Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
My_Chimanga schreef:Gaaf! Hoe heb je het dak opgehoogd? Ik heb hier ook nog een schuur met schapenstallen waar we nu niets mee doen en waar ik eigenlijk een mooie inloop óf andere stallen van wil maken... Die is nu alleen echt te laag..
Ik voer Bonpard Colon aan mijn ruin met beschadigde darmen vanwege wormenbesmetting toen ik hem kocht... had eigenlijk alles al geprobeerd en hij bleef maar aan de schijt, nu is dat EINDELIJK over! Hij is nog winderig, maar verder blijven de billetjes schoon... ook als hij gras op gaat of als hij nieuw hooi krijgt... prijzig voer, maar 100% waard en ik hoef er eindelijk geen andere rommel aan suplementen etc doorheen te doen..
Merries staan hier op Van Benthem Multiweide, krijgen ze elke dag een paar handjes van en verder zijn ze met pensioen dus hoeven ze totaal geen krachtvoer. Alleen mineralen en aanvulling.
DubbelFun schreef:@mellanie: welkom terugJammer dat de inloopstal niet werkte voor je.
Wat voor soort hout heb je in de deuren zitten ??
Malenka schreef:Dat lijkt me heerlijk als je eigen vervoer hebt. En niet alleen voor de paarden. Ook als je eens iets groots moet verplaatsen.
Wat mij vooral tegen houd is dat de trekauto zwaarder moet zijn dan mijn huidige auto en dus veel duurder is. Hogere wegenbelasting, verzekering en meer brandstofverbruik.
_Lorette_ schreef:Mijn paard wil niet meer buiten staan en ik weet gewoon niet meer wat we kunnen doen.
[ Video ]
[ [url=m/pcSzOj.jpg]Afbeelding[/url] ]
En daarna weer:
[ Afbeelding ]
Ik was de hele dag met hem in de weer. Binnen, buiten, binnen, dekens wisselen, buiten, binnen, wassen, nieuwe deken, buiten, binnen, etc. Vandaag doet mijn moeder het, want ik ben niet thuis. Ze durft hem alleen buiten te hebben als ze zelf ook in de wei is.
Hij rent dwars door de omheining heen. De doorgangen hadden we extra afgesloten en ook nog gebarricadeerd met kruiwagens, tonnen en andere grote spullen, maar hij klettert er dwars doorheen of kiest een andere plek.
Eenmaal op stal is het goed en komt hij snel bij. Weer terug naar buiten blijft hij redelijk in de buurt van de stal, maar staat hij aanvankelijk rustig te grazen en wordt vervolgens weer onrustig.
De drachtige merrie (die nu wat apartig is met de horrormonen) doet helemaal nergens wat op uit. Die staat op haar dooie gemak te grazen.
Wat zou dit kunnen zijn?
- We hebben geen dood beest gevonden
- Er vliegt op paniekmoment geen drone over
- Op paniekmomenten ook geen vuurwerk
- Geen loslopende honden, vossen, wolven, wat dan ook bij ons
- Hij kan geen honger hebben
- Paddock wil ook niet als hij onrustig is, alleen de stal is oké
- De buitenstal houdt geluid of geur niet echt iets tegen, als dat het is zou hij er nog beter/verder bij uit de weg kunnen gaan in de wei
- Het maakt hem geen zak uit waar de merrie is, als hij maar weg kan uit de wei
- Paard is 10 jaar en geboren in de wei waar hij loopt![]()
Schiet mij maar lek, hoor.
Hebben jullie toevallig ooit zoiets meegemaakt?