Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:41

Ook rap klaar mee dan DD...sommigen willen geen klandizie :+ .

Zand kan ik niet mee helpen,sorry.

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:46

Duidelijk, voortaan rij ik wel de andere kant op, daar zitten er ook 2 :)
Vroeger had ie een uitgebreid assortiment, maar er waren nu flinke lege plekken in de schappen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:23

Even een update van mijn klus ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:28

Begint al ergens op te lijken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:28

Luchtige trailer :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:41

Ja mijn paard houdt van uitzicht *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:03

We hebben het hier gigantisch druk met de verhuizing en nog geen internet, maar de paarden zijn woensdag gebracht en heelhuids gearriveerd. Even snel 2 foto's voor we weer aan het werk gaan. :)

Afbeelding

Afbeelding

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:19

Mooie paarden! Succes met klussen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:33

Ben benieuwd hoe de trailer is als hij klaar is :)

Ben hier begonnen aan het weghalen van de restanten prikkeldraad, maar het eerst stuk dat ik had weggehaald heb ik weer teruggezet want ik had een boze buurman aan de deur.. Beetje jammer weer.
Dus ik blijf met 25 meter prikkeldraad zitten waar ik nog ff wat op moet verzinnen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:38

Kun je niet gewoon stek met draad ervoor zetten...balen als men zo gehecht is aan prikkeldraad :+

Fijn uitzicht Maarten :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:12

Is oké ohjajoh. Laat maar weten of en wanneer je het wil proberen dan kan je het komen halen/ kom ik het brengen/ stuur ik het op. Met gebruiksaanwijzing :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:22

Lief Natalie! Nogmaals dank voor het aanbod.
Maar wie zijn prikkeldraad is het dan uiteindelijk Palousa boy? Dat de buurman er recht op denkt te hebben?
Geweldig uitzicht he Maarten, dat word genieten voor jullie.

Nu zijn de bulten weer grotendeels weggezakt, maar zit nu gewoon stiekem te hopen dat het op kale box staan wel gaat werken eigenlijk, dan maar geen stro, maar vind haar wel zo sneu als ik haar in de ochtend weer vind met bulten, dat kan deze 40+ pennytrut slecht hebben en zit mij natuurlijk al weer de hele dag in te lezen hier over, maar word natuurlijk al weer niet goed van de horrorverhalen, wat doet een mens zichzelf ook aan af en toe...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:31

Zo 1.5 week weggeweest, :)
Ik ga November de paarden na stal bregen komt nu met me nieuwe werk super uit in de Winter !:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:19

ohjajoh6 schreef:
...., wat doet een mens zichzelf ook aan af en toe...

De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest ;)

Als ze morgen weer bulten heeft was het niet het stro en doe je de volgende keer de eczeemdeken aan en kijkt wat die doet.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:49

ohjajoh6 schreef:
Lief Natalie! Nogmaals dank voor het aanbod.
Maar wie zijn prikkeldraad is het dan uiteindelijk Palousa boy? Dat de buurman er recht op denkt te hebben?
Geweldig uitzicht he Maarten, dat word genieten voor jullie.

Nu zijn de bulten weer grotendeels weggezakt, maar zit nu gewoon stiekem te hopen dat het op kale box staan wel gaat werken eigenlijk, dan maar geen stro, maar vind haar wel zo sneu als ik haar in de ochtend weer vind met bulten, dat kan deze 40+ pennytrut slecht hebben en zit mij natuurlijk al weer de hele dag in te lezen hier over, maar word natuurlijk al weer niet goed van de horrorverhalen, wat doet een mens zichzelf ook aan af en toe...

Nou daar verschillen de meningen over van wie het hekje is, maar hij heeft hem ooit neergezet (wel verkeerd) maarja, ook weer geen zin in ruzie. Dus het hek staat weer zoals het was en dan hoor ik het verder wel weer als hij het er niet mee eens is.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:58

Oke ik maak me druk......

3 collega's hebben net 2 stalen kasten gebracht.
Was een buurtbewoner met een hond die kwam tegen ze klagen.
Illegale praktijken en het stond niet bij de vergunningen in de krant en bla bla bla....
Ze woont er niet eens achter..
Als ze maar niet moeilijk gaat doen....

Als je recht voor de weide staat zie je de keet amper door de bomen. Alleen als je in de bocht aan komt rijden zie je het staan. Alles groen, alles bedekt zodat het zo min mogelijk op valt.
Alles is verplaatsbaar, maar niet aangevraagd....

Laat dit verhaal geen staartje krijgen...
Alsjeblieft..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:14

Grrr sommige mensen kunnen zo moeilijk doen. Hoop dat het geen problemen geeft voor je. En dat je alles lekker kunt laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 06:43

Effe snel, want ga zo dus met gerust hart naar 2e hands markt voor paardenspullen, geen bulten! *\o/* ga later wel balen dat het dus idd het stro is, ben voor nu alleen maar opgelucht!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 06:54

Oeh...duimen Ohjajoh...enne niet teveel geld uitgeven :o :D

Lisa...azijnzeikers blijf je houden hoor.Zus van boerman heeft een buurman die ook zeikt om het zeiken.Ze heeft wat pony's staan waar ze minder bedeelde buurdkindjes wat lesjes op geeft.Hij heeft overal last van...zelfs als een van de pony;s zucht.

Bak stuift...bak laten keren...stuif weg...klacht ingediend omdat de bak gekeerd is.Gemeente wordt zelfs moe van zijn gezemel en wil zich niet langer voor zijn karretje laten spannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:37

Oh bah wat een zeikerds Lisa. Bij ons vorige huis klaagden de buren over het licht van onze buurman??!! Hij had een mooie buitenlamp die op zijn pad scheen, maar volgens de buren hadden zij daar last van...... Buurman kwam toen aan mij vragen wat ik van zijn lamp vond, want de andere buren hadden geklaagd. Ik moest echt even goed nadenken wat hij nu bedoelde, want ik begreep er werkelijk niks van.

Ohjajoh, veel plezier! Fijn dat de bulten weg zijn. En ik wil niet eigenwijs zijn, maar ik zou het voor de zekerheid nu tóch nog eens een nachtje met stro proberen. Kijken wat er dan gebeurt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:57

Als het land bemest word is het hooi dan geschikt voor paarden? Of moet je dan kijken hoe ze het er op doen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:21

@lisa: zou jammer zijn als je ze weg moet (laten) halen, maar helaas staan de buren in hun recht als je geen vergunning hebt. Vaak is er via de gemeente wel een mouw aan te passen, maar als ze op hun strepen gaan staan ben je de pineut.

@kvulden: ligt er aan hoelang geleden het gemest is voor ze het gingen maaien.
Als het allang de grond in is dan is het hooi hooguit iets rijker. Is het pas zeer kortgeleden gemest dan zou ik er geen hooi van willen hebben (bij vaste mest dan).

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:49

Mensen die zeiken om niets, breek me de bek niet open!
Jaren geleden stond onze oude merrie in een hele grote groep op een melkvee/ mesterij. Aan een kant van het bedrijf grensde een rij huizen. Vrijstaand met dubbele garage maar geen grond je snapt het type wat er komt wonen. Kwam idd een nieuwe bij, er zijn rechtszaken gevoerd omdat de koeien te hard loeiden :?
Ander verhaal. Vrienden van mij zitten in de fruitteelt. Aan de overkant van de weg wat huisjes leuk met uitzicht op de boomgaarden. Wordt er geklaagd omdat de trekkers vanuit de boomgaard modder op de openbare!!!!! weg achterlaten. |o
Ik snap echt helemaal niets van mensen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:50

Ligt er ook aan wat voor gras het is en idd hoe lang...hoe korter het gras ...hoe rijker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:59

Ben ik blij met buren die ook paarden hebben :D