Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:08

Olympia96: Oef dat zal inderdaad serieus schrikken geweest zijn! Gelukkig zijn jullie beide er met de schrik vanaf gekomen. :=
Heeft je auto geen schade dan? Nu is dat uiteraard bijzaak, maar alsnog. :')
Edit: ik zie net dat je die vraag al beantwoord hebt. Is die fietser dan niet in fout? Begrijp ik het goed dat jij voor de schade moet opdraaien? :oo

DubbelFun: Haha, geweldig. En je had echt niet door dat het je laars was? _O-

Merexa: Groot gelijk haha, als ik de kans had, zou ik het ook proberen. :D

Akshay: Geweldig zeg, echt heerlijk voor de kids ook!

manolito10: Dat is een flinke tegenvaller zeg. :=

Belker: Gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Iedereen is zich flink aan het voorbereiden op de aankomende koude zo te lezen. Ik geloof dat het bij jullie in Nederland nog een stuk kouder zal worden/meer zal sneeuwen dan hier in België. := Ik hoop in elk geval dat er niet teveel sneeuw zal vallen, want ik moet vanaf maandag weer werken. :') En ik heb nog nooit in de sneeuw gereden. :') Jammer genoeg ben ik niet onmisbaar op het werk, dus niet gaan is geen optie. Ik moet er ook om 6u30 zijn, dus laat ons hopen dat de wegen zo vroeg op de dag al goed gestrooid zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:09

Van harte, Belker! :D

Olympia, gelukkig goed afgelopen! Wat een schrik!

Ik zag net dat de buurman de sneeuwschuiver voor de tractor heeft gezet. Die mag me dan komen redden als we ingesneeuwd zijn.

Jinte

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:18

Belker gefeliciteerd *\o/*

Olympia oei dat is schrikken!!

Ben benieuwd dit weekend. Moet gewoon werken dus hoop dat t niet zo erg is dat ik nog eens een half uur eerder weg moet om er op tijd te zijn :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:21

Onze overbuurman heeft een shovel. Ik heb extra vriendelijk naar hem gezwaaid vandaag :')
Morgen nog even er aan denken dat ik de sneeuwschuif op de deel zet. Dan kan ik mezelf een weg naar buiten graven als het gesneeuwd heeft.

Ik vermoed dat ik maandag thuiswerk. Tot vorige week deed ik dat 3 dagen per week, maar vorige week van afdeling en leidinggevende geswitcht. We zijn een nieuwe afdeling, moeten van 0 af beginnen, dus veel overleggen en mensen inwerken. Voorkeur was dus om zoveel mogelijk op kantoor te werken, maar dan maar even niet hoor.

Belker, gefeliciteerd!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:33

@retjehorse; kids? Dat was ik zelf op de slee hoor. Nu nog. Ik frommel mezelf op een houten kinderslee.
Al ziet die pallet er comfortabeler uit }:0

Hier ook een sneeuwschuif die vriendlief op de Dodge wil maken. Ooit :')

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:43

Oh nee, je meent het... :') Sorry, ben dan ook al van 5u deze ochtend wakker. _O-
Maar gelijk heb je, ik zou zelf ook liever op de slee zitten haha. }>

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:53

Belker, helemaal overheen gekeken, gefeliciteerd!

Ik heb auto en sleepje nog op de track staan voor morgen einde dag, vriest alles mooi gelijkmatig vast.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:53

Dank jullie wel.

Ik weet niet wat ik kan verwachten met sneeuw en kou. We gaan het meemaken. Voor elk probleem is er wel een oplossing.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:10

Belker nog gefeliciteerd!

Olympia beetje bijgekomen van de schrik?

Hier voorbereid door gips sokken en vet wrap in te slaan zodat ze hopelijk toch ff naar buiten kunnen. Verder zou ik morgen middag/avond cursus hebben op 1,5 uur rijden maar dat toch afgezegd door berichten over ijzel.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:32

Hier staat de sneeuwschep ook klaar bij de achterdeur.

Vanmiddag al wel kippenhok en konijnenhok schoongemaakt. Vogelvoer bijgevuld... Hoeft dat morgen niet meer in de kou. Ik heb ook nog even de deurgrendels ingesmeerd met wd40..

Morgenochtend nog even goed vegen bij de paarden op het pleintje, voervoorraad bijvullen, paarden even laten bewegen en de bak daarna slepen...
En dan zijn we er klaar voor.

Als het echt zo veel gaat sneeuwen, dan ga ik vooral de daken van de dierenverblijven goed in de gaten houden. Zoveel cm's hebben we nog niet meegemaakt hier en het moet wel heel blijven, dus de bezems met lange stelen liggen ook klaar. Verder is ons plan: cocoonen :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:56

Ja, bij mij de bladblazer om de sneeuw van plat dak en zonnepanelen te blazen....... We gaan het zien zondagmorgen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:05

Belker schreef:
Ja, bij mij de bladblazer om de sneeuw van plat dak en zonnepanelen te blazen....... We gaan het zien zondagmorgen.

Dat is een goeie zeg!! Die hebben we hier ook liggen.

Ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:18

Met de bladblazer sneeuw van een dak blazen... werkt dat ??
Ik moet het ook altijd van het zeildak van de tent afhalen, dat doe ik dan altijd met de kunststof grashark, maar 9 van de 10 keer krijg ik dan de lading over mezelf heen ;(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:02

Geen idee of het werkt, aar mijn bladblazer blaast zelfs de grasmat uit de grond, dus ik hoop het. Volgens mijn buurman werd het stuifsneeuw en waait het vanzelf weg. We gaan het zien. Ik heb in ieder geval voldoende vetwraps om de ijsco sneeuwbeslag te geven.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:19

Die sneeuw opzich vind ik nog niet zo spannend. Die oostenwind met windkracht 6 wel, dan sneeuwt mijn hooi helemaal in. Morgen wat op verzinnen.

Wat de paarden betreft zie ik het wel. Ik weet het gewoon nog niet. En of ik maandag op mijn werk geraak? Geen idee. Misschien kom ik het erf niet eens af (hoogteverschil op ons erf). Nouja, dan werk ik een dag thuis desnoods.

Eerst nog maar eens zien of het echt zo gaat sneeuwen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:34

Oké jongens voor mij de eerste keer dat de paarden thuis staan en 't echt zo koud wordt en ik wordt helemaal nerveus als ik jullie doemscenario's lees := heb een inloopstal en een paar meter wit zand tussen de weien en de stal. Dat stuk is helaas de laatste weken een kleddernatte modderbende geworden. Ik ben nu het bangst voor bevroren plassen, right? En de harde ongelijke bodem dan.
De wei is nog best ok, vlak en relatief. Maar ik zie niet hoe ik die paar meter zand echt netjes krijg :(

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:39

Wat een schrik Olympia.

2 jaar geleden hier ook nog sneeuw gehad. Ik denk een cm of 10. We zullen zien wat het hier dit keer zou brengen. Ik kan me ik denk zo'n 15 jaar geleden ook nog een heel pak herinneren. Ik denk ook wel 30cm. Ik was op de fiets met mijn zoontje van school naar huis. Ik kwam er niet meer doorheen en mijn zoontje gillen van de koud. Ik heb me op laten halen ik liep al met de fiets aan de hand. Gelukkig was mijn man ook op weg naar huis en kon ons met de 4x4 ophalen.

Hier alles nog flink nat. Gisteren en vandaag nog regen gehad. Het deel van de tegels naar de bak is diepe modder. Dat ga ik dit weekend niet glad krijgen. Dus dat word nog een dingetje. Mijn oudje krijgt een warmere deken om. Ze is aardig schraal en dan kan ze niet warm blijven. Met een deken lukt haar dat prima. Rosie kan er wel tegen. Jammer dat ik haar nog niet zo ver heb om een slee te trekken. Dat had ik dan wel weer leuk gevonden.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 06:30

Pff hier was het gisteravond flink aan het regenen en op dit moment gaat het weer hard. Geen fijne combi met de aankomende vorst

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 07:49

SillyB schreef:
Oké jongens voor mij de eerste keer dat de paarden thuis staan en 't echt zo koud wordt en ik wordt helemaal nerveus als ik jullie doemscenario's lees := heb een inloopstal en een paar meter wit zand tussen de weien en de stal. Dat stuk is helaas de laatste weken een kleddernatte modderbende geworden. Ik ben nu het bangst voor bevroren plassen, right? En de harde ongelijke bodem dan.
De wei is nog best ok, vlak en relatief. Maar ik zie niet hoe ik die paar meter zand echt netjes krijg :(

Kun je greppeltjes graven om het water op één plek te krijgen?
Een paadje van een meter breed zelf aanstampen? Een rol oude vloerbedekking die je erover kunt rollen om ze over te laten lopen.
Laten kamperen in de wei, zodat ze niet over hobbelstuk hoeven?

Ik denk dat de meesten, (En anders geldt dit voor mij alleen) bang zijn voor de neerslag en niet de kou.

Nu weet ik nog van een jaar of 13 geleden dat het ook heel koud werd. Gevoelstemp -30 ofzo. En wat ijzel en sneeuw. Mijn fjord stond toen bij een boertje. Niks druk maken, niks egaliseren. Het stuk maanlandschap buiten de inloopstal, daar klauterde hij op zijn gemakje, zéér doordacht doorheen. Dat ging ook gewoon goed. :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:12

Ik heb jullie weer gevonden! Kon jullie een tijdje niet bijhouden en heb even wat minder op bokt gezeten en in de tussentijd hebben jullie stiekem een nieuw topic gemaakt en was ik jullie kwijt :+

Alles gaat goed hier, alleen Cheetah is deze week naar de kliniek geweest om zijn tanden te laten trekken. De EORTH had alles aangetast en het moest er dus allemaal uit. Hij herstelt wel wonderbaarlijk goed en snel.

Wij zijn ons ook aan het voorbereiden op de kou. Volgens de voorspellingen gaat hier de minste sneeuw van Nederland vallen dus daar hoop op nog steeds maar op. De waterbakken staan al klaar, dus vandaag of morgen (even kijken wanneer het echt koud wordt) de leidingen maar meteen afsluiten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:21

Morning :-) & hi Maartje welkom terug haha.

Hier krijgt het fiets incident vermoedelijk nog een staartje. Kreeg een app van de vader dat de fiets toch ook schade lijkt te hebben.

Ik heb tot 37 geteld en een bericht terug gestuurd dat ik dat natuurlijk vervelend vind en morgen (vandaag) graag meer hoor.

Ben er zo zuur van. Die jongen steekt vanuit stilstand uit het niets de weg over en rijdt op mijn auto. En dan zal ik naast de schade die hij bij mij veroorzaakt heeft zeker ook nog opdraaien voor de schade aan zijn fiets?!?!
Dat kan toch niet waar zijn?!?! (Maar mijn gevoel zegt dat het die kant wel opgaat..). Ik zit gewoon met €500 om de schade te herstellen die zijn kind heeft veroorzaakt hè? Owh echt... kan er zo woest van worden. Wat een oneerlijkheid!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:35

Kunnen dat de verzekeringen niet uit praten Olympia?
Schadeformulier tekenen en het daar droppen. Laat die het maar uitzoeken.

Bleh hier voorspellen ze heel veel ijzel, dat is nog veel erger dan sneeuw. brr.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:41

Mijn verzekering geeft aan dat het mij veel meer ‘kost’ dan oplevert als we het via mijn verzekering doen. Bottom-line: ik ben de Sjaak door andermans domheid. Boehoe.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:43

oooh dat is echt heel naar...echt heel naar.
De domheid van die ander, maar ook dat je daarvoor elke maand betaald.

Maar wat je nu hier zegt zou ik ook we even aan die vader vertellen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 09:46

Volgens mij Kan de afwikkeling wel via de verzekering laten lopen zodat er een schadeclaim uit komt en die vervolgens zelf betalen. Maar of dat nog een voordeel oplevert voor jou.