Ga ik uit van een spuit van 575-600 kg, niet zo'n turbo van 800!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Was trouwens echt bij jullie. Was gisteren werken en kon niet op de namen komen. Maar die merrie was van de eigenaresse die nu Kit heeft, Cindy, dacht dat die merrie Megan heette? Is nu van Jorine, die bij Leon bijrijdster was in brabant. Ik heb de broer van Megan in bruikleen gehad, in 2010 - 2011.
Ik zet de stroom wel vaker af, ook als ik er niet ben. Mijn dames moeten ook een tuin en 2 houten hekken door willen ze bij de weg komen, of door tuin/bos van de buren, of door de diepe brede sloot. Allemaal niet aantrekkelijk. Lola is gewoon een clown. Ze is rete nieuwsgierig en kan net niet zien wat ik binnen doe in de schuur. Ze stond dus altijd voor het draad te wachten. En te wachten, en te wachten
Ik had altijd de bovenste draad open en over de onderste stapte ik heen. Maar omdat Lola een (natte) deken droeg hing die net boven het draad, en als ik de stroom dan wel aan had kreeg ze een schok
Dus nu deed ik steeds bovenste dicht en onderste open en dan er zelf onderdoor duiken. Maar madam maakt dan dus de bovenste gewoon open en komt even binnen gezellig doen. Kyra buiten verbaasd waar haar vriendin ineens gebleven is 
Bij voorkeur dekenloos, maar met regenachtig weer ben ik helaas nu even genoodzaakt ze een deken op te doen. Lola sowieso. Kyra is inmiddels zo ver genezen dat ik overweeg haar weer bloot te laten, maar ben toch weer bang dat het net-niet goed is nog en dus we straks weer terug bij af zijn. Gelukkig is het nu nog droog weer dus hoef ik nog even niets te beslissen 
Mooie cap heb je ook 

dat de pomp het nog een tijd heeft gedaan..... hoe in hemelsnaam komt eigenlijk door de trommel in de pomp
van die kant en klare, die tweedehands gekocht en aangepast. Geraamte heb je en eventueel de meeste buitenwanden als dat nog netjes is.
wist niet dat je Megaan bedoelde (weet ook niet dat dat een dochter was van hahah)
palousa_boy schreef:Janinevv schreef:Hebben hier meer mensen hun paard op zaagsel staan?
Gooien jullie ook wat stro neer om te knabbelen of is dat niet verstandig?
Hangt er vanaf waarom ze op zaagsel staan.

Wendy schreef:De mijne staan op zaagsel (houtvezel) maar die hebben het hooi nooit op
Bij vroegere pensionstallen gooiden we er dan wel vaak een plak stro op, voor het knabbelen idd.
, behalve door de stal roeren.
en zonder stro. Caily schreef:Zijn er mensen onder jullie die midibalen voeren? Hoe lang doen jullie met een baal en hoeveel paarden? En voor mensen met grote balen, hoeveel kruiwagens per 24 uur met hoeveel paarden? Hier 2 Tinkers en 3 kruiwagens per 24 uur. Eerste keer een kruiwagen deden ze 8 uur over, dus klopt tot nu toe precies. Nu kijken hoe lang het duurt voor een baal op is. Zou 120 kg wegen, dus dan doen ze er 6 dagen mee om het gelijk aan hooi te maken, qua hoeveelheid. Qua prijs maakt het me dan niet zoveel uit, maar zoals het nu lijkt, vind ik de baal erg snel kleiner worden, dus betwijfel of we de 6 dagen gaan halen.
) Chasey schreef:Even een vraag tussendoor, hoevaak geven jullie een wormen spuit? En is het altijd dezelfde of steeds een verschillende?