Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:04

Inderdaad gelukkig gaat het beter!

Mijn vliegendekens zijn binnen. Toch fijn met dit weer :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:58

Maartje, welke heb je gekocht? Ook voor je PRE?
Ik ben weer een nieuwe zoektocht gestart. We hadden vliegendekens van QHP en een eczeemdeken van Boett, maar eigenlijk liggen ze gewoon allemaal niet lekker.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:03

Brittjuh97 schreef:
MizzMontana schreef:
Die van mij staan gaten te graven vandaag...
Tips tegen verveling? Ik las ergens iets over wilgen takken of berken takken geven.
Ze likken daarna ook aan de grond, kan het een tekort aan iets zijn?

Wij geven af en toe Wilgen takken, Ze vinden die HEERLIJK :)) alleen niet te veel er van geven := in de wilg zit een natuurlijke pijnstiller.

Wij hebben thuis knotwilgen staan. af en toe haal ik er wat takken van af en geef ik ze aan de paarden :)

:D
Worden ze dan high??

Ik ga de buurvrouw vragen of ik wat van haar wilg mag :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:23

Hier zijn ze gek op de bast en het blad. Vooral de jonge bladeren

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:30

Hier wisselt het nogal. Was gisteren aan het snoeien. Er werd wel wat geknabbeld, maar niet overtuigend.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:41

Wij hebben 2 hele grote krulwilgen.
Af en toe een tak in de paddock. Maar daar zijn ze meestal na 2 dagen wel weer op uit gekeken.

Tijdje geleden een keer een blauwe ton met gaten gemaakt voor hooi.
Alleen de gaten iets te groot gemaakt en Amel had snel door dat als je er heel hard mee tegen een boom aan ramt het hooi er sneller uit komt. :roll:
Dus wil een keer een nieuwe maken met kleinere gaten. Ze vonden het ding wel heel leuk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:19

Ja daar is me toch wat water ineens omlaag gekomen!

Iets is idd beter dan niets

Wat een heerlijke weifoto's!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:19

Kan iemand mij een schrikdraadapp adviseren die niet op het het stroomnetwerk hoeft. Om 0,8 hectare mee af te zetten en eventueel de binnen lijnen, maar dat is denk ik niet echt nodig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:21

Kids hadden vanavond weer lol.
Desi dit keer mooi gemaakt en mee gespeeld.

Afbeelding
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:22

Als er begroeïng langs het lint is. Loopt de stroom al snel weg. Moet je een flink sterk (en duur) apparaat hebben.
Komt er niks aan/langs, voldoet een eenvoudiger apparaat ook.
Goede aardpin de grond in, helpt ook mee.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:28

Ik denk idd goed de draad langslopen en controleren of er nergens iets op de grond ligt, tegenaan groeit of (jawel, het gebeurt) om een paal gewikkeld zit. En je kunt je eigen stuk controleren, maar dat van de boer moet ook goed op orde zijn, anders werkt het nog niet.
Als wij stroomverlies hebben, controleren we stukje voor stukje: alles afkoppelen en dan steeds één gedeelte weer aankoppelen en kijken wat er met de lampjes op de stroommeter gebeurt. Zeker in lint of draad wil er nog wel eens een breuk in het ijzerdraad zitten waardoor de boel niet goed loopt. Daar kom je alleen stapsgewijs achter.

Edit: mocht je toch een eigen apparaat nemen: draden loskoppelen van de draden van de buurman. Anders is het heel snel stuk :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:50

Ik heb de s16 van Gallagher. Die is met zonnecel maar werkt na een aantal bewolkte dagen dus niet meer. Iets om rekening mee te houden.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:58

MizzMontana schreef:
Brittjuh97 schreef:

Wij geven af en toe Wilgen takken, Ze vinden die HEERLIJK :)) alleen niet te veel er van geven := in de wilg zit een natuurlijke pijnstiller.

Wij hebben thuis knotwilgen staan. af en toe haal ik er wat takken van af en geef ik ze aan de paarden :)

:D
Worden ze dan high??

Ik ga de buurvrouw vragen of ik wat van haar wilg mag :)

haha Mn zus zegt van wel ja, heb het nooit getest :')

Ik wikkel ze ook wel eens tussen die spijlen in stal, zijn ze er wat langer zoet mee :j

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 01:19

Hier geen wilgen... na de laatste storm wel een grote tak van een denneboom(?) Gevallen, daar staan ze lekker het schors af te eten... geen idee of dat kwaad kan :')

Azmay, vervelend dat het niet lukt met de weitjes. Hoop dat de 500m2 wel lukt!

Pb, merrie en veulen zou ik ook niet snel binnen houden, behalve als het echt heel warm weer word denk ik.
De rest van mijn paarden zouden op zich ook wel buiten kunnen blijven, maar ik zet ze op stal zodat ze apart gevoerd kunnen worden. En Jake loopt wedstrijden en is geschoren, dus vind het een fijner idee om ze voor de nacht s'winters binnen te halen :)

Had onze nieuwe uitloopjes hier ook nog niet laten zien volgens mij, erg blij mee!
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:32

Wat een wind. De kinderen hebben vakantie en het stormt en regent. Uitdaging om iets te verzinnen om te doen.

Mooie paddock al libera.

Hillary voor de pre heb ik ook nog geen fijn passende gevonden. Alemaal te smal aan de voorkant. Normaal ligt nika goed maar de vliegendeken daarvan weer niet.

Ik begin te denoen dat mijn graanakkers gejat is. Echt nergens meer terug te vinden. Ga straks de stal nog eens omploegen en anders word t en nieuwe bestellen. Die dingen zijn alleen zo belachelijk duur!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:34

kvulden schreef:
Kan iemand mij een schrikdraadapp adviseren die niet op het het stroomnetwerk hoeft. Om 0,8 hectare mee af te zetten en eventueel de binnen lijnen, maar dat is denk ik niet echt nodig.

Waarom niet eerst kijken of je dat van buurman werkend krijgt. Ik heb er geloof ik 1 liggen (reserve) op batterij. Zal zo eens kijken voor hoeveel meter draad dat evt kan

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:11

Wat zonde dat je het masker niet terug kam vinden Lynn. Je zou toch denken dat je dat ziet liggen in de wei.

Mooie paddocks Libera!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:13

MizzMontana schreef:
Wat zonde dat je het masker niet terug kam vinden Lynn. Je zou toch denken dat je dat ziet liggen in de wei.

Mooie paddocks Libera!

Niet eens de wei. In de avonds stond hij op de paddock, rijbaan en stal dus nog een stuk overzichtelijker dan de wei zou je denken

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:15

Ik heb maskers van de welkoop. Zitten best prima.

Volgens mij een vliegendeken van hh. Die heeft een vaste bek waardoor die niet op de schoft schuurt. Ook de mio van amigo gehad, dat was weggegooid geld. Die van de welkoop zat ook heel mooi en heeft een fijne grote losse hals.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:21

De vliegendekens van Rambo passen hier het beste op de PREs maar gebruikte ze maar een paar dagen per jaar uiteindelijk dus heb ze weer weg gedaan. De maskers passen dan weer minder mooi dus die doe ik ook maar weg. Moet zon model als van Cashel hebben die vallen wel fijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:29

Ik heb zo’n Rambo flybuster met een hele spacey hoofdgedeelte, ziet er een beetje gek uit maar zit wel goed.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:41

Hier hebben we maar 1 vliegendeken maar die ligt bijna nieuw tussen de andere dekens in de vriezer (onze opslag, hebben er 3 staan :Y) )

Afbeelding
Onze"kleine" man begint nieuwsgierig te worden :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:44

Wat een knappe kleine buffel <3 <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:47

MizzMontana schreef:
Ik heb zo’n Rambo flybuster met een hele spacey hoofdgedeelte, ziet er een beetje gek uit maar zit wel goed.

De flybuster past goed maar bij dat masker zit die brede zwarte rand echt precies voor de ogen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:57

Ik had de merrie van vriendinnetje de vorige warme dagen zo’n franje met klittenband vast gemaakt aan het halster. Staat ze eerst een half uur te schudden en probeerde er bij weg te draaien, dat kende ze dus niet :')

Na morgen gaat het weer zonnig worden als ik het weerbericht mag geloven {:}