Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7110
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:15

Gefeliciteerd robijntjah!

Clau, succes met de merries :')

Gave schuilstal SSDesign!

Hier gisteren gelukkig in de avond nog een heerlijke onweersbui gehad. 11 mm. Je zag de natuur gewoon opbloeien.
Vandaag enorm hard gewerkt.
Dit resultaat tot nu toe:
Afbeelding

Dit beeld gaat nog veel meer veranderen, dat wordt binnen twee weken geregeld. Dan weer een nieuwe foto :D

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:24

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk Robijntje!

Verder zie ik een mooie stal voorbij komen!

Ik heb t weekeinde genoten, en gebaald. Mooie ouderwetse hooiruiters gemaakt. En een paard met de vut gestuurd.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:25

Mooie schuilstal zeg!

Ik zweef nog even voort op mijn roze wolk <3

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:54

Chau, ooooh, zo onhandig he dat ze dan toch niet doen wat je graag wil en dat je ze niet kan uitleggen dat ze zichzelf gewoon heel moeten houden etc

SSDesign, fijne schuilstal zo! Dat takkenscherm is ook leuk zo!

JudithO, heerlijk! Echt even weer verfrist dan. En heel tof doorkijkje zo! Is de verhoging een vijver? Hopelijk niet teveel van de aankomende hitte met de geplande werkzaamheden!


Antheman, wel leuk “zoals vroeger” van die hooiruiters! Heb je een foto? Was het een beetje te doen qua hoeveelheid werk? En een paard met de VUT gestuurd, onverwacht of zat het er aan te komen?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:08

Mooi hoor Judith, ziet er netjes uit :j

Paard met de vut was niet gepland begrijp ik Antheman?

Listo en nieuwe merrie hebben al samen in de stal staan slapen en staan kontje aan kontje te grazen.

Met de shet wacht ik nog even, die heeft losse handjes en kan gelukkig prima alleen staan.

Ruinen zijn toch echt gemakkelijker geloof ik. Waarom kom ik altijd op merries uit :')

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:17

Ik heb een draak van een ruin, hoor. Mijn merrie ook wel trouwens. Mijn ruin is heel vriendelijk, tot hij merkt dat de nieuwe erbij komt in de kudde. Dan jaagt hij er flink achteraan en blijft dat volhouden. Tot ie opeens bedenkt dat de nieuwe niet the enemy is maar gewoon je beste mattie, dan is het gelijk goed (maar is hij wel dominant over de nieuwe). Gaat altijd om merries trouwens, hij is de enige ruin in ons groepje.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:20

Citaat:
Tot ie opeens bedenkt dat de nieuwe niet the enemy is maar gewoon je beste mattie,


Nou dit inderdaad 8)7

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:21

Een van mijn ruinen is ook niet gemakkelijk met andere paarden (lees: ruinen/hengsten). Zeker als er merries in de buurt zijn blijft hij jagen en bijten. Tegen merries is hij wel vriendelijk, maar gewoon wat mans. Mag ook graag de baas spelen en iedereen vertellen waar ze moeten staan/lopen. Nu hij al twee jaar een vaste vriend heeft zonder merries in de buurt is hij heel rustig.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:27

Mijn ruin heeft dus juist alleen maar merries. Speciaal zo gehouden toen er nieuwe pony’s bij kwamen. Toen hij nog in een gemengde groep stond, was hij altijd de onhandige kluns die op het verkeerde moment op de verkeerde plek was. Hij is nu veel zekerder en veel minder ril met de andere paarden (duh, hij zet ze allemaal aan de kant; alleen de Shet trekt zich niet altijd wan van hem aan en dan zie je hem kijken “oh. oké. nou dan niet.”
Ik denk dat hij het in een kudde met alleen ruinen ook wel goed zou doen, maar gemengd is dus niet zijn ding.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:30

Gemengd werkt voor die van mij dus ook niet, dan zijn alle ruinen zijn vijand. := Met merries zou wel kunnen, maar daar is hij wel onrustiger mee. Veel aan het lopen, kijken, wegsturen etc. Hij deed het op pension vooral slecht door de vele wisselingen qua paarden en mensen. Nu hij thuis staat, met één vriend en twee mensen die hem verzorgen, is hij heel rustig.

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:03

[De hooiruiters.

Op een ander stukje heb ik er nog 2 gemaakt. Heel hard werken! Maar zo fijn om dit van eigen land te kunnen halen.

Afbeelding


Over de vut vertel ik nog wel een keer, ik probeer eigenlijk te studeren. :)

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:05

Ziet er wel echt heel erg tof uit! Hoe ga je het dan verder verwerken straks als het eenmaal goed droog is? Als ik dit zie kan ik me wel voorstellen dat het heul veul werk is geweest! Allemaal met de hand op van die houten frames gelegd?

Succes met het studeren!

JudithO

Berichten: 7110
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:09

Marlies, die verhoging is inderdaad een vijver! Ik zoek van de week nog wel of ik nog een foto heb van hoe het eerder was. Maar dat pad is echt hemels, ik ben er zo blij mee!

Antheman, gaaf die hooiruiters! Hoeveel past er ongeveer op 1 ruiter?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 00:56

Robijn, Gefeliciteerd!!!

Judith, hard gewerkt!!

SSDesign, ziet er netjes uit zo.

Wij zijn vandaag rondje huizen gaan doen, omdat ML niet mee kan bezichtigen. Eentje zouden we dus op moeten bieden en wordt echt wel flink lastig ben ik bang, maar wel iets wat we graag zouden willen. Niet exact wat we in ons hoofd hadden, maar wel eerste waarvan we denken, ja, hier kunnen we wat van maken. En praktisch gezien op afstand tot zoon na heel veel voordelen.

Antheman, wat een berg werk zo. Studeer ze.

Net zoonlief en manlief nog moeten kortwieken. Zoonlief had altijd wat langer haar en wilde het al even millimeteren. Nu gaan ze morgem op vakantie, dus op laatst toch maar besloten. Echt wennen.........Toen wilde ML ook maar weer alles eraf.

rover_
Berichten: 1383
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:23

Wat een gepuzzel Clau!

Mooie stal SS Design. Oneerlijk verdeeld dat je geen regen gehad hebt.

Ziet er goed uit Judith!

Flinke klus zo Antheman, wel mooi plaatje.

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:48

JudithO schreef:
Antheman, gaaf die hooiruiters! Hoeveel past er ongeveer op 1 ruiter?



Ik heb er 4 van ong 4 meter hoog :) En 2 van 3 meter hoog :)

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:49

MarliesR schreef:
Ziet er wel echt heel erg tof uit! Hoe ga je het dan verder verwerken straks als het eenmaal goed droog is? Als ik dit zie kan ik me wel voorstellen dat het heul veul werk is geweest! Allemaal met de hand op van die houten frames gelegd?

Succes met het studeren!

Over ongeveer een maand gaat t de hooizolder op, gewoon omhoog steken met de vork.

Ik heb t opgebouwd op een soort tipi.

Britta31

Berichten: 13208
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:23

Regend het dan niet nat?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:25

Mijn oudste merrie, Mo, kan normaal helemaal niet met andere merries, is echt van de ruinen.
Maar Aurelia en zij zijn echt zo gek op elkaar, te leuk!

Hard gewerkt idd zeg.

Wij gaan vanavond waarschijnlijk beginnen aan de schuilstal. Als we een beetje van onze roze wolk af kunnen komen _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:48

Jeetje Clau, wat een gedoe zeg met die merrie's :') Hopelijk vinden ze snel hun draai, voordat het weer zo warm wordt!

Wat een gave schuilstal SSDesign, en wat een heerlijke Tinker :+: <3

Judith: mooi gelegd! :j Ben benieuwd wat er hiervoor lag :D En wat je nog meer gaat doen haha :D

Ziet er mooi uit Antheman 8-)

Ben benieuwd of dit huis wat gaat worden superpony! Ik duim!!

Hoe gingen jullie de schuilstal ook alweer maken Jolijn?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:51

We gaan de ´bijwoning´ doortrekken, golfplaten verlengen (dat verharde stukje waar de poort zat) en een overkapping van 7 m trekken. Daarna gaan we bekijken of we dan nog 1 zijkant dicht maken.

Is tijdelijk tot wij over zijn naar het ´echte´ huis, dan kan de bijwoning omgebouwd tot inloopstal, wasplaats, kantine en noodboxen :+

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:39

Ohhhh dus dan kijk je vanaf je slaapkamer in de schuilstal zegmaar? Lekker hè, al die ruimte <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:42

Haha ja voor nu wel!

Heerlijk ja. Ben ook al aan het dromen hoe we de tuin met de bruiloft gaan inrichten _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:44

Hahaha ja natuurlijk!! Super <3

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:59

Laatst hadden we het over het opnieuw inzaaien van het grasland.. maar welk zaad gebruiken jullie hiervoor? Ik kwam een zak tegen van PAVO wat volgens mij wel heel goed klinkt, op de prijs na _O-