Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:09

Maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen "ik wil dat en dat, op die plek" of "ik zoek iets wat daar op lijkt en zet het maar ergens in de buurt van (adres) neer"

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:27

Realiteit wijkt vaak af van hetgeen ik wil.
Dat went...het leven loopt nooit zoals vooraf gepland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:36

Ik kan me van een cv-ketel goed voorstellen dat de gemiddelde klant niet weet wat ie moet hebben. Wel kan hij wat gegevens meenemen zodat een kenner weet wat ie aan moet raden.
Daarvoor gaan de meesten ook naar een professionele winkel/installateur.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:27

Uiteraard. En dat doen we dan ook. Maar je wordt er wel eens melig van.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:37

Fabster schreef:
Ja, dat kennen we hier. Wij verkopen sanitair, cv materialen, dakbedekkings- en loodgietersspul. De proffessionals weten wel wat ze willen, maar de rest wil 'een ketel'. Dat is net zoiets als vragen om 'een auto'. Hebben we ook wel eens de neiging om de voorste over de toonbank te schuiven; hier is ie. Maarja, we willen de klanten graag houden, hè. Dus we vragen netjes wat voor 1, hoe duur, wat moet ie verwarmen, etc....

Of een fluitketel :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:45

Kirrr schreef:
Aan de andere kant vind ik het ook wel heel erg vervelend als firma's mijn mails niet goed lezen. Dus opnieuw informatie opvragen die ik duidelijk al neer geschreven had.
Het mes snijdt aan 2 kanten denk ik.
Klant is en blijft koning...

Ja en nee. Als een klant gelijk heeft is het prima, maar als ik om informatie welke ik toch echt nodig heb en die ontbreekt dan vind ik dat ik daar om mag vragen op een normale toon.

Pas kreeg ik te horen van iemand die voor het eerst een toilet ging bestellen dat ik niet voldoende telefonisch bereikbaar was, nou sorry maar 40 uur per week vind ik toch echt wel genoeg, plus dat daarbuiten de mail prima dat kan opvangen. IK had een bespreking en had dit van te voren aangegeven aan de bewuste man, dat ik dan niet bereikbaar zou zijn mocht hij willen bellen. Dat vond hij maar vreemd dat ik hem tijdens een belangrijke afspraak niet te woord wilde staan. Daarom wilde hij niet met mij in zee want ik was niet flexibel genoeg. Heb hem toen ook gezegd dat als ik met hem een afspraak heb staan dat ik dan ook niet gestoord wil worden en dat dat voor hem dan ook fijn is tijdens die afspraak, dat was ook wel zo maar als hij wilde bellen dan moest dat kunnen. Prima meneer dat kan ook alleen dan krijgt u mijn man aan de telefoon die u ook prima verder kan helpen, nee dat was niet zo volgens hem. Dan denk ik op dat moment man ga fietsen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:49

Adem in... Adem uit...

Je hebt mensen en potloden |o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:51

AbbyBlues schreef:
Adem in... Adem uit...

_O-

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:52

Phoe wat gaan jullie snel. Heb snel wat bijgelezen.. Hier is de weide ook bemest. Hoop dat ze er snel opkunnen. Heb nog maar 16 pakken van 300 kilo geserveerd bij de boer, kan er maar 6 per keer stockeren op dit moment.. merrie waarvan ik vermoedde dat ze maaglast had is heel goed opgeknapt na een kuurtje.. *\o/*

Heb ook even jullie hulp nodig, het solarium moet worden opgehangen maar we komen er niet uit hoe. Het is de bedoeling dat het in hoogte verstelbaar word. Ze moet 40cm kunnen zakken en terug omhoog. We gaan werken met een handmatige katrol. Die achter tegen de muur komt te hangen.. het solarium heeft 4 bevestigingsringen aan de hoeken.
Het dak loop schuin. Wie o wie kan een beetje helpen. We hebben al een paar dingen getest maar dan gaat het solarium scheef hangen.
Afbeelding
De foto geeft een kijkje hoe het dak is

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:58

Hilary schreef:
Fabster schreef:
Ja, dat kennen we hier. Wij verkopen sanitair, cv materialen, dakbedekkings- en loodgietersspul. De proffessionals weten wel wat ze willen, maar de rest wil 'een ketel'. Dat is net zoiets als vragen om 'een auto'. Hebben we ook wel eens de neiging om de voorste over de toonbank te schuiven; hier is ie. Maarja, we willen de klanten graag houden, hè. Dus we vragen netjes wat voor 1, hoe duur, wat moet ie verwarmen, etc....

Of een fluitketel :+

_O- dat is ook een goeie! Maar mensen, we behandelen onze klanten netjes hoor. Zo als het hoort. Doen er veel moeite voor. Maar soms wordt je er wel eens melig/moe van. Dat heb je met alle beroepen, toch?

We hebben wel eens iemand gehad die iets had besteld wat op maat gemaakt was. Hij vroeg of het mooi was. Wij vonden het erg mooi. Maar hij kwam gem toch retour brengen. Want zijn vrouw vond het niet mooi. En dat was onze schuld, want wij hadden gezegd dat het mooi was.... :D

Tja, dat zijn wel lastige gesprekken, want op maat gemaakte dingen kunnen niet zomaar terug en wij moeten dat ook betalen. Het is natuurlijk wat anders als iets beschadigd, kapot is of dat er een fout is gemaakt in berekeningen of iets aan onze kant of bij de fabrikant. Maar 'mooi' is nogal een persoonlijk begrip. Dan moet je dat toch eerst even bij je vrouw checken voor je het besteld, denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:16

Ik zal het jullie maar niet aan doen, om uit de school te klappen over mijn "klanten"... :+ :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:18

ohjajoh6 schreef:
Ik zal het jullie maar niet aan doen, om uit de school te klappen over mijn "klanten"... :+ :')

_O- wordt iedereens sexleven om zeep geholpen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:22

ohjajoh6 schreef:

Nou word ik wel heel nieuwsgierig!

Krijg net toch nog een extra mailtje dat een adres toch wel handig is ja.... Hij schrijft net zo als dat hij aan de telefoon is, grappig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:40

DoubleVv Ik zou denken aan twee hijssystemen, waarbij de lijnen die even lang zijn door dezelfde hijs worden op- of neergelaten. In mijn hoofd zit een tekening, maar die wil niet uploaden :+

PS: volgens mij heeft Van Cranenbroek ook lieren die op bediening gaan en je dus niet zelf hoeft te draaien...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:44

AbbyBlues schreef:
Fietsbellen zeggen wij altijd :D

Net even lekker in de tuin gewerkt... ik wilde eigenlijk paardrijden, maar de bonte lag zo lekker :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:23

Even een gewetensvraag: ik heb de magnesium binnen, en er staat een dosering op voor een pony en een paard. Nou heb ik een fjord.... Qua afmeting een pony, maar qua gewicht een paard. Hoe doseer ik die? Ik neigverg naar doseren als paard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:24

Fabster schreef:
Even een gewetensvraag: ik heb de magnesium binnen, en er staat een dosering op voor een pony en een paard. Nou heb ik een fjord.... Qua afmeting een pony, maar qua gewicht een paard. Hoe doseer ik die? Ik neigverg naar doseren als paard.

Paard :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:26

Wat is het verschil tussen de dosering voor een pony en een paard, bijv. 1 of 2 scheppen... dan zou ik 1,5 doen. Met paard wordt toch meestal wel een stevige WPN'er bedoeld.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:28

2-4 scheppen pony-paard. Mss 3 scheppen doen dan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:33

Dan zou ik er idd 3 doen. Zit je er mooi tussen in.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:39

En als het te veel is plassen ze het weer uit. Ik geef mijn Kwpn-er van 163 2 eetlepels per dag.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:41

Ach, wij hebben overal vermeld staan dat we bezichtigingen alleen op afspraak doen. Op het hek (waar de mensen doorheen moeten) staat dit nogmaals.. Staan er wel eens mensen (en dan ook nog buiten de openingstijden) die dan zeggen; Maar we hoeven geen bezichtiging, we willen alleen even kijken.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:47

Donja schreef:
Ach, wij hebben overal vermeld staan dat we bezichtigingen alleen op afspraak doen. Op het hek (waar de mensen doorheen moeten) staat dit nogmaals.. Staan er wel eens mensen (en dan ook nog buiten de openingstijden) die dan zeggen; Maar we hoeven geen bezichtiging, we willen alleen even kijken.....

_O-

Ook een leuke!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:49

kvulden schreef:
En als het te veel is plassen ze het weer uit. Ik geef mijn Kwpn-er van 163 2 eetlepels per dag.

Ik vind het handiger als ze de dosering per gewicht vermelden. Mijn fjord is zo n beetje net zo zwaar als mijn Barock pinto: zo n 500 kilo (nu wel minder, denk ik, want het afvallen gaat goed! *\o/* ). En de BP is 1.68m maar die is nogal rank van bouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:58

Ik weet niet wat voor merk je hebt fabster, maar zolang er maar geen dextrose en dat soort zaken bij zit toegevoegd, zou ik voor een goede test niet te laag gaan zitten. Wat kvulden zegt is waar namelijk.