aan. Ze doen inderdaad nooit wat ik wil. En dat ligt niet aan de bijrijders, hoor. Dat is meer omdat ik het precies wil zoals ik het wil. En zo gaat dat natuurlijk niet. Je moet iemand wel zijn eigen invulling kunnen laten geven (apart van afspraken van op tijd voeren, etc, natuurlijk).

Wondergirl krijgt niet te weinig aandacht omdat de bijrijder een keer afzegt, maar omdat er teveel paarden zijn om ze allemaal de hoeveelheid aandacht te geven die jij eigenlijk in gedachten had. Volgens mijnzijn daar een aantal oplossingen voor:

Accepteren dat ze minder aandacht krijgen dat je wil,
Verkopen of een bijrijder die af en toe komt, zodat ze in ieder geval meer aandacht krijgt dan nu.

Ik ben zelf trouwens wel van het afspraken nakomen. Je kan een keer afzeggen, maar als dat een hele masnd achter elkaar gebeurt om allerlei losse redenen (heb ik t natuurlijk niet over ziekten of iets dergelijks), dan houdt het wel op. Je moet wel ergens op kunnen rekenen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:17

Tinky12 schreef:
Spatter...is vast bagger...gewoon goed wassen :D

zie mijn naam :P
buitenbak was gisteren de 1 april grap

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:24

Spatter... :P

Ik heb 4 top-bijrijders gehad,die om uiteenlopende redenen er "niet"meer zijn.(Inmiddels is dat de afstand,of eigen paard gekocht).

Bijrijders kosten mij teveel energie,ik moet dingen in mijn eigen tempo op mijn eigen tijd doen en iemand zoeken waarvan je eerst maar weer eens moet afwachten of diegene zijn afspraken nakomt... :n klaar mee

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:07

Mag ik weer eens even binnenvallen en melden dat ik het hele concept bijrijders/verzorgers niet zo goed snap. Ik heb een paard voor mezelf en niet om er iemand anders op te zetten of om het stalgeld te kunnen betalen zoals je hier op bokt regelmatig leest. Ik vind dat echt van de zotte.
Als,ik geen zin meer heb om te rijden of whatever dan staat paardlief op de wei en die vindt dat echt niet erg hoor. Volgens mij zit het vooral tussen onze oren dat paarden moeten "werken" of naar iemand moeten die er meer mee doet.
Je moet zelf vooral tevreden zijn met je hobby. Heb je paarden om te "sporten", prima. Heb je paarden om naar te kijken, ook prima. Ieder zijn ding. Laat ik nu ook beide hebben staan.

Vind trouwens wel dat er hier serieus wordt afgegeven op pensionstallen. Het is niet omdat iemand niet exact hetzelfde doet als je zelf zou doen dat dit per definitie slecht is.
Ami staat trouwens liever op stal met beperkte buitengang dan 24/24 buiten. Ieder paard zijn eigen ding dus dat wil niet per definitie zeggen dat op stal staan slecht is.
Ik zie ze zelf ook liever buiten maar den 35 paarden dat bij ons op stal staan, hebben het echt niet slecht hoor. Al zal ik niet ontkennen dat mijn 2 andere het "in mijn ogen" beter hebben.
To each their own.