Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_nouska schreef:stal 2 lijkt mij een hele fijne stal. Waarom kan je hem zelf niet buiten en weer binnen zetten? Het is maar 3 minuutjes rijden en anders kan je misschien met mensen op stal afspreken dat zij jou paard naar buiten zetten.
_suus19_ schreef:Ik ben het volledig eens met Nikass.
Ik vind 50 km rijden op een dag voor een goede stal echt niet ver. Als je dat al niet kunt (weet niet waar je mee kampt, maar autorijden is niet de zwaarste bezigheid over het algemeen) waar haal je dan de puf vandaan om 2 of 3 keer per dag naar stal te gaan? Wachten op de paddock wordt echt heel frustrerend op een gegeven moment. En met de huidige inzichten van tegenwoordig kan je er bijna niet meer onderuit om je paard vrije beweging en sociaal contact te geven.
Een buitenbox is echt niet te vergelijken met buiten staan met vriendjes.
Denk dat je paard liever heeft dat er maar 4 keer per week iemand komt en hij lekker buiten staat, dan dat hij elke dag binnen staat en jij komt 3 uurtjes per dag.
Een paard staat echt niet op z'n baas te wachten. Dat komt ver onderaan het rijtje levensbehoeften.
Ik heb m'n paarden naast m'n huis in full penison, maar ik zie ze soms dagen niet. Missen me echt niet hoor.