Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:30

Ik vind het ook zeker niet heet maar zeker wel benauwd :+

Die 2 horen niet altijd bij elkaar. Ik herken wel wat sp zegt, ik liep bij een cliënt de trap op, gewoon helemaal plakkerig. Bah!

Maar ik voel dat ook gewoon snel en zal niet minder gaan worden hier in Nederland gok ik.

Succes met de bezichtiging!

Ik ga nog even een rondje rijden en dan stop ik ermee voor vandaag!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:31

Hier vond ik het vandaag ietsje benauwder maar valt eigenlijk reuze mee inderdaad. Lange broek aan en een beetje in de schaduw blijven.

Kan ook niet tegen benauwdheid, wel tegen warmte.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:44

Robijntjah schreef:
Ah gos <3

Zo´n brave pony zoeken wij ook nog voor erbij!

Deze wordt braver met de jaren.
Als 3 jarige stuiterde ze alle kanten op haha.

Stond gisteren echt heel lief te doezelen terwijl mn dochter erop zat manen te kammen.

Ze zijn nu ook wel volledig gewend aan dat ze regelmatig meegaat nu ze aan huis staan.
Ze zijn gewend aan de wervelwind die mn peuter is :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:00

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:07

Lang geleden dat ik heb gereageerd, sorry lees wel altijd bij maar weinig tijd om te reageren.
Gefeliciteerd met de aankoop van het huis Utopia.

Wij hebben eindelijk heel de wei omheind. Vandaag kunstmest gegooid. Ze geven vanavond nog een klein buitje aan dus laten we het hopen. Daarna de schaapjes van de buurman erop (pas dit jaar ingezaaid dus wil het eerst nog wat meer laten wortelen) en vanaf september ongeveer kunnen de pony’s er dan eindelijk op.
De buurman kwam al vragen waar ik al het draad en isolatoren enzo vandaan had, hij had alles laatst vernieuwd maar was niet tevreden, vond ons spul wel mooi.

Hooi ook al binnen, mijn pa had gehooid en dat kon ik overnemen.

Het begint nu echt te kriebelen om ze naar huis te halen nu alles klaar staat. Nog even geduld..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:16

Colien schreef:
Lang geleden dat ik heb gereageerd, sorry lees wel altijd bij maar weinig tijd om te reageren.
Gefeliciteerd met de aankoop van het huis Utopia.

Wij hebben eindelijk heel de wei omheind. Vandaag kunstmest gegooid. Ze geven vanavond nog een klein buitje aan dus laten we het hopen. Daarna de schaapjes van de buurman erop (pas dit jaar ingezaaid dus wil het eerst nog wat meer laten wortelen) en vanaf september ongeveer kunnen de pony’s er dan eindelijk op.
De buurman kwam al vragen waar ik al het draad en isolatoren enzo vandaan had, hij had alles laatst vernieuwd maar was niet tevreden, vond ons spul wel mooi.

Hooi ook al binnen, mijn pa had gehooid en dat kon ik overnemen.

Het begint nu echt te kriebelen om ze naar huis te halen nu alles klaar staat. Nog even geduld..

Als er geen regen komt moet je wel gaan sproeien anders krijg je bruine plekken door de kunstmest

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:26

Yes dat gaat helemaal goedkomen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:43

Superpony dat bieden herken ik, moesten wij hier ook terwijl het in eerste instantie gewoon een vp was. Als je het graag wil hebben, bied dan wat je eraan uit wil en kan geven, niet denken aan wat je anders kon besparen want als je graag wil en je biedt te laag om hopelijk geld te besparen pis je naast de pot en heb je niks. Hier lagen de bedragen alle 3 dicht bij elkaar, maar wel allemaal over de VP heen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 02:25

Lynn_Nikita schreef:
Superpony dat bieden herken ik, moesten wij hier ook terwijl het in eerste instantie gewoon een vp was. Als je het graag wil hebben, bied dan wat je eraan uit wil en kan geven, niet denken aan wat je anders kon besparen want als je graag wil en je biedt te laag om hopelijk geld te besparen pis je naast de pot en heb je niks. Hier lagen de bedragen alle 3 dicht bij elkaar, maar wel allemaal over de VP heen

Nog heel lang zitten kijken en lezen met mijn man, dus ben erg laat. Maar ach, slaap toch niet zoveel uurtjes........

Ik wil dit huis niet per se. Het is echt best goedkoop voor wat je krijgt en dat vond ik aantrekkelijk. Dat gaf weer ruimte om onze eerste wens, nog een 2e huis te vervullen. Kan dus behoorlijk ver gaan, maar dat is het niet waard.
Ik zat ook te dromen wat we er allemaal aan kunnen verbouwen om het naar eigen wens te maken.

Qua plek is het praktisch, maar zeker niet mijn droom. Maar goed, dat heb ik bij geen 1 huis.

Er komen veel mensen, dus je hebt echt geen idee wat anderen gaan doen. Stel de vrpr is 10 euro, Dan weet iedereen dat het niet voor 10 euro weg gaat en ook niet voor 11 als je met zoveel mensen staat. Ik verwacht dat iedereen dan wel zo hoog mogelijk probeert in te zetten en dichtbij elkaar komt.

Helemaal slecht is het verder niet. De plek is oke, huis ook en de prijs maakte het zeker aantrekkelijk.

Voorwaarden gaan ze niet teveel naar kijken zeiden ze. Overdracht kan snel, dus ze zoeken niet iemand die flexibel is en de verkoper tijd geeft iets anders te zoeken bijv.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:21

Dan voor jezelf de keuze maken wat het waard is. je hebt al veel huizen gezien, de meeste is het allemaal net niet, maar wat je wil is ook niet te krijgen. Goed op een rijtje zetten wat je nu wil en dan handelen. De markt is nu zo dat veel lager bieden met veel kijkers geen nut heeft. Ook al vind jij dat dan niet waard, het verkoopt toch wel.
Of het kopen nu naast je neerleggen en over een paar jaar als er weer een dip is verder zoeken

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:37

Oef... Lastig met dat bieden, joh! Kan veel stress en spanning geven.

Wij waren "slechts" aan het bieden tegen 1 andere partij. Uiteindelijk was ons bod een fractie hoger (lees: het verschil was minder dan een normaal/modaal maandsalaris). Wij waren in het voordeel maar het had zomaar de andere kant op kunnen vallen. Super spannend dus.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:04

Wij waren enige bieders en dat was al stressvol genoeg haha.

Succes met een keuze maken superpony!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:42

SSDesign schreef:
Lijkt heel erg op het weiland bij ons en bij de buren, Utopia.
De buren hooien het, en haalden 16 pakken (grote pakken, maar dan wel de kleinste variant, snap je hem) van de 1.5 hectare weiland die zij hebben. Stond er daar niet echt heel dik op. Wij hebben slechts 0.5 hectare weiland en dat vond ik niet de moeite waard om te hooien. Zouden we de hele zomer green gras meer hebben voor de paarden en met dezelfde opbrengst misschien 5 pakken aan over houden. Kosten van het hooien wogen bijna niet op tegen de kosten voor gekocht hooi.

Thanks! Ik zal eens nagaan hoeveel de kosten zijn van nu tot pakketjes in de schuur :P
Hier staat het op zich wel redelijk hoog en dik, maar wordt mijn eerste weiland dat ik ga hooien, dus kan het lastig inschatten... misschien ook maar gewoon proberen, dan kan ik het de volgende keer beter inschatten :j

Leuke foto's Karin <3

Hier was het inderdaad ook érg benauwd. Gisteravond eindelijk wat regen gevallen.. niet veel, maar was genoeg om de benauwdheid uit de lucht te krijgen :D

superpony: succes met kijken vandaag.. tis een rotte markt op het moment, maar ons is het uiteindelijk ook gelukt! We hebben ongetwijfeld meer betaald dan nodig, maar we hebben het wel... en dat bieden ben ik nu al weer vergeten :j

Lekker rondje gereden gisteren Jolijn?! :D :+:

Thanks Hilary, mooi kerstcadeautje :D

Dankjewel Colien!! :):)
Nog eventjes geduld :D Waar wacht je op, met het ophalen van de paarden?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:52

Lieve foto's Karin!

Superpony, succes met de bezichtiging. Hopelijk als het wat is, kun je een leuke prijs bieden.
Waar staat het huis ergens?
Ben echt bizar blij dat in onze regio die gekte destijds nog niet was. Schijnt nu ook al bezig te zijn, maar goed wij zitten voor nu prima.

Gisteren was ik thuis bezig (schilderen, even naar de stort om snoeiafval te dumpen, onkruid wieden), maar ik was echt bizar doorweekt. 's Avonds was dat wel minder, omdat er toen een lekker windje stond.

Colien, wanneer komen ze aan huis?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:09

Ik wacht tot het gras goed geworteld is en ze het biet direct eruit trekken bij de eerste hap. Ik verwacht ze over een maandje wel thuis te hebben. Tot nu toe staan ze nog lekker bij pa.

Spannend dat bieden hoor! Ik vond het toentertijd ook onwijs spannend. Geen idee hoeveel het bod onder ons was, weet ook niet of ik dat wel wil weten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:23

Avontuur in de wei gisteren.De buurstiertjes waren aan het stoeien.1 stiertje word omver gebeukt en valt door de draad in de paardenwei.En staat dus tussen de paarden.Het stiertje is toch al een flinke vent.Gelukkig had de boer het zien gebeuren en was de stier weer vlug in zijn eigen wei bij zijn vrienden.De paarden keken de stier aan met een blik van "jij ook hier"Gelukkig goed afgelopen,de stier had ook achter de paarden aan kunnen gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 22:59

Ik ga maandag naar de open dag ipv vandaag. Misschien kan ik dan nog 2 huizen bekijken.

Ik wacht even af hoe het eruit ziet en voelt. Het heeft veel voordelen, maar dat bieden staat me enorm tegen.
Ook gewoon de manier waarop elke keer weer. Er komt iets net nieuw te koop, je belt en er zijn veel geinteresseerden, dus doen ze op hele korte termijn een open dag.
Mijn man moet het dus ongezien kopen en een 2e bezichtiging is echt niet mogelijk.

Britta31, dat is even spannend. Wel goed dat de boer zo alert was.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:24

Zo dan britta. Was je omheining nog wel heel?

Superpony, succes maandag met de bezichtigingen.

Ik hoop echt zo dat wij vandaag ook een goede plens regen gaan krijgen. Maar zoals de bui nu trekt gaan wij wederom niks krijgen. Zo sneu voor de boeren hier, ze mogen al niet meer sproeien en de gewassen staan er op sommige plekken net zo beroerd bij als vorig jaar. Het tekort aan regen is hier wederom 200mm.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:44

JudithO schreef:
Zo dan britta. Was je omheining nog wel heel?

Superpony, succes maandag met de bezichtigingen.

Ik hoop echt zo dat wij vandaag ook een goede plens regen gaan krijgen. Maar zoals de bui nu trekt gaan wij wederom niks krijgen. Zo sneu voor de boeren hier, ze mogen al niet meer sproeien en de gewassen staan er op sommige plekken net zo beroerd bij als vorig jaar. Het tekort aan regen is hier wederom 200mm.

Welke omgeving woon jij dan? Grondwater mocht in de Achterhoek nog wel

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:45

Ja grondwater nog wel maar niet iedereen heeft op elk perceel een put..
Ik zit bij Hardenberg.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:13

De boer heeft het gelijk gemaakt en de volgende morgen en nieuwe paal en voor de omheining nog een extra draad gezet.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:59

Hier heeft het al wel flink geregend.. :j In Spijkenisse dan.. hoe het bij ons huis is ( :D ) weet ik niet :P

Wat is dat schrikken zeg, van die stier! :oo Gelukkig is het met een sisser afgelopen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:14

Hier regent het nu met onweer. Is echt een beetje donker in huis.

Of het genoeg is weet ik niet. Ik vind ons gras thuis maar zo zo. En bij de paarden is alles steeds zo weer weg. We zitten op zandgrond en is echt kurkdroog en enorm stoffig steeds, zelfs na die kleine buitjes.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:16

Zo begon het hier ook :j Leek wel nacht! En na de onweer nog een flinke plons water <3

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:08

Ik wacht op regen. Vanochtend een van de weitjes gemaaid en compost erover verspreid. Nu dus wel wat regen nodig...