Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissie schreef:Dat bedoel ik niet, meer in de zin van of je nu wel of niet gaat (uberhaupt) bije en volpension wordt je paard toch verzorgt, dan kun je dus zelf bepalen wanneer je wel of niet gaat.
cissie schreef:Heel kort bedoelde ik daarmee, als je paard in volpension staat kun je per dag bepalen of je WEL of NIET gaat.....thats it!
. Dat vind ik mezelf uiteraard ook verplicht tegenover mijn pony, mijn bijrijdster gaat meestal smiddags even heen om haar er uit te halen en anders probeer ik iemand anders te vinden die haar even de benen wil laten strekken.
PERENBOOMPIE schreef:Nou ik vind wanneer je paard in volpension staat dan kun je niet bepalen wanneer je wel of niet gaat per dag,want dan moet je gewoon iedere dag gaan of anders een ander optrommelen die gaat want je kunt zo'n dier niet heel de dag in de box laten staan,ja dat kan wel maar vind ik niet kunnen.
Ook al vinden ze me dan niet meer zo aardig jammer dan,hoop wel dat ze er dan iets van geleerd hebben.
PERENBOOMPIE schreef:Nou ik vind wanneer je paard in volpension staat dan kun je niet bepalen wanneer je wel of niet gaat per dag,want dan moet je gewoon iedere dag gaan of anders een ander optrommelen die gaat want je kunt zo'n dier niet heel de dag in de box laten staan,ja dat kan wel maar vind ik niet kunnen.
Nessah schreef:Ik woon midden in een stad, in een gebied waar heel weinig weilanden zijn en heel veel drukte. In een gebied waar je je paard voor 200 euro op een stal kan zetten zonder land, maar mijn paard staat op een veel duurdere stal omdat ze daar wel land hebben. MIjn paard staat gewoon 24/7 buiten. Als ik die duurdere stal niet kon betalen, had ik geen paard gekocht. Een paard moet ook paard kunnen zijn en dus met een kudde op het land kunnen staan.. Kan dit niet, geen paard..
tita schreef:Ik zou wel eens willen weten op mijn volgende vraag
Ik sta op een pensionstal in de winter geen weidegang..maar 1 paddock en mijn pony staat vaak 23 uur op stal
Ong 30 min rijden en 30 mijn poetsen verzorgen enz enz.
Nu zijn er mensen die vinden dat ik dat beest vaker los moet gooien dus ik gister om 6.45 naar stal paard in de binnenbak gezet en toen ben ik gaan sporten
Vervolgens om 7.45 weer op stal ga naar de binnenbak paard gilt de boel bij elkaar en wil dol graag naar stal..uiterdaad na mijn werk ook weer geweest.
Dus gister 2x uit geweest en zeker 2x een uur.
Maar ik heb niet het idee dat hij het geweldig vind te staan in de binnenbak tot ik er weer aan komt.
Ik ken aantal mensen op bokt die vinden dat mensen op een pensionstal het slecht doen..meeste paarden komen er 1x per dag uit en dan vaak voor training.
Goed die mensen hebben de paarden aan huis staan...gooien die beesten 3 uur in de buitenbak...en verder doen ze er niks aan rijden 2-3x in de week...ben je dan per definitie beter voor je paard.
Volgens mij niet, je hebt de middelen om hem eruit te gooien maar de mijne maak je ongelukkig met 3 uur in de buitenbak te laten staan
Citaat:Ja @maanling schatje dat is hier al vaker aangehaald maar er staan ook veel mensen hier op bokt op stallen in de Randstad waar dat niet mogelijk is,dat was nu juist de issue van het topic,of ze dan om deze reden geen paard mogen houden of wel?!
tita schreef:Ligt er aan wat je prioriteiten zijn en dat meen ik.
Mocht je in de topsport rijden dus zware toer dan kan ik het me voorstellen dat je niet wilt dat ie in de weide komt en helemaal niet met andere
Of een hengst waar je mee naar de keuringen gaat.
ik heb voor een bekende fokker gereden en daar kwamen de paarden in de winter er alleen op za uit (als er geen verzorgsters kwamen)
Die veulens stond meestal met 2 in een box en werden voor magische bedragen verkocht.
Dat soort paarden zien verlopig geen weidegang
Ninx schreef:Is een paard houden op manege of pensionstal zonder weidegang een DO of een DON'T?
(hierbij gaan we hopelijk allemaal uit van goede randzorg, een stal bij ziekte of extreme weersomstandigheden, voldoende ruwvoer, aandacht, etc...)
) : tita schreef:Ligt er aan wat je prioriteiten zijn en dat meen ik.
Mocht je in de topsport rijden dus zware toer dan kan ik het me voorstellen dat je niet wilt dat ie in de weide komt en helemaal niet met andere
Of een hengst waar je mee naar de keuringen gaat.
ik heb voor een bekende fokker gereden en daar kwamen de paarden in de winter er alleen op za uit (als er geen verzorgsters kwamen)
Die veulens stond meestal met 2 in een box en werden voor magische bedragen verkocht.
Dat soort paarden zien verlopig geen weidegang