Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:48

Ik slaap naakt, dus zo gaan uitmesten, wil ik de (wilde) dieren en mijn buren toch vooral maar niet aandoen... :7

Maar ik ben een echte hoor; Ma flodder - loop rustig in kaplaarzen, joggingbroek, kapotte trui, met shag an het lip, nog net niet mijn spreekwoordelijke laaghangende ballen goed te leggen, uit te mesten...
Geef mij een bad en een uurtje tutten en ik verander wel weer in het vrouwtje... bijna... :D ;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:51

ohjajoh6 schreef:
Ik slaap naakt, dus zo gaan uitmesten, wil ik de (wilde) dieren en mijn buren toch vooral maar niet aandoen... :7

Maar ik ben een echte hoor; Ma flodder - loop rustig in kaplaarzen, joggingbroek, kapotte trui, met shag an het lip, nog net niet mijn spreekwoordelijke laaghangende ballen goed te leggen, uit te mesten...
Geef mij een bad en een uurtje tutten en ik verander wel weer in het vrouwtje... bijna... :D ;)

_O- _O-
Hahaha! Dank je! Die had ik net even nodig. :')

Ik ben er ook zo een hoor, kan gemakkelijk in mijn versleten gescheurde wolfskin met crocs eronder naar de winkel gaan. Ga met toch zeker niet om kleden als ik daarna nog de stallen moet gaan mesten, ben jij gek.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:59

Ik heb voor stalwerk een werkbroek en oude stalkleding...pet over mijn haar,laarzen aan en gaan.

Opmaken??Pfff...doe mijn haar niet eens,alle energie stop ik in de jongens en dan is het op.Wil mijn nog wel in een jogginbroek hijsen voordat ik de bank opkruip.

Wel met de kou soms in mijn onesie-puppiepak het draad open gedaan...maar dat was heul vroeg hoor...en is achter het huis,in het donker :=

Hij zit zo lekker warm :D <3 net gewassen en gaat nu de kast weer in totdat het weer koud gaat worden O:)

Afbeelding

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:05

En iedereen zich maar afvragen waar die wolf in Nederland gebleven is... die hangt gewoon bij Tinky in de kast :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:06

DubbelDun schreef:
En iedereen zich maar afvragen waar die wolf in Nederland gebleven is... die hangt gewoon bij Tinky in de kast :D

Sssssssssssssst... :') _O-

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:34

Heerlijk in mijn pyama, ik heb er dan ook een hele zoot......
Je snapt na het mesten gaat ie de was in... En ik ook, dan pas ben ik weer een dametje...
Zoals nu in mijn vakantie moet ik er voor oppassen dat ik niet de hele week in mijn campingsmoking loop.

Behalve mijn haar verven, verf ik niks.... Dagcremmetje... Luchtje... Thats iT.
Zo paardjes zin op het land geweest.... Gaan nu verder met hooi vreten.

Ik heb me eigen weer het rambam gesopt.... Nu ff op rust... In mijn spijkerbroek, nu!

Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:55

Hier nog zo iemand, ik loop 's morgens gerust in mijn ochtendjas naar de paarden om te voeren en ze buiten te zetten, buurman is er inmiddels wel aan gewend. Zwaai vrolijk goedemorgen naar hem en hij terug.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:01

Ik moet met de auto ( klein stukje maar toch) maar ook wel eens met ochtendjas gedaan, ben alleen zo bang dat ik een ongeluk krijg of pech en dan naast de weg sta in mijn ondergoed en roze ochtendjas.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:03

Net 3 paarden gereden. Ben er niet blij van geworden. Dat is dan weer jammer. Wou Caj weer eens in de bak rijden. Op zich ging het nog wel, maar ik maak haar er niet blij mee (waarmee wel, eigenlijk.... O:) :+ ). Zeker niet als ik om een galop ga vragen. Ze heeft wel een halve baan gop gedaan, maar je moet niet vragen hoe. Gewoon maar weer met haar naar buiten. ...

Ook op Sjaak gereden. Had nu een Grandeurdekje eronder liggen. Hij loopt heel goed onder de barefoot met dubbele inlages. Maar die gebruikt mijn dochter ook onder haar zadel. Dus samen rijden kan dan niet. Ik had gehoopt dat die Grandeur het ook zou doen, maar nee dus. Hij is erg kieskeurig met wat er op zijn rug komt. Mijn man had foto's gemaakt, want dat vond ik leuk. Maar die waren zo afzichtelijk dat ik ze niet durf te laten zien. Omdat hij zo zenuwachtig was, zat ik ook niet echt ontspannen en ik had mijn beugels op het eerste haakje gehangen. Dan zie je op de foto ineens hoe je dan in stoelzit zit. Dat is toch ook geen gezicht. Nou ja, volgende x beter maar.

En dan weer op de Belg gezeten. 1 rondje gestapt, maar eigenlijk weet ik niet of dit wel een goed idee is. Hij wil graag rennen en kijkt niet echt vrolijk. Dus mss moet ik er vanaf zien om ooit nog op hem te rijden. Afijn, ook dat zien we later wel weer.

De slaapproblemen hier zijn ook 'gewoon' een bijwerking van ADHD. Kimt heel veel voor bij mensen met een extra versnelling. Ze hebben bij die versnelling alleen een 'uitknop' vergeten te leveren. Dus dat maakt t lastig in de nacht. De bovenkamer gaat gewoon dóór. Ik heb zo n slaaponderzoek gehad en ook slaaptherapie gehad. Dat onderzoek gaf niks lichamelijks aan. Uit die therapie heb ik wel weer dingetjes opgestoken, maar de ADHD kan ik 's nachts niet uit zetten, dus daar heb ik dus pillen voor. Ik ben net Elvis: uppers en downers. En alles wordt vergoed door de verzekering :D . Aangezien ik sterke genen had (blijkbaar) heb ik het allemaal mooi aan mijn dochter doorgegeven. Gelukkig heb ik al
Die onderzoeken doorlopen en kan ik haar dus wel goed helpen. De slaappillen krijgt zij alleen niet. Veel te heftig voor zo n jong kind. Dus daar werken we wel met Sleepz.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:03

Lynn_Nikita schreef:
of pech en dan naast de weg sta in mijn ondergoed en roze ochtendjas.

Sorry maar zie je al helemaal staan met blozende wangen :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:04

Lynn_Nikita schreef:
Ik moet met de auto ( klein stukje maar toch) maar ook wel eens met ochtendjas gedaan, ben alleen zo bang dat ik een ongeluk krijg of pech en dan naast de weg sta in mijn ondergoed en roze ochtendjas.

Geen bunny-slippers? _O-
Lekker sch#t aan hebben...ik herinner mij dat ik ook wel eens in mijn big-T hoopjes heb staan wippen vroeg in de ochtend.
Ik ben hier altijd als 1e op dus zal wel...alleen in mijn puppiepak wil ik niet gezien worden...das "mijn" :o

Fabiola...de LDN die ik nu aan het proberen ben,schijnt ook goed te werken bij ADHD :)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:50

Haha, leuk die pyama verhalen...

Ikja is nu ff aan het uitbuiken:

Afbeelding

Wat een luie knol.... Na elke maaltijd... Dit dus... Liggen, slapen, vreten, poepen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:52

Uit veel meer bestaat een paardenleven toch niet :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:06

Doen die van mij niet anders hoor...beetje de baan rondsjokken en in actie komen als ze de schuifdeur horen (=eten) Fax gaat ook nog joelen als hij het tijd vind om te eten of op het gras te gaan...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:20

Haha mocht je toch ooit zo met pech komen te staan Lynn_Nikita dan moet je echt een foto voor ons maken :D :D

Lijkt mij heerlijk in m'n pyama mesten. Ik kam mijn haar, smeer make-up op, doe oude gemakkelijke kleren aan en ga naar de knollen. :) Dus als ik met pech kom te staan ziet mijn hoofd er in ieder geval een soort van oke uit :+

Jammer Fabster dat je niet tevreden bent afgestapt. Geeft de Belg altijd al problemen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:25

Mag ik weer even binnenvallen met een vraag?

Andor staat al bijna 2 jaar op de Westernmix van cavalor. Toen hij nog gereden werd, kreeg hij hier zelfs behoorlijk wat van (+ onbeperkt hooi) om op gewicht te blijven. Nu hij niets meer doet en heel de winter voordroog heeft gegeten ipv hooi door het hoesten en nu 9,5 uur per dag op het gras staat wordt hij tonnetje rond.

Ik zou hem graag willen overschakelen naar de Fiber Force van Cavalor met nu een kuurtje C4L van Pavo erbij en wat lijnzaadolie en zijn supplementen :)
Zou hij met die Fiber Force genoeg hebben om alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen?

Toen hij 4 jaar geleden ook eens een periode op rust stond waarbij ik het krachtvoer serieus terug geschroefd had en daar kreeg hij een fiks vitaminetekort op.

Zou ik bovenop de Fiber Force de VitalComplete van Pavo kunnen geven? Enkel een vitaminekorrel zie ik niet zitten want daar kan ik zijn supplementen niet onder mengen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:32

Yontheke...waarom gebruik je niet wat zemelen en een handje grasbrok.Als je rit rul maakt,kun je er alles doorheenmikken wat je wilt.Ik heb ook alleen vitaminebrok (Marstall force) en schepje zout....

Doe eerst een klein bakje grasbrok in de bak met wat water...als dit uit elkaar gevallen is gaat er een bakje zemelen bij en de vitaminebrok.Goed mengen en even laten staan zodat de zemelen nog lekker uitzetten en rul worden.

Jongens zijn dol op hun hapje...geen dikmaker,erg smakelijk,niet duur en eenvoudig verkrijgbaar...je kunt er alles aan toevoegen wat er op dat moment nodig is :)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:53

Jullie zijn niet bij te houden zeg! :o

Las spannende verhalen van Abby die gelukkig goed afgelopen zijn. Jeetje schrikken zeg!

Iemand die knuffelt in haar pyjama, heeerlijk :D

Zag dat Caily een erg mooi plekje gevonden heeft, wat fijn voor je! Hopelijk kan je genieten van alle rust!

En de rest ben ik weer kwijt, sorry warboel in mijn hoofd :(.

Vanmorgen is de DA langs geweest voor mijn net nieuwe paard die ik vandaag een week heb. Ik ontdekte een zwelling op zijn hoofd en wou dit na laten kijken. Meteen geen leuk nieuws: vermoedelijk een kieswortelontsteking :(. Moet foto's laten maken op de kliniek voor een verder behandel plan :(. Baal ik ontzettend van: paard is niet makkelijk te laden en vertrouwd mij nog niet volledig. Ook heb ik zelf geen trailer of E rijbewijs dus moet ik weer iemand vragen. Bij aankoop ik hij klinisch gekeurd dus baal ontzettend dat het toen niet is ontdekt. Hmpfff.... :(

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:00

Lynn_Nikita schreef:

Zo ben ik een keer de ambulance niet ingestapt na een motorongeluk....... }:0
Was op een stilstaande taxi geklapt, met mijn lies tegen mijn stuur. Politie en ambulance erbij, vragen ze heb je ergens last van? Ja van mijn lies. Zegt de ambulance broeder , stap maar even in dan kijken we er even na. Het schoot door me heen....OMG , ik heb een verwassen onderbroek met loshangend elastiek aan!
Ben niet ingestapt. Werd door het takelbedrijf thuisgebracht, heb ik eerst een normale onderbroek aangetrokken en daarna naar mijn eigen huisarts gegaan.

Daarna alles wat er enigszins niet uitzag weggegooid . Gebeurt me geen tweede keer!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:05

Yontheke, over het algemeen worden paarden niet 'tonnetje rond' van krachtvoer maar van ruwvoer. Dus daar zou ik eerst naar kijken. Uitrekenen of hij voldoende vitamientjes krijgt is niet eenvoudig als je niet precies weet wat er in je hooi zit.
Wij voeren bietenpulp met een vitaminebrokje en lijnzaadjes. Door de bietenpulp kan je heel makkelijk allerlei supplementen roeren. Is dat niet een optie voor je? Bietenpulp kost vrij weinig en zet enorm uit (dus minstens een halve dag laten weken). Wij geven iets van 100 gram droog voor 3 pony's en 1 paard. Dus je doet erg lang met een zak.

Willemlover, balen zeg van de kieswortelontsteking! Heel vervelend, zeker omdat je het paard pas net hebt. Kunnen ze een verklaring geven waarom het niet bij de klinische keuring is opgevallen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:09

Bedankt voor de tips Tinky en sakvis.

Sakvis, het probleem met bietenpulp is (zeker voor de zomer) dat ik maar beperkt water heb aan stal wat ik moet bijhouden als drinkwater en het anders telkens van thuis moet meenemen en dat zie ik niet zitten. Ruwvoer aanpassen gaat op dit moment ook moeilijk want door mijn werk moeten ze 4 dagen per week van half 8 tot 17:15u op de weide. De andere dagen staan ze er vaak wat minder lang op.
Voor de nacht krijgen ze droog hooi (waar Andor overigens weer van gaat hoesten.. zucht!) en hier eten ze misschien van 17:15u tot 7:30u 2 plakjes van? Ze laten hun hooi voor de nacht nu echt staan.

Hij is in eerste instantie zo vet geworden van de voordroog omdat hij dus hoestte op het droog hooi dat ik normaal altijd geef en weken is bij ons in de winter al helemaal geen doen. Hier voerde ik dan ook niet onbeperkt van, maar nog minder geven dan ik al deed dan at hij dus de staldeuren en wanden op.

De shetlanderhengst die overigens evenveel eten ter beschikking heeft als hem (maar slechts 1 klein handje krachtvoer) staat perfect op gewicht...
Laatst bijgewerkt door Yontheke op 02-05-16 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:11

Leuk zijn jullie.. blijk ik kennelijk toch wel truttig te zijn. :7

Ik loop als ik 's avonds heb gedouched wel in ochtendjas rond en in de ochtend ook wel, maar dan ga ik me meestal eerst wassen en aankleden en dan richting de knollen enzo. En ik hoef niet eens in de auto..
(En heel stiekum, als het 's avonds nog niet heel laat ik als ik ga douchen doe ik ook nog weer kleren aan, voel ik me gewoon fijner.

Ik heb ook een vent waar ik commentaar van krijg geloof ik, hihi. Die zou heel vakkundig mijn wolfs onesie laten verdwijnen geloof ik. Ben zelf ook niet zo dus dat scheelt, heb nog net mijn oorbellen niet in als ik ga rijden. :Y)

Nou, ben niet buiten geweest. Ja, paarden doen en that's it, ben binnen blijven hangen, schoonmaakster is leuk, maar als je het dan zelf een keer doet.. ai, dan ik het toch wel erg viezig zeg maar. #)

Jadybabe schreef:
Daarna alles wat er enigszins niet uitzag weggegooid . Gebeurt me geen tweede keer!

Ik had precies hetzelfde gedaan.

Ik heb trouwens ook niet echt..slobber kleren? Denk dat en spijkerbroek, shirtje en een fleecevest toch wel redelijk normaal is? En anders heb ik een soft shell jas er overheen.

Zit te denken, kan ik met mijn krap 60kg wel een pony van nouw.. 1.10 wel zelf gaan beleren? Ziet er niet uit, maar ja, zou ook niet weten hoe ik het anders moet doen. Hij komt later ook voor het karretje is de bedoeling en als rijpony voor de dochters..

Wat balen van je paard zeg, heb je die net een week. Kan je niet nog eens bellen met de vorige eigenaren met het probleem en eventueel proberen of ze de kosten willen delen?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:18

Jeetje wat balen Willemlover! inderdaad de zelfde vragen als hierboven gesteld. Hoe snel ontwikkeld zoiets? Met andere woorden had het opgevallen moeten zijn bij de keuring?

Voeren in pyjama's. Ik heb ook de meest charmante outfits aan, bijvoorkeur met kaplaarzen eronder want dan komt er geen vlas in mijn schoenen :+

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:22

Lastig Yontheke. Mocht je nog bietenpulp overwegen, voor 1 paard past de (geweekte) hoeveelheid in een kleine broodtrommel. Wij maken het in principe op stal klaar voor de volgende dag. Maar als het extreem warm of koud is dan maken we het thuis klaar en gaat het in een bakje mee naar stal. Beetje thuis kokkerellen voor de paardjes ;)
Beperkt water hebben lijkt me enorm lastig. Want anders had je nog kunnen overwegen om geweekt hooi te voeren.

Hihi, ik herken mezelf wel JadyBabe. Een jaar geleden heb ik mijn enkelbanden gescheurd toen ik bij de paarden was (over een tuinslang gestruikeld....). Echt wel dat ik eerst naar huis ging om te douchen en daarna pas naar de eerste hulp. Vond dat ik ze daar minimaal een 'schoon' voetje kon presenteren en in 'nette' kleding ipv paardenkloffie erheen :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:28

Ik wil het hooi weken voor de zomer wel gaan proberen. Al wil ik gewoon hooi waar hij niet op hoest. Heb op 7 jaar tijd nooit problemen gehad maar hier in de buurt aan ander hooi komen is nog niet zo simpel.
Iemand dat ook hooi afneemt bij mijn boer heeft ook een hoestend paard. Mijn shet doet er niets op en Ami krijgt dat hooi ook bij en hoest ook niet. Het tweede paard van die andere persoon ook niet.
Lastige kwestie zoiets.