Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:21

Ben toch wel blij dat ik niet de enigste ben.
Het blijft ook maar regenen. Zelfs de wei die redelijk ok was, is nu 1 natte bende

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:08

De overbuurman (koeienboer) keek ook al sip. Belachelijk weer, vond hij ook. Hier ook heel veel blubber. Maar na morgen zou het wat beter worden.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:08

Vandaag in allerijl de paarden geëvacueerd naar een mini pension stalling. Sinds gisteren voormiddag non stop kei harde regen.en het zuiveringsstaion vlakbij laat de sluizen dicht. Kei tof! Heel de gemeente op verschillende plaatsen onder water. Mijn wei en paddock en piste staan onderwater. Kan er nog juist met de botten in lopen. Maar je mag niet te hard lopen of het water loopt in je knielaarzen.
Paarden staan voor vannacht per twee in een stal op pension. Ik weet het het is niet ideaal per twee in een stal van 4,5 op 4,5. Maar morgen kunnen we misschien terecht bij een,koeienboer die een mega grote overdekte inloopstal heeft van 14 op 20.
[/[img]
Afbeelding
[/[img]
Afbeelding
[/[img]
Afbeelding

Dit hebben,we in die twaalf jaar nog nooit meegemaakt

Ik hoop dat ik geen commentaar krijg om het feit dat ZE per twee in een stal staan. Maar we hadden geen keus. Het was dit of in het water blijven staan.en moest snel,beslissen,voor die stal omdat er nog mensen belde voor een stal in nood

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:18

Jeetje wat een water! Ik geef je groot gelijk met binnen halen hoor.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:24

Welke plaats is dat? Ik vind het goed dat je ze op stal hebt gezet.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:29

In het o zo geweldige natte België provincie Antwerpen. Ik was zelf op een,kwartier kletsnat geregend. En als je dan denkt dat de paarden zich laten vangen met dit water. Nee hoor kei leuk om u door het diepe water te laten lopen om ze te pakken. Heb je ze bijna draven ze keileuk naar de andere kant. Grrr. Dit heb ik nooit meegemaakt. Hebben soms wel,een plassen maar dit nog nooit. Vrees dat drainnage nu echt ni had geholpen haha. Paarden staan nu droog op stal met een massa hooi. Beter zo dan in de giettende regen en in het water.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:40

Ik heb met oud en nieuw ook 2 ponies in 1 box gehad. Nood breekt wet. En de paddock is too wet! :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:39

Je hebt geen plassen, jullie hebben gewoon een overstroming! Nood breekt wet. Fijn dat je nog onderdak hebt kunnen vinden! Ben bang dat ik in zo'n geval het woon erf af moet zetten en de garage ontruimen voor noodboxen of noodinloopstal... Dat ligt een meter hoger dan de wei.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:43

Dat is toch echt niet te geloven zeg!
Bizar!
Ik zou in jouw geval ook doen wat gedaan moet worden, en dat is evacueren, simple as that...

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:45

Ilora, maar how zeg!! Mogen die van het zuiveringsstation dat zomaar?? Groot gelijk dat je drogere oorden gezocht hebt voor je paarden :j Hopelijk snel een oplossing zodat ze weer wat meer plaats hebben.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:07

Ik vrees als het water zuiverings station de sluizen nu volledig openzetten dat ze overspoeld worden. Meestal zetten ze ze geregeld even Open zodat er water binnenkomt maar denk dat ze maar de hoeveelheid water binnen laten wat ze kunnen verwerken op,dit moment. Maar alle ik was niet de enige. School in de buurt onderwater gelopen. Verschillende straten hebben tot een meter water in het straat en,huizen. Dus dan valt het op de wei nog goe mee. Hopelijk is tegen morgenvroeg al wat water weggetrokken. Morgen nog wat kans op regen maar de rest van volgende week droog. En,ja nood breekt Wet dus even wat krapper op,stal. Hoewel zij er geen punt van maken. Zolang ze maar hooi hebben. En denk dat ze blij zijn dat ze daar hun hooi niet in slowfeeders krijgen. Bij ons is het met slowfeeders :):) . Ik had dan toch liever de sneeuw gehad of de kleine plassen water waar ik meestal op vloek. Maar dit is ellendig. En gelukkig vrienden met kleine pension stal en,het geluk dat twee van hun paarden op training stonden. Denk dat ik aan die mensen een mooie bon van de voederzaak ga geven of de paardenwinkel als dank om mij uit nood te helpen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 01:26

Jeetje Ilora bij jou vergeleken is het bij ons droog,wij wonen aan de noordkant van antwerpen.
Daar had ik ze ook niet in laten staan hoor.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 08:36

Wauw Ilora wat een water zeg! Loop hier al te schelden van die buien en kleine plasjes in de paddock en wei maar zie wel dat ik niet mag klagen. Goed van je dat je ze op stal heb gezet. Had precies het zelfde gedaan.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:44

Ik vond het bij ons al een winterhel ipv een winterparadijsje maar dat van Ilora slaat echt alles wowwww wat een ellende met dat water joh! Ik hou mn hart ook vast voor de vriesperiode die er nu aankomt nu alles zo nat is...

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:08

Vannacht zijn de sluizen deels opgegaan. Yes. Groot deel van het water weg. Er is nog wel wat water. Maar ik hoop dat dat deze week wegtrekt met het droge weer. We hebben soms wel,eens dat de grote beek helemaal achterin uit zijn oevers treed en hebben we een meter of drie water in de wei. Maar dat is helemaal,einde wei. Hoop dit niet meer er te maken. Maar wij hebben,nog geluk gehad. Aan de andere kant van de beek stonden paarden tot hun buik in het water. Normaal hebben hier en daar is een plas na een,hevige regenbui. Zelfs zo nat als het nu nog is hebben we ook nog nooit gehad. Vandaag alles opkuisen want slijk is er overal. En misschien de paarden straks terug verhuizen, ze staan vandaag in de buitenpiste op de pensionstalling

[/[img]
Afbeelding

[/[img]
Afbeelding

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:21

Dat ziet er gelukkig al veel beter uit ! Fijn zeg

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:41

Wat goed dat er al wat water weg is. Vandaag een baal momentje.. Ik zette 1 verkeerde stap in de paddock en echt helemaal onder de blubber. Het is zo nat, ik merk dat ik er klaar mee raak.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:32

Ik was er ook helemaal klaar mee. Ik heb dus geen 24/7 buitenpaardjes meer.

Toen ik net nog even op ging ruimen op mijn oude stekje was Ik heel blij dat ik die knoop doorgehakt heb.

Dus eigenlijk moet ik het topic verlaten. :o

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:37

Mijn pony staat ook niet 24/7 buiten maar alleen overdag in een paddock. En zelfs nu vind ik het sneu worden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:38

Rocamor: je kan wel blijven om tips te geven, toch? :D

Pfoei, wat een water! Gelukkig al wat beter weg getrokken ondertussen.

Mijn paarden zijn ook ijsbrekertje aan het spelen :') van gisteren op vandaag stond ineens de wei ook onder water, zo vreemd. Ze hebben nog de stallen, paddock met terras en een heel droog stuk wei hoor :) maar wij zijn de natte bende ondertussen ook goed beu!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 3367_o.jpg

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:43

Ik geloof niet dat ik ooit terug zal willen naar een stalling. Als ik dat nou perse zou willen dan kan ik ze net zo goed hier in mn schuilstal opsluiten. Dan bepaal ik nog altijd zelf wanneer ze buiten komen in tegenstelling tot een pensionstal. Nee hoor, dit bevalt me ondanks de blubber tot mn knieeen op sommige plekken nog beter!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:44

Het is gelukkig niet allemaal kommer en kwel, maar ook wel een beetje winterpret :)

(al is de zoektocht naar een huis met plaats voor stallen en gedraineerde paddock nog een tandje hoger gezet _O- )

Afbeelding

Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:47

Ik vind het heerlijk dat er veel gedaan word en dat ik een dagje over kan slaan als het niet uitkomt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:53

Ik ben elke dag sigaar. Twee keer per dag zelfs. ...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:57

Vanochtend stond ik nog even te twijfelen om ons oudje een deken op te gooien maar ze lijkt weinig last te hebben van de kou. Gelukkig is het droog dus heeft de vacht ook kans om te isoleren.
Vorig jaar was het erg nat toen het ging vriezen en hebben we er dus wel een paar dagen een deken op gegooid.

Tot nu toe valt de vorst ook mee, volgens de voorspelling nog 2 dagen nachtvorst en dan gaat hetbdaarna alweer richting de 10 graden zeggen ze. Altijd maar afwachten natuurlijk, maar voor haar is dat niet zo erg.

Inmiddels trekt hier het meeste water van vorige week ook weer weg de grond in en valt de modder me eigenlijk erg mee. Alleen bij de doorgang van de ene naar de andere wei is een blubberbende maar dat is elk jaar..