Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:11

Hilary schreef:
Maartje, welke heb je gekocht? Ook voor je PRE?
Ik ben weer een nieuwe zoektocht gestart. We hadden vliegendekens van QHP en een eczeemdeken van Boett, maar eigenlijk liggen ze gewoon allemaal niet lekker.

Voor mijn PRE ja, de Amigo Mio fly rug. Ik heb ze nog niet gepast, maar ze heeft ook deze regendekens en die lagen echt perfect. Komt een beetje van mijn pony, die heeft namelijk een tussenmaat en Amigo is de enige die die maat ook voert. Ik vind het verder ook fijne lichte dekens!
Overigens hadden de eczeempaarden van een vriendin van me altijd een Bucas vliegendeken op: Bucas Buzz-Off Full Neck. En dan met masker. Die lag daar ook op de brede PRE, mijn merrie moet nog wat massa krijgen zeg maar :')
Die van mij krijgen geen masker op. Cheetah werkt echt alles af, Elevada weet ik niet maar mijn ervaring is dat Cheetah ze bij de ander ook niet laat zitten :=

Anke heerlijk die foto's!

PB wat een bulletje <3

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:33

Vliegenmaskers beginnen we hier niet meer aan, daar kan ik de hele dag achteraan lopen :+
En als ik te laat ben moet ik ze zoeken tussen de boterbloem dat een halve meter hoog staat (dat viel met de nageboorte ook niet mee trouwens }:0 )

We hebben hier wel vliegen maar Butox wil het meeste wel weg houden, het probleem is meer het aanbrengen aangezien ze droog en geen zon willen.. Laat het hier nu net of met bakken uit de lucht vallen of de hele dag de zon aanwezig zijn.
Merrie met veulen heb ik al gedaan want die hebben we de laatste weken erg veel in handen, de rest wat minder de afgelopen jaren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:02

Vanmorgen getwijfeld of ik de ijsmuts op zou doen bij de paarden.Het waait koud over de vlakte.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:10

Heb voor Melle een waldhausen deken van de welkoop. Die is inderdaad mooi ruim.
Amel heeft er 1 van pagony maar die moet wel een keer een andere.
Maskers ook van Waldhausen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:37

Wij hebben pony's met afwijkende maten, geloof ik. We hebben voor de PRE en de Quarter de Rambo Sweet Itch hoody geprobeerd. Borst: prima. Lengte: 30-40 cm te lang :roll: Maar ja, ga je voor een goede lengtemaat, dan past de borst dus niet meer. Bij de Quarter is of de halsopening te groot, of de halsopening sluit aan maar dan trekt de boel op zijn schouder.
Bij de PRE hadden we dus een Boett, zij heeft erg last van de knutjes. Maar die is te elastisch bij de borst, waardoor de hele boel naar achteren zakt over de schoft. Dan gaat het ook scheef en ziet het eruit alsof ze gewurgd wordt. Ik wil nog kijken of ik een verstevigde band kan naaien op de halslijn, zodat de rek eruit is, maar dan moeten we wel eerst een vervangende deken hebben.
Er staat nu nog wat in bestelling, een Bucas Freedom, meen ik. Als die ook niet past, gaan we big neck dekens proberen.
Bij mijn merrie heb ik inmiddels wel goed passende gewone dekens gevonden (Bucas Freedom), dus wellicht krijgt zij daar ook nog een vliegendeken van. Ze is wel degene die er het minste last van heeft (behalve bij haar ogen, maar daar helpt een deken toch niet tegen :+ ). Zij loopt in de zomer standaard met een Cashel Crusader vliegenmasker. Blijft mooi zitten en staat goed van de ogen af. En een neusflapje tegen een verbrande neus.

Mijn stalgenootje zei dit weekend nog "weet je nog, dat we alles zoveel mogelijk zonder dekens wilden houden?" Ja, mooie tijden waren dat _O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:42

Wat lastig Hilary.... Zelf heb ik goede ervaring met de BR Vliegendeken, daar zit een elastisch stuk op de schoft/hals. Mijn brede merrie was er uitgegroeid waardoor de gespen op de borst op bijna laatste gat zaten en zo stuk borst onbedekt was. Hier heb ik zelf lycra tussen gezet. Over haar hoofd aan en prima. Die vliegendeken gaat enorm lang mee, heb hem al 7 jaar...Vorig jaar op elastische deel wat beschadigingen door spelende jaarling, maar was nog makkelijk te maken. Misschien een tip?

Mooie paddocks gezien.

Hier afgelopen 12 uur weer een sloot water gevallen, niet normaal... het is nu droog en hoop dat het zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:59

Vliegendekens begin ik niet meer aan..... Mijn jonkie raakt helemaal over de flos, als mijn oudje ineens een ander uiterlijk heeft :') :') :') . Gaat ze vreselijk achter hem aan lopen jagen. Het is gewoon zielig voor mijn oude "Dibbes". Mar als straf krijgt zij dan ook geen vliegendeken op }> . Ze hebben wel alledrie een masker omdat ik die vliegen op hun ogen wel heel vervelend vind.

Verder valt het bij ons redelijk mee met andere vliegende en stekende beesten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:59

belle_boef schreef:
Ik heb maskers van de welkoop. Zitten best prima.

Volgens mij een vliegendeken van hh. Die heeft een vaste bek waardoor die niet op de schoft schuurt. Ook de mio van amigo gehad, dat was weggegooid geld. Die van de welkoop zat ook heel mooi en heeft een fijne grote losse hals.

graasmakser of vliegenmasker?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:00

MizzMontana schreef:
Ik heb zo’n Rambo flybuster met een hele spacey hoofdgedeelte, ziet er een beetje gek uit maar zit wel goed.

Die ufo heb ik ook maar dan van harrys horse, de be free. Die plakken tenminste niet aan de ogen, super zijn die ufo dingen
Ik heb 1 nu dagelijks het masker op vanwege de vliegjes die in haar ogen gaan. De shet helaa snog geen passende gevonden, of te groot of te klein. De Pre heeft geen last van vliegjes en zulke lange voorpluk dat dat als vliegen verweer werkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:03

Lynn_Nikita schreef:
belle_boef schreef:
Ik heb maskers van de welkoop. Zitten best prima.

Volgens mij een vliegendeken van hh. Die heeft een vaste bek waardoor die niet op de schoft schuurt. Ook de mio van amigo gehad, dat was weggegooid geld. Die van de welkoop zat ook heel mooi en heeft een fijne grote losse hals.

graasmakser of vliegenmasker?

Vliegenmaskers

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:20

ClaudiaHS schreef:
Wij hebben 2 hele grote krulwilgen.
Af en toe een tak in de paddock. Maar daar zijn ze meestal na 2 dagen wel weer op uit gekeken.

Tijdje geleden een keer een blauwe ton met gaten gemaakt voor hooi.
Alleen de gaten iets te groot gemaakt en Amel had snel door dat als je er heel hard mee tegen een boom aan ramt het hooi er sneller uit komt. :roll:
Dus wil een keer een nieuwe maken met kleinere gaten. Ze vonden het ding wel heel leuk.

_O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:01

Voor mensen met brede kortere paarden schijnen de Fedimax dekens erg mooi te passen.
Mijn buurvrouw heeft 2 brede tinkers en zweert erbij.
Melle is ook breed maar ook best lang en de deken van de welkoop zit hem gewoon goed.
Hals is wat wijd en zakt soms een beetje scheef maar dat is niet zo'n ramp.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:11

Afbeelding

Nadat de merries van de week zo truttig tegen elkaar deden heb ik vandaag twee weides open gezet. Ze gaan geloof ik het liefst zo ver mogelijk bij elkaar vandaan staan. Mijn menselijke invulling was: 2 paarden samen in één wei, lekker gezellig. Zo zie je maar, ik leer iedere dag weer bij.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:56

Pfff wat gaan jullie hard hier :')
Ik lees nog steeds met plezier mee hoor :j

Hier geen vliegendeken nodig gelukkig. Wel een masker of touwtjes voor de ogen.

En merries :list:
Voor hetzelfde geld staan ze volgende week ineens dikke mik bij elkaar ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:02

Mijn merries zijn onafscheidelijk, ze raken soms al in paniek als de ene in de schuilstal staat en de andere is der kwijt :roll:
Misschien moeten ze even wennen :')

Ik ben zo verliefd op die stoere knol van mij he :Y)
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:13

Dat snap ik helemaal <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:23

Mooie actie foto! Doet ze dat op commando?

MizzMontana, Haha merries... vrouwen he :P

pb, Ach jij wordt al een stoer ventje!

Libera, mooie uitloopjes!

Daan is bezig met een andere loonwerker,... hij laat niets meer van zich horen. Heel frustrerend dit.
Wat de beplanting die we van de provincie gekregen hebben, 440 stuks, gaan echt verloren zo. Hadden er al lang in gemoeten, maar dat kan dus niet!!!
En ik baal. Als de beste man zich wel aan de afspraken had gehouden, was het al klaar geweest...
Maar het is nu niet anders, dus druk maken heeft geen enkele zin.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:39

Chasey schreef:
Daan is bezig met een andere loonwerker,... hij laat niets meer van zich horen. Heel frustrerend dit.
Wat de beplanting die we van de provincie gekregen hebben, 440 stuks, gaan echt verloren zo. Hadden er al lang in gemoeten, maar dat kan dus niet!!!
En ik baal. Als de beste man zich wel aan de afspraken had gehouden, was het al klaar geweest...
Maar het is nu niet anders, dus druk maken heeft geen enkele zin.

Ik voel en begrijp je frustratie, Nu hopen dat een ander op korte termijn kan komen en de beplanting nog te redden valt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:11

Dat is toch geen stijl, flut service.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:12

Jeetje dat is echt heel naar Chasey, en met al die feestdagen rond deze tijd zal het ook wel niet makkelijker worden. :(:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:26

Dat is wel echt heel slecht Chasey...

Gave foto Azmay!

Elevada gaat al stressen als ik met Cheetah in de bak ben. En daar zit dus serieus alleen maar een draadje tussen. Andersom is geen probleem :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:28

Ja, ik vind het echt raar.
Vanavond of morgen komt er een andere kijken. Ben benieuwd.

Nick vanmiddag. :)
Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:31

Heerlijk!

Bij mij is de wei weer even dicht, veel te nat nu.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:32

Hier valt het gelukkig heel erg mee hoe nat de weide is! Geen slippartijen ofzo. En Nick ging behoorlijk los!
Even gas.
Afbeelding

En daarna elegant je haar laten dansen. :')
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:45

heerlijke foto's Chasey.

Ik heb ze pas om half 4 in de bak gezet. Ze leken het ook niet erg te vinden op stal.