Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:31

Kitten ophalen... dat klinkt leuk. :o

Onze rooie is erg dik. Ik heb haar niet krols gezien en ze is waanzinnig lui, dus ze kan vet zijn ... maar ook zwanger :):)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:05

boemel schreef:
Kitten ophalen... dat klinkt leuk. :o

Onze rooie is erg dik. Ik heb haar niet krols gezien en ze is waanzinnig lui, dus ze kan vet zijn ... maar ook zwanger :):)

Oooh kittens <3 <3 Als er een rode bijzit <3 <3 <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 06:54

Afbeelding

Lui en lief. :D
We hebben 2 stalkatten. Ik heb er echt ontzettend veel plezier van. Zo mensgericht en aanhankelijk. En ook heel leuk met de paarden.

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:34

Heerlijk <3 Ik ben gek op rode katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:44

Superleuk. Wij hebben er vanavond dan 4 :=
Nu moeten we er ook echt een stop op zetten hahahaha. Beide helemaal dieren gek dus dit is wel weer genoeg :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:47

Oooh wat lief.
Ik hou echt van katten. Maar met buren met een hele grote volilierre en sier kipjes en weet ik wat niet verstandig.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:51

Robijntjah schreef:
Superleuk. Wij hebben er vanavond dan 4 :=
Nu moeten we er ook echt een stop op zetten hahahaha. Beide helemaal dieren gek dus dit is wel weer genoeg :')

Ha ha,ik ken t.
Nu 2 paarden, 2 cavia's, 2 binnenkatten, 2 buitenkatten.
Krijg van alles aangeboden als konijnen, hanen, eekhoorns, ouwe paarden :D
Ben iedere keer stiekem trots op mezelf als ik "nee" zeg. We zijn momenteel te druk en te krakkemikkig in ons lijf om meer beestjes te kunnen handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:58

Hahaha ja dat dus. 2 honden, 4 binnen en buiten katten (lopen in en uit) en nu 6 paarden waarvan 2 van mezelf. Heb nu ook een kuit blessure, denk van het vele rijden :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:15

In hoogtij dagen hier 2 paarden, 1 kat en 16 cavia's. Nu alleen nog 1.5 paard :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:19

Cavia's zijn erg leuk.
Maar, wel wat lastiger tam te krijgen.
Ik moet een keer foto's van ze maken, want 1 heeft een geweldige krulsnor <3 .

Vroeger had ik een hele tamme. Als ik m los liet, liep ie als een hondje achter me aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:27

Het scheelt heel erg of ze als baby veel in handen zijn geweest. Alles wat je koopt wat in een schuur gehouden wordt gaat heel veel tijd in zitten áls je het nog echt goed handtam krijgt.
Ik heb de meeste altijd buiten in een schuurtje gehouden (nacht/winter-hok van 2 m2) en een grasren van 12x5. Dus dat die niet naar je toe kwamen (of je moest iets te eten hebben :) ) was alleen maar goed.
Voordeel van grote grasren was ook dat je nooit nageltjes hoefde te knippen.
Binnen zaten de oudere en zwangere en als je dan eens plots de kamer in kwam stof de houtkrul huizenhoog ;(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:42

Dat wordt grondig aangepakt boemel! Hopelijk alle problemen van de baan nu.

En leuk een nieuwe kitten erbij <3

Gisteren een spannend moment, mijn grote bonte liet het ochtendhooi staan en begon te schrapen. Met Elska haar overlijden nog vers in het geheugen meteen de dierenarts gebeld en op die korte tijd ging hij liggen. Alle alarmbellen af natuurlijk :\ Heb hem nu al 16 jaar en hij heeft nog nooit koliek gehad of maar iets van kramperigheid..

Het lijkt met een sisser afgelopen, dierenarts kon de mest eraf halen en voelde nergens iets abnormaals of een verstopping. Stappen aan de hand ging ook prima. Heeft buscopan en pijnstiller gehad en sinds gisterennamiddag weer aan het eten zonder problemen. Natuurlijk heel de nacht geen oog dichtgedaan en als een gestoorde helikoptermoeder hem in de gaten gehouden :+ deze ochtend om 7u lag hij weer neer, dus meteen terug stappen, controleren,... ik denk dat het gewoon een dutje was want hij graast zonder problemen en lijkt OK. Pffff wat een stress ook altijd :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:53

Dat blijven altijd waardeloze dingen, hopelijk heeft ie er nu geen last meer van.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:01

pff ja dat geeft zoveel stress
hopelijk alleen maar beetje ongemak en meer niet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:01

DubbelFun schreef:
Dat blijven altijd waardeloze dingen, hopelijk heeft ie er nu geen last meer van.

Net in een halfuur tijd 1 x gaan rollen en twee x met zijn achterbeen naar z'n buik (zo'n trapbeweging). Pfff ik vertrouw het niet, dierenarts maar terug gebeld. Hij staat wel te grazen alsof er niks aan de hand is.

Oh terwijl ik dit typ zie ik hem ein-de-lijk poepen. Oef *\o/*

Ik laat de dierenarts afspraak toch nog maar staan, better safe than sorry...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:18

Ah dat is toch wel zorgelijk.
Sterkte!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:21

Jeetje Solleke, ik snap je stress helemaal, hopelijk valt het mee. Het is ook raar weer, nu gelijk weer zo warm.

Hier hou ik me keurig aan de afspraak. 2 honden, 2 katten en 2 paarden. O:) In het echt is het nu 2 honden, 1 kat en 2,5 paard. Kat is 13, Jones is 11 en wordt echt oud. Jones en de kat kunnen beiden rustig nog maanden tot jaren mee, maar je weet het niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:29

Hier nu ook 2 honden en 2 paarden.
We hebben 4 - 4 gehad (en dan nog paarden van andere erbij)
Maar dat wil ik echt nooit meer..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:30

Poes hier is 18 geworden, dus zolang e geen gekke dingen gebeuren kunnen ze nog járen mee :)

Poepen is altijd goed. Misschien iets verkeerds gegeten??
Ik weet nog wel dat Boon een paar maanden terug ineens koliekerig leek; at ineens geen gras meer terwijl ze op de wei stond en later in de paddock ook gewoon niet zichzelf. Later vond ik een stel paddenstoelen in de wei die kapot waren, dus daar zou ze maar zo een hapje van meegekregen kunnen hebben.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:43

Als je toch al thuis moet blijven voor de paarden-aan-huis, dan komen er automatisch een pak huisdieren bij heb ik gemerkt O:)

Iets verkeerd gegeten kan zeker! De dierenarts is nét weg en hij is gezond verklaard. Hartslag was goed, goede darmgeluiden, zat veel mest op (dus de darmen werken prima), geen koorts. Nog wat in de gaten houden maar ze denkt dat het door is. Een gewone krampkoliek dus en geen enge verstoppingen, pak van mijn hart :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:09

Gelukkig maar :)

Boon heeft net een rondje met de buuf op haar rug gereden (ik op de fiets er naast). Buuf had al 13 jaar niet op een paard gezeten en zéker nooit op een westernzadel, maar na een 10 minuten stappen eenmaal op een zandpad ging ze zo in draf en zelfs in galop alsof ze niet anders gewend was :) Best knap eigenlijk, maar Boon gedroeg zich ook voorbeeldig.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:59

Solleke_Noah schreef:
Als je toch al thuis moet blijven voor de paarden-aan-huis, dan komen er automatisch een pak huisdieren bij heb ik gemerkt O:)

Iets verkeerd gegeten kan zeker! De dierenarts is nét weg en hij is gezond verklaard. Hartslag was goed, goede darmgeluiden, zat veel mest op (dus de darmen werken prima), geen koorts. Nog wat in de gaten houden maar ze denkt dat het door is. Een gewone krampkoliek dus en geen enge verstoppingen, pak van mijn hart :D

Gelukkig goed nieuws!

Hmm ja, eigenlijk wil ik een beetje zien te voorkomen dat we niet meer van huis kunnen.
Wil als we straks de boel wat beter op de rit hebben toch wel heel graag af en toe een weekend weg of een keertje op vakantie :o

Onze overbuurman is gepensioneerd en paarden gewend. Dus denk dat ik m voor een paar dagen rustig kan vragen.

Alle katten hebben voerautomaten, fontein, dus die kunnen een weekend zonder zorg.

En de cavia's kan je rustig de bak volgooien, ze eten gedoseerd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:00

DubbelFun schreef:
Gelukkig maar :)

Boon heeft net een rondje met de buuf op haar rug gereden (ik op de fiets er naast). Buuf had al 13 jaar niet op een paard gezeten en zéker nooit op een westernzadel, maar na een 10 minuten stappen eenmaal op een zandpad ging ze zo in draf en zelfs in galop alsof ze niet anders gewend was :) Best knap eigenlijk, maar Boon gedroeg zich ook voorbeeldig.

Toch stoer van de buuf!
Leuk zo'n braaf paard.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:09

Afbeelding

Ik heb met een medebokker een lekker bosritje gemaakt.
Wat dat betreft heerlijk om een stabiel en braaf paard te hebben, waar iedereen zo op weg kan rijden.

Het rillerige geval bewaar ik voor mezelf ha ha.
Hoewel ze vandaag echt super stoer was.
Voor het eerst een hele ronde voorop gelopen. En zonder opzij te springen, te remmen of wat dan ook.
Ik ben apetrots op haar! Vroeger was t al een heel project om haar van het erf af te krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:18

Heerlijke rit dus ook.
Ik hóór de blaadjes gewoon in die foto :D