Foogul, ben niet van de geiten wollen sokken.
Alfab nu weet ik wat Perlka is
en wat betreft fructaan heb je gelijk als er 1 schakel ontbreekt dan is je gras gestrest.Pff klusjes bij anderen helpen? Ben thuis veelste druk, ik ontmoet liever mensen en dan doeik leuke dingen borrelen rijden of wat dan ook.
Net rondje weide gedaan, effe het grasveld toejuichen dat het moet gaan groeien, wacht denk ik nog maar 2 weken en dan mogen ze erop

Ons stuk is al jaren niet bemest, maar helemaal niet bemesten zorgt uiteindelijk volgens mij juist voor te veel suiker in het gras, omdat het door voedingstekort niet kan groeien. Hoe lang het duurt voordat je gestresst gras krijgt, geen idee, maar ik wil het risico ook niet lopen, dus voor komend jaar gaan we nadenken over wel of niet bemesten en waarmee dan. Ik zou graag vaste mest gebruiken en dan het land ruim de tijd geven om er iets leuks mee te doen en gras te laten groeien. Qua onkruid hebben wij zuring en JKK. De zuring knippen we kort af en als de paarden er langs gegraasd zijn, steken we het uit. De JKK hebben we vorig jaar redelijk goed om zeep geholpen. We hebben plastic zakjes om de bloemen gebonden en gewacht tot ze uitgebloeid waren voordat we de plantjes gingen uitsteken. De worteltjes zijn dan teruggetrokken en een stuk korter, waardoor je makkelijk kunt uitsteken. Geen idee hoe goed het geholpen heeft, dat zien we dit jaar weer. Helaas kwamen we er achter dan iets verderop langs het overpad van de buurboer ook JKK stond waar niks aan gedaan was
dus hopelijk is dat allemaal een andere kant op gevlogen en niet ons weiland in.
vanaf een afstand ziet het er wel groen uit.