Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
diana1 schreef:@Stefje
3 Zakken is wel erg weinig. Je moet het zelf weten maar ik zou toch echt met 6 zakken beginnen.
Ik bedoel hygiënisch in de zin van stank ed. Als het natte spul in de hoek ligt "te drogen" lijkt me dat voor mens en dier gewoon niet fris.
Het zal jou vast goed bevallen hoor de korrels.
Ik heb jou via PB een stukje van de site van Strovan gezonden, wel raar dat ze op hun site adviseren om met 6 zakken te beginnen, tegen jou zeggen dat 3 genoeg is en tevens op hun site verwijzen naar dit topic.
Jannepauli schreef:Maar ook dat werkt alleen als het buiten waait én de luchtvochtigheid laag is. Helaas hebben we in NL vaak een ander weertypeOppervlakkig natte plekken zou je inderdaad naar de zijkant kunnen schuiven om te drogen maar dat lijkt me stal- en paardafhankelijk. Ik heb buitenstallen met in drie wanden grote luiken, daar kan de wind doorheen blazen wat het drogen bevordert en mijn paarden lopen het grootste deel van de dag buiten.
DubbelDun schreef:Is er trouwens bekend of er wel eens officieel onderzoek naar korrels geweest is?? Van stro, vlas en houtkrul is dat er wel nl.
imker schreef:Ik wil nog wel even wat kwijt ivm de 'merkenoorlog' tussen Trekruiter en Diana.
TR is transporteur en werkt samen met Strovan, vandaar dat hij van hoed en de rand weet. Diana heeft haar informatie van Ecobodem, maar heeft bij mijn weten nog nooit gezien waar/hoe het product gemaakt is en heeft ook geen samenstelling van het product op schrift staan (analyseresultaten).
Iedereen mag zijn/haar mening verkondigen, maar ga aub niet zitten hakken op elkaar. Dat is nergens goed voor.
TR is voorstander van Strovan, Diana van Eco en daarmee basta.
Citaat:Nog steeds zijn er figuren die beweren dat dit niet zo is. Inmiddels weet ik wel wat de eigenschappen zijn van strokorrels en ik weet ook de uitslagen van de onderzoeken, maar laat me er verder niet over uit omdat men een eigen 'expirement' blijkbaar belangrijker vind. Voorstel: diegene die 'wetenschappelijke' testen wil zien, laat die dan zelf uitvoeren.
trekruiter schreef:Daarmee trok hij conclusies die geen fundament hadden. Dus als er iemand hier een duidelijke voorkeur heeft dan is het de (uiteindelijk gebleken) Strovan verkoper in dit topic wel. Die zich in eerste instantie als gebruiker voordeed en soms in raadselen sprak. Hij heeft duidelijk een belang in gebruik van Strovan en steekt dat niet onder stoelen of banken, bijvoorbeeld door met bekende namen te strooien die zijn produkt gebruiken. Ik persoonlijk vind dat storende reclame in dit verder erg leuke topic.Als jij ammoniak op de pisplek ruikt,dan is dat omdat je geen tarwestrokorrels gebruikt.
imker schreef:Ik denk dat ik me maar even buiten de discussie tussen TR en Diana1 ga houden, aan beide kanten wordt aan me getrokken en daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in.
Ik ga even een uurtje buiten spelen, bestaat Bokt nog als ik terugkom?
diana1 schreef:imker schreef:Ik wil nog wel even wat kwijt ivm de 'merkenoorlog' tussen Trekruiter en Diana.
TR is transporteur en werkt samen met Strovan, vandaar dat hij van hoed en de rand weet. Diana heeft haar informatie van Ecobodem, maar heeft bij mijn weten nog nooit gezien waar/hoe het product gemaakt is en heeft ook geen samenstelling van het product op schrift staan (analyseresultaten).
Iedereen mag zijn/haar mening verkondigen, maar ga aub niet zitten hakken op elkaar. Dat is nergens goed voor.
TR is voorstander van Strovan, Diana van Eco en daarmee basta.
Ik voer GEEN merkenoorlog hoor, ben gewoon tevreden over het door mij gebruikte product. Ik vind het alleen een beetje kinderachtig dat TR allerlei uitlatingen doet over nb. zijn collega korrelverkoper .
Tarwekorrels worden zowel door Strovan als Ecobodem verkocht en waarom zou er dan verschil in die korrels zitten terwijl beiden 100% tarwestro zijn?
Vermelden dat tarwe minder ammoniaklucht zou geven dan koolzaad is makkelijk. Ik vraag of daar testen mee zijn gedaan...dit is toch interessant om te weten?