Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar heel langzaam komt het hier toch af.
(of veel te laat).
maar dat bredere type spreekt me persoonlijk meer aan. Lola van 2 is nu al breder dan Kyra van 7.
Als ik zie dat ze eitjes hebben, dus gelijk goed bijhouden met ivermectine. Gelukkig hier weinig last van 

Daarvoor tijdens stukje op de doorgaande weg ook al een dikke vrachtauto van achteren. Stond op zo'n klein zij-parkeerplaatsje met beide paarden. Kyra is wel gewend, maar Lola? Nou die verblikte over verbloosde niet! Heeeeeeeel blij mee, ze is al veulen aangereden geweest en daarna is ze een tijd echt bang geweest van elke rijdende auto.
) dan gaat ze hier net zo goed op hangen als op een gewoon halster. Alleen als ze naar voren vliegt is hij iets specifieker en indien nodig scherper met druk geven, en hij is door zijdelingse wisseling veel minder ruisgevoelig met sturen, dat is erg fijn. Merk wel dat Lola zelf nog erg dubbel is qua mening, ze weet dat halster om betekend iets leuks doen, maar eigenlijk kan ze de druk op haar neus niet goed hebben, dus altijd even schuren als ze de kans krijgt. Dat vind ik wel sneu, maar veiligheid voor alles, als zij lichtgevoeliger reageert op de hulpen, werkt hij ook niet scherp in.
Caily schreef:Vaak ontwormen is gewoon onnodig omdat een wormenkuur best even door werkt. Het werkt ook de algehele resistentie in de hand. Het allerbeste zou zijn 2 - 4 keer per jaar mestonderzoek, aan de hand daarvan ontwormen. Dan de eerste jaren wel ALTIJD pramox geven in het najaar, en op den duur is je mestonderzoek zo breed en stabiel genoeg dat die eventueel ook weg gelaten kan worden.
Ik zou het op zich wel zo willen doen, maar mijn dierenarts woont best een eind weg (half uur met de auto) en ik heb geen rijbewijs, dus ik ontworm nu nog preventief.