Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:35

Dan dump je haar gewoon hier. Een kleine kinderpony is altijd handig als we straks gasten krijgen :j

En tja het blijft een schimmelmerrie. Diegene zonder kapsones moet ik nog ontmoeten :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 21:43

Als je gauw weer van die gasten af wil. := Ze is nogal eenkennig.

Toen we haar net hadden wou een stalgenootje een zweepje naar mijn stiefdochter brengen. Pony ziet die zweep aankomen, en loopt niet weg, nee begint gewoon alvast van zich af te meppen. :') Inclusief gegil!

En stiekem he.... Vind ik haar hilarisch en geweldig, en misschien zelfs een beetje sneu omdat ze sommige dingen gewoon niet echt lijkt te begrijpen. Haar paards is ook niet wat het zou moeten zijn als je 't mij vraagt.

Maar ik hou het wel in gedachten hoor, wie weet word dat gekke ding wel 35 dan zit ik er nog 17 jaar mee. :oo

Edit: dat van zich af meppen doet ze steeds minder vaak hoor. :o

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:48

Ouder en minderw soepel hè. Onze merrie heeft een keer de boer geslagen die het hooi kwam brengen. Die arme man dacht het even in de ruif te leggen voor ons terwijl we niet thuis waren. Dat doet hij ook nooit meer :\

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:52

Vergeet ook niet te melden dat dat op borsthoogte was en dus 3 of 4 ribben gekneusd had..
Maar gelukkig een boer dus begreep ook wel dat wij er niets aan konden doen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 21:52

Oh 't is zonde... Wij springen idd zo opzij (ik ben er aardig goed in inmiddels) maar zo'n oud mannetje...
Dan schaam je je ook kapot maar ja je doet er niks aan. Wel lief van hem!

Auw! Pony gaat gelukkig voor je knieschijven dat overleef je wel. Arme man. :=

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:54

Gypsy schreef:
Oh 't is zonde... Wij springen idd zo opzij (ik ben er aardig goed in inmiddels) maar zo'n oud mannetje...
Dan schaam je je ook kapot maar ja je doet er niks aan. Wel lief van hem!

Auw! Pony gaat gelukkig voor je knieschijven dat overleef je wel. Arme man. :=

Leuk detail, de man is koeienboer en werkt dus dagelijks met een van de meest agressieve koeienrassen ter wereld :=

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 21:59

Nu ben ik wel heel erg benieuwd aan het worden wat voor type paard jouw merrie is! :oo

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:01

Klinkt een beetje als de New forest merrie van een vriendin die hier staat.. haar hoofd staat standaard op standje chagrijnig.. in t begin draaide ze ook altijd der kont naar mn vriend.. kijkt wel lief voor snoepjes maar stampt en gilt wanneer ze merkt dat ze op zijn..
Ik moet inmiddels om haar lachen maar t is echt een aparte :x

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:03

Gewoon een 22-jarige KWPN schimmel met kapsones

Afbeelding

Voor ons is ze hartstikke lief maar je moet haar wel met respect behandelen. Ze bijt mijn ruin ook gewoon in z'n kont als hij haar de verkeerde kant op 'leid'. :')

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 22:07

Aaaaaah mijn type paard! Merries en met name witte, daar heb ik wat mee! <3

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:14

Ben ik benieuwd wat voor koeien het zijn?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:17

Limousin vee. Staan nog dicht bij de natuur en worden nog in natuurlijke kuddes gehouden dus inclusief stier. Zolang je ze niet stoort is er niets aan de hand maar word een lid van de kudde bedreigt ben je je leven niet zeker.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:34

Oh brrr...griezels

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:45

JEEEEEEMIG wat gaan jullie snel. Druk weekje op het werk gehad dus geen bokt gedaan, meteen 20 pagina's verder.. pff

Moest wel ff lachen palousa boy geen make-up... nah :D Ik ga nooit zonden blote billen hoofd.

@AbbyBlues: Heb niet alles gelezen, hoe zit het nu met het huis verhaal?

_O- gelezen over rubbertjes en hoefsmid

He Donja, Garijp dat is niet een mega end van me weg!

Wat een aparte verhalen over gratis paarden en dan geen eigenaren te bekennen.. Vaag

Grote nadeel van kuil of hooi voeren in de bak vind ik dat ze het er in trappen en je de zooi nooit echt er weer uit kan krijgen hoe je ook harkt.

Hier aan zee echt.. je waait en regent hier weg. Het giert hier om de boerderij. No way dat ik ga rijden brrr.. (zonnedansje heeft niet geholpen)

Die sacroid :wow: Niet best.. zou mooi zijn als dat nog kan worden weg gesneden o.i.d.

Ik mis mijn houtkachel aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Overal as liggen en zooi van hout dat naar binnen word gesleept e.d. Enige voordeel de héérlijke warmte.. maar toch liever een knop en draai maar open. :P

Grappig dat de maan iedereen opviel, ik heb nog geprobeerd een foto te maken.

Ik ben wel van de jurkjes en nette kleren. Hou ik wel van, is alleen totaal niet praktisch bij de paarden en dus kleed ik me meteen om naar spijkerbroek als ik thuis kom. Ook vanwege het stinken van kuil.

horsies5 schreef:
Wij doen t op dit moment met n petroleum kachel aangezien de verwarmingen nog niet zijn aangesloten.. alleen de woonkamer wordt verwarmd.. vanmorgen was t 9 graden in huis dus maar snel dat ding weer aan gezet.. :+ hoop dat de verwarmingen snel hangen en aangesloten worden

Ik stond in het vorige huis vaak met de winterjas aan de afwas te doen, toen was de verwarming ook nog niet aangesloten.

Ik vind het heerlijk. Binnenbak om te trainen, maar ga er echt niet een half uur voor rijden. Dan trailer achter de auto en heen. Dat heb ik er ook wel voor over. Hoop dan dus echt binnenkort lid te worden en dan kijken of ik woensdags kan leerrijke en zaterdags kan trainen in de binnenbak en hoop dat de pony van mijn bonusdochter naast mijne kan staan. Kan ze mooi mee.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:53

Hier hebben we ook nog maar 1 verwarmde kamer voorlopig. Nadeel is wel dat je de kou zo erg naar binnen trekt vanuit de omliggende ruimtes (en van buiten omdat de muren nog gevoegd moeten worden).
Maar nu we vloerverwarming hebben is dat al een hele verbetering tegenover vorig jaar. Nu beginnen we de dag met 15graden ipv dat we na een hele dag volop stoken misschien net de 15 graden haalde in een straal van 3 meter om de kachel.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:57

Elan_GV, waar zit jij dan? En waar ga je lid worden?

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:18

Gypsy: Mag ik vragen waar jij staat...?
Ik zie nu alweer (^^) foto's van een straô (?) en foto's van het bos in Westenschouwen...
Dat bos is van uit mijn huis, rijdend onder het zadel, een half uurtje rijden en van uit waar paardje lief nu staat over het strand 2-3 uurtjes rijden...
En ik ben er officieel ook geboren ^^

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 00:19

Echt? Nou ik woon in zierikzee :D
Dan woon jij in burg? of Renesse?

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:24

Gypsy schreef:

Nouja ik woon net buiten Burgh-Haamstede ^^

Had al begrepen uit post enzo dat je hier uit de buurt kwam, maar was na de bosfoto wel heel even heel benieuw... Ik kom er jammer genoeg niet heel veel. Vond het altijd heerlijk rijden.. Maar geen trailer tot beschikking en 2-3 uur rijden voordat je er bent en dan nog het bos in is meestal te veel van het goede :P
Op de planning staat wel wanneer ze van de zomer hier thuis staan, om het meer te doen ^^
Kom jij er vaker.???

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 00:36

amiette schreef:
Gypsy schreef:

Nouja ik woon net buiten Burgh-Haamstede ^^

Had al begrepen uit post enzo dat je hier uit de buurt kwam, maar was na de bosfoto wel heel even heel benieuw... Ik kom er jammer genoeg niet heel veel. Vond het altijd heerlijk rijden.. Maar geen trailer tot beschikking en 2-3 uur rijden voordat je er bent en dan nog het bos in is meestal te veel van het goede :P
Op de planning staat wel wanneer ze van de zomer hier thuis staan, om het meer te doen ^^
Kom jij er vaker.???

We proberen zo veel mogelijk te gaan, hoewel we nu het bos van ouwerkerk net aan 't ontdekken zijn dus voorlopig zijn we daar tevreden mee. :D Als dat weer saai begint te worden dan gaat mijn vriend om het weekend of zelfs elk weekend.

Oh jammer dat 't zo ver rijden is ja, dan doe je het niet zo snel. Waar staan je paarden dan nu?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 00:56

Ik ben geloof ik heel blij met mijn witte ruin, rustige lieverd <3
Alleen als een ander paard hier op het erf de baas wil spelen kan hij ineens heel lomp en dominant worden.

Lotte kwam uit een schimmel merrie, was zelf een vosje maar verder met hetzelfde karakter als jullie schimmelmerries.
Ze trapte gericht naar je schenen, klein kreng, maar het is langzaam minder geworden, ergers rond haar 15/17 of zo, werd ze een redelijk braaf ding, als ik zo terug denk, toen Blue de leiding overnam omdat Rakker stierf.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:09

Gypsy schreef:
We proberen zo veel mogelijk te gaan, hoewel we nu het bos van ouwerkerk net aan 't ontdekken zijn dus voorlopig zijn we daar tevreden mee. :D Als dat weer saai begint te worden dan gaat mijn vriend om het weekend of zelfs elk weekend.

Oh jammer dat 't zo ver rijden is ja, dan doe je het niet zo snel. Waar staan je paarden dan nu?

Meer richting Nieuw-Haamstede... Eigenlijk precies tussen Renesse, Haamstede en Nieuw-Haamstede in... Daar is nog Gadrabos, maar daar hebben ze vorig jaar onderhoud gepleegd, dus nu eigenlijk niet te rijden... Maar genoeg ander leuks om te rijden, strand enzo

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:51

Even een vraag over de hoeveelheid hooi eten.
Onze paarden staan zo lang mogelijk op de wei in combinatie met het bijvoeren van onbeperkt hooi.
Omdat wij niet zoveel weidegang hebben en de wei redelijk laag ligt t.o.v. het grondwaterpeil komen ze nu dus al een aantal weken niet meer op het gras ondanks dat er nog best wat staat.
Ze staan nu in de buitenbak en de paddock. Zo hebben ze aardig wat ruimte om lekker gek te kunnen doen en droog te kunnen staan en te kunnen schuilen.
Ze eten nu dus alleen nog maar onbeperkt hooi, eerste snee van dit jaar. In het begin merkte ik dat er best wat hooi door ging en dat het nu wat minder begint te worden, kan het zijn dat ze even over moeten schakelen van gras in combi met hooi naar helemaal hooi? Merken diegene in een soort gelijke situatie dat ook?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:08

Het is vrij logisch dat ze om moeten schakelen, de maag zal zich aan moeten passen aan een 'ander' soort voer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:20

Dus het is logisch dat ze minder gaan eten nu ze er aan wennen? Het valt me dit jaar meer op dan bijvoorbeeld vorig jaar namelijk.