Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:06

Wij hebben omheining ook van Voss.

Hier zijn vandaag de 2 pony’s gebracht, wat een droom die uitkomt. Ben vandaag echt al heeeel vaak naar ze toe gelopen om te kijken of ze er wel echt staan. Ik geniet, en mijn vriend geniet er misschien wel nog meer van!

Hier staan de wei rond aan alle kanten bomen dus hebben 24/7 schaduwplekjes. Voor de rest niks extra’s gedaan behalve voor likstenen en voldoende water gezorgd.

Vliegen hebben ze nu al veel rondom het hoofd hangen. Verschrikkelijk.

Superpony, spannend hoor! Kun je de verkoper/makelaar niet bellen om er duidelijkheid over te krijgen?

Hier in huis is het 26,5 graden. Vergeleken met buiten dus heeeerlijk! Buiten een zwembad staan waar we nu gretig gebruik van maken, incl de hond (die mag in het voetenbadje)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:22

Fijn hè colien! Geniet ervan!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:25

Wij hebben vliegenvallen van BSI, omdat je die kunt legen en voorzien van nieuwe lokstof (en je dus niet elke keer zo’n plastic zak met vliegenlijkjes weggooit).

Mijn merrie hield ook niet van haar vliegenkap, maar blijkbaar was ze het niet eens met het model. Ze had er een met oren en neusflap, maar omdat die neusflap altijd onder de slobbersoep kwam te zitten (omhoog vouwen kan, maar dan zakt ie uiteindelijk alsnog in de soep of je moet er aan denken ‘m weer omlaag te vouwen) kreeg ze er eentje zonder oren en zonder neusflap. Nou loopt ze niet meer van me weg als ik met de kap aan kom. Mijn ruin is altijd al dan geweest van z’n kap, als ik de kap opengevouwen voor zijn hoofd hou, doet ie zelf z’n hoofd eronder en er in (voor zover dat lukt).

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:51

Wat gaan jullie hard!

@Superkliek: in Woudenberg inderdaad. Goed/geruststellend om te horen dat het daar gewoon heel duur is. Ik was al bang dat ik aan huis minstens zo duur uitkwam als in pension!

Wij zijn stallen aan bouwen (metselen met betonblokken van 15kg) en zijn vandaag om 05.00 uur begonnen en tot 12u doorgegaan {:} daarna werd het echt te heet.
Paarden hebben vanochtend buitengestaan en staan nu in de stal, vanavond met vliegendekens op weer naar buiten. Er zijn hier trouwens echt extreem veel dazen (ondanks de dazenval van Voss die 95% zou wegvangen >;) ) Ik zal blij zijn als het dazen-seizoen weer voorbij is!

Als omheining hebben wij Equifence van Gallagher, bevalt goed.

@SP: spannend zeg, hou ons op de hoogte!
@colien: wat een geweldig moment is dat hè, geniet ervan :)

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:13

Mooi equifence! Heb je er ook een foto van? Nieuwsgierig.

Fijn Colien! Ik heb het idee dat die lijmemmers meer vangen dan zo'n bal met net. (heb beide).

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:28

Je ziet met Equifence eigenlijk alleen de palen staan, pas als je redelijk dichtbij komt zie je het draad/snoer. Hier een sfeerplaatje bij zonsondergang (met de bak-in-wording rechts):

Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:36

Prachtig FCSA ! Dat ziet er niet uit als Nederland ?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:41

Colien, Dat heeft weinig nut. Mensen hadden tot vandaag de tijd om een bod uit te brengen en ze hebben netjes gereageerd dat ons bod binnen is en besproken zal worden. de makelaar op de open dag zei wel dat ze deze week nog met de uitslag komen met wie ze verder gaan. Ik denk dat ze de biedingen hebben doorgegeven aan de eigenaren en die deze even mogen overleggen. Ik ga er echt vanuit dat ze degene die ze het gunnen meteen bellen en de rest een mailtje sturen. Makelaar was steeds vlot tot nu.

Je krijgt alleen wel stille hoop en durf amper mijn mail te openen.......

Hilary, ik ga naar die vliegenvallen kijken. Kan misschien wel onder het dakje van de stal.

Lynn_Nikita

Berichten: 25540
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:43

Ik moest na mijn bod ook wachten
Ik meen 3 dagen dat de verkopers erover konden nadenken voor ik gebeld werd. Is er geen datum besproken met jullie waarop hun uitsluitsel zouden geven?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:48

Lynn_Nikita schreef:
Ik moest na mijn bod ook wachten
Ik meen 3 dagen dat de verkopers erover konden nadenken voor ik gebeld werd. Is er geen datum besproken met jullie waarop hun uitsluitsel zouden geven?


Nee, de makelaar wist nog niet welke dag. Maar die situatie snap ik in dit geval wel.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:51

ClauH schreef:
Prachtig FCSA ! Dat ziet er niet uit als Nederland ?


Utrechtse heuvelrug :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:02

Superpony, ik heb het idee (maar niet getest) dat de vallen het in de zon het beste doen. De lokstof stinkt dan het beste :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:08

Hilary schreef:
Superpony, ik heb het idee (maar niet getest) dat de vallen het in de zon het beste doen. De lokstof stinkt dan het beste :+


Oke, zal ze bestellen en testen. 1 in de zon en 1 op de plek waar ze massaal zitten nu. Eens zien wat er gebeurt.

Ik had mijn dazenval opgehangen, maar geen trap, dus hangt te laag. Zwarte bal is kapot, dus zwarte emmer aan gehangen, maar denk niet dat dit gaat werken. Die is te groot en nu kunnen ze er niet langs de opvang bak in.

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:12

superpony schreef:
Hilary schreef:
Superpony, ik heb het idee (maar niet getest) dat de vallen het in de zon het beste doen. De lokstof stinkt dan het beste :+


Oke, zal ze bestellen en testen. 1 in de zon en 1 op de plek waar ze massaal zitten nu. Eens zien wat er gebeurt.

Ik had mijn dazenval opgehangen, maar geen trap, dus hangt te laag. Zwarte bal is kapot, dus zwarte emmer aan gehangen, maar denk niet dat dit gaat werken. Die is te groot en nu kunnen ze er niet langs de opvang bak in.


In de stal deed mijn pot niets, in de schaduw gaat het wel maar dan ruil ik hem wel regelmatig om met die in de zon want die gaat echt veel sneller vol :j

Vind de stank mee vallen, soms vang ik een walm op maar over het algemeen valt het enorm mee.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:13

Ik vind het qua geur ook meevallen hoor, af en toe een walm die voorbij komt idd, maar de vliegen vinden het blijkbaar erg lekker.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:58

Dat spul van bsi heb ik ook voor de vliegen.
Snij ee bovenkant van een frisdrankfles, spul erin, bovenkant er op de kop weer op en dan in de zon.
Vorig jaar ook zo gedaan, ding zat tot de rand vol met vliegen :r

SP spannend zeg, heb je een link naar het huis (pb)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:16

Oh dat is ook een goed idee met een fles :)*

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:27

Hilary schreef:
Oh dat is ook een goed idee met een fles :)*


Ik zet ze dan gewoon ergens neer waar geen mensen of dieren langs lopen.
Op hangen kan ook, dan maak ik er 2 gaatjes in aan de zijkant en hang ze op met een strotouwtje.

JudithO

Berichten: 7085
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:28

Wat voor spul is dat wat je erin stopt?

Edit: even op google gezocht, gevonden! Ik ga het morgen eens halen.

Karin_deB

Berichten: 8275
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:37

Ik heb toevallig een berg vliegenvangers via Aliexpress besteld vandaag,hoor er goede verhalen over.

Jewel wordt echt geteisterd door vliegen dus die staat alleen 's nachts zonder vliegenmasker,de rest met.
Roos heeft er dan weer weinig last van.

Hier drinken ze maar weinig valt me op. Net geen hele speciekuip per dag.

@colien, geniet ervan!

JudithO

Berichten: 7085
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:13

Hier drinken ze nu flink, afgelopen 24 uur bijna 80 liter. 3 Shetlanders.
Vliegenmaskers hebben ze nu 24/7 om en stiekem zijn ze daar wel blij mee. Als ik zie hoeveel r nu nog op hun neus zitten...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:27

Ow, als het erg stinkt, is het niet heel handig. De stallen staan wel dichtbij hun woonhuis en werkplek.

Zo een vliegen lok ding misschien vlakbij mestbak en in de stallen gewoon kleefdingen.

Wij hebben nog wel een rondje hei gedaan met de hondjes. Gister niet, dus ze wilden zo graag. Was te doen, maar morgen slaan we weer dagje over. Het is even niet anders.

Lynn_Nikita

Berichten: 25540
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:28

Het ruikt echt naar rot vlees

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:30

:j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 23:35

Lynn_Nikita schreef:
Het ruikt echt naar rot vlees


Dan kan je net zo goed een stukje vlees laten rotten dus........

Overigens was het vandaag de GFT leeg dag. Wij zetten onze bakken niet elke 2 weken buiten, want hebben ze amper vol. Maar er stonden er een paar. Eentje heeft er een zak in, hing een of ander blad uit, de maden kropen echt overal, ook al over straat en het stikte van de vliegen...........We hebben een woonerf en de stank is echt vreselijk.

Bakken zijn net nieuw, dus snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen. Die bak is van onze naaste buren zag ik. Moest erlangs met de honden en viel zowat flauw.