het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:24

Ook als hij straks weg is zal hij misschien even reageren, blijf zelf rustig. Ze was erbij toen hij zo ziek was, ze wist meer dan ons, dat merkte je aan haar reactie. Bij het inslapen was ze erbij en nu heeft ze al die tijd afscheid kunnen nemen. Ze weet dat t klaar is

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:28

Mijn 2 weken vakantie zit erop, vooral klusjes in en om huis gedaan en de tijd vloog voorbij. Nu is mijn man aan de beurt, de laatste week gaan we de laatste ruimte aanpakken, de bijkeuken. Vloer moet eruit,er komt een toilet. Afvoer aanleggen, water en stroom omleggen, plafond erin ( enige voordeel dat nog alles open ligt, je komt nu wel overal aan) en alles betegelen. denk dat dat betegelen nog op een ander moment gaat gebeuren als de vloer nu alvast gedaan wordt, dan is het begin gemaakt.
Ik heb mijn offerte van nu 10m2 naast die van 3 jaar geleden gelegd en dat was 39m2, amper prijsverschil. Zoveel duurder is alles geworden.

Tinker is woensdag door mijn dochter en vrijdag door mij in het bos gereden, erg braaf, zaterdag gehad les maar liep in draf niet heel lekker. Zondag lekker laten staan en gisteren 10 minuten gelongeerd. Ik denk dat het zaterdag spierpijn was want ik zag er niks meer aan. Nu vooral werken om gewicht naar achteren te verplaatsen, hij valt gigantisch op de voorhand

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:01

Heel veel sterkte straks Joyce.

Productief ln.
Hopelijk was het gewoon alleen spierpijn, fijn dat de Tinker zo braaf is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:17

Fijn dat hij zo rustig is, geeft wat rust in de zoektocht.

Lynn fijn dat de tinker zo braaf is.
Moet ook wel flink werken nu zo te horen na lang niks doen, dus hopelijk idd alleen spierpijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 09:41

Stel ze blijft rustig zouden jullie dan evengoed haar alleen laten staan? ik weet namelijk dus echt niet hoe snel we iets gevonden hebben. Ik heb natuurlijk echt geen idee of het iets van een maand of half jaar gaat duren.

Voor mij is het trouwens ook wel fijner om dan maar even 1 alleen te verzorgen en dan niet met een loge te zitten. Maar haar welzijn gaat voor.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:45

Als ze rustig blijft zou ik idd wel even aan durven kijken.
Nee ik vind een paard alleen niet oke, maar tijdelijk is wat anders dan levenslang.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:53

Ik zou ook even aankijken, als ze rustig staat kan het prima voor even.

Hera wordt donderdag opgehaald dan heeft lewie geen afscheid kunnen nemen dus dat vind ik zielig . Dus als ik nog niks gevonden heb dan leen ik een pony van de buurman :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:59

@joyce: heeft ze zicht op andere paarden ??

Toen ik alleen Sugar had heeft die haast een jaar alleen gestaan voor je echt aan haar kon merken dat ze het niet leuk meer vond en toen Missy er bij kwam hadden ze een haat/liefde verhouding. Ik heb ze bijv. nooit zien krauwelen bij elkaar, maar haalde je Missy weg dan was de paddock te klein.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 10:03

Nee geen zicht op andere paarden en dat is een nadeel. We hebben wel een aantal op hoorafstand als ze geluid maken.

Monty heb ik altijd alleen gehad, dus 22 jaar. Dat was toen zo en nooit de stap genomen voor nummer twee. Het ging zover ik zag gewoon ook goed, niet schreeuwen of extreem hinniken of op andere afrennen die langs kwamen. Maar ik zag wel echt de opleving toen Guus erbij kwam en dacht verdorie dit hadden we veel eerder moeten doen.

Wel gedacht om dan haar ergens anders neer te zetten. Maar dan zit je dat ze en verhuist en nieuwe paarden ook moet leren kennen. Dan lijkt mij op eigen plekje voor haar met haar gedoe beter. Ze heeft 1,5 jaar erop gedaan om hier te wennen.
En wat DP eerder zei, misschien fijner om dan maar 1x te wennen aan een ander erbij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:18

Ja, dat zei ik ook al, maar het ligt ook heel erg aan het paard hoe die er alleen onder is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 10:23

Ahh sorry DF kan zijn idd dat jij het aangaf idd. Die heb ik in elk geval ook wel even onthouden. Soms denk je niet altijd even helder.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:59

Goed dat Guus rustig is. Dat zou je juist bij Guus niet verwachten toch?
Als Guus rustig blijft, zou ik ook eerder op zoek gaan naar een “definitief “ maatje en niet voor een leenpony.

Het is loeiheet, maar heb besloten dat ik de afspraak voor Mir begin van de middag wel door laat gaan.
Gaat voor vandaag alleen even om het opstappen en een paar rondjes stappen. Ik denk dat ze dat wel overleefd :o

We hebben een andere partij hooi binnen.
Nu hadden we altijd al mooi hooi, maar dit is nog mooier. Het ruikt zo lekker dat ik eraan blijf ruiken ha ha.
De mest van Mir was ook beter en ze vinden het zo lekker dat de slowfeeder zo’n beetje uit elkaar getrokken is. :=

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 11:29

ahhh heerlijk, lekker ruikend hooi.

Nee ik had hoe ze het tot nu toe doet niet verwacht. Het is normaal stresskip eerste klas. Ik blijf toch het idee houden van misschien stilte voor de storm. Ze staat nu binnen, wel wat roepen af en toe maar goed is raar overdag op stal. Ik weet niet of ze rustig is gebleven omdat hij er nog lag, we gaan het zien als hij echt helemaal weg is hoe het gaat.

Toen Monty opgetild werd door de loader was ze ook even van padje af. Bleef wat rennen, maar werd rustig toen hij daar lag. Diegene van manege zei al kun je dit niet beter binnen zetten ze gaat je zo door de draad... En hij is normaal echt niet eentje wat dat snel zegt. Maar ik weet als ze binnen in de stress schiet zoals met vuurwerk bijvoorbeeld dan zou ze zo over de deur eruit komen dus nee laat dan maar daar rennen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:42

Zolang je een veilige omheining hebt die ze goed kent zou ik ze ook buiten laten.

Net even naar het dorp gefietst omdat beide smalle (binnen)jaloeziën die we aan de buitenkant van de buitendeuren hebben hangen nu wel 'op' waren. Ondanks 's winters binnen halen waren ze toch kompleet verbrokkeld.
In het bos was het lekker fietsen, maar in het dorp was het wel afzien %)
Bleek ik voor één deur nog de verkeerde maat te hebben ook, maar hij paste wel goed voor het raam, alleen de schroefjes moest ik verzetten. Zal huisgenoot straks wel gaan mopperen, want zichtbare schroefgaten.
Al met al hebben ze toch wel wat jaartjes gezeten en heel verkeerd staat het ook niet naast het dikke/brede broertjes voor het raam (die elektrische buitenjaloezieën kun je nl niet op een deur zetten 8-) ).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 13:57

Afbeelding

Mir herkende de zadelmakmaker nog van vorig jaar en was er meteen prima mee.

Omdat Mir stress soms best laat kan laten zien, hebben we alleen wat rondgestapt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:25

Mooi boemel!
DF weer nieuwe zonwering
Joyce Guus nog rustig?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:24

Net de paarden gevoerd...ik brandde mijn handen haast aan het ijzeren toegangshek ;(

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 17:30

Goed bezig DF, alleen een te warme poort is ook niet fijn.
Boekel fijn dat Mir het goed vond.
Hier is ze nog rustig. Wel even stress toen ik haar buiten liet toen Monty weg was maar ging ook weer snel grazen en rustig staan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:33

Boemel dat gaat weer fijn.

Joyce fijn dat monty rustig blijft.

Nou pff wat is het heet.
Paarden net nog maar een dot hooi in de schaduw gegeven.

Wel weer wat paarden spullen gewassen. Droogt nu wel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:01

Wat fijn Boemel. Je mag trots zijn op jezelf voor al je inzet en toewijding. Mooi resultaat vandaag.

Joyce, fijn dat Guusje nog steeds rustig is, dat geeft rust.

DF, oeps. Auw.

DP, groot gelijk. Hier hebben ze ook vooral hooi op schaduwplekken. Ik heb ze vanmiddag nog onder de slang gehad.

Mijn hooi zou zaterdag komen maar komt vanavond al. Het is erg goed gedroogd. Nu druk met alles in orde maken. Fijn, dan is dat binnen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:01

Guus bleef rustig, Monty is diegene die helaas overleden is

is inderdaad bloedheet. Mijn autosleutels kwamen tegen mijn blote been en ik verbrande mij er gewoon aan

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:05

Ik ben sinds 12 u niet meer buiten gewyeest en wacht met hooi geven ook mooi tot laat.
Vanochtend les gehad met de zwarte, was al warm genoeg maar ze ging erg fijn.

Fijn dat Guus vooralsnog rustig is.
Mir braaf geweest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:11

Oh sorry ik en namen... Y;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:29

@belker: ik benijd je niets met je hooi... of zijn het geen kleine pakjes die je moet sjouwen ??

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:40

Wat een verdrietig bericht van Monty. Fijn dat Guus er voor nu nog rustig onder is. Denk dat het afscheid nemen daar bij helpt.

Lynn, wat fijn dat je Tinker zo braaf is. Hoe gaat het met z’n mestwater?

Hooi sjouwen met deze temperaturen. %) sterkte.

Wow, Hera al verkocht. Dat is snel gegaan. Hopelijk vindt je snel iets wat meer bij je past.

Ik had de paarden vanmorgen over hun toeren. Terugkijkend op de camera hoor ik enkel een geluid wat ze triggerde, gek genoeg niet iets bijzonders. Durfde slecht naar achteren en helemaal achterop de wei wilde ze niet eens zelfstandig heen. Nou zitten daar veel dazen dus ala. Maar in de paddock continue een kant op staren in de volle zon. Wel wat gras zoeken en wat hooi eten maar alle. Gespannen. Moest ze ophalen om op stal te zetten want met een veulen laat ik ze niet wegbakken in de zon. WT die 2 volwassen dieren doen is hun keuze maar voor die kleine beeb maakte moeders nu ook niet echt een verstandige keuze.

Net weer naar buiten gedaan. Bij de buurman liggen dakplaten, weg achter de heg, komt alleen wat geglim doorheen , die schijnen spannend te zijn vermoed ik. Hopelijk overwinnen ze hun angst weer even. Zulke momenten hebben ze een paar keer per jaar. Ellendig is het wel.

Ik zou stro geleverd krijgen maar dat duurt maar. Inmiddels weer duur blad gekocht bij de welkoop. Toch balen want t is daar meer dan 2 keer zo duur per pak.