chelle_dora schreef:Twiggy, ik zou mijn pony ook niet zomaar verkopen, ben al kieskeurig geweest met een bijrijdster. Maar net als dat je zelf onverhoopt je paard kan moeten verkopen in de toekomst, kan een toekomstige eigenaar dat net zo goed. Je kan moeilijk van je koper verwachten dat ze het dier naar de slager brengen in plaats van te verkopen, je bent immers zelf de eigenaar niet meer dus heb je weinig in te brengen. Dat is meer wat ik ermee bedoelde te zeggen; na de verkoop heb je geen zeggenschap maar, al parkeert iemand 't paard in z'n tuinhuis, moet diegene dat zelf weten. En daar vind je ook genoeg topics van, mensen die eisen stellen aan een koper en dan gaat half bokt over de zeik, want als je zeggenschap wil moet je je paard niet verkopen.. Maarja, als je je paard dan aanhoudt, is het ook weer niet helemaal goed.
Dat snap ik. Verkocht is verkocht. Gelukkig is het hier totaal niet aan de orde en zolang ik leef gaat het ook niet gebeuren (en als ik kom te overlijden, heb ik nog een dochter die hem graag wil verzorgen en berijden, dus ik denk, dat het wel goed komt).
Ik denk dat mensen voordat ze een paard kopen eens goed moeten nadenken wat een paard daadwerkelijk nodig heeft. En ja, dat is beweging (vrije beweging!), sociaal contact, goede verzorging, kunnen fourageren de gehele dag door en een fijne schuilplek (hetzij een schuilstal of natuurlijke beschutting). Dus als je geen goede stalling vindt (en sorry, maar ik vind 24/7 op stal, wat ik dus hier zie bij diverse maneges en dure pensionstallingen, geen goede stalling).