Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:01

Ja als de stroom niet (goed) werkt en ze hebben dat door...gaan ze eigen keuzes maken.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:15

Haha, sommigen gaan dan in het draad hangen om net bij dat ene grassprietje te kunnen :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:21

Afbeelding
Afbeelding

Fotospam. Ik kon een droog plekje in de wei afzetten. Klein genietmomentje

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:57

Heerlijk bb!

Ik twijfel sterk om ze vanavond vliegendekens op te doen. Zit nu in de tuin en ik zie vanalles vliegen :=

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:11

Goedemiddag!
Al enige tijd lees ik stiekem een beetje mee bij jullie in het topic.
Volgende maand, 1 juni, krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons nieuwe huis, waarbij de paarden dus aan huis komen :)
Heb tot nu toe altijd op pension gestaan, dus lees graag mee qua tips :) en hopelijk ook voor de gezelligheid!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:33

Teteltee, ik heb een tweedehands zonnepaneel gekocht voor €80,- op MP incl. omvormer, deze aangesloten op de accu en dat is mijn stroom... :o Accu was duurder :D

Vandaag de paarden op de paddock/trapveld gezet, Doortje de haf was het er niet mee eens, heeft het hek van de weide open geschoven dus stonden de dames en heer in een volle weide := ik ben er niet blij mee de shet mag alleen op een kaal stukje, dus nu ook een ketting om dat hek heen gehangen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:45

Leuk en spannend. Paarden binnenkort aan huis!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:48

Merries met veulens vandaag verweid.
Weer een wei vol lekker mals gras!

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:19

Kids hadden vanavond nog een knuffelmoment

Dunya met Chester

Afbeelding

Caya met June

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 06:04

Welkom! Mooi vooruitzicht. Kunnen je paarden meteen over of moet je eerst nog verbouwen?

Mer heeft paarden met eigen initiatief :=

Anke ik kan altijd zo genieten van jouw foto's!

Hopelijk droogt het hier vandaag een beetje op. Gister rondje gereden maar mijn halve bak is nog zwembad

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:40

Ondeugende paardjes Mer en Kvulden, op zoek naar meer gras.

Leuk binnenkort de paarden aan huis Lis. Wij hebben ze nu een ruime maand aan huis en ik wil nu al niet meer anders!

Heerlijke foto’s wer Anke :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:52

Heb je de paarden al snel gevoerd in je pyjama?

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:07

Vraagje....... sinds dit jaar een groot weiland erbij, en dat is in april gespoten tegen onkruid. Nu staat er langs de sloot een stuk met zuring. Die plantjes staan er nu wat triest bij (en dat is ook de bedoeling :o ). In juni wordt het land gehooid. Moet ik er nu nog iets aan doen? Afmaaien, toch handmatig uitsteken, of blijven ze na het hooien weg? Ik was gewend om alles handmatig bij te houden, maar op bijna 1 hectare is dat niet te doen.

NB de paarden vinden het prachtig, ik heb nu een deel afgezet. Van 800 m2 met strookbegrazing naar 4000 m2 is een flinke vooruitgang. *\o/* {:} :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:13

Anke wat een lieve foto's! En wat heb je een mooi groen weitje!

belle_boef, Mooie plaatjes. Was je weide erg nat? Hier wel veel regen gehad zondag op maandag, maar gelukkig geen natte weide er aan over gehouden.

Taartje, die zurig is zo'n taai spul. Ik zou voor de zekerheid ze met de hand weghalen. Wel een vreselijke klus, maar dat spul is zo hardnekkig!

Ik doe al 13 jaar vrijwilligerswerk op de manege voor mensen met een handicap. Voorheen nam ik James wel eens mee.
Nick mocht gisteren voor de 2e keer mee. En hij heeft gewoon in de kinderlessen meegelopen, wat was hij braaf!
Trots op Nick!
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:20

Britta31 schreef:
Heb je de paarden al snel gevoerd in je pyjama?

Ja!! :D

Dat had ik al zo vaak gezegd van te voren, als je dan moe (of lui) bent gewoon even ochtend jas aan en brokjes en hooi voeren.
Ik heb ze vanochtend zelfs in de ochtend jas buiten gezet :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:26

Ik voet ook in mijn pyjama in de ochtend. Daarna lekker nig koffie op de bank en een uurtje later aankleden en de rest doen. Heerlijk.

Chasey, ik zit op veengrond en we hebben vorig jaar een vijver dichtgegooid en de bak aangelegd. De weg die de trekkers hebben afgelegd door het weiland en de vijver zijn hele natte stukken.

Nou heb ik meerdere weides maar 1 is weer aan het aangroeien en de ander wil ik nog laten doorgroeien en mogen ze nig niet op.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:37

Wat een bravert die Nick Chasey +:)+

Ik voer de paarden smorgens ook in pyjama :')
En ik ga ook rustig de honden uitlaten in pyjama, komt hier toch bijna niemand langs. :=

Ik heb nu het hele perceel opnieuw in gedeeld in aparte weides.
Heb 4 weides van 20x80 meter en 1 weide van 20x40 meter.
En elk stukje doe ik met strookbegrazing.
Moet nog een stuk afzetten bij de paddock en dan klaar.
Wilde dus eigenlijk in de eerste instantie een track maken maar de benzine grondboor hield er mee op en ik had geen zin om 50 palen met de hand te gaan doen.
Volgend jaar kijken we wel verder

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:55

belle_boef schreef:
Ik voet ook in mijn pyjama in de ochtend. Daarna lekker nig koffie op de bank en een uurtje later aankleden en de rest doen. Heerlijk.

Chasey, ik zit op veengrond en we hebben vorig jaar een vijver dichtgegooid en de bak aangelegd. De weg die de trekkers hebben afgelegd door het weiland en de vijver zijn hele natte stukken.

Nou heb ik meerdere weides maar 1 is weer aan het aangroeien en de ander wil ik nog laten doorgroeien en mogen ze nig niet op.

Hebben ze de paden dan niet meteen weer open getrokken? Als ze alles aangereden hebben is het logisch dat het water daar niet meer wegloopt.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:58

Even egopostje, lees straks bij.
Mn bak is gefreesd *\o/*
Ik heb helaas geen duidelijke voor foto, alleen na.
Ik spreek nog niet zo goed boers dus had de tijd dat hij zou komen niet goed begrepen :7

Hier een vage voor. Bak was al 2 jaar niet gebruikt en helemaal dichtgeslagen met onkruid.
Afbeelding

En nu zo:

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:20

Ziet er goed uit!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:28

Mooi Karin!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:30

Chasey schreef:
Anke wat een lieve foto's! En wat heb je een mooi groen weitje!

belle_boef, Mooie plaatjes. Was je weide erg nat? Hier wel veel regen gehad zondag op maandag, maar gelukkig geen natte weide er aan over gehouden.

Taartje, die zurig is zo'n taai spul. Ik zou voor de zekerheid ze met de hand weghalen. Wel een vreselijke klus, maar dat spul is zo hardnekkig!

Ik doe al 13 jaar vrijwilligerswerk op de manege voor mensen met een handicap. Voorheen nam ik James wel eens mee.
Nick mocht gisteren voor de 2e keer mee. En hij heeft gewoon in de kinderlessen meegelopen, wat was hij braaf!
Trots op Nick!
[ Afbeelding ]

Wat leuk Chasey! Ik doe dat ook al 11 jaar. Niet met mijn eigen paarden, trouwens.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:32

Weet iemand hoe boterbloem te bestrijden? Met de hand eruit halen heb ik vorig jaar gedaan. Maar was geen succes, helaas...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:38

En leuk inderdaad chasey :) Nick is echt zo multifunctioneel!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:05

Knappe bak Karin!!

Hier moet onze bak eens gesleept worden, hij is nu een dikke maand aangelegd dus zwaar zand, ze hebben er ondertussen toch al regelmatig in gelopen en het heeft flink geregend dus nu willen we eens slepen. Maar we hebben dikke gewapende rubber als afboording, en dat is ongeveer een rand van 25cm hoog ofzo gok ik, om de aan 10.000 euro zand binnen de bak te houden :D . Probleem is dus dat we er niet in kunnen rijden met een tractor zonder die te beschadigen, en pogingen om aan de ingang de opstaande boord weg te snijden mislukten tot nu toe. Dat wordt nog een heel project! en Anders zal het manueel slepen worden, kunnen we er een paard voor hangen :+

Iemand tips voor het zelf & 'manueel' slepen van de bak? Hoe doen jullie dat?

Leuk Chasey, dat maakt een trots paardenbaasje hé. Hier co-eigenaar van de eigendom met een ander koppel, en de vrouw van dat koppel is zelfstandig met haar paarden hier. Coaching, therapie, privélessen enz. Soms help ik eens mee met mijn paarden, of wordt een paard van mij gebruikt in een les. Ze doen dat superflink. Zelfs mijn 3-jarige is echt een schatje van een patatje bij kindjes. Dan ben ik stiekem ook wel trots hoe braaf ze zijn. Terwijl beide voor mij ook wel echt een uitdaging zijn. Ze passen zich goed aan aan de situatie.

Mijn 3jarige die 'mooigemaakt' werd tijdens een verjaardagsfeestje. Verzet geen voet als er kindjes rond hem zijn:
Afbeelding

(Op deze foto zie je ook goed de afboording, als iemand met het snijden daarvan ervaring heeft... shoot! :D )

Mijn grote vriendelijke reus:
Afbeelding