Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:03

Je moet je ook wel aanpassen aan je omgeving, anders zou je hier gek worden ;)
Sommige zaken duren zo ontzettend lang als je het vergelijkt met nl..
Het ontvangen en lezen van een brief daar doen ze bij een bepaalde instantie bijvoorbeeld al standaard 6 weken over. Als je geluk hebt, krijg je dan in week 7 antwoord..

Helaas zijn ze met rekeningen sturen dan weer wel heel erg snel -O-

Dingen die snel moeten kun je dan het beste persoonlijk regelen, maar dat is niet overal mogelijk helaas.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:26

Oh ja dat is in DL ook wel hoor.

Prioriteiten. Ja denk soms, heel soms. Ga in een klein appartement wonen. Geen dieren. Dan kan ik vrienden ontvangen

Heb maar een paar vrienden. Echter bevriend zijn met mij houdt in dat je me ca 2 keer per jaar live ziet.
En ja aan het eind vd dag wil ik even tot rust komen. Heerlijk dat uurtje op de bank. Even geen getetter of wat dan ook aan mijn hoofd.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:06

Drenthe of Noorwegen is nogal een verschil!

Wij zitten in Albergen, we zijn begonnen met een huisje buiten af in de buurt van Hoogeveen, maar vanwege het werk van mijn man zijn we weer terug in Twente, allebei komen we van oorsprong uit Oldenzaal. Hier kenden we dus eigenlijk ook niemand, maar hebben het ook getroffen met onze buren. We vielen ook gelijk in allerlei feestjes en de buurvrouwen doen samen ongeveer 1 keer per maand iets leuks, vrijblijvend, maar eigenlijk zijn we er vaak alle 9 wel aanwezig. Ik had het in Drenthe ook erg naar mijn zin (we zijn die kant ook puur op gegaan vanwege de droom om de paarden aan huis te hebben en het daar gewoonweg een stuk betaalbaarder was), maar ben (achteraf, vond het destijds helemaal niets om weer te moeten verhuizen, we zaten best leuk) blij weer terug te zijn in Twente.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:24

hee meiden, ik heb last van onkruid in de wei. Ik wil hier graag tegen gaan spuiten, met wat is de makkelijkste manier om dit te doen? ik wilde ook gaan kalken maar ik zit op zandgrond in numansdorp en de buurman die graan verbouwd heeft dit afgeraden omdat de grond zeer kalkrijk is (?) What to do

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:27

Om te weten wat je moet spuiten moet je eerst weten wat voor onkruid je hebt :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:34

Dat is dan wel handig om te weten, ja.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:56

Oh wauw wat een heerlijk weer. Dit mag wel even blijven.

Ik woon hier nu 15 jaar. Ken veel mensen, maar heb hier weinig vrienden. Op de een of andere manier kom je er moeilijk tussen. Hier zijn veel mensen die elkaar kennen van vroeger en daar kom je moeilijk tussen. Wel een beetje, maar niet echt. Dus ik houd het maar bij mijn dierbare vrienden uit Twente. Zien elkaar dan wel wat minder, maar dat is dan maar zo. We hadden heel goed contact met een van onze buren. Helaas nu hun kinderen uitgevlogen zijn word het contact steeds minder. Dan zijn er een paar buren die we groeten. Die willen geen buren contact en een buur waar we echt niet ee kunnen. De koninklijke familie van de straat zeiden we eerder altijd. Nu wonen de kinderen er, maar dat maakt het helaas niet beter. Maar we zitten hier en blijven hier zitten. De kinderen zou ik niet uit hun omgeving willen halen. Wat bij mij in mijn jeugd wel is gebeurd. Erg jammer, heb niet echt mensen van vroeger waar ik nog contact mee heb.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:11

Waar woon je nu dan?

Ik heb inderdaad ook nog veel vrienden uit NH, die ik regelmatig zie en vaak hoor op de app.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:58

Afbeelding

Afbeelding

Ben inmiddels opgeknapt.... Vanavond bij vrienden eten.. Wij hebben vast clubje die bijna allemaal al langer dan 20 jr kennen... Dan nog twee jongere stellen van eind 20 en begin 30.
In de loop der jaren fietsen er wel wat kennissen voorbij... BV tijdens de paar jaar dat we danste, maar als dat dan over is... Is dat ook over... Zo gaat dat. Ik heb 1 vriendin die ik als vanaf de lagere school ken... Die zie ik nog 2 A 3 x per jaar en zo wT ex collega's die je dan nog twee x per jaar ziet... BV lunche in de vakantie of ff wandelen...

Ach... Ooit zei eens iemand... Vriendschappen zijn net havens... De ene boot blijft langer aangemeerd dan de andere... Geniet van het uitzicht zolang ze er zijn.

Ps wij spuiten altijd met mcpa.... Maar is zo niet meer te krijgen via via... Boertje

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:34

Fabster schreef:
Waar woon je nu dan?

Ik heb inderdaad ook nog veel vrienden uit NH, die ik regelmatig zie en vaak hoor op de app.

Ik woon nu in Twello ;-)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:43

Ja heerlijk weertje hé! Hier kan ik wel aan wennen. Net lekker 2 paardjes gelongeerd.
Ze staan ook weer heerlijk van grasjes te genieten!
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:46

Wat een prachtig uitzicht hierboven <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:01

K vulden herken hou verhaal..ken ook veel mensen hier maar echte vrienden vlakbij heb ik weinig.
De mentaliteit is hier zo anders..blijf blijkbaar toch een echte westerling met dito gedrag al probeer ik me echt aan te passen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:42

Azmay schreef:
Wat een prachtig uitzicht hierboven <3

Thanks! Ik ben er zelf ook heel blij mee :-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:22

Ik heb altijd in Limburg gewoond en woon nu zelfs 1 straat van het huis waar ik 8 jaar gewoond heb. Ik hrb opzich niks met het dorp qua verenigingen uitgaan ed maar voel mij er wel thuis. Ben heel vaak verhuisd ( 27x) en in deze buurt heb ik het langste gewoond en voelt prettig. Ook geweldige buren in de hele straat.
De paarden zijn dan ook de enige reden waarom wij weg gaan

Spuiten doe ik met mcpp en mpcs . Wel erg moeilijk om nog aan te komen.

Morgen nvm open huizen dag waar wij aan meedoen. Het huis is spik en span en nu maar afwachten of er iemand komt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:27

Pfff....na lang wikken en wegen. Toch besloten dat Wondergirl op een andere plek beter af is.
Ze is gewoon "over" en krijgt niet de aandacht die ze verdient.
Super werkwillig en werklustig paardje.

Morgen vroeg eruit. Alles voeren en dan vrijgezellenfeest.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:11

SureLee heerlijke foto, wat een weertje zeg :)

Emigreren helpt je wel ontdekken wie je echte vrienden zijn. Leuk of niet, met de meesten valt het contact dood. Er is maar 1 vriendin van 'vroeger' op bezoek geweest terwijl we hier toch al ruim 5 jaar wonen en het nou niet bepaald het eind van de wereld is. Voor mijn vriend hetzelfde. Daarom hoeven we ook niet per se terug naar Noord-Holland.
Er zijn zo te horen ook genoeg niet Drenthenaren woonachtig in de provincie !

Jeetje LynnNikita 27x verhuizen?! Ik moet er niet aan denken, heb een bloedhekel aan verhuizen.

Anke, je hebt gelijk toch, als je denkt dat ze ergens anders beter af is. Moeilijk is het wel.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:28

Hallo allemaal
Mag ik hier ook zo af en toe mee kletsen?

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Monique en ik woon samen met mijn man en onze twee zonen op de Utrechtse Heuvelrug.
Wij hebben 1 Amerikaanse Appaloosa, 1 New forrest/welsh cob en 1 kleine appaloosa bij ons thuis staan. Daarnaast hebben we ook nog twee australian shepherds, een kat, kippen en cavia's.
Beestjes genoeg dus zo rondom huis.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:28

Dat is ook zeker zo jenn.
Wij geven 1 keer per jaar een feest voor onze verjaardagen, die zijn toch vlak na elkaar en in de zomer dus dat komt meestal mooi uit.
Iedereen die wil komen komt, wie niet wil houd ik ook liever thuis.
Mensen vinden al snel iets "te ver" maar als ik er 1000 km voor moet rijden is dat ineens heel normaal.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:41

Hoi Sylvester ...drukke beestenboel.

Het eten was heerlijk: carpacho vooraf en eend als hoofdgerecht .... Lekker zo even bij een ander aanschuiven.

Morgen heb ik les...aan het weer zal het niet liggen.

Slim Anke ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:45

Yep, de afstand voor een ander is altijd veel groter dan voor jou. Men wil best een x komen kijken, maar daarna is het wel over. Wij hadden in het begin best aardig wat mensen over de vloer. Maar nu zien we hier bijna niemand meer. Maar eigenlijk geldt dat andersom ook wel. In het begin reden we heel vaak terug naar NH voor alle verjaardagen enzo. Tegenwoordig kink ik ook of het wel in de agenda past en kiezen we 'strategisch'. We hebben hier inmiddels ook genoeg te doen. Wat wel leuk is, is dat we al 12 jaar met zijn allen gaan kamperen met Pinksteren. En eten met kerst (alhoewel dat nu een weekend Ardennen wordt met zijn allen). En tussendoor spreek ik af en toe af met wat meiden in de sauna halverwege. Heel relaxt. Ik ben ook geen type die bij iedereen de deur plat loopt. Dus als ik mensen een paar x per jaar zie, is het prima. Dat kan ook zo gebeuren met mensen die hier dichtbij wonen. Maar is even gezellig.

Hallo Sylvester. Welkom hier.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 06:50

:wave: Welkom nieuwe :)

Hier ook wel snel ingeburgerd hoor...toen we de grote spullen brachten (met de veewagen :') ) Stond er ook meteen iemand bij ons.Ze had paard bij de buren staan en kwam even gezellig kletsen (redelijk teleurgesteld dat er een bankstel uit de wagen kwam en geen paard := )

De week erop de jongens en ook toen kwam ze even buurten en kletsen en daarna stond de volgende buur met een bos bloemen voor de deur.Een welkomsboeket en een jaar lidmaatschap van de buurtvereniging :)
We zijn ook naar de 1e vergadering geweest om te bedanken voor het warme welkom,wel ook meteen vermeld dat we helaas aan verenigingsevenementen niet deel konden nemen vanwege mijn gezondheid.

Maar erg leuk om alle buurtjes in 1x even te ontmoeten :j

Ook woont er een zwager van degene waarvan we het huis gekocht hebben 2 huizen verderop,dus al direct contact mee.Stonden ook welkomsplantjes in huis na de sleuteloverdracht <3

Verder maak ik makkelijk contact met mensen maar wat vrienden betreft,tsja dat ligt iets meer gecompliceerd omdat ik gewoon enorm veel rust nodig heb.Af en toe komen er vrienden en zelfs oud-collega's langs maar het sloopt wel dus niet te vaak.
Helaas ben ik niet in staat om zelf op visite te gaan maar dat begrijpen ze gelukkig wel.

Gister maar even de kam gepakt en een volle emmer haar van de jongens afgehaald,gewoon met de franse slag.Stofzuiger lijkt mij wel wat maar ik vrees dat die erin stikt :')

Moet nog flink rustig aan doen dus blij dat de jongens lekker groot deel van de dag op het maïsland staan en er was iemand die iets over behandeling vroeg.
Toevallig gezien dat een praktijk in Noorwegen al voorloopt op de goedkeuring van de trails en al mensen behandeld.Wel op eigen risico en zonder garanties maar de kosten worden niet vergoed

Met á E21.000 euro voor alleen behandeling,wacht ik nog even :+

Ik zag mooie foto's voorbij komen en Anke...sterkte met je beslissing.
Iedereen een fijne dag vandaag en geniet van het heerlijk weer!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:25

Tinky12 schreef:
.... (redelijk teleurgesteld dat er een bankstel uit de wagen kwam en geen paard := )

Hier moest ik toch wel even om lachen, ik kan me dat gezicht zó voorstellen :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:51

Met het overhuizen naar onze huidige stek heb ik de ruin met de trailer gedaan, had ik die ook gelijk thuis staan en de oude merrie met de marathon wagen over land, was een 20 minuten max. had ik haar tuig en de marathon wagen ook thuis staan. Dat scheelde allemaal weer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:20

Het valt een beetje tegen qua weer; wel lekker, maar geen zon -O- Had me net op een lekker zonnetje verheugd.

Paarden zijn hier met de trailer gekomen. Dat was ruim 20 km en was geen van mijn paarden gewend. Had 2 bejaarden en 1 veulen. Dus moest wel. Beau is gebracht door de fokker. De moest uit Noord Holland komen (extra reden om voor hem te kiezen; ik wilde een blonde Belg en hij kwam ook nog van mijn geboortegrond: de Zaanstreek). Maar hij was ook nog jong en wilde geen risico lopen. De fokker had zijn vriendje de shet meegenomen voor de reis. Dat is dan toch prettiger.