Het zijn grote ronde balen en ze worden machinaal geleverd. Dat scheelt. Alleen al het werk om alles netjes te krijgen voordat ze komen is ook al te erg met dit weer. Maar de hooiplekken zijn schoon, ook eronder is het weer schoon dus ze kunnen komen.
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-24 19:10
Ach DP Monty is ook rustig pap versprak zich ook tegen Guus.
Dat heb je in het begin toch wel inderdaad, ben je af en toe mis.
Gelukkig is Guus relatief rustig en ik hoop dat het zo blijft. Ze is niet ineens achtergebleven, ze heeft het hele proces meegekregen en ik denk dat dat echt helpt voor de verwerking ervan. Ik zou oppassen dat ze niet teveel gaat treuren bijvoorbeeld, maar om nu gelijk een leasepaard erbij te halen zou ik ook niet doen. Dat kan dan ook weer stress geven. Lastig, lastig.
Nou vandaag weer eerste dag de ochtend naar kantoor gegaan, ondertussen heb ik Guus tv aan (tablet waar ik dan op de camera kan kijken). Het is wat saai beeld, staat veel stil, gaat af en toe wat eten. Voelt dubbel hoor, blij dat ze niet vol in de stress is qua roepen en rennen. Maar dit vind ik ook zielig. Ik heb voor zaterdag een les ingepland, kijken of ze iets wil doen om wat afleiding te geven. Vanavond wil ik kijken of ze het fijn vind om Guasha massage te hebben. En dan toch maar eens het boek lezen van neuswerk voor paarden dat ik daar wat mee doe.
Warmte valt nu hier bij ons wel mee, maar vind het niet lekker buiten erg benauwd. Maar 39 lijkt mij ook niet zo lekker.
Het gaat op en af. Gelukkig houd Marjan mij wat bezig met te koop paardjes Het zoeken naar geeft wel wat afleiding. Eentje op gereageerd, staat wat verder dan ik zou willen om te gaan kijken. Maar daar kwam vandaag een kijker en nog iemand met veel interesse stond ook al klaar. Dus dat zal waarschijnlijk geen kijken worden.
Kan me best voorstellen dat het ook even fijne afleiding is.
Inderdaad erg benauwd. Graad of 24 haalt het hier maar onwijs plakkerig met regelmatig wat druppels.
DubbelFun
Geplaatst: 31-07-24 17:09
39 graden is voor mij ook niet echt leuk. Buienradar zegt hier nu 27 en er zou een buitje aankomen rond 6/7 uur. Ik heb echt wel medelijden met al die mensen die op een open tribune in Parijs naar de sport zitten te kijken. Net de paarden maar in de schaduw gevoerd en de kliko voor vanavond klaar gezet, toen had ik het wel weer gehad.
Ook Jasmijn haar eczeemdeken om gedaan, maar ik snap alle sluitingen niet zo Er hangt vanaf de deken tussen haar voorbenen nog een brede strip klittenband, maar waar die vast moet is me niet duidelijk. En vooraan haar buikflap zit nog een 'tuitje' waar 2 plastic kliksluitingen in zitten, maar die korresponderen dus niet met die strook klittenband ???
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 17:23
Kijk eens aan de binnenkant van de flap daar zit denk ik nog wat.
Anders. Buikflap heeft hier ook klitteband. In de flap van hals zitten ook klikdingen die weer aan de buikflap moeten.
Godsamme ik ga eczeemdeken erbij pakken voor foto. Dat is toch niet uit te leggen.
DubbelFun
Geplaatst: 31-07-24 17:33
Volgens mij mis ik het rood omcirkelde bij mijn deken
Mijn verhaal was ook niet erg duidelijk nu ik het terug lees En het zijn ook vrij vreemde dekens Het is dat Jasmijn heel makkelijk is met alles, want dat halsstuk die over het hoofd moet ging ook verre van soepeltjes
Net eens goed gekeken en het klopt toch wel, alleen de maat die ze nu heeft zit wel érg strak, dus ik ga hem maar terug sturen en een maat groter bestellen. De buitenkant is nog wel schoon, maar aan de binnenkant bij de elastieken rond de benen is een randje wel iets smoezelig (kan ook al zo geweest zijn, niet gecheckt). Of heeft hier nog iemand interesse in een zebra-eczeemdeken in 75/105 ??
Hier was onweer voorspelt maar ik heb niks gehoord, dus of ik heb eindelijk eens goed doorgeslapen of er was geen onweer.
Misschien krijg je het nog eruit DF, zou zonde zijn als je nu niet meer kan ruilen
Tinker liep gisteren met dochter ook goed. ook nieuw bitje erin, op 16 mm ongebroken tingboog sweet iron kon die bellen blazen met al zijn kwijl en op normaal rvs dubbel gebroken liep die zo te knabbelen en knagen dat die nergens anders meer mee bezig was Nu een 14 mm ongebroken gewoon rvs bitje erin met vaste ringen en daar knaagt hij ook nog een beetje op maar vele malen minder.
Is Jasmijn zo’n kleine shet? 105cm klinkt echt super mini.
Hier hebben ze onderlengte maat 130, Dizzie heeft een QHP 125 op. Zit wat gek omdat zij wat vierkant is, maar deze hangt niet helemaal naar achteren. Dus toch wel tevreden.
Wij zijn al sinds 06 op en hoor t al die tijd al rommelen.
Leek even buienradar daarstraks en zie in de omgeving onweer..
Dan heb ik misschien te vroeg gejuicht met het onweer
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-24 07:19
Ja de buienradar ziet er weer mooi uit... not..... Ik vind het te warm om een deken op te doen maar eigenlijk heeft ze het voor de spieren wel nodig. Ik denk dat ik het zo laat en dat ze dan vanavond maar onder de back on track gaat. Tenminste hier valt de hoeveelheid regen tot nu toe mee.
Man belde mij gisteren op of ik toch even iets met Guus wilde doen. Hij vond haar teveel op 1 plek staan. Wel lief hij blijft haar op het werk wel in de gaten houden tussendoor. Was in de middag wel al met haar bezig voor Guasha maar ze wilde overal gekriebeld worden en het ging haar te langzaam denk ik. Ze vond de roskam fijner. Dus wat later in de avond nog wat grondwerk gedaan, ze oogt rustig. Ben benieuwd wat lesgeefster zaterdag gaat zeggen. Ik zie een ontspannen mond, rustige ogen, ze werkt mee, ze wil haar hoofd laten zakken. Tja diegene waar ze achteraan liep is er niet dus ook wel wat logisch dat ze wat meer stil staat denk ik.
Eerder kwam ze wel bij mij staan met stal uitmesten toen Monty er nog was, het liefst in de stal. Heeft ze tot nu toe nog niet gedaan.
Maar ik zal het hier dan voor de zekerheid ook even neerzetten, wie weet horen/weten of zien jullie iets. We zoeken een paard van 1.55 tot 1.60 liefst niet te smal gebouwd voor mijn man. Ik twijfel of een stevige tinker iets onder de 1.55 ook zou gaan. Moet tegen een onzekere ruiter kunnen en mij op sleeptouw nemen buiten. Ik weet van mijzelf dat ik na een tijd niet naar buiten gaan het spannend vind, eenmaal weer geweest vind ik het lekker. Bij vertrouwen in het dier durf ik ook wel gas te geven dus het is niet de angst dat ik puur alleen durf te stappen of zo. Verkeersmak en zo bomproof als mogelijk (ja het zijn dieren en mogen echt wel eens schrikken). Een lieverd een bluts. Voorkeur voor ruin maar een merrie die aan de wensen voldoet is ook goed. Liefst regio Limburg/Brabant eventueel belgisch limburg. Ik zou graag eens gaan kijken bij een tinkerverkoper maar die zit bovenin groningen....