Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:08

Een van onze buren heeft ook paarden, maar of ik daar nou zo blij mee ben |o
Andere buren met paarden ben ik dan weer wel blij mee, dus het kan alle kanten op.

Al is de ene een uit de hoogte gevallen parijsenaar die denkt dat de hele wereld van hem is en de andere gewoon normale mensen ;) die nog van het "we helpen elkaar" principe zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:12

Ja, die kun je ook treffen natuurlijk. Gelukkig heb ik aan beide kanten de laatste soort :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:55

Toen wij hier kwamen wonen hadden we ook een buur die heel vervelend was, het werd letterlijk jij eruit of wij eruit met politie over de vloer want er werd door de buurman zelfs met de dood gedreigd.
Hij had zelfs gif gespoten tot 2 m over de omheining bij ons, waar onze kleine kinderen veel speelden in de tuin.
Gelukkig uiteindelijk de juiste persoon gevonden en die heeft hem per direkt aangepakt(officieel hebben we daar nooit iets van gehoord maar de buurman versprak zich over een bepaald persoon en daar heb ik toen contact mee opgenomen en daarna was het gelijk over) en vrij snel daarna is hij verhuist.
De buren die er nu zitten zijn prima.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:06

Zo das weer wat om bij te lezen :P

Simone0308: Dat wordt een mooie schuilstal :) Heeft hij 1 in/uitgang?

Daan_O: Jeetje wat een werk moet dat zijn :D Wel erg leuk.

kvulden: da's nog een aparte variant van een cabrio, met dak maar zonder zijwanden :')

Maarten1987: Leuk! :)

Lisa_vera: Wat naar van dat gezeur. Sommige mensen hebben echt een hobby nodig.

Wat een verhalen van problemen met buren allemaal. Hier gelukkig helemaal geen zeikerds...

Is het lekker weekend, gelijk de zon weg :') Ach ja, gisteravond nog even lekker gereden met de paardjes in de zon :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:57

Hier volop het zonnetje hoor,bijna geen wind :)

Nare buren...breek mij de bek niet open,ik heb ruim 7 jaar strijd gehad met mijn toenmalige bovenburen.Ook tot politie over de vloer aan toe en een dik dossier met klachten bij de woningbouw.

Buurtjes hier..wat zal ik zeggen.Jongens staan te snacken bij de buurman schuin aan de overkant...
Morgen gaan ze de oprit doen van de buurman naast ons en scharen ze door naar zijn hectare grasland.

Als de maïs er aan de andere kant af is dan kunnen we de mest ook weer kwijt...dus mijn buurtjes +:)+ :D
Heerst hier ook over het algemeen ook een wij-helpen-elkaar mentaliteit,erg blij mee :j

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:17

Heerlijk Tinky :D Stuk beter dan in het verleden dus. Dan weet je ook weer hoe anders het kan zijn :)

Zat net een beetje met foto's te prutsen die ik gemaakt heb hier van de stallen/wei/bak etc. Ik schrok toen ik de oude foto's van de stallen zag :oo Heb even de foto's naast elkaar gezet van toen we hier een jaar geleden kwamen wonen en hoe het er nu uitziet:

Afbeelding

En dan stond op de foto van hoe het was het licht nog aan ook _O-
We hebben intussen een paar grote muren die toch geen draagmuren waren en ontzettend veel licht tegenhielden eruit gesloopt, automatische drinkbakken met antivries leidingen gemaakt en de stalmuren geverfd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:30

Ziet er een stuk lichter uit. :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:02

Beetje witkalk doet wonderen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:25

Ik zou eigenlijk ook wat met de wanden moeten doen, want dat grove beton wordt wel erg smerig en zelfs de HDR krijgt dat er niet meer af.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:36

DubbelDun schreef:
Ben ik blij met buren die ook paarden hebben :D

Ik ben niet blij met de buren die ook paarden hebben :(

Net terug van een 2 uur lange buitenrit. Met een ander paard Fries erbij. Ging super. Veel grote trekkers tegen gekomen.

En vandaag de bodem in de trailer gemaakt. Dat begint er op te lijken

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:42

Wij wilden eigenlijk gisteren een rondje rijden, maar dat is verschoven (ja alweer ;)) naar maandag.
Ben benieuwd hoe ze zijn na 4 maanden.

Voordeel is wel dat we nu direct in het bos zitten als we de wei uit komen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:28

Ben ik blij met mijn afgelegen weitje in agrarisch gebied met niemand die kan klagen of zagen. Iedereen gunt elkaar alles en is super vriendelijk. Zal wel helpen dat iedereen samen anti groen is en iedereen wel met iets sjoemelt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:35

Afbeelding

Klaar om te zaaien *\o/* *\o/* en een fijn plekje om te rijden, hopelijk blijft het met wat onderhoud nog een hele tijd zo goed liggen.

Verschillende ritjes naar het containerpark gedaan en heel wat opruimwerk, zit er al veel netter uit! Productief dagje :D.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:23

Achja eerst maar zien dan geloven dat er ook echt wat mee gebeurd.
Alles is te verplaatsen dus dat scheelt weer.
We zien het wel!

Wel blij met de vorderingen!!

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:26

Ohjajoh: Ik weet niet of je paardje haar zomervacht aan het verliezen is. Ik ken een paardje die ook niks kan hebben tijdens het verharen. Die kan nog geen normaal sjabrakje op zonder allemaal bulten en kale plekken te krijgen... Nu met een echt schapenvachtdekje gaat het goed.! Misschien heb je er wat aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:51

Ik ga het allemaal nog wel voorzichtig uittesten hoor, maar ben voor nu veel te blij dat de bulten weg zijn , zodra ze niet op stro staat, zodat ik dus misschien heel egoïstisch van mij, nu net wel een buitenrit heb kunnen maken. Met bulten was ze mij te tam en vond het doodeng , precies bij der luchtwegen, dus was ik er niet op gaan zitten. Zadel en dekens geven iig geen problemen juist, dus daar zoek ik het nog niet. Krijg alleen totaal verschillende info over mijt in stro binnen. Lees op internet dat ze de winter niet overleven en dus zonder voedsel , lees insecten ook met 24 uur het loodje leggen, wat zou betekenen dat ik gewoon nog maand of 2 moet wachten, maar kreeg gister ook info dat ze het in stro juist wel overleven , omdat dit niet bevriest. Dus ben er voorlopig nog niet uit...

Zie nu dus in haar stal dat haar ochtend urine wit is uitgeslagen , lijkt wel verf of witkalk! Ga morgen toch maar eens DA bellen, wat wijsheid is...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:01

Gifstoffen worden met de urine afgestoten en bijna ieder beestje wat bloed eet laat iets van gif achter dus dat zou wel kunnen kloppen. Overgens heeft mijn ruin regelmatig witte urine, of geel of zit het vol slijm en gaat gras en onkruid dood als hij erover heen plast maar zelf heeft hij nergens last van.
Wel fijn dat de bulten weg zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:48

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:11

Liseef dat is flink opgeknapt!

Ohjahjoh wat een vreemde dingen allemaal met je paard zeg! Heel bizar die urine, ik heb werkelijk geen flauw idee van wat het kan zijn.

Ik zag een vraag voorbij komen of ik al meer duidelijkheid heb over mijn bak (sorry weet even niet meer wie het vroeg). We gaan waarschijnlijk akkoord met het ontbinden van de koopovereenkomst zodat we elders het zand kunnen kopen. Ik wil alleen nog even een en ander schriftelijk hebben voordat we definitief akkoord gaan. De kosten voor het loonwerk worden ook vergoed, de loonwerker zou over 4 weken het werk kunnen verrichten. Het lijkt er dus op dat ik in november dan eindelijk weer kan gaan beginnen met rijden (jippie net als de winter begint…) We hebben vorig jaar een behoorlijk hoge prijs voor het zand betaald, met de gedachte dat het topkwaliteit zou zijn, het zand dat we nu gaan kopen is aanzienlijk scherper geprijsd waardoor we niet zo veel bij hoeven te leggen om er polyvlokken doorheen te mengen. Dus dat is nu een beetje het plan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:31

ik ben heel wijs met mijn polyvlokken, hoop dat het bij jou ook zo goed bevalt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:36

Dat is goed om te horen :) Waar heb jij ze besteld en hoeveel kg per m2? En wat voor zand heb jij er in liggen?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:43

Ik vroeg dat Daan! Ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat. Blijven updaten hoor! :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:46

Thanks, zal ik doen :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:33

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:51

Bedankt, komt goed uit want daar wil ik ze ook gaan bestellen :) Welke kleur heb je? Ik denk dat ik de lichtgrijze maar neem. Vind die donkere wel erg donker maar om nou zou veel meer te betalen voor wit vind ik ook weer beetje zonde van het geld.