Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Malenka schreef:Ik moet het gewoon even kwijt... Vandaag dierenbescherming op het terrein. Met drie man tegelijk ook. Ze hadden melding gekregen dat mijn paarden 24 uur per dag op stal staan (wat ik niet wil, maar ook niet strafbaar is oid). Dat was inderdaad een tijdje zo ivm een blessure van Nilay. Maar nu lopen ze overdag gewoon weer buiten. Er was dus ook niks aan de hand en de inspecteur was te spreken over mijn aanpak. Maar het zit me echt dwars dat iemand melding maakt en niet gewoon even komt praten. Dit is namelijk niet de eerste keer en ik kijk na zo'n incident naar elke buurtbewoner en voorbijganger met een schuin oog... Met in gedachten dat het deze persoon wel eens zou kunnen zijn.
Het is natuurlijk goed bedoeld. Maar het geeft mij echt een flinke klap. De spanning en argwaan slijt wel weer weg en ik weet dat ik na plekje steeds beter wordt en de kans dat dit nog eens gebeurd steeds kleiner is. Maar toch... Terwijl de melder en ik waarschijnlijk grotendeels op een lijn zitten.
Hebben jullie zoiets wel eens gehad? En wat deed dat dan met je? Ik denk dat het hier wel sneller gebeurt omdat alles openbaar te zien is (je mag om onze kavel wandelen en de stal staat op de oprit).
Overigens renden de paarden net naar stal. De wind in combinatie met regen en hagel is niet iets dat ze verkiezen boven een droge stal.
Malenka schreef:Ik moet het gewoon even kwijt... Vandaag dierenbescherming op het terrein. Met drie man tegelijk ook. Ze hadden melding gekregen dat mijn paarden 24 uur per dag op stal staan (wat ik niet wil, maar ook niet strafbaar is oid). Dat was inderdaad een tijdje zo ivm een blessure van Nilay. Maar nu lopen ze overdag gewoon weer buiten. Er was dus ook niks aan de hand en de inspecteur was te spreken over mijn aanpak. Maar het zit me echt dwars dat iemand melding maakt en niet gewoon even komt praten. Dit is namelijk niet de eerste keer en ik kijk na zo'n incident naar elke buurtbewoner en voorbijganger met een schuin oog... Met in gedachten dat het deze persoon wel eens zou kunnen zijn.
Het is natuurlijk goed bedoeld. Maar het geeft mij echt een flinke klap. De spanning en argwaan slijt wel weer weg en ik weet dat ons plekje steeds beter wordt en de kans dat dit nog eens gebeurd steeds kleiner is. Maar toch... Terwijl de melder en ik waarschijnlijk grotendeels op een lijn zitten.
Hebben jullie zoiets wel eens gehad? En wat deed dat dan met je? Ik denk dat het hier wel sneller gebeurt omdat alles openbaar te zien is (je mag om onze kavel wandelen en de stal staat op de oprit).
Overigens renden de paarden net naar stal. De wind in combinatie met regen en hagel is niet iets dat ze verkiezen boven een droge stal.
Malenka schreef:Dat van het niet anoniem mogen melden wist ik niet. Dat lijkt me nogal een drempel dan om een melding te maken. Want ik ga er vanuit dat iemand dit doet, inplaats van langs te komen om te praten, juist om anoniem te blijven.
Ik heb wel aangegeven dat ik liever zou hebben dat iemand zelf langs komt. Omdat ik begrijp dat het ze om het welzijn van mijn dieren gaat en ik denk dat we daarom aan dezelfde kant staan.
Het is wel echt heel erg fijn om jullie ervaringen te lezen. Dankjewel.